Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har fått "Liker"-knapp

Jeg må forresten dele min glede her inne også, over at jeg HADDE RETT! Jeg har kommet helt ut av tellingen på hvor mange jeg har kranglet med om at drikken Solrik uttales på samme måte som guttenavnen

Akkurat nå skriver jeg i den nye akkurat nå-tråden bare for å ha skrevet her. Tusen takk igjen, for all støtte jeg får og har fått. Dere er best!

Skrevet

Så masse negativt og trist som har skjedd her i det siste. :(:hug:

Jeg har ikke egentlig noe positivt å komme med selv, akkurat i dag. :(

Baghera har det bra nå, han er glad, og løper rundt og leker med alle de andre i hundehimmelen.

Jeg er glad i dere jeg, soniser. :heart:

:hug::heart:

Skrevet

Jeg har fått noe så fancy som (ifølge legen) heter kollaps av fotrotsknoklene - er egentlig satt opp til time hos ortopedisk spesialist...og burde derfor ant uråd når naprapaten uttalte med kjekk stemme; "Neida, det der fikser jeg lett som bare det!" :w00t:

Nå er de (ifølge naprapaten) midlertidig på rett plass...og ja, det var SMERTEFULLT :D (han har tomler på størrelse med underarmen min :D)

Skrevet

Akkurat nå tikket det inn en mail fra min favoritt jaktinstruktør med tips om et kull i Sverige, som en hel bråte med andre folk har tipset meg om. Sendte mail til oppdretterne i går, flink som jeg er. Lover godt at så mange som jeg stoler på ifh til tollere tipser om det, men jeg tør ikke håpe på noen ting.

Skrevet

13 er lykketallet mitt Argyros, så det går helst bra :)

Ormekur, hotellrom, veibeskrivelse x2, forskuddsbet omreg og egenerklæringssjema x3 er ok, da tror jeg ikke det er mere å tenke på før vi kjører til Sverige på fredag :thumbsup:

Skrevet

Dere skriver så fort og mye at jeg ramler ut av AN tråden hele tiden. :cry:

Jeg vil ha ett kult navn til Russell. Noe som passer han. Men det er vaaaanskelig. *sukk*

Ellers så er øyebetennelsen til Kiwi tilbake igjen, for hundreogørtende gangen. *oppgitt*

Det var liksom så morro forrige gang når jeg måtte dryppe henne 6! ! ganger til dagen i 10 dager.

Skrevet

Ja nå er jeg spent om jeg har fått meg en ny hobby i morgen. :D Siste meningsmåling sier i hvertfall det. Men valg er valg.

Kan si at da en gammel ortoped og kirurg testet enklene mine for slark så kalte jeg han for sadist. Mannen som sikkert ble snakket til med etternavn svarte: Ja hvorfor tror du jeg ble kirurg, glememr det ikke.

Skrevet

Dere skriver så fort og mye at jeg ramler ut av AN tråden hele tiden. :cry:

Jeg vil ha ett kult navn til Russell. Noe som passer han. Men det er vaaaanskelig. *sukk*

Ellers så er øyebetennelsen til Kiwi tilbake igjen, for hundreogørtende gangen. *oppgitt*

Det var liksom så morro forrige gang når jeg måtte dryppe henne 6! ! ganger til dagen i 10 dager.

Har du laget en egen tråd til Russel da? Jeg vil se bilder :aww:

Ellers så må jeg nesten være enig me deg at øyebetennelse er noe fantastisk greier. Fikk det på mine her i sommer. Dryppet øynene 5 ganger om dagen i ei uke før vi gikk ned 2 ganger om dagen enda ei uke. Sjokkerende som bare det, så var jo ikke lillenurk direkte enig, og resignerte ikke at dette måtte vi bare gjøre før nest siste dagen.. Å det var mye frustrasjon på kjøkkengulvet den tida ja :rolleyes2:

Skrevet

Sitter faktisk å ser på valg på netttv. :) Har til og med stemt ved kirkevalget, kun for å få lov til å være litt ond og stryke ut personer.. :D

:twisted::devilbanana:

Ble litt sånn overasket her jeg, borte et lite sekund så er det ny AN igjen..Jaja..

Skrevet

Har du laget en egen tråd til Russel da? Jeg vil se bilder :aww:

Ellers så må jeg nesten være enig me deg at øyebetennelse er noe fantastisk greier. Fikk det på mine her i sommer. Dryppet øynene 5 ganger om dagen i ei uke før vi gikk ned 2 ganger om dagen enda ei uke. Sjokkerende som bare det, så var jo ikke lillenurk direkte enig, og resignerte ikke at dette måtte vi bare gjøre før nest siste dagen.. Å det var mye frustrasjon på kjøkkengulvet den tida ja :rolleyes2:

Han har enda ikke egen tråd nei. :P Jeg er litt treig.

Øyebetennelse er noe herk, det er 5-6 gangen det har kommet tilbake.

Først gikk hun på 8 dagers 2 ganger til dagen drypping, det kom tilbake så jeg dryppet ett par dager til, kom tilbake dryppet på ny igjen, kom tilbake så måtte bytte medisin, og har når kommet tilbake igjen. :mellow:

Heldigvis er ikke Kiwi så veldig vanskelig når det kommer til dryppingen.

Skrevet

Han har enda ikke egen tråd nei. :P Jeg er litt treig.

Øyebetennelse er noe herk, det er 5-6 gangen det har kommet tilbake.

Først gikk hun på 8 dagers 2 ganger til dagen drypping, det kom tilbake så jeg dryppet ett par dager til, kom tilbake dryppet på ny igjen, kom tilbake så måtte bytte medisin, og har når kommet tilbake igjen. :mellow:

Heldigvis er ikke Kiwi så veldig vanskelig når det kommer til dryppingen.

Tråd må komme! Jeg var SÅÅ nærme å bestille meg ACD selv, men så fant jeg ut at jeg burde satse på en annen rase som passer bedre mitt bruk.. Så skal innrømme at jeg er litt sjuk når det gjelder rasen, fortsatt.. Hvor kommer guten din ifra?

Er det ingenting annet du kan få da siden det kommer igjen så ofte? Enda bra ho er snill med dryppinga da ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...