Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Fersk reinstek av lår, langstekt på svak varme i stekepose med smør og løk, viltsaus ala tulip, mandelpotet, smørdampa brokkoli, blomkål og gulrot og hjemmerørte tyttebær. Jeg er seriøst på nippet til å sprekke!! :spell:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste jeg en kjapp og enkel, men veldig god, fiskerett som jeg har handlelisten til i hodet (kom plutselig på på lørdag at jeg måtte kjøpe middag til i dag også :P ).

Fres en purre, en rød paprika, litt løk og hvitløk i smør (man kan fint putte i andre ting og, og evt droppe noe av det jeg brukte i dag. Veldig godt med sopp i). Hiv i en kartong matfløte og et beger Snøfrisk (jeg synes det er godt med Snøfrisk med dill). Litt sitron gjør seg også, men kan droppes. Rør godt så Snøfrisken blandes ut, la det putre litt så det tykner littegranne, smak til med salt og pepper, og hiv i fisk i terninger el små filetstykker. La trekke til fisken er ferdig ( 5-10 min avhengig av str på bitene). Ferske urter gjør seg godt i, jeg pleier å hive over en neve basilikum, dill er også godt. Serveres med ris, poteter, pasta eller brød og salat :)

Kan bruke hvilken som helst fisk, jeg har prøvd med sei og med torsk. Synes det var best med torsk, da sei egner seg litt bedre til å steke el bakes. Tipper det er veldig godt med laks. Fisken kan has i frossen/halvfrossen, la den da stå og trekke på lav varme, pass på at sausen ikke blir for tykk.

Nammenamm :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Stekte beinfrie koteletter i panna, sammen med purre og sopp. Kokte poteter og laget hjemmelaget saus til. Det er forøvrig superenkelt å lage, tror jeg ditcher toro fra nå. Litt smør eller olje i en kjele, en dæsj kalvefond (kan bruke buljong om man har det), to dæsjer matfløte, tre dæsjer rødvin og litt vann. Par dråper sukker kulør og en sveiv mørk jevning, kokes inn til passe tykkelse og smaker mmmmmmmmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvordan lager dere whiskysaus... :drool:

Det er en saus som de selger på Jensens Bøffhus. Kjøpte en flaske i sverige som skulle kokes opp med fløte, så har dessverre ikke laget den helt selv altså. Men knallgud, det var den! Det finnes dog en oppskrift på den fra bunnen av:

http://www.giveogomegnswhiskylaug.dk/images/opskrifter/whiskysauce.pdf

Neste gang prøver jeg å lage den helt selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble egentlig 3 middager i dag, først rester fra blomkål/brokkoli gratengen til frokost og lunsj også stekte jeg biter av kyllingfilet sammen med hvitløk og gulrot, kokte ris til og hadde på sweet chili saus. Kjempeenkelt og godt også har jeg til i morgen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...