Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Men hvordan bil har du?

Jeg synes løsningen var genial - hva betalte dere for moroa?

Bilen er en Berlingo

Jeg betalte 4500 for burene. Veldig fornøyd med de, men skulle ønske jeg tok det enkeltburet inni bilen bredere, siden jeg nå plutselig har 4 hunder som skal være med (og ikke 3) :lol: Så vurderer å få bestilt ett nytt ett. Helt likt, bare bredere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Dobbeltburet ble for stort til bilen dessverre.

Noen som har erfaring med Trixie bilbur? Minner veldig om Hercules, men er litt billigere. Lurer på om de funker, eller om det er noe drit. For prisen fristet litt mer :)

Og hvilket av disse to ville dere valgt til BC på 50cm høyde, 45cm rygglengde og 14kg? Kanskje det største, så kan vi ha med en vorstehhund når vi skal på hytta og slikt? Om det ikke blir for trangt da..

http://m.petworld.no/no/artiklar/hund/hundebur/bilbur-aluminium-trixie-nr-2.html

Eller dette som er litt større?

http://m.petworld.no/no/artiklar/hund/hundebur/bilbur-aluminium-trixie-nr-3.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltburet ble for stort til bilen dessverre.

Noen som har erfaring med Trixie bilbur? Minner veldig om Hercules, men er litt billigere. Lurer på om de funker, eller om det er noe drit. For prisen fristet litt mer :)

Og hvilket av disse to ville dere valgt til BC på 50cm høyde, 45cm rygglengde og 14kg? Kanskje det største, så kan vi ha med en vorstehhund når vi skal på hytta og slikt? Om det ikke blir for trangt da..

http://m.petworld.no/no/artiklar/hund/hundebur/bilbur-aluminium-trixie-nr-2.html

Eller dette som er litt større?

http://m.petworld.no/no/artiklar/hund/hundebur/bilbur-aluminium-trixie-nr-3.html

Nr 2. skulle da være stort nok for Nora? Er jo noe med at de ikke skal ha for god plass heller. Jeg skal kjøpe meg et svæært tøybur som Linus kan ligge i hvis vi er på trening eller noe og han må være innestengt. Akkurat nå (midlertidig løsning...) har Linus et medium europris bur i bilen, det er litt for lite, men det skal ikke være så mye større før det hadde vært perfekt størrelsemessig. Han er litt mindre enn Nora igjen da, sånn rundt 45cm høy, 45-50 cm lang og 13 kg :P Jeg tror jeg skal måle ordentlig og bestille bur fra Kela eller Aluconsult.

oog, på den siden du linker til har de jo sånn støtfangerbeskyttelse- et som heter økonomi til og med :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bilen er en Berlingo

Jeg betalte 4500 for burene. Veldig fornøyd med de, men skulle ønske jeg tok det enkeltburet inni bilen bredere, siden jeg nå plutselig har 4 hunder som skal være med (og ikke 3) :lol: Så vurderer å få bestilt ett nytt ett. Helt likt, bare bredere.

Ohhh... ønske seg 4500 kjenner jeg *ler* Får antagelig hund nummer tre neste år, og da må jeg ha en annen løsning enn dagens - ikke fordi det ikke er plass til tre hunder i bilen slik som nå, men når en er tispe og jeg skal ha enda en hannhund så er det greit å ha eget avlukke til frallen, og da var jo din løsning helt genial synes jeg. Frallen trenger jo ikke så stor plass og da burde det bli plass til to godt store bur bak til belgerne.... Pr. i dag ser bilen min sånn ut - og buret er virkelig digert - det er 80 cm høyt i burdelen - bredden er 119,5 nede, og det er 130 eller 140 dypt. Noah kan ligge komforabelt på tvers innerst i buret, frallen er det plass til mange av.

395906_3178519276942_639261534_n.jpg

Med hund

376203_3178520036961_817854208_n.jpg

Og stående belger.......

552039_3178521276992_1226369096_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren kom hjem med en hiace med 4 hjulstrekk i dag, som tilhører jobben hans. ÅÅÅÅ for en drømme hundebil! Jeg måtte kjøre en tur med den, og inspisere lasterommet. Utrolige muligheter for bur og ting. Setter den på ønskelista jeg.

Noen av dere som har bygget bur inne en skapbil selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bredden er god nok for BCene dine? Ser på et bur som er 107cm bredt, som deles på midten, men er redd det er for smått for N, etter alle kommentarene om at 50cm ikke er mye osv. Hvor langt og høyt er ditt? :)

Det er god plass. Om jeg skal reise korte distanser er det ikke noe problem å ha 2 border collier i hver del (de får plass til å ligge, men de må jo ligge tett om de er to i hver del da). Har solgt buret og vraka bilen, men bare søk opp variocage dobbel xxl, så finner du målene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh... ønske seg 4500 kjenner jeg *ler* Får antagelig hund nummer tre neste år, og da må jeg ha en annen løsning enn dagens - ikke fordi det ikke er plass til tre hunder i bilen slik som nå, men når en er tispe og jeg skal ha enda en hannhund så er det greit å ha eget avlukke til frallen, og da var jo din løsning helt genial synes jeg. Frallen trenger jo ikke så stor plass og da burde det bli plass til to godt store bur bak til belgerne.... Pr. i dag ser bilen min sånn ut - og buret er virkelig digert - det er 80 cm høyt i burdelen - bredden er 119,5 nede, og det er 130 eller 140 dypt. Noah kan ligge komforabelt på tvers innerst i buret, frallen er det plass til mange av.

395906_3178519276942_639261534_n.jpg

Du har ikke mulighet til å ta av benene på buret, sette det på gulvet og sette ett nytt bur til Frallen på toppen?

Mister jo lagringsplassen under da..

Jeg vurderer forresten å droppe å bytte ut enkeltburet og heller få laget en ramme med dør, som jeg kan feste på eksisterende bur.

Jeg har det nå, bare at døren er fra ett sammenleggbart bur og taket er en kompostgrind, som er stripset sammen :P

941234_10151462329901780_1449306966_n.jp

Syns ikke så godt her, men man ser iallefall luksus leiligheten de får når skillevegg i dobbeltbur er fjernet og alle dører åpnes :thumbsup:

Bakdelen er at man må halvveis krype inni bilen for å få ut den som sitter innerst, meeeen dagens tøy&bøy? :teehe:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i min "bur"løsning i bilen. Fikk spesiallaget burvegger som går kant-i-kant med sidedørene på bilen slik at det ikke ble overskuddsplass mellom bur og dør, og en vegg som ble satt på tvers ca 2/3 av lasterommets lengde. Alle veggene er laget av samme materiale man lager bilbur av og de er festet godt i både tak og gulv, men kan skrus av om nødvendig. Det er dør på hver side, seff samme vei som bildøren (bomma på det før med vanlig bur), og to dører bak slik at jeg kan sette inn skillevegg og det allikevel er dør både på siden og bak. Det ble gjort hos en i Sverige som lager bilbur og det tok noen dager samt litt grubling, prøving og feiling før vi alle ble fornøyd med tilpassing og sikkerhet, men det var verdt ventetiden og prisen, den gangen ca 5000,- NOK. Har aldri angret på denne løsningen, det ble bedre plass til hunder og bagasje kontra sette inn "løse" bur, da hadde jeg plass til mindre hund og ingen bagasje.

Får dessverre ikke lagt inn bilde :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i min "bur"løsning i bilen. Fikk spesiallaget burvegger som går kant-i-kant med sidedørene på bilen slik at det ikke ble overskuddsplass mellom bur og dør, og en vegg som ble satt på tvers ca 2/3 av lasterommets lengde. Alle veggene er laget av samme materiale man lager bilbur av og de er festet godt i både tak og gulv, men kan skrus av om nødvendig. Det er dør på hver side, seff samme vei som bildøren (bomma på det før med vanlig bur), og to dører bak slik at jeg kan sette inn skillevegg og det allikevel er dør både på siden og bak. Det ble gjort hos en i Sverige som lager bilbur og det tok noen dager samt litt grubling, prøving og feiling før vi alle ble fornøyd med tilpassing og sikkerhet, men det var verdt ventetiden og prisen, den gangen ca 5000,- NOK. Har aldri angret på denne løsningen, det ble bedre plass til hunder og bagasje kontra sette inn "løse" bur, da hadde jeg plass til mindre hund og ingen bagasje.

Får dessverre ikke lagt inn bilde :(

Høres ut som en kjempe smart løsning! Dumt du ikke får til å sette inn bilde, hadde vært artig å sett.

Jeg hadde for noen år siden en Toyota Tercel som jeg fikk laget vegg mot seterygg, delingsvegg og bakvegg med to dører. Alt kunne skrus fra hverandre. Det var en super løsning i stedet for bur, for å utnytte plassen.

Bak delen hvis jeg skulle fått laget noe slikt til min bil, er at det er laaaaangt ned til Kelabur mannen og skal man få det slik at det passer perfekt må nesten bil med nåværende burløsning ned slik at han får tatt mål :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små, lette hunder og bruker sykkelkurver ( harde, firkanta, polstrete som de har hos Tam til ca 700 kr). som spennes fast i nakkestøttene, samt sele festet inni dem. Bruker også en ekstra rem til å spenne kurven fast til seteryggen. Slik kan begge hundene sitte vendt mot hverandre over ett sete bak, og jeg har plass til å sette ting under dem. Det vikitgste: Hundene kan se ut av vinduet! Etter at jeg begynte med disse, har valpene ikke blitt bilsyke. Det er vel ikke like sikkert ved stor kolisjon som bur, men jeg har veid det opp mot trivselen. Dessuten har jeg da bagasjerommet bak disponibelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår løsning er ikke ideell. Vi har et stort, sammenlegbart nettingbur som vi har bak i bilen. Ozu har god plass og kan både stå helt opprett, bevege seg rundt og legge seg strekk ut inni der. Jeg tror problemet er at han har FOR stor plass og han får ikke helt støtte når vi kjører. Jeg tror han synes det er ubehagelig, så vi har tenkt å kjøpe mer spesiallaget bur som passer hans størrelse bedre.

2013-06-01%2011.06.36.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Et evig tema, dette.. Jeg blir liksom aldri fornøyd med hvordan ting plasseres i bilen min (kort Hiace)...

Har stort dobblelt Kelabur (115 x 100 cm) som peker bakover - har skillevegg men bruker det ofte uten for å a plass til flere hunder.

Skal dog sette inn veggen og la gutta' mine (bearded collies) få faste plasser der. Ramme oppe på buret, så masse plass til bagasje, hjulunderstell, etc. Plass til pledd/stoler, etc på den ene siden (over hjulbuen) og trimmebord/stoffbur på den andre siden (har ca 10 cm gulvplass til hjulbuen).

Inn ved skyvedørene/skilleveggen har jeg et annet Kelabur ("skjev" vegg som følger skilleveggen på bilen) som er 90 x 100 cm - med dører ut på begge sider. Tenkte bruke dette til beardisjentene mine (med skillevegg i midten blir det litt trangt, men de bør jo kunne komme overens og være der sammen. Bruker dog kun den ene døren, da jeg har valpegrinder stående stroppet fast på den andre.

Har ca 30 cm mellom disse burene med "tomrom", og lasteplass oppe på det "lille" buret.

Vurderer å sette det "lille" buret litt høyere for å få plass til ting under det istedenfor å balansere ting på toppen... men da mister jeg muligheten til å sette flykassen (plastbur) til Moxy (bostonterrieren) på toppen. Men det buret står ofte i setet ved siden av meg foran (festet med sikkerhetsselen) eller så har hun sikkerhetsbelte mens hund ligger/sitter der.

Begge burene er festet med skikkelige lastestropper, ja - foran, bak - i alle fall på to hjørner. Stroppene er solide nok så de holder tilsvarende som surrekrokene i bilen (500 kg). Noe mer "trykk" enn dette så skal de ryke og plassen mellom burene skal ta imot trykket fra en evt. ulykke. Med et så stort impakt på bilen så hundene får en liten sjangs til å overleve pga den lille ekstraplassen for bevegelighet av burene.

Men det er litt merkelig - det er aldri "perfekt" og man tror alltid man kan finne en bedre løsning... Plutselig skal man ha med en eller to ekstra hunder som det ikke er plass til, evt. utst.telt som ikke passer noe sted, en eller annen tulleting som er i veien for alt, osv, osv..

Susanne

Har du mulighet til å få tatt et bilde av rammen/lagringsplassen?

Er det noe du har ordnet selv, eller har kelamannen gjort det for deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe et nytt bur etterhvert fra Kela (har et dobbeltbur som jeg er veldig fornøyd med, men som jeg da selger tenker jeg) siden jeg har fått ny hund.

Noen som har tips til bur med plass til 3 hunder (1 border, 1 kelpistr og 1 liten dvergpincher str). Har varebil så har plass. Tenker kanskje den minste kan ha et eget bur oppå de andre? Eller er det dumt? Noen som har 3 hunder og hvordan gjør dere det med burløsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe et nytt bur etterhvert fra Kela (har et dobbeltbur som jeg er veldig fornøyd med, men som jeg da selger tenker jeg) siden jeg har fått ny hund.

Noen som har tips til bur med plass til 3 hunder (1 border, 1 kelpistr og 1 liten dvergpincher str). Har varebil så har plass. Tenker kanskje den minste kan ha et eget bur oppå de andre? Eller er det dumt? Noen som har 3 hunder og hvordan gjør dere det med burløsningen?

Det du har. Hvordan ser det ut a? Siden du tenkte å selge det :whistle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_mra0m5i1dV1qi34ygo2_1280.jpg

(vanligvis er det et gitter der da, men hektet det av for å ta bilde)

I gamle bilen brukte vi helsveiset bur i aluminium str xl kjøpt brukt, men med ny bil er det akkurat noen millimeter for trangt. Bikkja er fornøyd da, hun liker å se ut av vinduet. Tips om bur med god utsikt mottas med takk! Hun er høy nok til at hun ikke kan sitte komfortabelt uten å stange i taket i alle bur vi har prøvd. (hun sitter som en bauta i flere timer og sovner i vinduskarmen, så jeg mistenker at hun blir bilsyk ellers :sleep:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt hundebur til Opel Combo. Fant det på finn.no, lagd etter mål. Litt småtrangt til akitaen kanskje, men shibaen har masser av plass. Er mulighet til å ta ut skilleveggen, så vi får se hva vi gjør etterhvert.

attachicon.gifP9063067.JPG

hihi, jeg vurderte å kjøpe det buret :lol::P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...