Maria Skrevet 30. Mars 2013 Rapporter Skrevet 30. Mars 2013 Påskeskinke med barnaise, fløtegratinerte poteter, og smørdampet brokkoli og blomkål. Alt hjemmelaget. Også mine gulrotmuffins med kremosttopping til dessert nam, nam, nam!! Siter
tulip Skrevet 30. Mars 2013 Rapporter Skrevet 30. Mars 2013 Fersk reinstek av lår, langstekt på svak varme i stekepose med smør og løk, viltsaus ala tulip, mandelpotet, smørdampa brokkoli, blomkål og gulrot og hjemmerørte tyttebær. Jeg er seriøst på nippet til å sprekke!! 1 Siter
Malinka Skrevet 31. Mars 2013 Rapporter Skrevet 31. Mars 2013 Da er det bestilt pizza fra Peppes, gratinerte hvitløksbrød og oreokake. Vil ikke lage middag i 'feil' kjøkken greit med en unnskylding, ikke sant?? 1 Siter
Stine Skrevet 31. Mars 2013 Rapporter Skrevet 31. Mars 2013 Krydret indrefilet av svin, ris, bernaise og salat. Litt usunne idag Siter
Siri Skrevet 31. Mars 2013 Rapporter Skrevet 31. Mars 2013 Hvitløkskrydret lammesteik, mandelpotetpurè, smørdampet blomkål og brokkoli, stekte kantareller og fløtesaus - med rødvin til, åff cårs . Siter
HHC Skrevet 31. Mars 2013 Rapporter Skrevet 31. Mars 2013 Full middag på Osebro - dagens forrett: 2 Siter
Maria Skrevet 31. Mars 2013 Rapporter Skrevet 31. Mars 2013 Helstekt indrefilet av svin med whiskysaus, båtpoteter og aspargesbønner. Heeeeelt ok Siter
lucy Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 I dag spiste jeg en kjapp og enkel, men veldig god, fiskerett som jeg har handlelisten til i hodet (kom plutselig på på lørdag at jeg måtte kjøpe middag til i dag også ). Fres en purre, en rød paprika, litt løk og hvitløk i smør (man kan fint putte i andre ting og, og evt droppe noe av det jeg brukte i dag. Veldig godt med sopp i). Hiv i en kartong matfløte og et beger Snøfrisk (jeg synes det er godt med Snøfrisk med dill). Litt sitron gjør seg også, men kan droppes. Rør godt så Snøfrisken blandes ut, la det putre litt så det tykner littegranne, smak til med salt og pepper, og hiv i fisk i terninger el små filetstykker. La trekke til fisken er ferdig ( 5-10 min avhengig av str på bitene). Ferske urter gjør seg godt i, jeg pleier å hive over en neve basilikum, dill er også godt. Serveres med ris, poteter, pasta eller brød og salat Kan bruke hvilken som helst fisk, jeg har prøvd med sei og med torsk. Synes det var best med torsk, da sei egner seg litt bedre til å steke el bakes. Tipper det er veldig godt med laks. Fisken kan has i frossen/halvfrossen, la den da stå og trekke på lav varme, pass på at sausen ikke blir for tykk. Nammenamm Siter
HHC Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Årets første skikkelige grillings på verandaen Helstekt indrefilet med tilbehør 1 Siter
Maria Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Fiskeboller i hvit saus uten noe mer. Haha. Jeg og mamma elsker hvit saus og bollene, så vi satt og maulet deeeilig! Siter
Guest Gråtass Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Stekte beinfrie koteletter i panna, sammen med purre og sopp. Kokte poteter og laget hjemmelaget saus til. Det er forøvrig superenkelt å lage, tror jeg ditcher toro fra nå. Litt smør eller olje i en kjele, en dæsj kalvefond (kan bruke buljong om man har det), to dæsjer matfløte, tre dæsjer rødvin og litt vann. Par dråper sukker kulør og en sveiv mørk jevning, kokes inn til passe tykkelse og smaker mmmmmmmmmmm. Siter
lucy Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Helstekt indrefilet av svin med whiskysaus, båtpoteter og aspargesbønner. Heeeeelt ok Åh, hvordan lager dere whiskysaus... Siter
borderen Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Lammesteik med dampede grønnsaker, stekte poteter, tomat-salat (tomat, løk, olje + krydder) og verdens beste saus! Siter
Caroline Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 I går ble det lammeburgere, og i dag tom yum-suppe og sushi Siter
Maria Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Åh, hvordan lager dere whiskysaus... Det er en saus som de selger på Jensens Bøffhus. Kjøpte en flaske i sverige som skulle kokes opp med fløte, så har dessverre ikke laget den helt selv altså. Men knallgud, det var den! Det finnes dog en oppskrift på den fra bunnen av: http://www.giveogomegnswhiskylaug.dk/images/opskrifter/whiskysauce.pdf Neste gang prøver jeg å lage den helt selv! Siter
Malamuten Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Ble egentlig 3 middager i dag, først rester fra blomkål/brokkoli gratengen til frokost og lunsj også stekte jeg biter av kyllingfilet sammen med hvitløk og gulrot, kokte ris til og hadde på sweet chili saus. Kjempeenkelt og godt også har jeg til i morgen også Siter
HHC Skrevet 2. April 2013 Rapporter Skrevet 2. April 2013 I dag skal jeg lage dette: http://trinesmatblogg.no/2012/04/30/potet-og-purresuppe-med-sprostekt-bacon/ Er jo hjemme hos mor og far nå, men smaker den brukans er det jo en billig studentmiddag til senere Siter
Maria Skrevet 2. April 2013 Rapporter Skrevet 2. April 2013 I dag blir det kyllingfiletburger med fiberrike brød og salat attåt. Deeeeilig og sunn mat etter all den feite påskematen Siter
Synnikken Skrevet 2. April 2013 Rapporter Skrevet 2. April 2013 Idag blir det sosekjøtt, med paprika, løk og tomat! Serveres med ris eller poteter til, spørs på hva man får lyst på Siter
HHC Skrevet 2. April 2013 Rapporter Skrevet 2. April 2013 I dag skal jeg lage dette: http://trinesmatblogg.no/2012/04/30/potet-og-purresuppe-med-sprostekt-bacon/ Er jo hjemme hos mor og far nå, men smaker den brukans er det jo en billig studentmiddag til senere Resultatet, smakte ikke så verst heller 1 Siter
Malinka Skrevet 2. April 2013 Rapporter Skrevet 2. April 2013 Tomt i skap og ganske skrapt lommebok til lønningsdag i neste uke, så da ble det tomatsuppe med makaroni. *må huske å ta opp kjøttdeig til i morgen* Bra jeg har masse mat i frysen, da slipper jeg å kjøpe så mye denne uken. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.