Gå til innhold
Hundesonen.no

Hellhound Huskies Trøbbel


pippin
 Share

Recommended Posts

Åh, så fin hu e ! :wub: Håpe du kjæm på nånn torsdagstreff med sonen, så det går an å kos litt på pelsdotten. :innocent:

Jeg må prøve å få til det ja før jeg flytter nedover! Kanskje førstkommende eller torsdagen etter :) Må se henne an først, hvor fort hun slår seg til ro ;) Må jo vise henne frem litt :D Og sosialisere litt.

En halv dag igjen nå bare! Jeg kommer ikke til å få sove på bussen inatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi haha! Lenge siden sist gitt! Må oppdatere her litt oftere! Har planer om å trene mye i vår/sommer samt gå MASSE masse tur. Vært på en to timers tur på glatt i dag. Jeg hater føret som er nå. De

Hehe! Mana er ekstremt rask ja Men gøy blir det nok uansett Mayah er sikkert stor! Hvor høy er hun nå ca? Vi har kommet inn fra tur. Jeg fikk redigert noen bilder før jeg må dra på jobb. Nydelig

Ja det er klart man må spamme litt etter helgas besøk så her kommer en del bilder. Resten ligger på bloggen! Fredagen ble brukt til å bli kjent og leke. Lørdag ble det tur i regn med

Haha så morsomt at folk digger navnet og forbinder det med det samme som meg :D

Endelig er hun her hjemme. Vi skal bo hos mamma i 2 uker før vi flytter nedover til Oslo og alt går bare supert! Akkurat nå ligger hu å tygger på en bamse.

Mamma har en tibbe som jeg var litt skeptisk til for han er ikke supersosialisert, men han gjør seg mest til og er supergrei med Mana. De følger etter hverandre og Mana hermer etter Lucas (tibben). Nå inviterer hun til lek med litt valpemurring og bjeffing, men Lucas skjønner ingenting.. :P

Hu går ut og inn fra hverandaen, leker litt med leker, løper litt, spiser litt osv.. Ikke noe problem her i gården nei og hun tar alt med knusende ro :D

Andre hunder som bjeffer er litt skumle da.. Selv om vi ikke ser de engang. Så det må vi jobbe med å vise at ikke er noe farlig.

Herlige nusket mitt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke: Jeg er svak for sånne jeg også :whistle:

Skal vi se! Her går det så det suser egentlig! Nesten glemt denne tråden og tatt aaaalt for lite bilder :icon_redface: Skjerpings der..!

Tuppa er bare herlig å ha i hus, glad, vilter, leken osv! :wub:

Hun slo seg til ro med EN gang vi kom hjem etter å ha hentet henne. Fikk hilse på tibben som bor her, som er litt sær. Han er dårlig sosialisert og vet egentlig ikke helt hvordan han skal være rundt andre hunder. Han er ikke aggressiv eller noe da! Men han kan VIRKELIG ikke å leke! Mana prøver febrilskt å invitere han på lek, med lekebue, bjeffing, løping osv men han skjønner virkelig ingenting og blir bare sur hvis hun kommer for nærme.. Rare saken..! :P

Så lekinga gjør jeg og Mana! Hun synes det er kjempestas og har det morro. Jeg driver litt med ball osv, og lærer henne at ballen er en fin belønning og hun blir så stolt når hun får løpe rundt med den etter en liten drakamp.

Idag lå vi i hagen og jeg fant en plastikkball som jeg viste henne. Den var DRITSKUMMEL! Hun skulle ikke i nærheten av den altså.. Langt ifra..! :lol: Jeg bestemte meg såklart for å vise henne at hallo, den er heeelt ufarlig altså! Så jeg satte meg nærmere og nærmere ballen, tok på den, roste henne når hun kom nærmere og gira henne opp så hu turte å komme nærme. Nå kan hun løpe etter den og bjeffe på den! Så nå er den ikke så farlig lenger.. :lol:

Ute på "tur" utpå veien utafor huset er det noe som er litt skummelt, men det meste går bra. Hundebjeffing er litt skummelt da. Så da må vi løpe å gjemme oss litt.. Hun har hilst på en terrier og det gikk fint. Litt skeptisk i starten. Mennesker begynner å bli ufarlige så lenge de ikke viser interesse for henne. Da er det også litt skummelt. Men folk som jogger og sykler forbi er ikke noe problem. Prøver å få henne til å se at det er positivt og ikke farlig!

Hun tisser ikke inne om natta, men kan finne på å tisse inne RETT etter at vi har vært ute.. Har jo lest om det, men come on da! :lol: Neida vi er tålmodige vi!

Men ellers er hun herlig og en piraja innimellom. Og når hun er i det moduset er det ikke like lett å omdirigere henne gitt, men det går! Jeg har litt merker på hendene for å si det sånn :lol: Vi øver på navnet og litt innkalling. Sitt kan hun.. Jeg må bare få kjøpt noen skikkelig gode treningsgodbiter. Nå bruker vi tørrfôret til tibben og de synes hun er gode da :P

Men jeg er glad i valpen min jeg! :wub: Nå sover hu søtt her! Begge ørene har reist seg også så nå er hun megasøt..! :D

Ble langt detta :lol:

IMG_3442s.jpg

Jeg gleder meg veldig til å flytte ut da, for det er litt plagsomt å bo med familie som ikke kan så veldig mye om hund utover det å gå turer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana kommer fra (som jeg er mest kjent med) spillet World of Warcraft. Jeg og typen spilte det før og han synes jo såklart navnet var dritkult, så da ble det det. :P I spillet er det en slags kraft man har for å kunne bruke trolldom osv.. Hvis du skjønner :lol:

Mana er også et viktig begrep for mange kulturer i Stillehavet. Mana er en kraft som for dem finnes i alle ting, både mennesker, dyr, og ikke-levende ting. Tipper World of Warcraft har det herfra :)

Du kan lese mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Mana

Utrolig skjønn hund! Lykke til med valpetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana er også et viktig begrep for mange kulturer i Stillehavet. Mana er en kraft som for dem finnes i alle ting, både mennesker, dyr, og ikke-levende ting. Tipper World of Warcraft har det herfra :)

Du kan lese mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Mana

Utrolig skjønn hund! Lykke til med valpetiden!

Ja jeg vet. Det er en del av hvorfor jeg liker det. Liker at det står for denne kraften vi har i oss :) Skrev om det i navntråden :)

Takk for lykkeønskninger! :D

Gikk på en liten tur i nabolaget istad og da hilste hun på den terrieren igjen. Den var i hagen sin og vi gikk innmed og hilste på. Ikke så skeptisk nå som sist. Veldig bra :D Etterpå gikk hun innom gjerdet på eget initiativ for å hilse på ham igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering!

Idag har vi vært å badet! Jeg, Mana, mamman og eiern og en bc bestemte oss for å dra til Haukvannet for å bade litt og ha det gøy. Hentet bilen og kjørte å hentet bikkjene hennes, og så dro vi.. Endte opp på Theisendammen istedet, men det hadde ikke så mye å si. Litt folk der, det er jo skikkelig sommer nå :D

Slapp løs hundene og de koste seg. Bc er litt smågal etter pinner så han føyk uti vannet etter dem! Jeg og venninna mi gikk ut i vannet og lokket hundene uti. Huskymamman og bc svømte uti med oss. Mana sto på kanten og ville være med og gjett om hu hoppa uti da! Tok skikkelig sats og hoppa langt uti vannet! :D Da ble jeg litt overrasket for jeg hadde ikke trodd det! Hun svømte ut til meg og ut til venninna mi og tilbake igjen! Flinke jenta! Hennes første møte med vann og så er hu så tøff og hopper i det! Ble med uti flere ganger.

Så synes hun det ble litt kaldt og fikk slappe av på en benk, etter å ha blitt tørka tørr. Søte tøtta mi! :wub: Hu er tøff..!

mana_haukvannet.jpg

Viktig å hvile også!

mana_haukvannet2.jpg

Finingen :wub:

mana_haukvannet3.jpg

Sånn ellers så går det veldig greit! Hilste på en hund på vei hjem, en cavalier, som var rolig og veldig forsiktig. Mana hilste og begynte å by opp til litt lek. Jeg blir litt stolt jeg fordi hun bedrer seg hele tida :wub:

Haun sover store deler av natta, i senga mi såklart... Jeg som ikke skulle ha valp i senga :P Sånn går det når madrassen er så lav og hun tar sats og hopper. Veldig koselig da, det er det. Ingen uhell inne heller, hun er bare god! :D Nå ligger hu og sover og der blir hun nok liggende en god stund. Koser seg skikkelig!

Neste helg skal vi på teltur med mamman og eiern. Det blir nok kjempekoselig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jeg er enig jeg! :whistle:

Ingen uhell inne lenger og hun går mot døra når hu må på do! Sov i hele natt! :D Dette går som en drøm!

Det blir spennende å se hvordan hun reagerer når kjæresten min kommer å skal hilse på henne. Om hun blir skeptisk eller tar det hele med knusende ro. Jeg tipper det siste! Hun er utrolig rask til å "Godta" alle som regnes som familie osv, og blir fort trygg på folk etter at hu har fått hilst på de. Igår knurret hun på noen forbipaaserende da, mens vi var ute på tur. Men jeg lagde ikke no fuzz og bare gikk videre. Varierer hvordan hun reagerer. Noen ganger vil hun bortpå å snuse, andre ganger vil hu det, men da er hu skeptisk i tillegg.

Hu hilste også på en rolig Cavalier igår, og begynte å by opp til lek! Det liker vi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi gjort en del!

Først dro vi til heimdal en tur for å sosialisere litt og venne oss til mange mennesker som ikke er farlige. Traff fere som hadde husky selv og som holdt seg rolig rundt henne. Mana er en tøffing da og undersøkte alt sammen! Kikka på folk som gikk forbi, biler, buss osv. Ikke noe problem!

Så var vi hundepass for mamman til Mana. Vi gikk en tur litt etter hun kom hit og alt var bra. Mana travet og lekte ved siden av mamman hele turen. Blitt riktig flink! :) SÅ..! Skulle jeg gå å levere mamman, og satte Mana inne på stua hos mora mi. Mens jeg gikk ut med Tikaani, mamman, og var borte i ca 20-30 min.. Kom tilbake og fant ikke Mana på stua! :blink: Lette litt før jeg gikk ned på rommet for å sjekke. og DER lå hun.. I sofaen! Helt alene..! Da ble jeg glad! :D For jeg ser på det som en god ting når en sliten liten valp velger å gå ned helt for seg selv for å sove, utan at den bryr seg om jeg er der eller ikke! :D Bra for alenetreninga det.

Nå sover hun godt.

Imorra skal vi på rolig hundetreff med grilling osv før det blir telttur til helga. Så må jeg få ladet kameraet så jeg får tatt flere bilder snart! Hun vokser så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da oppdaterer jeg med litt bilder osv fra Manas første hyttetur! Da vi kom dit var det så mye tåke at vi ikke så hytta når vi sto 30 meter unna. Men heldigvis så gikk vi i rett retning og fant frem! Været var surt og fuktig så det var godt å komme inn og få fyrt opp i peisen! Resten av kvelden ble rolig med to hunder som sovna fort.

Dagen etter gikk vi en liten tur langs de markerte stiene. Mana syntes det var litt kaldt så det ble med den turen. Rolig kveld i hytta resten av kvelden. Vi fikk høre om terrorangrepet og dro hjem dagen etter. Men en fin og koselig tur med fine vofser som oppførte seg fint! :) Lemen var det overalt, og en måtte desverre bøte med livet... Den ble tatt selv om bikkja var i bånd så den måtte vi avlive.. resten fikk spurte avgårde i fred!

Mor speider etter mamsen.. Såvidt vi ser henne i tåka..

tke-1.jpg

Mana rett før vi finner hytta

hytte7.jpg

På tur dagen etter.. Mana fikk gå løst og holdt seg i nærheten, bortsett fra da hun sikkert så lemen eller noe, for da hang hun laaaaangt etter, men kom løpende etter en liten stund. Da ble båndet tatt frem.. :whistle:

hytte6.jpg

Ingen hindringer!

hytte5.jpg

Hvilepause før tilbaketuren

hytte4.jpg

Inne i hytta, god og varm!

hytte3.jpg

Leke litt med mor!

hytte2.jpg

Skal vi dra hjem?

hytte1.jpg

Fin tur, selv om været var dårlig..! Godt å komme hjem etter å ha ligget på en trebenk i to døgn.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weee kommentarer! :D Hehe..

Hytta ligger i Rennebu, ikke langt fra Berkåk. Veldig fint der og idylliskt! Selv om det var dårlig vær så koste vi oss :) Og ja hun er peeeen :whistle:

SHAkela: Ja hun er det :wub: Vi koser oss masse sammen :)

Hun har tatt imot kjæresten min med åpne labber, da han kom på søndagsmorgenen. Veldig trivelig og kosen jente. Inatt sov hun leeeeeenge og var kjempeflink! Fikk en tissetur rundt halv 8 og så inn å sove litt mer.

Edit: Glemte jo helt å si at vi var på byvandring igår!

Siden det var søndag og rolig tok vi oss en tur. Det var nydelig vær og Mana fikk masse inntrykk. Hun tok det hele veldig bra og syntes det var mange folk å se på. Hun hilste også på noen som ble veldig sjarmert av øynene hennes :whistle: Fikk mer og mer selvtillitt etterhvert som vi gikk blant folk og travet fint med halen rett opp etterhvert. Bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...