Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Vi har vell egentlig blitt enige om Herkules-bur, meeen apropo Kela. Noen som har skikkelige klorehunder og Kela-bur? Nekter å ha netting til gulv, selv med plate over. Andre alternativet var finèr, er dog veldig usikker på om det kommer til å holde til bikkja som ofte prøver å grave seg ut av buret, og da mener jeg virkelig grave! Det går som oftest utover gulvet, men også vegger om hun har en virkelig dårlig dag, derfor også litt skeptisk til netting mtp. labbskader.

Åååh, vanskelig. Vanskelig hund, vanskelig å bestemme seg.

Du kan få metallbunn i keela buret. Det har vi, jeg ville ha vanntett bunn, og spurte om det var noe han kunne lage. Buret blir tyngre, men kostet ikke noe ekstra for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Jeg har veldig lyst å bestille bur nå, men hva gjør man når man bare har en, men det kanskje kommer en til i år eller neste år, men alt er usikert? Kjøper man enkeltbur eller dobbelt? Klarer ikke bestemme meg..

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Nå vet jeg ikke hvordan hverdagen din vil være, men jeg tenker at med mindre man har en bil man skal ha leeenge som buret skal passe i og stå i hele tiden, så er det en fordel å ha to bur. Det er enklere å låne bort en hund med bilbur for pass, evt. om man er to som skal ha med hundene hvert sitt sted, osv. Tar litt mer plass sikkert, men mye mer fleksibilitet.

Nå ble den avgjørelsen tatt for oss, siden vi har så ulik størrelse på hundene, men jeg kommer nok til å ha separate bur så langt det lar seg gjøre i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å bestille bur nå, men hva gjør man når man bare har en, men det kanskje kommer en til i år eller neste år, men alt er usikert? Kjøper man enkeltbur eller dobbelt? Klarer ikke bestemme meg..

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Da kjøper man dobbelt bur, så slipper du større utgifter? Du kan uansett bruke det andre buret til utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt glede av mitt doble bur med bare en hund. Uvandt for da forsvinner alt ræl inn i buret og hele bilen blir ryddig. Buret har vel blitt åtte år og et bil bytte fra jeg fikk det laget. Vil ikke tenkt på trafikkulykker, dem kan skje i morgen eller om 30 år. Men hvis man driver med å reise uten hund så kan det være lurt å ha to men du skal da ha to store hunder og da er det ikke sikkert at buret passer i bilen til den som skal låne hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kela-mannen er superflink :D Og billig er det også. Tror vi betalte 1800. Vi har en liten bil, var ikke plass til et skikkelig bur og vi begynte å se etter gitter i stedet. Men jeg leste en test om at gitteret og hunden kan komme flyvende i en eventuell ulykke, så da var det utelukka. Løsningen ble å legge ned baksetet på ene sida, sånn at vi fortsatt har en sitteplass i baksetet. Da fikk vi plass til et skikkelig bur. Kela-mannen tilpassa så det passa vår bil perfekt. Det er stødig, skramler ikke og flytter seg ikke. For sikkerhets skyld har vi sikra det med både strips og spennbånd. Vi er veldig fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker på hvor stort bur Aro trenger til bilen jeg. Jeg vil gjerne at han skal ha litt plass, så han kan strekke seg, da det ikke er helt usannsynlig at jeg skal kjøre fra finnmark til trondheim en gang eller to iløpet av tiden jeg er her. Pluss at jeg har tenkt å begynne på med LP og ag treninga igjen, da blir det jo endel venting i buret. Samtidig ser jeg at han synes det er ukomfortabelt med et for stort bur. Nå har vi bare et billigbur i bilen, som er for stort. Ser han rører mye på seg, og var mye mer komfortabel i det når han lå sammen med en annen liten hund i det. Han er jo sånn 34 cm høy, og 32 over ryggen sånn ca.. Noen ideer? Blir et kelabur tenker jeg, men må jo bestemme meg for mål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det noen her som har eller har kjennskap til bagasjerommet på en Peugeot 307 (ikke stasjonsvognmodellen), og har en formening om hvorvidt vi får plass til stort nok bur (spesiallagd) for en staff baki uten å slå ned setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Sønnen hadde 307 men i stasjonsvogn og buret til Border Collien hans sto i fartsretning. Vile tro at en 307 combi var stor nok til en staffe men tror ikke jeg vilele satse på bagasje baki der.

Er det noen her som har eller har kjennskap til bagasjerommet på en Peugeot 307 (ikke stasjonsvognmodellen), og har en formening om hvorvidt vi får plass til stort nok bur (spesiallagd) for en staff baki uten å slå ned setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen hadde 307 men i stasjonsvogn og buret til Border Collien hans sto i fartsretning. Vile tro at en 307 combi var stor nok til en staffe men tror ikke jeg vilele satse på bagasje baki der.

Nei planen blir isåfall et bur på langs baki. Bagasjen får vi ta i baksetet :P Evt inni buret om hunden ikke er med ;)

Takk for svar, ser ut til at jeg reiser og kikker på bilen i morgen, da får jeg jo et litt bedre bilde av det. Ser mange har lagt bilder på finn, men er ikke så lett å danne seg et bilde av hvor stort det faktisk er ut ifra bilder uten noe referanseobjekt inni :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bruker dobbeltbura til enten Herkules eller Variocage sitt med to og to hunder i hver del. Altså med fire hunder tilsammen? Bilder? De hundene jeg har er ikke så store så lurer på om jeg får plass til fire hunder der :D ?

Har ikke noe bilde til deg, men oppdretteren til min hund har til tider fire staffer i Variocage dobble large buret sitt, det går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei planen blir isåfall et bur på langs baki. Bagasjen får vi ta i baksetet :P Evt inni buret om hunden ikke er med ;)

Takk for svar, ser ut til at jeg reiser og kikker på bilen i morgen, da får jeg jo et litt bedre bilde av det. Ser mange har lagt bilder på finn, men er ikke så lett å danne seg et bilde av hvor stort det faktisk er ut ifra bilder uten noe referanseobjekt inni :P

Jeg har hatt et Atlas av denne typen: Plass til en stor beagle (43cm i høyden) kan ligge nesten strekk ut på siden, kunne nok hatt 2 hunder i mitt bur med skillevegg i mellom om hundene satt.

ATLASCAR80.jpg

i 3 forskjellige peugeot modeller, deriblant 307 samt Honda civic sport modell (romskip bil :P ). ;) Går helt uten problemer, ikke plass til særlig med bagasje dog, poser med myke ting som f.eks klær kan stappes på sidene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Variocage, XL enkel, til min amerikanske bulldog =) Foreløbig er han for liten for buret, men om noen måneder så blir det nok bedre =)
Buret er dog akkurat noen mm for høyt for bilen, for vi måtte presse det inn og det går ikke an i det hele tatt å flytte det, men ey, det står i hvertfall fast! Har en Nissan Primera Kombi '98 modell, om noen lurte på det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det Berlingo på meg foreløpig! Haha, yey for praktisk hundebil :P

Tenkte å kjøpe Variocage SL til å ha baki, men ser for meg buret kommer veldig lavt om det står rett på gulvet?

Hvilke muligheter finnes for å bygge det litt opp fra bilgulvet? Er det dumt mtp sikkerhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

005.JPG

006.JPG

007.JPG

VW Touran. Buret er 1 meter i bredden (og du får ikke stort breiere bur inn i bilen faktisk pga bakluka...). De er vel 75 cm lange ca i hvert bur og 75 cm høy. Og er vel omtrent det man kan maxe med ett bur i den bilen, uten å ha flere.

Har ikke kommet så langt som å sette fast ting i og oppå det. Litt for kaldt til å stå ute og styre med slikt nå synes jeg, og jeg har ikke giddi og dratt med meg alt styret på jobb heller. :P

EDIT: Går det an å åpne opp mellom burene? Er det ett stort bur, eller to som står sammen? Eller ser jeg feil? Hvor mye kostet dette vidunderet?

Jeg har planer om å få bur på den ene halvdelen av bilen, altså i lengderetningen. Da blir det litt som ditt, bare at mine skal være 1 meter lage (i bilens lengderetning), 54 cm brede og 75 cm høye. Jeg regner med at det er mest praktisk å lage 2 bur, fremfor å ha et 2 meter langt bur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Går det an å åpne opp mellom burene? Er det ett stort bur, eller to som står sammen? Eller ser jeg feil? Hvor mye kostet dette vidunderet?

Det er et stort bur. Med dør imellom rommene, slik at det er mulig å ta ut den bakerste hunden via dørene foran. Om man eksempel har med seg sykkel på stativ bak, så slipper man å ta det av hele tiden, eller noen parkerer deg inne.

Siden jeg tar ut og inn buret ekstremt lite, så går det helt greit med et bur i den lengden. :) Men det er såpass langt at jeg ikke klarer å løfte det ut og inn alene lett.

Og jeg betalte vel ca 3500 kr for det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt kelaburene (de blir bare så megastygge når lakken begynner å falle av), og synes ikke over 3000-4000 i billig i det hele tatt, men jeg har ikke funnet noen bedre alternativer... Jeg skal ha 2 dører på det ene buret og 3 på det andre, så det kommer nok til å koste litt! 

Jeg fikk så mange dører jeg ville uten tillegg iallefall :-P

Det endte med kela her fordi jeg fikk utnyttet all plass. Og tilpasset ting.

Men likte best det buret Issi hadde, men det var i noe lett aluminium greier som veide ingenting :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...