Gå til innhold
Hundesonen.no

Hellhound Huskies Trøbbel


pippin
 Share

Recommended Posts

Wiho da kan jeg endelig lage en tråd her også! :D:banana:

Imorra henter jeg min lille Mana så da lager jeg tråd idag, for DET har jeg ikke tenkt å gjøre imorra..!

Den 11.mai ble det født 7 AH valper med innblandet Seppala i. Jeg gjorde mye research og kom tilfeldigvis over denne oppdrettern og dro for å møte henne og mora før valpene ble født. Fikk en god magefølelse og fulgte spent med på valpene fra fødsel av og frem til de var leveringsklare. Jeg siktet meg inn på to stk, ei nesten helsort tispe og denne tricolorsjarmøren da. Endte opp med å velge Trøbbel, som hun da het, fordi den andre tispa var litt mer forsiktig.

Navn: Hellhound Huskies Trøbbel aka Mana til hverdags

Rase: Alaskan Husky

Farge: Tricolor, blå øyne

Planer med Mana: Jeg har planer om å lære henne skikkelig trekk osv, men vil i tillegg prøve meg i lydighet og kanskje litt agility hvis vi får sansen for det og kommer igang med trening. Alt er avhengi av hvor motivert hun blir og hvordan hun utvikler seg. Kommer til å satse mer på LP enn agility. Ellers skal hun være en sprek tur/kosehund! Jeg gleder meg skikkelig til å starte trening med henne! I og med at hun er en AH så har jeg ikke superhøye forventninger mtp LP trening osv, men jeg skal jobbe hardt for å få henne dit jeg vil.

Hun skal trenes så positivt som mulig og klikker skal vi bruke!

mana_1.jpg

mana_4.jpg

mana_2.jpg

Jeg gleder meg veldig til å få tibringe mye tid med henne på tomannshånd og bli bedre kjente med henne!

Her er hjemmesiden hennes. Den er under konstruksjon og det kommer nok ikke noe spennende der før det har gått en god stund. Jeg kommer nok til å være opptatt! :D:banana:

Manas Hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi haha! Lenge siden sist gitt! Må oppdatere her litt oftere! Har planer om å trene mye i vår/sommer samt gå MASSE masse tur. Vært på en to timers tur på glatt i dag. Jeg hater føret som er nå. De

Hehe! Mana er ekstremt rask ja Men gøy blir det nok uansett Mayah er sikkert stor! Hvor høy er hun nå ca? Vi har kommet inn fra tur. Jeg fikk redigert noen bilder før jeg må dra på jobb. Nydelig

Ja det er klart man må spamme litt etter helgas besøk så her kommer en del bilder. Resten ligger på bloggen! Fredagen ble brukt til å bli kjent og leke. Lørdag ble det tur i regn med

Flott hund! :D OG for noen vakre øyne :wub: Vil de fortsatt være blå når hun blir voksen tror du? :)

Nydelig! :wub: Jeg er så forelsket! Øynene kommer nok til å være blå ja. Blir kanskje en blekere, isblå farge etterhvert som hun vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! :wub: Jeg er så forelsket! Øynene kommer nok til å være blå ja. Blir kanskje en blekere, isblå farge etterhvert som hun vokser :)

Skjønner godt du er forelsket ja :wub: :wub: Fin valp iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hyper: Jeg er helt sånn!

Jeg gleder meg til å se hvordan hun vokser til og blir seende ut som voksen.. Samme med resten av kullet! Blir ikke mangel på bilder i denne tråden altså..! :innocent:

Flere som kan knytte seg til nerdebetydningen av navnet eller? :lol: Mana passer jo til de nuuudelige øynene... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker forøvrig også hvordan du bygger hjemmesida opp rundt fargene til Mana - stilig! :D

(og så føler jeg meg litt lat som ENDA ikke har fiksa på bloggen for å matche Delta, men men. Vi kan ikke alle være effektive, sant? :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kan knytte seg til nerdebetydningen av navnet eller? :lol: Mana passer jo til de nuuudelige øynene... :wub:

Digger navnet! Hadde det ikke vært fort at jeg er så stor fan av "menneske"-navn på dyrene mine ville jeg brukt det selv. Men tror ikke mine dyr hadde passet like bra til navnet som din Mana. Nydelig valp! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker forøvrig også hvordan du bygger hjemmesida opp rundt fargene til Mana - stilig! :D

(og så føler jeg meg litt lat som ENDA ikke har fiksa på bloggen for å matche Delta, men men. Vi kan ikke alle være effektive, sant? :whistle: )

Gjorde det samme med den forrige hjememsida til den andre tispa mi. Må jo matche liksom! :lol:

Hadde lett valgt den jeg og, bare pga øyenfargen! :whistle:

Hehehe..! Ja det var litt vanskelig å ikke velge BARE etter øyenfarge altså.. :whistle: Men det var 3 andre valper som også hadde blå øyne da :P

Digger navnet! Hadde det ikke vært fort at jeg er så stor fan av "menneske"-navn på dyrene mine ville jeg brukt det selv. Men tror ikke mine dyr hadde passet like bra til navnet som din Mana. Nydelig valp! :wub:

Hehe, jeg er motsatt jeg. Klarer ikke å ha menneskenavn på dyra mine :P Men Fredrik passer jo perfekt til navnet sitt da! :D Han er kul han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matching er viktig! Og..litt kjedelig i mitt tilfelle. Svart/hvitt, here I come? :P

Du får ta bilde av henne med et eller annet fargesprakende halsbånd eller noe og bruke det som inspirasjon :lol: Men sort/hvit kan jo bli veldig fint og oversiktlig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta bilde av henne med et eller annet fargesprakende halsbånd eller noe og bruke det som inspirasjon :lol: Men sort/hvit kan jo bli veldig fint og oversiktlig.. ;)

Stilrent om ikke anna! Men ja, halsband var ett godt forslag, vi får se om jeg klarer å være litt kreativ mens jeg sitter i Østerdalen i noen uker nå. (Hun er jo bare valp enda, så det er grenser på hvor mye spennende jeg kan finne på når jeg skal være ett sted som stort sett bare har tur-terreng...mao, ta med seg lappisen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må passe på å kjøpe utstyr til henne med mana regeneration! :aww::lol:

Ellers må jeg bare si hun er nyyydelig! Og du vil få masse glede av lydighetstreningen med henne, er jeg helt sikker på! :D Man trenger ikke å starte konkurranse, eller bli klar for konkurranse engang, for å ha glede av lp-trening med polardotter, de er så kule og morsomme å leke lydighet med! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk nydelig vesen! :wub::wub::wub:

Gleder meg til å følge henne! Å håper du oppdaterer så ofte du kan,om det så bare er et lite bilde :D

Oppdatere ofte skal jeg klare, hvem vil ikke vise frem babyn sin? :D Denne tråden blir ihvertfall oppdatert med bilder og diverse :D Hjemmesida får vente litt.. Det som er tungvint med å scripte selv, det tar tid å legge inn innlegg osv :P

Herlig! :wub: Hvor kommer navnet Mana fra for oss som ikke er så nerd?

Mana kommer fra (som jeg er mest kjent med) spillet World of Warcraft. Jeg og typen spilte det før og han synes jo såklart navnet var dritkult, så da ble det det. :P I spillet er det en slags kraft man har for å kunne bruke trolldom osv.. Hvis du skjønner :lol:

Du må passe på å kjøpe utstyr til henne med mana regeneration! :aww::lol:

Ellers må jeg bare si hun er nyyydelig! Og du vil få masse glede av lydighetstreningen med henne, er jeg helt sikker på! :D Man trenger ikke å starte konkurranse, eller bli klar for konkurranse engang, for å ha glede av lp-trening med polardotter, de er så kule og morsomme å leke lydighet med! :wub:

Masse mana regenerationutstyr! Så kan jeg bare fylle på hvis hun blir sliten :lol:

LP med polare hunder er morsomt! Fikk til mye med den forrige tispa mi. Nå som jeg kan starte fra bunn med valp så blir det jo enda mer gøy! :D:banana: Kommer vi såpas langt og hun er gira nok så kan det faktisk bli konkurranse etterhvert, hvis jeg tør da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sinnsykt fin polarhund! Det er ikke så ofte man ser tricolorfargede huskyer eller huskymixer, og en med blå øyne i tillegg var jo supert! :) Gleder meg til å se fortsettelsen her altså! :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana kommer fra (som jeg er mest kjent med) spillet World of Warcraft. Jeg og typen spilte det før og han synes jo såklart navnet var dritkult, så da ble det det. :P I spillet er det en slags kraft man har for å kunne bruke trolldom osv.. Hvis du skjønner :lol:

Ah! Haha! Det er jo kult da :D Å være en magisk kraft liksom :) For meg høres Mana samisk ut :P Og det syns jeg passer til en Husky også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...