Gå til innhold
Hundesonen.no

Hellhound Huskies Trøbbel


pippin
 Share

Recommended Posts

Her er video til dere som har mast litt! :P

Sist økt var ganske umotiverende.. Mana var veldig ukonsentrert og reagerte på alle lyder omtrent.. Så vi ga oss etter en liten stund. Men det var nok min feil, fordi jeg begynte raskt etter at jeg kom hjem, og Mana hadde vært alene hele dagen.. Så det skal jeg ikke gjøre flere ganger.. Trim før trening!

Stå under marjs begynner å komme seg da.. På slutten ser man hvor lite engasjerende hun er.. Så vi ble begge litt daffe under denne treninga.. Smekk på fingre...!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZPcnORiMdsg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi haha! Lenge siden sist gitt! Må oppdatere her litt oftere! Har planer om å trene mye i vår/sommer samt gå MASSE masse tur. Vært på en to timers tur på glatt i dag. Jeg hater føret som er nå. De

Hehe! Mana er ekstremt rask ja Men gøy blir det nok uansett Mayah er sikkert stor! Hvor høy er hun nå ca? Vi har kommet inn fra tur. Jeg fikk redigert noen bilder før jeg må dra på jobb. Nydelig

Ja det er klart man må spamme litt etter helgas besøk så her kommer en del bilder. Resten ligger på bloggen! Fredagen ble brukt til å bli kjent og leke. Lørdag ble det tur i regn med

Takk Silky :) Vi prøver så godt vi kan :P Stå under marsj begynner ihvertfall å se ut som en øvelse, hehe.

IW: Ja hun er laaaang, hehe! Alle kommenterer det. Til og med veten så for seg en helt annen hund da vi kom på besøk her om dagen, hehehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Flinke dere er til å trene! Mana er nyydelig :)

Takk! :) Nå må vi ta oss en ny økt igjen snart.. Blir mest fysisk fostring for tida. Få til en økt på søndag tenker jeg.

Vi har idag vært ute med kickbiken. Manas andre tur. Vi trener på passeringer, stå og "JA!" for å starte. HUn begynner å bli flink men det eeeer vanskelig å motstå fristelser ( i dette tilfelle Opsis, som er heiajente :P ). Mana vil jo så gjerne ha med Opsis eller leke med henne i det vi passerer, så hun bremser veldig. Men det kommer seg nok!

Lagde en liten videosnutt.. Filmet med iPhone så kvaliteten er deretter. Dette er så GØY! Jeg gleder meg til vi har kondis og muskler til å kjøre helt til Mariholtet og tilbake. Det er vårt første mål. Så det er bare å stå på med treninga.

http://www.youtube.com/watch?v=mtbOaLSv2OE&feature=youtu.be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så jo kjempemorsomt ut! :D

Forresten herlig å se en husky med så mye motivasjon og glede under LP trening! Jeg syns hun er kjempeflink, og dere har et veldig godt grunnlag for videre trening!

Takk! Jeg er veldig fornøyd med at hu er så livlig i treninga, for mabge jeg ser luffer bare etter, eller henger med kroppspråket, som om det er det kjedeligste på jord. Mana er sånn "Jaaaaa, skal følge etter deg jeg mamma, var jeg flink nå?? Hæh? Får jeg godbit? ja? :D "

Så gøy :D Sånn ting vil jeg også ha. Endelig vet jeg hva det er :lol:

Haha, ja greit å få SETT en slik en i aksjon :P Lurte på hvordan det fungerte i begynnelsen jeg også, da jeg først fikk høre om den. Men anbefales altså, jeg er kjempetrygg på den, og har MYE mer kontroll enn med en sykkel. Tør ikke med sykkel heller jeg så passer meg utmerket :)

Hvis noen vil prøve for å finne ut om det hadde vært noe å ha i hus, så er det bare å komme ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trent LP! Lenge siden sist, som vanlig, så vi må bli flinkere til å trene jevnlig.

Klipper litt fra bloggen:

Tannvisning øver vi svært lite på.. Må nesten få gubben til å hjelpe til her, samt venner.

Stå under marsj: Her må vi trene frem en PANGstopp når hun får kommandoen STÅ. Idag byttet jeg ut STÅ med BLI og det fungerte faktisk bedre. Men jeg vil gjerne bruke stå, men vi får se. Bruker ordet STÅ når hun skal stoppe på tur også.

Innkalling fra sitt: Denne er gulle god! bare litt pirking på innsitten, og kanskje litt på farten så er vi der.

Dekk fa holdt: Her må vi FÅ NED DEKKEN.. Hun er litt treig og går ofte halvveis ned, usikker på om hun skal dekke eller ikke. DEKK! Så det må vi jobbe med. Og så må vi få til en klar vent når jeg snur og kommer tilbake i posisjon, for hun kan reise seg før hun får kommandoen for på plass.

FVF: Den trenes alltid på. Den kan aldri bli bra nok, så øve øve øve! Må introdusere flere vendinger, samt at hun ploger litt. Ellers synes jeg hun går pent og holder farten både på lavere og større fart. Lineføring er akkurat det samme.

Avstandskommandering: Her har hun plutselig begynt å reise seg fra dekk - stå når jeg kommanderer dekk - sitt. Veldig upraktisk og hvorfor hun har begynt med det vet jeg ikke. Men det er nok fordi vi har begynt med stå under marsj, så hun tilbyr den. Har også trent litt på alle 3 stillingene, men må lære inn litt på nytt, slik at hun faktisk utfører det jeg ber henne om. Altså sikre utføringen av en kommando og unngå at hun tilbyr andre stillinger.

Apport: Denne er så morsom! Hun er så utrolig flink i denne øvelsen! Tygger ikke på apportbukken, holder den fint, KAN somle litt når hun henter, venter pent på APPORTkommadoen, og setter seg LITT skjevt i utgangsstilling. Holder apporten til jeg ber om den og holder plass. VELDIG fornøyd! Litt pirking her også såklart, men et meget bra utgangspunkt!

Vi må også lære inn hopp over hinder, og trene masse på fellesdekk, så er vi faktisk klare til å prøve oss på LP 1! Tenk det! Men først skal vi melde oss inn i en hundeklubb og prøve oss på Bronsemerket!

http://www.youtube.com/watch?v=VKX_OtQS_Bk&feature=youtu.be

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har oppdatert her nå!

Mana begynner å få sin 2. løpetid nå. Er så spent på om hun kommer til å forandre seg litt etter det. Bli mer voksen, eller noe sånt. Merker at hu er litt roligere, og litt mer kosete ihvertfall.

Ellers bare slenger jeg ut noen bilder fra i det siste..

IMG_0792.jpg

IMG_0717.jpg

IMG_0927.jpg

IMG_0994.jpg

IMG_0140.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Snøen kom jo, og lå på bakken en dag eller to, og vi var såklart på tur da. Fikk tatt noen bilder. Mana er glad i snø! Imorgen skal vi på langtur, og håper snøen fortsatt ligger! :D

IMG_7188.jpg

IMG_7201.jpg

IMG_7233.jpg

IMG_7248.jpg

IMG_7257.jpg

IMG_7268.jpg

IMG_7312.jpg

Idag trente vi også litt på triks vi kan fra før av.. Nå skal jeg lære henne mange nye. Hun er så lettlært og synes det er supergøy! :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gl7GrrnOfwY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig bare belønnet henne for å stå dønn iro når vi trener inne og så overført dette til fvf. Fungerer greit, men hun går gjerne et eller to skritt. Og hun har snudd seg et par ganger, så vi må trene på den biten :P Men det gikk overraskende bra! :) Funnet ut at ordet BLI istedet for STÅ fungerte bedre fordi hun har en annen forbindelse til ordet BLi.. Det betyr jo vær der du er nå uten å røre deg for henne, så prøvde med det et par ganger med bedre resultat. På tide med ny økt snart! :P

Og ja, i spann er det viktig å si "Døh, detta er kult! Du er kul, skal vi leke? Nei vi kan jo ikke det, vi løper jo fremover! Haha... øøh..." :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt når hun setter godbiten i halsen på den siste videoen :lol:

Måtte jo kommentere her også, hun er fortsatt aldeles nydelig! DE øynene :) Også så flink, morsomt å se at disse hundene kan brukes til mye forskjellig, ikke bare trekk. Ser ut som på bildene at du har henne løs i skogen, har det bare gått seg til av seg selv, hun stikker ikke av ellernoe? Når man hører om Huskyer nevnes det også gjerne at de IKKE kan gå løse pga jaktinstinktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skriver ikke så ofte her jeg :o

Igår lekte vi oss litt med trening og tulling.. Litt triks, og kroppskontroll. Morro!

Må le litt av henne da, hun er så rar :D Fra 4.20 ca begynner hun å tilby bukking menshun står på kassen. Søtingen min..!

http://www.youtube.com/watch?v=hcWW_tjcJgs

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Oi haha! Lenge siden sist gitt! Må oppdatere her litt oftere! Har planer om å trene mye i vår/sommer samt gå MASSE masse tur.

Vært på en to timers tur på glatt i dag. Jeg hater føret som er nå. Det er is overalt bortsett fra på fortauet liksom, og det er ikke så kult.

IMG_5544_zps5d2f4da7.jpg

IMG_5555_zps80bd5433.jpg

IMG_5565_zps964d065a.jpg

IMG_5621_zps643de19b.jpg

IMG_5624_zpse19372f0.jpg

IMG_5638_zpsddc887a2.jpg

IMG_5646_zpsba0aa644.jpg

IMG_5651_zpsb862c262.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...