Gå til innhold
Hundesonen.no

Hellhound Huskies Trøbbel


pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi haha! Lenge siden sist gitt! Må oppdatere her litt oftere! Har planer om å trene mye i vår/sommer samt gå MASSE masse tur. Vært på en to timers tur på glatt i dag. Jeg hater føret som er nå. De

Hehe! Mana er ekstremt rask ja Men gøy blir det nok uansett Mayah er sikkert stor! Hvor høy er hun nå ca? Vi har kommet inn fra tur. Jeg fikk redigert noen bilder før jeg må dra på jobb. Nydelig

Ja det er klart man må spamme litt etter helgas besøk så her kommer en del bilder. Resten ligger på bloggen! Fredagen ble brukt til å bli kjent og leke. Lørdag ble det tur i regn med

Så fin hun er :) Er hun stor nå da? Hun ser så lang ut :D

Målte henne i høyde og da var hun ca 60 cm i mankehøyde! :P hehe.. så hun vokser godt hun. Begynt å stoppe opp litt nå da. Menfortsatt lang og slank ja som vanlig :) Og hun veier vel ca 16 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana er veldig fin altså! Heldig jeg som har fått sett henne "live" også, når du var innom Tam. Men herremin, er hun virkelig bare 6 måneder? Synes hun virket så stor jeg!

Hehe, vi kan komme innom flere ganger vi så du kan få tafse litt også ;) Jeg synes hun er ganske liten jeg.. :P Sånn til husky å være. Jeg forventet meg at hun skulle vokse og bli mye større, men hun er jo ikke helt ferdig enda da, men har bremset veldig opp. Men er hun der hun er nå, eller bittelitt større, så blir jeg fornøyd jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Flotte jenta! :wub: Utrolig at den selen passer fremdeles :P

Haha ja.. :P Den begynner å bli litt trang så får ta henne med på Alna snart å prøve flere seler tenker jeg.. Jeg er helt blakk, så det får vente til jeg får første lønning. Kjøpte den jo i stor størrelse sånn at hun kunne vokse i den, men trodde hun skulle vokse ut av fortere ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_4343.jpg

Vet ikke om du har sagt noe om det før, men vet du hvilke raser som er i henne, bakover i stamtavlen? Syns jeg ser litt mynde i den langbeinte, hehe :) Er vel ikke uvanlig at det er greyhound i AH-linjer?

EDIT: Det siste bildet syns jeg også gir litt myndepreg. Ikke bare er hun langbeint, men er noe med måten hun bærer halen på også :)

Endret av Hermes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hund! Fine farger på henne :)

:)

Vet ikke om du har sagt noe om det før, men vet du hvilke raser som er i henne, bakover i stamtavlen? Syns jeg ser litt mynde i den langbeinte, hehe :) Er vel ikke uvanlig at det er greyhound i AH-linjer?

EDIT: Det siste bildet syns jeg også gir litt myndepreg. Ikke bare er hun langbeint, men er noe med måten hun bærer halen på også :)

Vet ikke om hun har mynde bak i slekta.. Haleføringen har hun fra moren sin og alle i kullet har den type haleføring. Bakover i stamtavlen er det AH, men jeg vet jo ikke om disse kan være innblandet mynde eller andre raser. Og nå er stamtavla.no nede så får ikke sjekket det ut heller, men det skal jeg jammen meg gjøre en dag! ;)

Snakk om fin hund :wub:

Takk! :) Hun blir nok glad for å få høre det ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser veldig eventyrlig ut!

Det var et fint komplement, for det ER hun virkelig :lol:

Var inne og så på stamtavlen. Ikke noe mynde i nær slekt, nei. Mest AH, som du sier, og litt SH, grønnlandshund, pointer, osv. Innblandingen av seppala siberian sleddog, som er ganske nært, var interessant da. Spennende rase.

Ja det stemmer :) Pointer og vorsteh er det litt av. Og seppala, noe jeg lette etter. Ville ha den litt mer langbeinte varianten, og det ser det jo ut til at jeg har fått :P Ren tilfeldighet at jeg fant det kullet, men jeg er meget fornøyd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt bilder osv fra helgen.

Igår hadde vi besøk tl langt på natt av Cilje, Hanna, Denali og Marley. Alle stortrivdes, selv om Mana ble satt på plass en del av Marley, men det trenger hun så frempå og ivrig hun er hele tida. Flink til å underkaste seg er hun ihvertfall... :P De koste seg med griseører og lek. Ikke noe bråk og det er bra!

IMG_4364.jpg

IMG_4366.jpg

IMG_4375.jpg

IMG_4403.jpg

Idag tok vi oss en tur ut i skogen og rakk og få med oss litt sol. Deilig ute med kaldt, klart vær.

IMG_4428.jpg

IMG_4453.jpg

IMG_4467.jpg

IMG_4450.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mana er blitt 8 mnd akkurat nå! Men det feirer vi i morgen med en langtur i skogen og masse bilder, det er ihvertfall planen.

Ikveld har vi lagd en ny hundeseng. På tide å bytte ut de gamle med noe renere :P Lagde bare en, skal lage to men den ene får vente til en annen dag. Den jeg lagde ikveld ble litt liten, men den passer akkurat :P

Først litt mat etter en kveldstur med lek og morro. Kyllinglår på menyen ikveld. Vente pent..

IMG_5831.jpg

Namnam! *knas*

IMG_5834.jpg

Mana mener det er veldig viktig å være med på hele prosessen OG prøve ut senga FØR den er ferdig..

IMG_5840.jpg

Stoffet er godkjent

IMG_5838.jpg

Pen og rund

IMG_5844.jpg

Passer akkurat til en huskykrøll

IMG_5845.jpg

IMG_5846.jpg

Pledd 17,- og dyne 19,- fra IKEA. BILLIG å lage hundeseng selv. Og morro! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww :wub: Elsker den hunden!

Ja vi burde få til en playdate en dag! Mana vil leke med polarhund, og jeg vil kose på en med masse pels :wub:

Mana har verdens vakreste øyne :wub: Og siden de fortsatt er slik vil de vel kanskje forbli like vakre? :)

:) Ja de forblir nok sånn som de er nå. De har lysnet litt, men tror ikke de blir lysere enn det der, men det gjør absolutt ingenting. Kan drukne i de øynene der jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi burde få til en playdate en dag! Mana vil leke med polarhund, og jeg vil kose på en med masse pels :wub:

Ja! Det vil vi! :D Mayah vil og leke med polarhund. Hun er oppvokst med treigis golden da, så hu er ikke så rask i svingene som en ah :P Merker det når vi har med nabohuskyen på tur. Men vi er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det vil vi! :D Mayah vil og leke med polarhund. Hun er oppvokst med treigis golden da, så hu er ikke så rask i svingene som en ah :P Merker det når vi har med nabohuskyen på tur. Men vi er med!

Hehe! Mana er ekstremt rask ja :whistle: Men gøy blir det nok uansett :D Mayah er sikkert stor! Hvor høy er hun nå ca?

Vi har kommet inn fra tur. Jeg fikk redigert noen bilder før jeg må dra på jobb. Nydelig være ute, med sol og blå himmel! Synd jeg må på jobb sier jeg bare...

100 meter fra døra, nydelige turstier og vi er så å si helt alene hele tiden. Traff ikke på noen idag :)

IMG_5849.jpg

Derp

IMG_5863.jpg

Pinne! Og nei hun blir ikke stressa av det :P

IMG_5881.jpg

IMG_5896.jpg

IMG_5909.jpg

IMG_5963.jpg

IMG_5941.jpg

IMG_5975.jpg

IMG_5999.jpg

Ikveld blir det kylling, nyrer og hjertekjøtt til kvelds igjen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...