Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd

Yodel
 Share

Recommended Posts

Har ikke Pissedritten gitt seg ennå?

Klor er ikke bra for lakken til parketten i lengden, så hva med å holde han i bånd fast i deg et par ukers tid, og få tatt knekken på denne pissinga hans en gang for alle?

Edikk er bedre, prøv omså ren edikk.

har ikke mulighet til å ha han i bånd, dette gjør han mest når de er hjemme alene, selvom han står i grind.

Eddik bryr han seg ikke om, bare pisser rett oppå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

har ikke mulighet til å ha han i bånd, dette gjør han mest når de er hjemme alene, selvom han står i grind.

Eddik bryr han seg ikke om, bare pisser rett oppå igjen.

Kjøp et stykke belegg som du har inne i grinda han står i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjoldene er såperester, og ev skader i lakken. Så bruk en lett fuktet mopp, og tørk av med en ny ren og tørr en. Gjenta og gjenta, minst 10 ganger. Er det da fortsatt skjolder som du ikke kan pusse vekk med en tørr mikrofiberklut, er lakken mest sannsynligvis vannskadet.

Bruk aldri vaskemiddel, nesten ikke vann på moppen, og har du brukt vann skal det alltid tørkes av, laminat skal aldri aldri aldri lufttørke.

Da skal jeg prøve det. Leste her i går om de mikrofibermoppene med tråder, og var på europris og titta. Men på de moppene står det jo fukt/våtmopp. Er det de dere bruker til tørrmopping? Ser ikke for meg at jeg får vekk hundehårene fra den. Har hittil brukt engangsmopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve det. Leste her i går om de mikrofibermoppene med tråder, og var på europris og titta. Men på de moppene står det jo fukt/våtmopp. Er det de dere bruker til tørrmopping? Ser ikke for meg at jeg får vekk hundehårene fra den. Har hittil brukt engangsmopper.

Jupp, det er de som brukes. Og tro meg, de tar hundehår mye bedre som tørre enn som våte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tipper de tar opp mye hår fra gulvet, men det er vel vanskelig å få de korte hundehårene ut av moppen igjen? Uten å slenge den i maskinen?

Neida, bare rist den ute på trappa du :) Jeg vasker mine mopper sjeldent, de blir gromøkkete først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å lest meg opp på hele tråden, så beklager hvis jeg spør om noe som allerede har blitt spurt om. (og så quota jeg tulip for hun har jo alltid svar :lol: )

Men altså, jeg har jo en bil som sårt trenger en vask. På dashbordet har et vært et par sko og slikt, kremt kremt, så det er slik fin sandmøkk (hvis dere forstår) og det blir bare ikke skikkelig rent.. Hva kan jeg vaske bilen med slik at den blir som ny igjen? Er jo håpløst detta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å lest meg opp på hele tråden, så beklager hvis jeg spør om noe som allerede har blitt spurt om. (og så quota jeg tulip for hun har jo alltid svar :lol: )

Men altså, jeg har jo en bil som sårt trenger en vask. På dashbordet har et vært et par sko og slikt, kremt kremt, så det er slik fin sandmøkk (hvis dere forstår) og det blir bare ikke skikkelig rent.. Hva kan jeg vaske bilen med slik at den blir som ny igjen? Er jo håpløst detta :P

Du, jeg har ikke notifications på qouter, men jeg titter som regel innom tråden om jeg ser at det er nye poster :lol:

Har du prøvd med børste? Omså en oppvaskkost? Først tørrt, for å få vekk det som er løst, så med bittelitt vann (ikke skrubb hardt, plasten kan få riper). Ellers kan du kjøpe en såkalt mirakelsvamp, den tar det aller meste. Igjen, test på et litt usynlig sted, for den kan fjerne litt av glansen i plasten, sånn at det blir matt.

Ellers er jo mikrofiberkluter det beste valget du har, det vasker det aller meste rent, og ingenting er bedre enn det på vinduer og speil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg har ikke notifications på qouter, men jeg titter som regel innom tråden om jeg ser at det er nye poster :lol:

Har du prøvd med børste? Omså en oppvaskkost? Først tørrt, for å få vekk det som er løst, så med bittelitt vann (ikke skrubb hardt, plasten kan få riper). Ellers kan du kjøpe en såkalt mirakelsvamp, den tar det aller meste. Igjen, test på et litt usynlig sted, for den kan fjerne litt av glansen i plasten, sånn at det blir matt.

Ellers er jo mikrofiberkluter det beste valget du har, det vasker det aller meste rent, og ingenting er bedre enn det på vinduer og speil :)

Tusen takk for svar ;)

Hvilke vaskemidler bør jeg bruke? Bare vann? Edikk?

Og hva er en mirakelsvamp? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar ;)

Hvilke vaskemidler bør jeg bruke? Bare vann? Edikk?

Og hva er en mirakelsvamp? :P

Jeg er jo ikke fan av vaskemidler jeg da, så om du ikke MÅ ha såpelukt, så kan du like gjerne bruke bare vann, ev edikkvann (det renser vekk hundelukt feks).

http://www.boss-europe.no/rekvisita/div-tilbehor/max-mirakelsvamp-12stk.-pr.pakke Du får kjøpt lignende overalt, de er like gode alle sammen.

Jeg vasket forresten den hvite og røde badematta mi på kaldvask etter anvisning fra Tulip, og det gikk fint :) Jeg finner ikke vasketabletter for hvitt tøy på butikken her vi bor, så måtte bruke vanlige, men det gikk fint.

Flott! Men finnes det ikke i pulver eller flytende? Du bør def bruke vaskemiddel for for hvitt tøy på hvitt tøy sånn ellers også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke fan av vaskemidler jeg da, så om du ikke MÅ ha såpelukt, så kan du like gjerne bruke bare vann, ev edikkvann (det renser vekk hundelukt feks).

http://www.boss-euro...12stk.-pr.pakke Du får kjøpt lignende overalt, de er like gode alle sammen.

Aldri sett slike svamper før jeg :blink:

Er det noe ala som dette eller er jeg på bærtur no? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett slike svamper før jeg :blink:

Er det noe ala som dette eller er jeg på bærtur no? :P

Bærtur. Det der er en vanlig svamp med en grov side. Om du ikke finner de på Europris, Jula, Biltema el, så kan de bestilles på nett også. http://www.norengros.no/ har vel direkteutsalg her i byen, så da kan du kjøpe der feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærtur. Det der er en vanlig svamp med en grov side. Om du ikke finner de på Europris, Jula, Biltema el, så kan de bestilles på nett også. http://www.norengros.no/ har vel direkteutsalg her i byen, så da kan du kjøpe der feks.

åja :lol: Er disse svampene virkelig så mirakuløs at de fjerner alt? :o Jeg ser virkelig for meg en helt ny verden åpne seg nå :aww: selv om jeg egentlig ikke har nor jeg burde fjerne hell sånn sett :whistle:

Men denne vanlig svampen da.. Vil den kunne muligens hjelpe meg? For slike har jeg faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja :lol: Er disse svampene virkelig så mirakuløs at de fjerner alt? :o Jeg ser virkelig for meg en helt ny verden åpne seg nå :aww: selv om jeg egentlig ikke har nor jeg burde fjerne hell sånn sett :whistle:

Men denne vanlig svampen da.. Vil den kunne muligens hjelpe meg? For slike har jeg faktisk :)

Ja, de er så mirakuløse :lol:

Joda, du kan bruke den, men pass på den grove siden, den er beregnet til å skrubbe gryter med... Så den kan lage riper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er så mirakuløse :lol:

Joda, du kan bruke den, men pass på den grove siden, den er beregnet til å skrubbe gryter med... Så den kan lage riper!

:o Da må jeg nesten kjøpe meg en slik pakke.. Helt fantastisk :P

hmm.. Får håpe den myke siden hjelper da..

Og du forresten: tips til hvordan jeg kan rense bilseter her hjemme uten slik spesiell maskin? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: hvordan skal jeg gjøre det? me t-skje takk :P Er forresten slik støvgreier i de også :lol:

Trenger jeg å fortelle at jeg trener i en ridehall :lol:

Lese litt i tråden kanskje? :P Støvsug det du kan få opp, bruk ev børste for å få det løsnet fra stoffet. Lukt og flekker blir borte om du dekker setene med bakepulver og lar det virke før du støvsuger det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider