Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

  • 2 months later...

Torsdag er fiskedag. Har lyst til å lage en fiskegryte fra bunnen av, vi får se hva det blir til.

Edit: Fant denne oppskriften, den ser jo bare helt overyummi ut!:

Ingredienser

1 stk rød paprika

1 stk liten purre

2 ss smør

1 båt hvitløk , finhakket

3 dl fløte

125 g snøfrisk naturell (et beger)

1 ts salt

¼ ts nykvernet pepper

2 ts sitronsaft

600 g torskefilet eller annen god fisk du liker

100 g rensede reker

frisk basilikum

Slik gjør du:

Rens og kutt paprikaen i terninger og skjær purren i strimler. Fres dette i smør i en gryte tilsatt finhakket hvitløk.

Hell i fløte og snøfrisk (du kan også bruke snøfrisk med dillsmak om du ønsker det), og rør slik at snøfrisken løser seg opp. Tilsett salt, nykvernet pepper og sitronsaft. Legg porsjonsstykker av fisken oppi sausen og la fisken trekke i ca 8 - 10 minutter. Tilsett reker og strimler av frisk basilikum før servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en slags pastasalat av kjøttboller, pennepasta, agurk, perletomater og rødløk.

Enkel, hjemmelaget dressing av creme fraishe og diverse krydder som salt, pepper, chili, hvitløk og paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ha sodd :D men så vill og gal som er, skal det være en god del grønnsaker oppi og ikke bare litt gulrot :)

Å, der kom jeg på at jeg jo har ei bøtte sodd i fryseren *hoppe litt rundt*.

I går ble det stekt laks med hvitløk og sitron, servert med litt creme fraiche, pinjekjerner, peanøtter og rå gulrot og blomkål :D.

I kveld har jeg hatt litt blanda saker.. litt ost og kjeks, litt spekeskinke, creme fraiche, gulrøtter, blomkål (jepp - jeg er veldig glad i rå gulrøtter og rå blomkål :D), avocado og tomater.

Drikke: vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måte å lage noe godt av kyllingfilet, fetaost og bacon uten at det blir tørt? Jeg er ekspert på å lage tørt kjøtt nemlig!

Jeg ville snittet opp kyllingen litt, lagt fetaen inni, surret bacon rundt, stekt noen få sekunder på hver side (bare for å få litt stekeskorpe) og så bakt kyllingen i ovn. 180 grader, 15-20 minutter - til kyllingen er gjennomstekt. Da blir den mør og saftig. :)

I dag har jeg chili con carne med tortilla chips og ØL. :heart: Svetter nesten her jeg sitter og spiser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, fortell?

Veldig enkelt rett å lage :D Steker kjøttdeig, tilsetter løk, sånn Thai curry fra Uncle Bens, litt fløte og lar det surre sammen en 5 min tid :) Tilsetter til slutt sukkererter, så de holder seg sprø :D

Serveres med ris :D

Enkelt og godt :w00t:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...