Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

Siste middager jeg husker:

Søndag:

Lapskaus av røkt kjøttpølse, poteter, gulerøtter og brun saus.

Mandag:

Wok av kyllingfilet, rødløk, mais, paprika, gulerot, soysauce og sursøt chilisaus.

Tirsdag:

Indrefilet, pommes frites og bearnaise.

Onsdag:

Findus fiskegrateng.

Torsdag:

Enkel taco i pita, med tacokrydret kjøttdeig, paprika, tomater og revet ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Inspirerende tråd!

Vi hadde hjemmelagd " potetmos" ( poteter, et par gulrøtter og selvfølgelig masse smør og litt melk) og Fiskegrateng. I morgen blir det restene av stappa med fiskeboller i hvit saus og revne gulrøtter til. Billig, enkelt og godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne. Squash i creme fraiche, gullerøtter, løk, hvitløk, hakkede tomater og diverse krydder. (oppskrift fra rema1000 appen) Var godt! :D Tilbehør har vi ikke hørt om :P

Og jeg lagde det helt selv! Mtp mine bidrag tidligere i denne tråden bør dere være imponerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag/nattmat/frokost - går visst ut på ett nå. Hvertfall, hjemmelaget "lasagne" - ikke helt da, siden jeg ikke gidder ostesausen, så blir bare tomater i diverse former, gulrot, løk. kjøttdeig, krydder, lasagneplater og ost. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste vi indisk curry-gryte for første gang. Veldig god!

Det vi hadde i:

Kyllingkjøttdeig.

1 rødløk.

1 glass Indian Curry.

Noen skvetter matfløte.

Strimlet sukkererter som ble tilsatt mot slutten for bare å såvidt bli varmet opp.

Servert med ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag var sinnsykt godt!

Nakkekotelett kokt i viltsaus i ovnen, med litt baconterninger og champion båter. Hadde litt brokkoli oppi mot slutten av koketida :drool:

Siden jeg ikke hadde poteter ble det servert med Quinoa

*konklusjon; når man lager det man har blir det knall godt*

like greit å slutte å planlegge når man er å handler

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese hva andre har til middag i dag, da blir jeg sulten...

Siste dag før lønnings spiser jeg det siste jeg har i kjøleskapet, i dag måtte jeg jaggu stjele fra bikkjene :icon_redface:

En svensk kjøttpølse (IKKE vomoghundemat), stekt sammen med gulerot, løk, paprika, brokkoli og egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag ble hjemmelaget (hvis man ser bort fra hermetikken da :P) CHILI CON CARNE

P2212946.jpg

Klarer ikke å dy meg, så legger ved dette :innocent: :

Chilikonkurranse

Et lite utdrag fra dommerprotokollen.

Chili nr 1: MERETES MANISKE MONSTER CHILI

Dommer 1: Litt mye tomat. Stimulerende styrke.

Dommer 2: Rund, vennlig tomatsmak, meget mild.

Novisen: Hallo! Hva i all verden er dette? Man kan fjerne maling med dette stoffet. Det var påkrevet med to halvlitere øl bare for å få slokket ildtungene. Håper dette er den verste chilien. Folk er jo gale som serverer slikt!

Chili nr 2: ÅDNES ÅNDEDRETTSDREPENDE CHILI

Dommer 1: Litt røksmak, kanskje ispedd en liten aning kjøttsmak.

Dommer 2: Meget interessant grillsmak, trenger nok litt mer chilipepper for å bli 100%.

Novisen: Dette stoffet må holdes utenfor barns rekkevidde. Det er vanskelig å kjenne smaken når kjeften er full av brent kjøtt. Jeg måtte vifte bort de som forsøkte å foreta Heimlich manøver på meg. Det var så vidt jeg klarte å kreke meg bort til baren for å få fatt i et brett med halvlitere.

Chili nr 3: FREDDYS FLAMMENDE CHILI

Dommer 1: Utsøkt ildfull chili! Meget fin styrke. Må nok ha i flere bønner.

Dommer 2: Chili uten bønner. Kanskje litt for salt. Den røde chilipepperen kommer virkelig til sin rett.

Novisen: Ring Statens Strålevern, dette er radioaktivt avfall! Det kjennes ut som om jeg har sniffet metangass. Jeg forsøker frenetisk å få åpnet øltønna med neglene. Jeg må få slokket brannen i kjeften!! FORT!!

Chili nr 4: BERTILS BRUTALE BØNNEBRYGG

Dommer 1: Svarte bønner nesten helt uten smak. En stor skuffelse.

Dommer 2: En svak aning av lime av bønnene. Sikkert bra til fisk eller annen mild mat. Som chili derimot, skuffende.

Novisen: Jeg kjente noe som rev i tungen men jeg kunne ikke kjenne noen smak. Bartenderen stod bak meg med et brett med halvlitere og forsikret meg om at forfriskningene hele tiden var innen rekkevidde. Det var bare for meg å rope ut…

Chili 5: LINDAS LAMMENDE LEPPESMELTER

Dommer 1: En fin og sterk chili. Cayennepepper som basis gir en anseelig styrke. Meget imponerende.

Dommer 2: Chili med strimlet kjøtt som burde ha mer tomater. Må medgi at cayennepepperen dominerer en smule.

Novisen: Det ringer i ørene og jeg kan ikke fokusere blikket. Jeg rapte og fire personer som befant seg foran meg måtte oppsøke lege på grunn av brannskadene de pådro seg. Man kan få alvorlige hjerneskader av denne chilien. Bartenderen reddet meg ved å plassere meg direkte under tappekranen. Det irriterer meg at en av dommerne ba meg slutte med å hyle og bære meg.

Chili nr 6: VERAS VARIERTE VEKKELSE

Dommer 1: Tynn men grov vegetarisk chili. Forøvrig en meget fin ballanse mellom chilipepper og øvrige krydder.

Dommer 2: Den absolutt beste hittil. Aggressiv anvendelse av chilipepper, løk, og hvitløk. Superb.

Novisen: Innvollene er bare en romlende floke av ild og skumle gasser. Ingen tør å befinne seg bak meg bortsett fra bartenderen.

Chili nr 7: SVANHILDS SERIØSE SPISE

Dommer 1: En kraftig chili som minner for mye om chilipepper på boks.

Dommer 2: Smaker som om kokken har rørt inn en boks chilipepper i siste liten. Jeg noterer at jeg er alvorlig bekymret for dommer nummer 3 - han virker litt oppspilt og stresset.

Novisen: Om noen stappet en håndgranat inn i munnen på meg og fjernet splinten ville jeg ikke ha merket forskjell. Jeg har mistet synet på det ene øyet og det andre er i ferd med å sløres. Det er en konstant brusende lyd i hodet mitt, omtrent som om jeg skulle befinne meg midt i Niagara-fossen. Hele brystet er dekket av den chilien som den bedøvde munnen ikke har klart å få i seg. Siden det nå er så usannsynlig vondt å trekke pusten, har jeg bestemt meg for å slutte å puste. Jeg kommer til å dø. Under obduksjonen kommer de i alle fall til å forstå hva som tok livet av meg. Forresten, jeg kan jo puste gjennom hullet i magen… Ring Mulder og Scully og fortell dem at jeg har en supernova på tungen.

Chili nr 8: MARTES MONUMENTALE MEGA CHILI

Dommer 1: Dette var en mild og fint balansert chili. Bare synd at det meste gikk til spille da dommer nummer 3 falt og veltet hele gryten over seg.

Dommer 2: En perfekt avslutning. Dette er en fint blandet chili som er middels sterk for de aller fleste. Ikke for grov, men tilstrekkelig sterk.

Novisen: Aggghhhh………

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...