Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskekrimmens kommentartråd


SoppenCamilla

Recommended Posts

Oh jeg er stammeleder og tydeligvis veldig brysk av meg :lol:

Ettersom tydeligvis ingen våger å motsi meg som stammeleder så kanskje det blir en liten revolusjon?

Viva la Gardermommeby!

Hilsen

Høvding Tordnende Sporfinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Øhm. :blink: *tenke* Nei, nå ble jeg helt blank. :blink:

Er du målløs? :o

Jeg er fascinert over hvordan folk har kommet seg etter den blodige førjulstiden. Kommet til live igjen, rett og slett. :D Fin kylling!

Jaa, jeg sa jo det på forhånd! Alle har stått opp fra de døde! :D

Fin kylling, ja! Den fineste faktisk!

Og fikk ikke med med quoten til Caroline, men takk for input! Det skal taes opp på stammemøtet. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Mener du ikke mannen i buskene som vil gi sonishundene kjøttboller? :whistle:

Nei, mener boller til sonisene :aww:

Nei, ikke kjøttboller, jeg vil ha andre boller :whistle:

Vil du ha booollleeeeeeeeee?

Hvordan man tolker "en mann som hopper ut av buskene og spør sonisene om de vil ha bolle" er selvfølgelig opp til en selv :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mener boller til sonisene :aww:

Vil du ha booollleeeeeeeeee?

Hvordan man tolker "en mann som hopper ut av buskene og spør sonisene om de vil ha bolle" er selvfølgelig opp til en selv :aww:

Ja, Synnøve og Cattn baker jo heeele tiden og jeg vil ha bolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardemommebys bakere? :P Haha..

Endelig begynte påskekrimmen! :D

Syns folk skal tabbe seg ut og i allefall falle på tur, man faller da alltid når man er på påsketur vel? (Eller er det bare meg? :whistle: ) :P Sånn uten å skade meg men saktefilm falling og klumsing :P Ja også bollemannen i busken (HAHAH :lol: ) Hunder som tror de får superkrefter hvis de stjeler påskeeggene til sonisene, hunder som stjeler påskeeggene til ungene i nabo bygda.. Ehhm, nå skriver jeg ALT som dukker opp i hodet mitt, beklager det :icon_redface: Påskeliljer med skjult kamera, en fremmed/hovedsonis/sjenertsonis eller noe(n) overvåker..

Skal gruble litt mer jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! - Men de må da kalles hundevettregler :aww:

Edit: Du skriver så levende, interessant og morsomt, og jeg elsker dine små detaljer og store kunnskap om sonenfolket!

Men hva med utstillingsfolket? De vil sikkert arrangere en utstilling og kåre sonens vakreste hund?

Yodelmannen kan sikkert arrangere den :lol:

Ellers bøyer jeg meg i støvet for Gardemommeboerne som åpner sine hjem for oss- Emma må være nest-høvding hun da?

Også lurer jeg på HVEM som lusker i mørket?? Penger mot sekk... det høres unektelig skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende! Hørtes ut som det blir et fantastisk treff, håper jeg kan komme litt senere, når jeg er ferdig med feiring her i Nord :ahappy:

Men lurer fælt på hva disse snuskete posene er... men håpe på at det er godteri til noen fantastiske påskeegg!

Noen ideer har jeg dessverre ikke for øyeblikket, men kommer nok noe etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Du skriver så levende, interessant og morsomt, og jeg elsker dine små detaljer og store kunnskap om sonenfolket!

Sånne ting syns jeg er så morsomt å høre! Takk! :D Jeg har hørt det før, at jeg ofte legger merke til sånne små ting som ikke alle andre legger merke til. For meg er det jo helt vanlig, så jeg tenker ikke over at det er noe spesielt og underholdende for andre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok komme noen værsyke nordlendinger til Gardemommeby, evt. må de komme til oss for her snør det og er påskestemning så det holder. Men ta med sola, for den er ikke her. Så egentlig er det ikke påskestemning, bare snø. Men jeg kan frivillig ta den med slik at det blir skikkelig påskestemning i Gardemommeby. Kan spenne foran noen isbjørner (for de går jo i gatene her nord) og laste på snø. Påskebjørner, rett og slett. Påskeharer har vi ikke, for det er så mye snø at de ikke greier å hoppe. I Finnmark har de påskerein, så klart. Lira til Mailin kan gjete dem nedover. Eller, hun har jo tre trekkmonster, så de kan kanskje ta snyen med seg helt på egenhånd?

Også må det arrangeres fotoshoot! Psycholynx kan være fotograf.

Ehhh... *legge hodet litt mer i blødt, kanskje* :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg litt fornærmet over å bli kalt bondeknøl, men det er tilgitt for dette var en kanonstart på påskekrimmen :D. Heia SOPPEN!! SOPPEN RULER!! :D

Woohoo! Fniser litt av stammeleder Jeanette, hun fikk i mitt hode navnet "Høvding Tordnende Sporfinner", så det så :aww:

:lol::lol: Enig - treffende navn :D

Sonens påskeregler!

1. Gå ingen steder uten potesokker :P

:lol:

Penger mot en sekk er vel ikke noe skummelt vel? Sikkert bare noen som kjøper en sekk med tørrfor og ikke våger å vise de andre på sonen at de ikke forer på vom og hundemat.

Og ikke bare det - de pusher LABB :o:blink:

Sånne ting syns jeg er så morsomt å høre! Takk! :D Jeg har hørt det før, at jeg ofte legger merke til sånne små ting som ikke alle andre legger merke til. For meg er det jo helt vanlig, så jeg tenker ikke over at det er noe spesielt og underholdende for andre. :lol:

Jeg er også så imponert over at du greier å få med deg alle disse smådetaljene som gjør det hele så himla levende og gjenkjennelig! Digger sopper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg som sagt skrevet ferdig første del allerede! Så noe er bestemt, for eksempel hvor handlingen utspiller seg, og hvordan sonisene får være med på leken. Forøvrig litt skuffa over at dere ikke hang dere mer opp i premien! :( :lol:

Oreokake på sonentreff! Alle får :)

Bare fortsett å drit oss ut sånn snilt som du gjør. Bikkjene våre tåler å få sine mindre heldige sider litt utmalt, de også :lol:

Passe lang snutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...