Gå til innhold
Hundesonen.no

World Winner Paris + French winner show


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar

Åherregud, jeg sprekker nesten av stolthet selv om ikke Rebus er min :wub: Historisk å bli WW to år på rad, og det på sin 5-årsdag :D Verdens aller, aller vakreste Rebus :wub:

:thumbs::banana: Utrolig bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud, jeg sprekker nesten av stolthet selv om ikke Rebus er min :wub: Historisk å bli WW to år på rad, og det på sin 5-årsdag :D Verdens aller, aller vakreste Rebus :wub:

Hurra hurra for verdens fineste Rebus :wub: Godt jobba :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud, jeg sprekker nesten av stolthet selv om ikke Rebus er min :wub: Historisk å bli WW to år på rad, og det på sin 5-årsdag :D Verdens aller, aller vakreste Rebus :wub:

Det er jo intet mindre enn imnponerende - grattis med "nevøen" :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Moxy ble nr 2 i juniorklassen i dag (med excellent) - faktisk veldig moro med 9 i klassen. En helt OK tispe som vant, dommeren sa om Moxy - "much better head" og om den andre "better topline", så det så...

Fortsatt hundemøkk, umulig å finne fram noe sted uten tolk, franske dommere som nærmest dropper å se på hundene, men mistenkelig finner de franske "proffene" i alle klasser... Men god øl! Så den får snart gjøre dagen fullkommen (når vi gidder å gå ut igjen).

Susanne

Gratulerer - så håper vi på opprykk når det virkelig teller! :ahappy:

Frankrike kunne jeg lett karakterisert som et rent og stilig og classy land - men alle fortellingene derfra vitner om det motsatte.

Svensk lagseier i lp, Norge slått med 0,5 p :/ Gratulerer til Sverige :D

Åh, knepent, men bra lell! Gratulerer til både Sverige og Norge!

Og gratulerer masse til Maren og Amira som er i finalen!

Catatau Itapuca "Rio" Excellent 1, JWW-11, BIR JUNIOR!! :D:D:D

Gratulerer!

Og nå skjønner jeg enda mindre... Det er jo flere grupper per rase som er inne i det jeg trodde var oppdrettergrupper? Kan alle som har grupper delta i finalen liksom?

Ja, det har jeg hørt er normalt i flere land - det kåres ikke beste oppdretter i rasen, alle som vil går til store ringen (men må være forhåndspåmeldt). Ulike land har ulike regler, og det virker ikke som om det er krav til antall hunder her heller. Jeg hørte om et land som krever i avls- og oppdrettergruppene at en stiller med samtlige hunder som er påmeldt - så BIS avlsklasse på en eller annen stor utstilling et år ble en afghans mynde med 16 - seksten - avkom. Tenk det synet i spotlighten!

Men at ikke noen kan plukke opp den bæsjen i store ringen, "alle" springer jo borti ... :blink:

Det er uprofesjonelt - herregud, en får bort det selv om det gjør noe med tidsskjemaet.

I Letohallen er det da sagflis og feiekoster overalt. Hvorfor får en ikke til noe så enkelt på verdensvinneren? Frankrike skuffer.

Åherregud, jeg sprekker nesten av stolthet selv om ikke Rebus er min :wub: Historisk å bli WW to år på rad, og det på sin 5-årsdag :D Verdens aller, aller vakreste Rebus :wub:

Selvfølgelig er det morsomt - all ære og respekt for en vakker hund holdt i god kondisjon og gjort det så bra for mange dommere!

Jeg har ikke sett på TV-sendingene i dag, og skjønner at det ikke er mye til tap. Og dette skal liksom være verdensvinneren som feirer FCIs hundreårsdag... Vel, noen har bæsja i bløtkata deres, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankrike kunne jeg lett karakterisert som et rent og stilig og classy land - men alle fortellingene derfra vitner om det motsatte.

Jeg levde også i den troen inntil jeg var der første gang i 2003... Maten var særdeles oppskrytt, hundebæsj overalt, dårlig service og arrogante mennesker. Nei - det er ikke førstevalget av ferieland faktisk, selv om jeg skal dit i år også *ler*. Vel - nå skal jeg si at turen vi hadde for to år siden egentlig var utmerket da, og gjenopprettet noe av det dårlige inntrykket jeg hadde fra første gang, men... ja..

Ja, det har jeg hørt er normalt i flere land - det kåres ikke beste oppdretter i rasen, alle som vil går til store ringen (men må være forhåndspåmeldt). Ulike land har ulike regler, og det virker ikke som om det er krav til antall hunder her heller. Jeg hørte om et land som krever i avls- og oppdrettergruppene at en stiller med samtlige hunder som er påmeldt - så BIS avlsklasse på en eller annen stor utstilling et år ble en afghans mynde med 16 - seksten - avkom. Tenk det synet i spotlighten!

Her var det også variasjon på hvor mange som stilte i gruppene ja - noen hadde tre (var nok minste antall), andre 5 og 6 (var vel noen med dachs som kom inn ALENE med 5 eller 6 stk på en gang). Men 16???? Herrejebus :D.

Det er uprofesjonelt - herregud, en får bort det selv om det gjør noe med tidsskjemaet. I Letohallen er det da sagflis og feiekoster overalt. Hvorfor får en ikke til noe så enkelt på verdensvinneren? Frankrike skuffer.

Sagflisa er antakelig inni hodet og ikke i bøtter der nede :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dere snakker om "faraohund-damen" som jeg tenker på (som var på lillestrøm i år med rosa/rødt hår) , men om det er samme, så stiller hun ut diverse hunder (islandshund, siberian husky og faraohund vet jeg i hvertfall at hun har stilt). Tror hun handler for andre (men eier faraohund da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dere snakker om "faraohund-damen" som jeg tenker på (som var på lillestrøm i år med rosa/rødt hår) , men om det er samme, så stiller hun ut diverse hunder (islandshund, siberian husky og faraohund vet jeg i hvertfall at hun har stilt). Tror hun handler for andre (men eier faraohund da) :)

Hun eier noen hunder selv også: http://www.vaskurs.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg ut hva dommeren som dømte mops idag og morgendagens dommer heter?

Klippet og limt fra linkene som Susanne har lagt ut tidligere i tråden:

Lørdag:

LEHKONEN, HARRI

BOELAARS, HANS

Søndag:

KANE, FRANK

DESSERNE, SYLVIE

METANS, CLAUDINE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke som noen landssviker selv om jeg heier på tante Mette (Hermine Gallia At. av Nangijala) i finalen, for hun er norsk-oppdrettet hun, det er jo ikke hennes feil at hun har en finsk eier :P

Gratulerer til både Yodel og Caroline! Gratulerer og lykke til til Maren og Amira! Vi heier på dere også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Izzie vant Open Class på Championnat de France på fredag og vant senere tispecertet! I BIR-konkurransen konkurrerer BIR-junior, BIR-veteran, certvinnende hannhund, certvinnende tispe, hannhunden som vant ch.klassen og tispen som vant ch.klassen, og kun BIR kåres, intet BIM. BIR gikk til hannhunden som vant championklassen.

I går var det verdensvinner og Izzie vant Open Class igjen! Senere vant hun også tispecertet, hvilket betyr at hun ble fransk champion (om jeg har forstått reglementet)! På hjemmesiden til WDS står det:

Please note that the French Champion title is awarded in this FCI centenary year with only 2 CACS - the CACS of the French Championship Show 2011 and the CACS of the World Dog Show 2011 - and provided that the dog meets the health, behavior and work conditions defined by the breed club.

Såvidt jeg vet har ikke Frankrike en raseklubb for faraohund ettersom det er så få av dem der, og jeg ble fortalt på utstillingen av flere franskmenn at Izzie ble fransk champion i går siden hun tok certet begge dager. Jeg fant omsider sekreteriatet på utstillingen og de sa at den franske kennelklubben skal sende championatbekreftelsen i posten...

Tilbake til utstillingen... Etter certkonkurransen skulle det konkurreres om CACIB-et. Izzie møtte da vinneren av championklassen som var fra Russland. Etter én runde rundt ringen var det bestemt - Izzie vant CACIB-et! Det vil si at Izzie ble Verdensvinner 2011! Og ikke nok med dét - hun ble også internasjonal champion - i en alder av kun 2 år og 4 mnd :)

Res-CACIB gikk til nr.2 i Open Class - en utrolig vakker faraohundtispe som ble født i USA, men som bor i Wales. Jeg forelsket meg i henne da jeg så henne i Danmark i fjor og hun er veldig lik Izzie i rasetype. De deler enkelte amerikanske forfedre bakover i stamtavlen. Det var tydelig at dommeren visste hva hun likte. BIR-et gikk til hannhunden fra Sverige som også ble BIR dager før.

GRATTIS til alle som har gjort det bra der nede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til utstillingen... Etter certkonkurransen skulle det konkurreres om CACIB-et. Izzie møtte da vinneren av championklassen som var fra Russland. Etter én runde rundt ringen var det bestemt - Izzie vant CACIB-et! Det vil si at Izzie ble Verdensvinner 2011! Og ikke nok med dét - hun ble også internasjonal champion - i en alder av kun 2 år og 4 mnd :)

Gratulerer så mye med fantastisk resultat på Izzie!! Imponerende og det må ha vært utrolig morsomt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er jo fullstendig nordisk dominans i LP finalen - det har ikke hjulpet de høye herrer i sentraleuropa å fjerne muligheten for ros og moro i ringen tydeligvis. Lurer på hva neste stunt blir liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...