Gå til innhold
Hundesonen.no

Hellhound Huskies Trøbbel


pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi haha! Lenge siden sist gitt! Må oppdatere her litt oftere! Har planer om å trene mye i vår/sommer samt gå MASSE masse tur. Vært på en to timers tur på glatt i dag. Jeg hater føret som er nå. De

Hehe! Mana er ekstremt rask ja Men gøy blir det nok uansett Mayah er sikkert stor! Hvor høy er hun nå ca? Vi har kommet inn fra tur. Jeg fikk redigert noen bilder før jeg må dra på jobb. Nydelig

Ja det er klart man må spamme litt etter helgas besøk så her kommer en del bilder. Resten ligger på bloggen! Fredagen ble brukt til å bli kjent og leke. Lørdag ble det tur i regn med

Det er du som er flink vettu! Vi har også trent masse kontakt, og det er han ganske flink til, men det er bare så mye annet som er så utroolig mye kulere "noen" ganger :whistle: .... Så begynner han så smått å bli et pubertets monster. Ser tendensene til det godt nå :P

Gammel er han nå da? Kjenner til det problemet med at det er mye annet spennende og morro enn eiern innimellom ja.. :P Får håpe Mana klarer å ikke være bare mongo når hun kommer i den perioden :P Men vi får se på det!

Deilig å se en som trener mer enn trekk med en husky :) Gleder meg til å se dere på sonenmesterskapet! :D

Ja de kan brukes til så mangt disse huskyene hvis man bare gidder! :D De fleste tror jo at de bare er trekkegale monstre som ikke eier ro i kroppen.. Jeg skal motbevise alle sammen! :devilbanana: Jeg har blitt inspirert av andre som eier huskyer og som trener LP, og det hjelper på. Bare håper hun greier å holde koken når vi står der med ørti hunder og mennesker rundt oss... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel er han nå da? Kjenner til det problemet med at det er mye annet spennende og morro enn eiern innimellom ja.. :P Får håpe Mana klarer å ikke være bare mongo når hun kommer i den perioden :P Men vi får se på det!

Han er bare 5 måneder ennå :P

men vi vil ha FLERE bilder av Mana!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare 5 måneder ennå :P

men vi vil ha FLERE bilder av Mana!

Ikke gamlere nei! :P Så for meg at han var litt eldre, men mister jo fort oversikten :lol:

For noen øyne på den hunden altså! :wub:

Jaaa :wub:

Ikke mange bilder her nei.. Må få tatt noen nye! Neste uke skal jeg få med gubben på en fotoshoot. Vi skal prøve å ta noen portrettbilder av henne.. Fine nok til å henge på veien forhåpentligvis :P Eller er bloggen hennes oppdatert :)

En liten tullevideo som kompensasjon for lite bilder :whistle: Tullejenta:D

http://www.youtube.com/watch?v=tF4d_QdppJI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet dere, har jeg fått oppdatert og tatt litt nye bilder. Vi dro ut på tur idag, og så nydelig det begynner å bli i skogen nå som høsten er her. Deilig vær, ikke no regn :D Mana ble 4 mnd i helgen btw! Stor jente..! Snart skal hu få seg et lammeribbein å kose seg med..

Starter med det berømte blikket!

IMG_9874.jpg

Så mye rart det er i vannet mamma..!

IMG_9907.jpg

Skum som flyter forbi her..

IMG_9908.jpg

Her er det MASSE skum mamma!

IMG_9913.jpg

Wææ, jeg skal ikke borti det der...!

IMG_9914.jpg

IMG_9915.jpg

IMG_9934.jpg

Kongen på haugen!

IMG_9955.jpg

Deilig å løpe! Kan se litt mongo ut :lol:

IMG_9960.jpg

Og leke med kongler såklart!

IMG_9962.jpg

Pena :wub:

IMG_9958.jpg

Flere bilder i galleriet på bloggen min..! Mange bilder!

IMG_9983.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige! :wub: :wub: :wub: Kjenner jeg gleder meg til skogtur med bikkjene i morra når jeg ser bildene :D

Ja skogstur er elsk. Spesielt nå når høsten er her :D Deilig luft og fint landskap :)

Hun er sååå nydelig. :wub:

Stor har hun også blitt. :ahappy:

Ja kjempestor! Og hun vokser og vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og bli litt lang bein kanskje? :whistle: Men gud så søt hun er!

Hva er det skumme egentlig? Lurer sikkert like mye jeg som Mana gjorde.. :whistle:

Neeeida, aldri for lang :lol:

Gjorde et lite søk og fant ut at det er proteiner og næringsstoffer som samler seg.. Vanlig i bekker/elver med mye bevegelse.. Snodig.. Har jo sett det før, men ikke ant hva det er for noe egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur idag også vi vett! Denne gangen på Huk. Aldri vært der før og så fint det var! :D Nydelig! Hundene fikk løpe løst og Mana var god på innkalling nesten 100% av tida. Vi traff også på en eierløs whippet som var stressa og forvirret, og som fulgte etter oss, fordi Denali lukta godt. Fikk ringt eiern og levert han og da ble eiern glad! De hadde visst lett overalt. SÅ det var dagens gode gjerning :D

En liten smakebit! Flere bilder i bloggen! ;)

huk5.jpg

huk4.jpg

huk3.jpg

huk2.jpg

huk1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana har mistet sin første tann! Tror jeg.. Har ikke sett noen andre ramle ut så det var litt morsomt! Ingen hjørnetenner enda da.. Så får vel dra om kamp litt mer med lekene, så kanksje de løsner litt..

Ellers var vi på langtur tiligere idag før jeg dro på jobbintervju! Hun var alene i nesten 2 timer og det gikk kjempebra! :D Herregud så glad jeg ble da jeg kom hjem og foventet å se det værste på filmen. Filmer henne alltid når jeg er borte.. Men der var det jo bare fryd og gammen bortsett fra 10 min tilsammen spredt gjevnt over.. Bra! :)

Noen bilder fra turen idag.. Bloggen er oppdatert :)

Kommer du?

morgentur2.jpg

morgentur1.jpg

morgentur3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan vel oppdatere litt her også da!

Men de fleste har vel fått med seg at vi har debutert i LP idag! :lol: Rekruttklasse på Sonenmesterskapet..! Havnet på 11.plass i en klasse med 16 deltagere og med en poengsum på 76,5! Vi er fornøyde vi! Jeg er ihvertfall det :D Kjempegøy og det kan hende jeg har blitt hekta :whistle: Det var virkelig godt å starte foran en så fin forsamling som sonen! :flowers:

Mana ble også en av to dommerfavoritter noe jeg er takknemlig for! Kjempekoselig å få den :D

IMG_3914.jpg

IMG_3896.jpg

Tar du bilde nå igjen...?

IMG_3901.jpg

Dette tok vi med oss idag

IMG_3949.jpg

Tusen takk for en trivelig dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene Mana. :wub:

Hun ser alltid så liten ut på bilder, men langbeint, plutselig ble hun svær når jeg så bildet av dere to sammen. :P

Ja hun ser liten ut alene :P

Akkurat nå synes jeg ikke jeg merker så mye av veksten hennes fordi hun ser "lik" ut på en måte.. Vekstkurven har flatet ut litt.. Men så ser jeg på bilder fra hun var bitteliten og frem til nå - hun er svær nå :lol:

Fra pelsball:

valpus7.jpg

Til knøtt med yodaører:

mana_haukvannet3.jpg

Til hengslete:

morgentur3.jpg

Så rart å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hun har sååå fine øyner! :D

Ja :D

På tide med en liten oppdatering igjen! Nå er hun snart 5 mnd gammel! :) Og hun har mistet alle tennene bortsett fra en hjørnetann. De nye er på vei opp, og så godt det skal bli med ordentlige tenner! :P

Vi har også begynt å se på LP1 øvelser og skal starte så smått med disse. Bør vel få tak i et hinder også.. Og noen å trene fellesdekk med :P

Idag var vi på tur og jeg fikk tatt noen bilder i høstomgivelser.. Fint ute nå!

IMG_1451.jpg

IMG_1501.jpg

IMG_1505.jpg

IMG_1460.jpg

Neste oppdatering blir vel på 5mnd dagen tenker jeg..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...