Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskekrimmens kommentartråd

SoppenCamilla

Recommended Posts

• Svar 219
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

:icon_cry: er ikke med på sonentreff jeg tydeligvis :bye:

Ikke jeg heller :icon_cry:

Ey altså! Anette! Jeg er ikke i nærheten av topp 10 i akkurat nå-tråden! :frantics: Jeg føler at jeg har blitt satt i bås! :icon_cry:

:lol: :lol:

Gleder meg til fortsettelsen :ahappy: :ahappy:

Skrevet

Passer vel egentlig å skrive det her, for idag fløy jeg over Gardemommeby (på vei hjem fra Narvik) og så etter mistenkelige mennesker, poser, soniser som trente i skogen, men eneste jeg så sikkert var Letohallen! (som var utrolig kul å se ovenifra!)

Skrevet

:lol::lol:

Skikkelig bra bilde av JeanetteH som høvding. Så for meg neste stevne med en slik på hode *ler*

Ellers så kan jo jeg også furte litt, for jeg er bare et spørsmål i krimmen, jeg :(:icon_redface:

Du har en vanvittig fantasi, Soppen :thumbs:

Skrevet

Haha.. Jeg elsker detaljene du får med! :D Gleder meg allerede til morgendagens.. *Prøve å presse klokken til å gå fortere, men funker ikke å stirre hardt på den* :( Prøve igjen litt seinere!

”Næææh, så fine sløyfer, vi må ta bilde med alle samlet, med sløyfene!” sa Cattn. ”Unnskyld meg et øyeblikk først,” sa Emma. ”Det heter faktisk rosett, og ikke sløyfe! Sløyfe er de små firkanta båndene man får mens man er inni ringen, det!”

:icon_redface: Okiiida.. :P Haha.. Dumme Tante Cattn som bare sniker seg med på utstilling med kamera sitt :P (Har dog begynt å få med meg litt regler osv, utrolig nok :P )

Skrevet

Dagens høydepunkt! Også tenk at JEG er plassjef da. *fnis* Nå er det ikke bare mannen som er det!

Gratulerer til vinnerne av utstillingen! :lol:

Skrevet

Dagens høydepunkt! Også tenk at JEG er plassjef da. *fnis* Nå er det ikke bare mannen som er det!

Gratulerer til vinnerne av utstillingen! :lol:

Mannen din er jo ikke på sonen! Ihvertfall ikke aktiv nok til å komme med i krimmen! :P

Skrevet

Juhu!! Blaze ble endelig BIS :D

Men siden jeg både bestikker Caroline til å vinne, kommanderer alle rundt o.l. så må vel noen prøve å vippe meg av tronen snart? Eller kanskje alle er Zombier og jeg har full kontroll? Kanskje noen snart driver med the Imperius Curse på folk? :o

Satt i skogen å skakklo og mine treningsvenner skjønnte ikke noe der jeg omtrent trillet av stolen :lol:

Skrevet

Anette&Amiga 427

Only Blondie 376

Siri Eveline 375

LineSK 366

Enits 360

Raksha 353

Siri 322

labbis 321

JeanetteH 320

Ingvild 316

Topp 10 i Akkurat Nå. :P

Looooool! :lol: Skamme seg hardt eller noe slikt! Kanskje jeg burde få meg et liv?

Forøvrig elsker jeg krimmen! :D Den er ikke for lang, eller for kort, den kan både være langere de dagene du vil det, og kortere de dagene du må det! Jeg elsker høvding bildet av Jeanette og håper på flere slike! Syns forøvrig jeg skal få en litt større rolle i år enn i fjor, jeg er jo så aktiv i akkurat nå tråden :lol: I fjord ble jeg en kake liksom! I år har jeg stilt X'en som har rullet seg i en dam :P Kniis! VIL HA MER VIL HA MER!

Vurderer å la vær å lese helt til påsken er ferdig. Da får jeg masse på en gang! :D

Skrevet

Soppen, du er superb! :D Det finnes ikke ord for min nesegruse(for et weird ord!) beundring! Jeg fatter og begriper ikke at det går an å skrive så fengende og levende, men jeg er evig takknemlig for at du kan det! :ahappy:

Og YAY, vi ble 4BIS!! :D :D :D:lol: OG vi fikk være med i quizen, jo! :ahappy:

Skrevet

Å jeg får vondt i magan! Hundene SPRATT OPP da jeg satte i et latterbrøl etter at egget "klekket" *ler og rister på hodet så jeg får både whiplash og hjernerystelse*!

Skrevet

Dakkar Yaris våknet i det jeg fniste høyt av dette! OMG! Fantastisk altså, men så lurer jeg på hvordan Siri holder seg så slank når hun spiser hele tiden!

Også må jeg si det passet bra med grillhistorie idag som det er grillings på sonentreff :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...