Artemis Skrevet 11. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2015 Gratulerer med bronsemerket! Så flinke dere er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 11. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2015 Tusen takk! Veldig gøy å få det til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2015 Så fine de er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2015 Så mange flotte bilder! Og gratulerer med bronsemerket. Gøy at du gjør litt forskjellig med dem syns jeg. Det er vel ikke kjempemange mutter det trenes lydighet med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2015 Hvordan går det med besøks -og terapihundarbeidet, forresten? Eine ble godkjent besøkshund i høst, så interessant å høre om andre også! Vi tok også kurs via Antrozologisenteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 12. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. April 2015 Så mange flotte bilder! Og gratulerer med bronsemerket. Gøy at du gjør litt forskjellig med dem syns jeg. Det er vel ikke kjempemange mutter det trenes lydighet med? Takk! Det er ikke veldig mange mutter som trenes i lydighet, nei. De fleste er nok kun turkompiser eller trekkhunder. De er veldig enkle å jobbe med, så gøy å gjøre litt forskjellig Hvordan går det med besøks -og terapihundarbeidet, forresten? Eine ble godkjent besøkshund i høst, så interessant å høre om andre også! Vi tok også kurs via Antrozologisenteret. Vi har ikke gjort noe siden vi avsluttet arbeidet på sykehjemmet vi var på i mai i fjor. Har rett og slett ikke hatt mulighet, men jeg håper vi kan ta det opp igjen fremover I påskeferien var jeg, samboer og hundene i Hemsedal. Vanligvis holder jeg meg unna skiløypene i påskeferien pga. utrolig mye folk og hunder, men i år kjørte vi mye i løypenettet. Utrolig god trening for hundene! Hundene ble noen rasere i passeringer, og kommandoer fungerte veldig bra. Selv tulleruske Nuka passerte hunder veldig bra i løypa Tok selvfølgelig noen bilder i fjellet av dyra: Her er også et par smakebiter fra turene vi har hatt på Hurum den siste tiden: 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 12. April 2015 Rapporter Share Skrevet 12. April 2015 Takk! Det er ikke veldig mange mutter som trenes i lydighet, nei. De fleste er nok kun turkompiser eller trekkhunder. De er veldig enkle å jobbe med, så gøy å gjøre litt forskjellig Vi har ikke gjort noe siden vi avsluttet arbeidet på sykehjemmet vi var på i mai i fjor. Har rett og slett ikke hatt mulighet, men jeg håper vi kan ta det opp igjen fremover I påskeferien var jeg, samboer og hundene i Hemsedal. Vanligvis holder jeg meg unna skiløypene i påskeferien pga. utrolig mye folk og hunder, men i år kjørte vi mye i løypenettet. Utrolig god trening for hundene! Hundene ble noen rasere i passeringer, og kommandoer fungerte veldig bra. Selv tulleruske Nuka passerte hunder veldig bra i løypa Tok selvfølgelig noen bilder i fjellet av dyra: Her er også et par smakebiter fra turene vi har hatt på Hurum den siste tiden: Det nederste bildet.. bare et ord å si: Fantastisk! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. April 2015 Rapporter Share Skrevet 12. April 2015 Flotte bilder av vakre malamuter! Malamuter og snedekkede fjell passer liksom bare så godt sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anemone Skrevet 12. April 2015 Rapporter Share Skrevet 12. April 2015 Kjempefine bilder! Jeg er så svak for polarhunder, og dine er jo bare utrolig flotte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 12. April 2015 Rapporter Share Skrevet 12. April 2015 Så utrolig nydelige bilder! Fantastisk stemningsfulle syns jeg Fiine muttejentene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 12. April 2015 Rapporter Share Skrevet 12. April 2015 Nydelige hunder og bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Åh, så mye fine bilder her nå! Og gratulerer så mye med bronsemerket! Kjempegøy! Skal dere starte i kl1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Kjempekult med bronsemerke!Og de muttene kler naturen veldig godt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 13. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Tusen takk for hyggelige kommentarer! Åh, så mye fine bilder her nå! Og gratulerer så mye med bronsemerket! Kjempegøy! Skal dere starte i kl1? Takk! Jeg er veldig usikker på om vi kommer til å starte. Det å slippe henne løs sånn på et stevne sitter litt for langt inne. Jeg har store problemer med å stole på henne når hun er løs, men det har hittil aldri være noe problem i treningssammenheng. Om jeg jobber med meg selv og blir med trygg på Nuka, så skal jeg ikke se bort i fra at vi starter på et lite stevne et sted Kjempekult med bronsemerke! Og de muttene kler naturen veldig godt! Tusen takk! Er noe magisk med hunder og natur syns jeg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Å gratulerer så mye med bronsemerket Og du legger ut så utrolig mange fine bilder, fortsett med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Tusen takk for hyggelige kommentarer! Takk! Jeg er veldig usikker på om vi kommer til å starte. Det å slippe henne løs sånn på et stevne sitter litt for langt inne. Jeg har store problemer med å stole på henne når hun er løs, men det har hittil aldri være noe problem i treningssammenheng. Om jeg jobber med meg selv og blir med trygg på Nuka, så skal jeg ikke se bort i fra at vi starter på et lite stevne et sted Da krysser jeg fingrene for at du finner selvtilliten Synes det er så gøy med uvanlige raser i ringen. Burde jo kunne finne et lite rolig stevne som ikke byr på de største utfordringene. Tenk så kult med en lp1 tittel på henne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Bikkjene dine har et herlig hundeliv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 14. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Å gratulerer så mye med bronsemerket Og du legger ut så utrolig mange fine bilder, fortsett med det Tusen takk! Skal ikke se bort i fra at det kommer noen flere etterhvert! Må bare huske på å ta med kameraet innimellom. Da krysser jeg fingrene for at du finner selvtilliten Synes det er så gøy med uvanlige raser i ringen. Burde jo kunne finne et lite rolig stevne som ikke byr på de største utfordringene. Tenk så kult med en lp1 tittel på henne Håper jeg virkelig finner den jeg og! Har tenkt på dette med lp1 tittel, og det hadde vært veldig, veldig gøy! Får bare fortsette å trene. Bikkjene dine har et herlig hundeliv Så koselig kommentar! Jeg tror de er fornøyde ja. Jeg koser meg ihvertfall veldig med de og det vi finner på Om det er noen som vil få et muttebilde eller to på facebooken sin, har vi en side der det deles noen bilder i ny og ne. Søk opp "Helgakers malamute" så finner dere oss 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 5. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Perfekt malamutesommer hittil! Kaldt og "godt". Vi har fått mange flotte turer sammen i vår. Både overnattinger ute og dagsturer. I mai var vi også på felles kløvtest med malamuteklubben. Nuka tok bronsemerket i kløv med god margin (hun bar 5 kg i 2 mil, skal egentlig bære 15% kroppsvekt i 1 mil), og Mayah tok sølvmerket og en del av den amerikanske kløvtesten (10,2 kg i 2 mil). Jentene er i god form og gjennomførte med glans! Ellers er jentene ofte med meg på jobb, noe som er veldig stas for både de og elevene vi jobber med Her kommer noen bilder fra de siste månedene: Og til slutt et bilde som viser hvor mye Nuka koser seg når hun er med på jobb 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 5. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2015 Må bare få skryte litt av Nuka. I går gikk vi opp til bronsemerkeprøven i lydighet, og hun stod med glans! Enkeltdekken ble gjort felles, og det var jeg spent på. Nuka er usikker på andre hunder, men lå selv om hunden ved siden av henne reiste seg og var på vei bort! Karakterene ble: - Tannvisning: 10 - Lineføring: 7,5 (hun spratt plutselig frem for å trekke et par ganger. Fikk henne fort inn igjen) - Dekk fra holdt: 8,5 - Innkalling fra sitt: 9 - Stå under marsj: 8 - Enkeltdekk (altså tatt felles): 9,5 Helhetsinntrykk: 9,5 Total poengsum: 159,5 Veldig fornøyd med tanke på hvor store utfordringer jeg og Nuka generelt har hatt. Få hadde nok trodd dette lot seg gjøre med henne for ett år siden! Gratulerer så mye, flotte karakterer da Det var gøy! Og så fine bilder, ser ut som dere går masse fine turer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 2. August 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. August 2015 Den første uka av juli var vi en uke på Hardangervidda. Jeg var turleder, så hundene var med en gruppe på 30 ungdommer En deilig start på ferien! Bikkjene kosa seg med turer, masse kos og oppmerksomhet. Knallferie for de! Vi har også vært 3 uker på tur i Nordland. Både med telt og hytte. Mange flotte turer og fantastisk natur! Her er vi på tur på Træna. Veldig flotte øyer helt ytterst i havgapet Liten photoshoot ved fjærda på en av Træna-øyene 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 3. August 2015 Rapporter Share Skrevet 3. August 2015 For et fantastisk liv hundene dine har! Hvilken kløv bruker du? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 3. August 2015 Rapporter Share Skrevet 3. August 2015 Det ser ut som en perfekt hundesommer for de fine jentene dine 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 3. August 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. August 2015 For et fantastisk liv hundene dine har! Hvilken kløv bruker du? Mayah har Togokløven fra Seleverkstedet og Nuka har Laikakløven. Godt fornøyd med de! Har både Kennel og Ruffwear kløver liggende, og de syns jeg ikke er i nærheten av så gode. Togoen er helt klart min favoritt! (men den er også den desidert dyreste) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 3. August 2015 Rapporter Share Skrevet 3. August 2015 Ser ut som en herlig sommer! Og jentene er i sitt rette element 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts