Gå til innhold
Hundesonen.no

Hellhound Huskies Trøbbel


pippin
 Share

Recommended Posts

Var dere i sentrum idag? Tror jeg så dere på avstand. Mana er blitt stor! :)

Ja vi var i sentrum igår :D Så ingen kjente hunder (klarer ikke å se kjente folk fra sonen, men hundene deres kjenner vi igjen :lol: ), men maaange andre hunder. Ble litt overrasket over at så mange hadde med hundene sine. Veldig koselig da, selv om været var kjempedårlig.. Mana er blitt kjempestor og vokser så fort!

Mana var pyntet for anledningen med en liten sløyfe med roser på..

mana_fakkeltog.jpg

Hun syntes det var litt kaldt og vått, men ellers var hun flink blant masse folk og mange hunder. Hun begynner å bli veldig selvsikker og trygg blant andre folk nå. Jeg blir veldig glad inni meg når hun blir bedre og tryggere. Det føles så godt! Og så fikk hun mye oppmerksomhet da på grunn av øynene... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi haha! Lenge siden sist gitt! Må oppdatere her litt oftere! Har planer om å trene mye i vår/sommer samt gå MASSE masse tur. Vært på en to timers tur på glatt i dag. Jeg hater føret som er nå. De

Hehe! Mana er ekstremt rask ja Men gøy blir det nok uansett Mayah er sikkert stor! Hvor høy er hun nå ca? Vi har kommet inn fra tur. Jeg fikk redigert noen bilder før jeg må dra på jobb. Nydelig

Ja det er klart man må spamme litt etter helgas besøk så her kommer en del bilder. Resten ligger på bloggen! Fredagen ble brukt til å bli kjent og leke. Lørdag ble det tur i regn med

Da har vi kommet oss i den nye leiligheten. Mye gjenstår å sette sammen, rydde osv..

Mana var suveren på bilturen nedover. Lå nede ved føttene mine hele veien og sov, herlige valpen!

På lørdag var hun hos tante Denali og Cilje mens vi gjorde mange ærend på IKEA og hentet flyttelass fra den gamle til den nye leiligheten. Cilje har tatt mange fine bilder på bloggen sin! Denalis Eventyr Ta turen dit for å se MANGE fine bilder av hunder ;) Anbefales. Hun er virkelig et talent!

Hun har slått seg fort til ro her, uten problemer. Har hilst på en boxweiler ( :P ) som er naboen her som like gjerne tok turen innom leiligheten vår å kikket seg rundt om. Helt greit for oss, da bikkja var en koseklump uten like og snill som dagen er lang. Mana syntes han var stor, men veldig grei. De hilste utenfor først. Mange hunder i nabolaget. Tror alle har hund utenom husverten. Huskyene på andre siden bruker også å springe litt løst her. Veldig godt med en litt laidback nabolag der alle godtar at hund er hund. Så lenge hundene er greie, noe det virker som. Dette blir kjempebra!

Nå skal vi bygge flere møbler! Mana løper rundt her med lekerotta si fra IKEA :lol: Liker familien min! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana vokser og blir større og større for hver dag! Det er så rart å tenke på at jeg en gang kunne holde henne i min egen håndflate! Hun begynner jo å bli for stor til å bæres snart :lol:

Idag tok vi oss en tur på stiene her, og fant veien til et meget idylliskt vann. Det var så fint der!

tur_4.jpg

Støtte på boxweilern som er nabo her, og hilste på han og Mana ville leke. Samtidig kom en cairn vi ikke hadde hilst på før, og alt gikk som en drøm. Mana er nesten ikke skeptisk til nye hunder lenger, bare litt forsiktig i begynnelsen før hun byr opp til lek.

På vei

tur_1.jpg

Kameraet oppførte seg litt dust og bestemte seg for at det var såpass mørkt ute at det måtte bruke blits for å få ok bilder.. Skikkelig teit.. Det var LYST ute.. Etterhvert fikk jeg tatt noen bilder uten blits og de ble helt OK..

tur_6.jpg

Tygge på pinne-pause!

tur_3.jpg

Bruker labbene veldig mye.. "det er en hund der mamma..!"

tur_2.jpg

Fina :wub:

tur_5.jpg

Må få Håvard til å ta noen fine bilder av henne snart med speilrefleks..!

Mana tuller på gulvet.. Typisk henne.. Hun driver med det akkurat nå faktisk, mens hun tygger på gummiballen.. Hun elsker å ligge på ryggen å dulle :D

http://www.youtube.com/watch?v=_6of0V2bDEw

EDIT: la til videoen av henne fra tidligere idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som tiden går! Nå er Mana 12,5 uke! Vi har bestilt vaksine på tirsdag og er spente på hvordan hun håndterer det, med fremmede som skal ta på henne osv. Blir jo noe annet enn femmede vi møter på tur liksom. Men det går nok bra! Godbiter er gode å ha!

Vi har begynt trening! Hn sover alene på stua om natta nå, mesteparten av natta ihvertfall, og får komme inn på soverommet hvis vi vil sove litt lenger. Da legger hun seg i senga og koser seg helt til vi står opp. Har tisseuhell inne om natta, men det er helt greit. Kan ikke forvente annet, selv om hun er flink til å si fra på dagtid. Ingen uhell inne på dagtid!

Lydighet har vi også begynt med. Og vi holder for øyeblikket på med kassemetoden. Kommet halvveis, men hun skjønner ikke at hun skal flytte seg lengre mot meg når jeg står helt i ro. Så vi får se om vi kommer videre :lol:

Dekken hennes begynner også å bli ok. Noen ganger tilbyr hun LP dekk som er finfint! Men noen ganger havner hun på skinka. Terpe på dette senere. Jeg har også introdusert apportbukken. Denne får hun holde i munn osv for å bli vant med den. Ikke så viktig nå, vi holder oss til kassemetoden for det meste.

Var på tur forleden dag og tok noen bilder av jenta. Hun er flink på tur og med andre hunder. Trener litt på passering osv. Hun henger seg ikke opp i andre hunder, men studerer de litt mens de går videre. Jeg står og holder i båndet, slapt og lar henne få studere seg ferdig. Så roper jeg kom og så kommer hun på eget initiativ, uten at jeg må nykke litt i båndet. Bra! :D Innkalling trener vi også på.

Studere hund som går forbi

IMG_9585.jpg

Drikke litt vann i varmen

IMG_9516.jpg

IMG_9578.jpg

Møtte denne padden på tur

IMG_9545.jpg

Pause ved et vann

IMG_9600.jpg

IMG_9614.jpg

IMG_9640.jpg

Vi så også hoggorm svømme i vannet! Litt ekkelt... :P Fikk ikke tatt bilde fordi den var et stykke unna oss! Ender var det også som fikk smake litt brød. Mana slappet av og alt var stas! Herlig! Gleder meg dog til vi kan begynne å jogge litt og gå litt fortere, for det går innmari tregt innimellom når alt skal studeres og luktes på :lol:

Veldig fornøyd med tuppa da! :wub:

IMG_9386.jpg

IMG_9461.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har Mana fått sin egen hjemmeside og blogg! Sjekk den ut da vel! Trykk på signaturen min for å komme direkte dit.

Vi har idag blogget om litt trening vi hadde!

mana_leke.jpg

Hun er så flink og jeg blir så glad hver gang hun gjør det jeg vil. Kjempeherlig jente! Og så er hun så grei med andre hunder. Ikke noe tull, bare forsiktig og leken! :D Beste tuppa i verden dette! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oi jeg må visst kanskje følge med mer i tråden hennes! :lol: Mange som har svart her jo! Jeg ble litt glad, dere er så hyggelige :D

nydelige Mana. så de 2 nye videoene på hjemmesiden deres, FLINKE! Hun har mye mer konsentrasjon en Aro iallefall :P å når han er skikkelig med, da dirrer rompa for mye og alt skjer på en gang :P hva er trikset ? :o

Hehe, på den ene videoen ser man jo at hun er skikkelig ivrig når hun skal i utgangsstilling. Da hopper hu laangt forbi meg og glir på gulvet før hun kommer seg på plass :lol: Når hun er veldig ivrig kan hun tilby mye av det hun kan fra før av, bare for å få godbit.

Hmmm... Jeg har lagt MYE vekt på kontakt fra dag en siden jeg fikk henne, og dette tror jeg har vært veldig lurt. Hun er veldig med og følger med og tilbyr kontakt hele tiden. Og så er hun jo kjempeglad i godbiter og det hjelper nok en del :lol: Bortsett fra det så har jeg satt krav til henne mtp konsentrasjonen, ikke sånn masse, men litt og jeg drøyer som regel en del før hun får godbit. Avhengi av øvelse såklart. Men jeg har krevd at hun holder fokuset på meg litt før hun har fått belønning. Kanskje det har hjulpet..? For da må hun faktisk se på meg for å få noe, og ikke bryte kontakten med en gang det ikke kommer godbit med en gang. Eller kanskje jeg bare har vært skikkelig heldig :P

Hun er skikkelig stilig! Spent på å se hvordan hun ser ut som voksen :ahappy:

Jeg gleder meg også! Jeg tror hun blir meget vakker :wub:

Takk alle andre også for fine ord! :D Mana sjarmerer daglig folk med disse øynene. Da vi dro til byen her en dag så satte vi oss ned og hørte nesten alle som gikk forbi kommentere de. Noen tok til og med bilder :P Men det er jo bare gøy!

Hun er stor nå. Er vel rundt 14 kg allerede! Så det blir spennende å se hva vi ender opp med.

I skrivende stund ligger hu bak meg med labbene i nakken min og sover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi jeg må visst kanskje følge med mer i tråden hennes! :lol: Mange som har svart her jo! Jeg ble litt glad, dere er så hyggelige :D

Hehe, på den ene videoen ser man jo at hun er skikkelig ivrig når hun skal i utgangsstilling. Da hopper hu laangt forbi meg og glir på gulvet før hun kommer seg på plass :lol: Når hun er veldig ivrig kan hun tilby mye av det hun kan fra før av, bare for å få godbit.

Hmmm... Jeg har lagt MYE vekt på kontakt fra dag en siden jeg fikk henne, og dette tror jeg har vært veldig lurt. Hun er veldig med og følger med og tilbyr kontakt hele tiden. Og så er hun jo kjempeglad i godbiter og det hjelper nok en del :lol: Bortsett fra det så har jeg satt krav til henne mtp konsentrasjonen, ikke sånn masse, men litt og jeg drøyer som regel en del før hun får godbit. Avhengi av øvelse såklart. Men jeg har krevd at hun holder fokuset på meg litt før hun har fått belønning. Kanskje det har hjulpet..? For da må hun faktisk se på meg for å få noe, og ikke bryte kontakten med en gang det ikke kommer godbit med en gang. Eller kanskje jeg bare har vært skikkelig heldig :P

Det er du som er flink vettu! Vi har også trent masse kontakt, og det er han ganske flink til, men det er bare så mye annet som er så utroolig mye kulere "noen" ganger :whistle: .... Så begynner han så smått å bli et pubertets monster. Ser tendensene til det godt nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...