Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskekrimmens kommentartråd


SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg lager denne NÅ! Fordi dere må begynne å kommentere. Jeg kom opp med en HELT ny vri i år! Jeg EIER ikke fantasi for denne krimmen/dette mysteriet/hva dere nå enn vil kalle det, så jeg trenger deres hjelp! Her kan dere skrive alt dere har av input mens vi venter på at inspirasjonen skal komme til meg (den skal dere legge der, forresten), også blir det en slags ventetråd frem mot påske, og SÅ kan dere begynne å eventuelt kommentere vanlig.

Men den nye vrien! Jeg vet ikke hvordan jeg vil gjøre det enda, men denne gangen vil en sonis få en PREMIE! En ekte premie! Fra Soppen! Guuuuudamæi, SÅ heldige har dere vel aldri vært før?! Jeg er ikke rik, jeg er egentlig det motsatte av rik, som er fattig, så det blir ikke noe storslagent. Jeg aner ikke hvem som kommer til å få det, om det er den som inspirerer meg mest, eller den jeg finner ut at fortjener det mest, eller den som er mest sjarmerende, eller den som løser mysteriet eller hva, men et eller annet finner jeg på! Først og fremst må jeg klare å skrive greia.

Så, nå er det opp til dere! Skriv! Et eller annet! Hva som helst! Inspirer! Jeg kan kopiere noe av det jeg skreiv i Akkurat Nå:

Forestill dere meg inni hodet deres, med en diiiiiger maske med masse dekorasjoner på, hvor bare armene og beina stikker ut, og en vanvittig gigantisk manke av et hår, som flommer ut i alle kanter! Jeg ser ut som en ordentlig villmann! Jeg hopper rundt bålet mitt, og veiver med armene, og du blir hypnotisert av masken min, og av bevegelsene mine, også hvisker jeg i øret ditt: "Påskekrim.. Påskekrim.. Påskekrim.. Påskekrim.. Påskekrim.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Jeg hadde ideèr jeg, så begynte jeg å skrive et svar til deg. Dermed forsvant de :icon_confused: Ellers husker jeg veldig godt tankerekken til Ingvild i en tråd om navnevalg for en god stund siden, en slik assosiasjons sak burde kanskje få fantasien i gang, begynte å skrive på en, så forsvant jammen alt igjen :icon_confused:

Overlater det til dem som kan det.

Så svaret blir vel i grunn bare, føler med deg.

En tanke som falt ned akkurat nå er at muligens en av valpene i kullet til Gråtass forsvinner på mystisk vis, sånt skjer jo lett når det er valpesyke soniser i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svaret blir vel i grunn bare, føler med deg.

Åh, takk! :flowers:

Nei, men bare det å lage denne tråden, og titte innom andre tråder, har gjort at jeg har noen litt mer håndfaste idèer, faktisk! Så, tro det eller ei, jeg har skrevet første dags påskemysterium! Oooog jeg tror jeg har en tanke om hva som faktisk kan være mysteriet, men det gjenstår å se. Jeg vil fortsatt gjerne ha input, altså! Hva som helst! Det med valpene til Gråtass var jo ikke så dumt! Spørs vel om de forsvinner, siden jeg ikke vil ha så mye drama rundt hundene til folk, i tilfelle noe skulle skje, eller noe har skjedd, som de ikke har orket å fortelle om enda. Men de kan jo få være med allikevel, hvis jeg finner en måte å flette de inn på (og det gjør jeg nok helt sikkert!). Så tusen takk! :D Fortsett sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Valpene til Gråtass er så søte at man klarer simpelthen ikke å komme på valpevisitt uten å snatche med seg en eller to :wub:

Jeg er ganske hardhudet, så lenge de ikke blir halshugget så går det nok bra :D

Forøvrig er det jo ett vell av inspirasjon i den siste ukas AN tråd. Sandyeyecandy på flørteren med en pen mann som ikke er egnet som samtalepartner. Nirm på fest med dyrevernsaksjonister som sniffer folk i armhulen, soppen som griller i en sofa fra ikea i hagen. Gardemommebyinnvånerne er jo et kapitel for seg selv, både to og firbeinte.. Belgerpia som har en liten lp-bulle, 2ne som spiller sims og rockstar og er usosial, margrete på cruise i karibien. Emma som pusser opp kjelleren. Ett hav av muligheter for kriminelle handlinger. Rakshas dyrehage/galehus som blir invadert av soniser støtt og stadig. Tulips sokkestrikkemani- her ser jeg ingen begrensninger framover jeg altså, bare potensielle mordtemaer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg masse!!

Har ikke all verden å komme med nå (sliter med ganske mye som har med motivasjon å gjøre for tiden), men det er som Gråtass sier, alltid noe spennende som skjer på sonen og rundt om generelt. Voldsomm vind er bare en ting som været har å komme med!

Også er det faktisk utrolig mange valper på sonen for tiden, og det finnes ikke noe søtere å få i et påskeegg akkurat!

Samt påskeegg i lilla kartong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke påskekrimmen skal være morderisk og blodig. (Dessuten er jeg jo tvangsinnlagt på en eller annen institusjon, så hvem skal være morderen da, liksom???)

Påskekrim skal ha melkekartong-preg, syns jeg. Litt flåsete, litt utfordrende, noe å gruble på, også nokså koselig, sånn innerst inne. Det store mysteriet skal ikke være "hvem drepte Tinka og hengte henne opp som en slaktet gris?", men kanskje heller "hvem spiste lammelåret?" (Tinka, selvfølgelig - alle matrelaterte mysterier vil være løst før du har fått skrevet dem ferdig, så akkurat dét blir kanskje litt kjedelig.)

Det er jo selvfølgelig gøy om du klarer å dra inn sonen-medlemmer, gjerne så mange som mulig. Det er alltid koselig å bli nevnt. :ahappy: Du trenger jo ikke å kjøre "hyttetur på fjellet"-stil for å få med mange soniser - nå er det jo ikke nyttårsaften, så vi trenger ikke å gjemme oss i gokk for å beskytte hundene for rakettlyder. Det går an å ta utgangspunkt i Gardemommeby, og at alle vi andre som ikke bor der, kommer innom på besøk (Margrete kommer innom på vei hjem fra flyplassen, andre hopper i fallskjerm fra fly og havner i hagen til Jeanette, hvor Talli og Blaze ligger og surmuler fordi de må være ute alene, mens andre igjen har fått jobb som pizzabud og kommer kjørende innom Emma, for eksempel). Eller "hele" sonen kan være samlet på blodsporkurs, eller så kjører vi på rad og rekke til en utstilling som skal være i Sverige (følget starter i Bergen, og plukker med seg den ene sonisen etter den andre på veien). Eller kanskje vi har overlatt bikkjene til Cesar Milan i en uke (han har jo kontroll) mens vi har hoppet på flyet til Gran Canaria, hvor vi har leid et helt hotellkompleks, og de første par dagene er det veldig deilig, men etterhvert begynner det å bli så kjedelig at en eller annen gjør noen fantestreker og ingen skjønner hva som skjer. Eller kanskje vi rett og slett har tidenes fest, og etterhvert som folk blir mer og mer fulle, kommer det fram flere og flere hemmeligheter og anklagelser, og folk beskylder hverandre for det ene og det andre, og det er umulig å skjønne hvem som egentlig har skylda for det som krangles om.

Hva selve mysteriet skal være, kommer jo helt an på settingen, da. Men typiske melkekartongmysterier er vel gjerne ting som forsvinner, ukjente spor/lyder også videre. Hm, nei her var jeg ikke spesielt kreativ, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG - nå gledegruer jeg meg til påskekrim. Ikke skriv traumatiserende skummelt da. :frantics:

Skriv om det som faller deg inn du Camilla, det blir bra okke som! :yes: Forøvrig er løpende buller noe av det skumleste jeg ser, hvertfall når de løper deg rett i mot.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke påskekrimmen skal være morderisk og blodig. (Dessuten er jeg jo tvangsinnlagt på en eller annen institusjon, så hvem skal være morderen da, liksom???)

Påskekrim skal ha melkekartong-preg, syns jeg. Litt flåsete, litt utfordrende, noe å gruble på, også nokså koselig, sånn innerst inne. Det store mysteriet skal ikke være "hvem drepte Tinka og hengte henne opp som en slaktet gris?", men kanskje heller "hvem spiste lammelåret?" (Tinka, selvfølgelig - alle matrelaterte mysterier vil være løst før du har fått skrevet dem ferdig, så akkurat dét blir kanskje litt kjedelig.)

Det er jo selvfølgelig gøy om du klarer å dra inn sonen-medlemmer, gjerne så mange som mulig. Det er alltid koselig å bli nevnt. :ahappy: Du trenger jo ikke å kjøre "hyttetur på fjellet"-stil for å få med mange soniser - nå er det jo ikke nyttårsaften, så vi trenger ikke å gjemme oss i gokk for å beskytte hundene for rakettlyder. Det går an å ta utgangspunkt i Gardemommeby, og at alle vi andre som ikke bor der, kommer innom på besøk (Margrete kommer innom på vei hjem fra flyplassen, andre hopper i fallskjerm fra fly og havner i hagen til Jeanette, hvor Talli og Blaze ligger og surmuler fordi de må være ute alene, mens andre igjen har fått jobb som pizzabud og kommer kjørende innom Emma, for eksempel). Eller "hele" sonen kan være samlet på blodsporkurs, eller så kjører vi på rad og rekke til en utstilling som skal være i Sverige (følget starter i Bergen, og plukker med seg den ene sonisen etter den andre på veien). Eller kanskje vi har overlatt bikkjene til Cesar Milan i en uke (han har jo kontroll) mens vi har hoppet på flyet til Gran Canaria, hvor vi har leid et helt hotellkompleks, og de første par dagene er det veldig deilig, men etterhvert begynner det å bli så kjedelig at en eller annen gjør noen fantestreker og ingen skjønner hva som skjer. Eller kanskje vi rett og slett har tidenes fest, og etterhvert som folk blir mer og mer fulle, kommer det fram flere og flere hemmeligheter og anklagelser, og folk beskylder hverandre for det ene og det andre, og det er umulig å skjønne hvem som egentlig har skylda for det som krangles om.

Hva selve mysteriet skal være, kommer jo helt an på settingen, da. Men typiske melkekartongmysterier er vel gjerne ting som forsvinner, ukjente spor/lyder også videre. Hm, nei her var jeg ikke spesielt kreativ, gitt!

Nei, ikke i det hele tatt :lol: ^

Gleeeder meg til påskekrimmen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg som sagt skrevet ferdig første del allerede! Så noe er bestemt, for eksempel hvor handlingen utspiller seg, og hvordan sonisene får være med på leken. Forøvrig litt skuffa over at dere ikke hang dere mer opp i premien! :(:lol:

Gleder meeeeg!

Ellers henger jeg meg ikke opp i premier for jeg vinner "aldri" noe.. så gidder ikke å få opp forventingene :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg som sagt skrevet ferdig første del allerede! Så noe er bestemt, for eksempel hvor handlingen utspiller seg, og hvordan sonisene får være med på leken. Forøvrig litt skuffa over at dere ikke hang dere mer opp i premien! :(:lol:

Men søte du, det er jo premie nok at du i det hele tatt skriver påskekrim til oss! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gelder meg veldig til Soppens påskekrim om soniser og det som er, og tenkte at premien sikkert er nonstopp. Og det tror jeg var fordi jeg fikk skikkelig lyst på det nå :blink:

Men, jeg kaster et inspirasjonsspell på deg, siden jeg ikke umiddelbart har noe inspirerende å komme med selv.

Jeg håper det blir litt gyselig, guffent, litt søtt og litt bittert, med en overraskende slutt.

Go Soppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...