Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

  • 4 weeks later...

Drar opp igjen denne tråden, for jeg må bare dele dagens middag! Så deilig med noe litt lett og enkelt og friskt etter all julematen :)

Skulle hatt et fristebilde, men noen spiste opp all maten på 5 minutter :P

Oppskriften finnes her: http://thepioneerwoman.com/cooking/2012/05/tortilla-rollups/

Edit: Kan jo komme med noen erfaringer forresten: Dette var akkurat nok til to voksne til middag, selv om det står 6 servings i oppskriften, så jeg antar at det skal være en forrett. Men det passer uansett fint til en lunsj eller noe. Men vær obs hvis man er flere, eller storspiste, og skal ha det til middag.

Jeg valgte å bruke snøfrisk, og det syntes jeg smakte ypperlig, men jeg tror jeg ville hatt enda mer av alt krydderet egentlig. Kremostblandingen smakte superdeilig når jeg smakte på den før jeg lagde rullene, men når jeg smakte alt sammen så savnet jeg bittelitt mer futt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggislasagne laget fra scratch med feta og spinat. Det ble veldig godt.

Denne ideen skal jeg knabbe og bruke på Marivis. Jeg er alltid på leting etter kjapp middag som kan tweakes til hva man har i kjøla. Leftovers er genial lunsj til H også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggislasagne laget fra scratch med feta og spinat. Det ble veldig godt.

Denne ideen skal jeg knabbe og bruke på Marivis. Jeg er alltid på leting etter kjapp middag som kan tweakes til hva man har i kjøla. Leftovers er genial lunsj til H også.

Oppskrift?

De rullene kan nok varieres i det uendelige, og jeg tipper de holder seg bra i kjøleskapet også, så det går an å lage dagen i forveien som matpakke f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt selvlaget oppskrift, skal knote den ned senere. :)

Har laget varianter av den du linket til, det var fint med en påminnelse.

Og DU!!! TUSEN TAKK FOR BURSDAGGAVE!!! Du er en knuppelupp!

Kun det beste for den beste, og bedre for tidlig enn for sent :banana:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldhusrøkt smalahåve og salt lammekjøtt. Kålrot og gulrot. Mandelpoteter. Setersmør! Bonden laget middag i dag fordi jeg har vært på jobb.

Og slå den: Skulle besøke mine gamle foreldre etter jobb. Så skulle jeg hente datteren min hos en klassevenninne. Da jeg kom hjem i 18.30-tiden så lurte guttene mine på hvor søsteren deres var? OOOOOI, hun hadde jeg helt glemt! Heldigvis fikk jeg eldstemann til å kjøre ned (2 mil) etter henne. Tror hun ble litt forundret over sin glemsomme mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikka Masala! Fant ikke noen oppskrift og har aldri laget det før, men det var ikke så vanskelig å smake seg frem til.

- Frese finhakket løk, hvitløk, chili og paprika

- 2 bokser hakkede tomater

- Litt melk, fløte og naturell yoghurt

- Masse krydder (spisscumin, koriander, en sånn sitron-urteplante, salt)

- Ananas

- Mais

- Litt limesaft

- Kylling selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Løksuppe ala Maren. Første gang jeg lager det og fant ikke noen oppskrift jeg likte, så ble litt rart. Har noen en god oppskrift på løksuppe?

Hmmmm, jeg har en sånn "inni hodet på Siri"-oppskrift *ler*.

Kok opp vann med kyllingbuljongterninger (jeg synes den er best).

Smak til med litt pepper og ha i ett eller to laurbærblader.

Kutt opp et par løk og la dette koke sammen sånn at løken blir god og mør.

Ha det hele opp i ei stor serveringsskål, legg i ei loffeskive, ha masse ost på toppen og sett i ovnen. Gratineres til osten har fått en lett lys brunfarge :).

Her har middagen bestått av sosisser og mandelpotetmos som jeg hadde i fryseren :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - hva gjør man med bananer som holder på å bli litt ekle? Jo, man skreller av skallet, pakker dem inn i plast og legger dem i fryseren. Blir utmerket bananis som man kan gumle i seg dersom man er litt fysen på noe godt :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svidd hvit saus (Hvordan banke inn i mannehjernen at man må RØRE i gryta HELE TIDEN når man setter induksjonsplata på fullt med melkemat i gryta)? Og oppi sausen var det (foruten SVARTE prikker og flak) kalkunpølse i biter.

Ellers hadde jeg deilig middag på jobb: Kjøttpudding i brun saus, erterstuning. Gele og vaniljesaus til dessert. Vi spiser sammen med beboerne på jobben, som miljøtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...