Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Nå skal jeg lage noe helt annet enn taco! (selv om litt tacosaus klarte å lure seg med.)

Hakket litt tomat, løk, hvitløk og blandet i litt olivenolje, salt, rømme og tacosaus (hadde ikke trengt oljen, det var en liten glipp.) Så har jeg stekt soyakjøttdeig (siden fryseren min ikke er en fryser må jeg spise det opp), kokt makaron også skal jeg bare smække det sammen. Aner ikke hvordan det blir, men siden jeg skal være flink og ikke handle mer på noen dager får jeg bruke det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag: Søtpotetsuppe med karri. Anbefales!

Regnet litt sånn grovt over hva middagen koster, og den havnet på ca 60 kroner så lenge man har krydder og oljer i hus (blir jo dyrere om man må kjøpe det i tillegg, men da har man de også en god stund da...). Og for meg er dette i hvert fall 3 middager. Dvs en middagspris på ca 20 kr. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh. Da er den vel glutenfri også?

Og har du noen oppskrift på det! Jeg vil lage rømmegrøt! :D

Om JBK er uten gluten så er den fri ja :)

Rømmegrøt

1 beger seterrømme

1 1/2 dl fløte

1 dl vann

2 ts johannesbrødkjernemel (JBK)

1/2 – 1 ts salt

Fremgangsmåte:

Kok opp rømmen på svak/middels varme og la den koke i 2-3 min.

Bland. JBK med vannet og fløten. Jeg blandet først JBK med litt av vannet i en shaker og tilsatte så resten av vannet og fløten.

Bland dette i den kokende rømmen og la grøten koke i ca 5 min. Rør jevnlig.

Blir den for tynn tilsett mere JBK (blandet i litt vann), blir den for tykk tilsett litt fløte.

Smak til med salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble dette veldig vanskelig for meg. Jeg er jo ferdig med taco-kjøret. Så hva skal jeg spise da? Jeg aner faktisk ikke! Siden jeg har flyttet hit har jeg spist en wok-middag, et par pasta med pesto/soyakjøttdeig-retter, masse masse risengrynsgrøt, og masse masse masse masse taco. That's it liksom :lol: her snakker vi variert kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...