SFX Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 Fredag var så hektisk at jeg fant ikke ro til å lage middag, ble bare kjapp brødmat innimellom slagene. I går ble det nydelig middag med veiledning fra @JeanetteH - entrecote servert med bakte rødbetskiver som var dekorert med honning og castello, samt potet- og pærespyd. Jeg har igjen et spyd og en entrecote, så det blir det og et-eller-annet i kveld. 3 Siter
Stine Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 En eller annen frossenpizza C tar med seg hjem. Siter
Siri Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 Spaghetti med smeltet smør - og et egg... Kaffe og en sitronformkake kjøpt på butikken til dessert Siter
Betty Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 Laks med sitronpepper, stekt sammen med poteter og diverse grønnsaker. Siter
Guest Yellow Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 Skikkelig helgemiddag, burgere med Halsans kök og pommes. Siter
Symra&Pippin Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 Den lammegryta jeg laget i dag var noe av det godteste jeg har spist på lenge! 4 Siter
Perfect Image Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 Laget middagen på morgen idag Jeg steker alltid ekstra mye kjøttdeig når vi har taco (ca dobbelt så mye som vi trenger) så koker jeg to pakker ris, tar rester av taco som løk, mais, paprika og blander dette med ferdigkokt ris og kjøttdeigen fra gårdsdagen, har i rester av salsa sausene, en pakke brune bønner og en pakke opphakkede tomater med hvitøk. Blander alt sammen, heller i ildfastform og ost på toppen, så inn i kjøleskapet klar til å varmes. Serverer med restene av salaten og kutter opp litt ekstra om det trengs Perfekt på travle dager, eller dager der jeg ikke er hjemme for samboer! Hjemmelaget meksikansk gryte Jeg skal ut og spise med venninner på den lokale restauranten idag, men regner med det ovenfor blir lunsjen min imorgen 2 Siter
Malamuten Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 Tror jeg må henge meg på her, trenger inspo til nye middager, det er alt for lett å bare lage det samme hele tiden. I dag lagde vi pølse og brokkoligrateng, det ble iallefall godkjent av kidden, og en helt grei middag Siter
Snoffe Skrevet 1. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2017 I dag ble det pizza med hjemmelaget tomatsaus og tre forskjellige oster. Pizzadeigen ble laget av en oppskrift som krevde at den ble laget dagen før. Var verd det, ble fryktelig godt! Siter
Perfect Image Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Idag ble det viltgryte. Kjøttet har kokt med løk, gulrøtter, laubærblad og en spennende "viltblanding" av tørkede urter fra gårdsmatutsalget her i mange timer. Finnhakket 4 sopp som jeg stekte i smør, som igjen ble kokt opp med to pakker fløte, litt salt og pepper til det ble tykt. Hadde så i grytekjøttet som ble kuttet opp, og en halv finhakket løk og spedde i kraften til alt fikk en fin konsistens. Lot det koke opp igjen i 20 min og ispedde kraft etter behov. Jeg spiser dette med sellerirotmos, ungene og samboer med poteter og brokkoli Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter
Siri Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Sosisser, stekte potetbåter, rotmos og litt rå gulrot og kålrot. Siter
Lillekrapyl Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Røkt torsk med poteter, bacon og smeltet smør Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Stine Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Vegetartaco idag og, og imorra 1 Siter
Pringlen Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Hjorteburger med søtpotetbåter og råkost. Siter
Tricolor Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Enkelt og greit: stekt grillpølse i lompe. Siter
SFX Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Fjordland som ikke var noen höjdare :-P Siter
Tonje Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Lagde ei stor gryte med pølsegryte, så det blir til middag i morgen også og resten går i fryseren Siter
Ingidano Skrevet 2. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2017 Baligryte med kylling både i går og i dag. Siter
Guest Belgerpia Skrevet 3. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2017 I dag blir det hjemmelaget lapskaus med kalvekjøtt - ja, jeg vet - råflott med kalv i lapskausen, men hadde ei steik i frysen - den ble lapskaus, og den ble god Fordelen når man lager lapskaus er at man har mange middager Siter
Tricolor Skrevet 3. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2017 Kylling og ris. Har en mengde med gulrøtter. Kanskje lage gulrotsaus med lime som tilbehør? Siter
Betty Skrevet 3. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2017 Stekepoteter, gulrot, asparges, rødløk og kverna elgkjøtt stekt på panne, bearnaise ved siden av. Siter
Symra&Pippin Skrevet 3. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 3. Oktober 2017 Resten av lammegryta fra søndag (ble bare tid til brødmat til middag i går) med potetmos. Siter
Recommended Posts