Gå til innhold
Hundesonen.no

Malamutene Mayah og Nuka


Heidihj
 Share

Recommended Posts

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Må bare få skryte litt av Nuka. I går gikk vi opp til bronsemerkeprøven i lydighet, og hun stod med glans! Enkeltdekken ble gjort felles, og det var jeg spent på. Nuka er usikker på andre hunder, men

Kan jo oppdatere litt med bilder av malamutefrøkene her. Vi har flytta fra Østlandet til Nordland, og trives utrolig godt her. Nydelig natur utenfor døra, og fantastiske muligheter for fjellturer og t

Takk for godord om jentene Legger ut noen bilder tatt av @Arcticaa (Bluejay Photography)

Posted Images

De er verdens beste turkamerater! Såklart, men sterkt jaktinstingt og enorm styrke kan det være krevende å gå tur med de (spesielt i sommerfjellet), men det er verdt det! Det er få andre enn meg som vil gå med de begge på en gang pga. dette. Ikke at det er noe problem :)

post-296-1413210121,9889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg dessverre fått svar fra NKK at Nuka har HD C. Jeg håper virkelig ikke dette er noe som vil påvirke henne noe større. Heldigvis er det ingen forkalkninger!

Vi får bare fortsette treningen og følge godt med. Men det er utrolig kjedelig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går stilte jeg Nuka på malamuteklubbens spesialutstilling. Hun fikk 2. premie (VG) og 2. plass i klassen av 4. Dommer var Karsten Grønås. Morsomt å stille for en så erfaren og dyktig polarhunddommer!

Kritikken hennes:

"18 mnd. Bra hode. En aning kort neserygg. Bra prop. Tilstrekkelig vinklet. Ganske bra bevegelse, men ønsker mer driv. Noe for stram hale. Noe trang bak".

Bevegelse var noe veldig mange fikk høre i dag. Ringen var liten, og underlaget ujevnt. For mutter som må lange godt ut for å vise seg, hadde det nok vært en fordel for alle med større ring.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet og kritikken. Og ikke minst med at Nuka var så flink i ringen! Trava fint, logra og stod veldig fint. Ellers var hun superflink og oppførte seg nydelig med så mange hunder rundt! Trening gir resultater :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Romjula tilbringes mye i skogen. Vi har dessverre ikke så mye snø, men litt hvitt er det ihvertfall. Vi koser oss uansett i deilige og kalde temperaturer :) Har ikke tatt med kameraet på tur på lenge, men i går huska jeg på det. Vi hadde nydelig vært og fikk med oss en fantastisk solnedgang.

IMGP9983_zps9a79fe4e.jpg

IMGP0045_zpsd18fbaec.jpg

IMGP0031_zps2a9bad64.jpg

IMGP0002_zpsc935e0f2.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi har vært så heldige å fått oss et nytt og flott, hundevennlig sted å bo. Ettersom det er frost i bakken, så har vi ikke fått satt opp hundegården enda. Det må vi vente med til våren kommer. Frem til det koser malamutene seg som innehunder.

Ellers har jeg og Mayah begynt på agilitykurs. Vi koser oss veldig med det! Mayah imponerer alle på kurset med galskap og entusiasme. Instruktøren har ved et par anledninger blitt løpt ned, bokstavelig talt. Agility er noe vi garantert kommer til å fortsette med :)

Jeg og Nuka går bronsemerkekurs i lydighet. Hun er et fyrverkeri av motivasjon og fart. Alle øvelsene gjør hun med 110% innsats. LP er rett og slett dødskult syns hun. Problemet er å trene sammen med andre hunder i en hall. Hun er dessverre ikke sikker på fremmede hunder, og reagerer på oppmerksomhet fra andre med murring. Det skal heldigvis veldig lite til før hun slutter, så dette er ikke noe problem i treningssammenheng.

Vi koser oss med turer i vårt nye nærmiljø hver dag. Her er noen bilder fra dagens tur:

5feb2015183_zpsda2cf833.jpg

5feb2015103_zps62f6e06e.jpg

5feb2015009_zpsd1067259.jpg

5feb2015226_zpscee1b75a.jpg

5feb2015232_zpsea3dec9d.jpg

5feb2015336_zpsca3ec5a3.jpg

5feb2015271_zpsac091e50.jpg

5feb2015208_zps4af10d67.jpg

5feb2015358_zpsfc72bd70.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine de er :wub:

Takk! :)

De er bare så vakre! Har alltid ønsket meg malamute (eller grønlandshund), men foreløpig får det bli med tanken. Får kose meg med bilder av vakre malamuter i mellomtiden. :ahappy:

Det er knallflotte hunder, både utenpå og inni :wub: Ønsker meg også grønlandshund en gang i fremtiden!

Veldigveldig fine! Er Nuka litt avrøytet? :)

Takk! :) Ja, hun har vært nedrøyta i vinter. Nå er hun på vei opp igjen, så på disse bildene er hun faktisk bedre enn hun var. Varmen har hun fint holdt gjennom vinteren likevel da. Favorittliggeplassen har vært rett på snøen tross nesten bar mage.

Vakre hunder :)

Tusen takk :)

Må bare legge ut dette bildet som @Arcticaa tok på tur med oss i går :heart:

10444021_411769298990303_351070584828619

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Må bare få skryte litt av Nuka. I går gikk vi opp til bronsemerkeprøven i lydighet, og hun stod med glans!

Enkeltdekken ble gjort felles, og det var jeg spent på. Nuka er usikker på andre hunder, men lå selv om hunden ved siden av henne reiste seg og var på vei bort!

Karakterene ble:

- Tannvisning: 10

- Lineføring: 7,5 (hun spratt plutselig frem for å trekke et par ganger. Fikk henne fort inn igjen)

- Dekk fra holdt: 8,5

- Innkalling fra sitt: 9

- Stå under marsj: 8

- Enkeltdekk (altså tatt felles): 9,5

Helhetsinntrykk: 9,5

Total poengsum: 159,5

Veldig fornøyd med tanke på hvor store utfordringer jeg og Nuka generelt har hatt. Få hadde nok trodd dette lot seg gjøre med henne for ett år siden! :wub:

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...