Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar


Red Merle

Recommended Posts

Hvordan er det å tine det litt, for så å fryse ned igjen? Har ikke plass til blokk, så må kjøpe pølser, og hunden er såpass liten at den ikke klarer å spise opp 700 gr før det blir dårlig.

Hva er prisen på pølsene?

Har gitt henne det før, og hun synes det var veldig godt! Hun synes ikke v&h er noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønner ikke at det skal være så grisete med V&H jeg da. Har det i en boks med lokk, bruker skje til å ta opp det jeg trenger, skyller skjeia og ferdig.. Nå bruker jeg 5 kg pølser, de legger jeg i dusjkabinettet to timer og deler i tre, to til frysa og en til boksen i kjøleskapet. Før kjøpte jeg 20 kg blokk, de lå også på badet eller ute i garasjen noen timer/over natta før jeg delte opp. Og jeg har hatt valp som ikke spiste all verdens de første mnd, så jeg vet hvordan det er å gi mindre mengder enn halvkiloet i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ekstra heldig som har det så enkelt med v&h. Får det ferdig oppkuttet slik som på bildet. Tar opp 3-4 skiver om gangen og legger det rett i kjøleskapet og så gir jeg det halvfrosset til hundene. Da blir det ikke noe gris/avrenn eller lukt i det hele tatt. Hvis jeg glemmer å ta opp, er det bare å la det ligge et par skiver på benken i et par timer, så klarer man å brekke av biter.

Jeg syns NP lukter ganske ekkelt til tider, kvalmende lukt, spesiellt hvis det har ligget noen dager i kjøleskapet. Og så tok det jo en stund å få delt opp og lagt i poser, kontra det jeg har nå. Men hvis man ikke har mulighet å få det oppdelt, er jo NP mye enklere å dele opp. Så jeg liker begge deler, men klarer ikke å bestemme meg på hva jeg syns er best :P

vom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, VH er kanskje litt klin, men absolutt ikke så ille at jeg irriterer meg over det. NP har jeg ikke prøvd, så jeg skal ikke uttale meg om NP kontra VH :) VH fungerer godt for vår del, så jeg har ikke noe behov for å prøve noe annet per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker NP og er veldig fornøyd med det. Fin pels, fin avføring, og ikke minst, han elsker det. Veldig sær på alt annet.

Mengden er veldig forskjellig fra hund til hund. Min veier 16.5 kg, og må ha 450 gram ca for å holde vekta om han kun får NP. Gir vi litt tørrfor eller V&H i tillegg får han ca 330 gram NP. Så som regel får han en klump frossen V&H i tillegg daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at avføringen ikke blir like hard på NP som rått.

det stemmer i allefall ikke på mine :)

med V&H så var avførigen på hundene tidvis så hard at den smuldret seg opp

På NP nå 50/50 med Proplan er avføringen perfekt.

Så er nok ulike erfaringer på dette området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer i allefall ikke på mine :)

med V&H så var avførigen på hundene tidvis så hard at den smuldret seg opp

På NP nå 50/50 med Proplan er avføringen perfekt.

Så er nok ulike erfaringer på dette området

Det var vel det samme Djervekvinnen skrev?

Vår blir heller ikke like hard i magen av NP som av V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper v&h fra samme sted som djervekvinnen og syns det er veldig lettvint når man får det oppdelt slik. :) oppbevarer det vanligvis i en isboks med lokk i kjøleskapet eller i en handlepose. Det blir ikke grisete og blodig før det er helt opptint, det er min erfaring iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påvirka av tråden her gikk jeg og kjøpte en 4 kgs blokk med NP i går. Og skal man dømme etter slitet med å få delt opp bare den blokka, så klarer jeg seriøst ikke forestille meg åssen det skal gå og lekende lett kaste en 20kgs blokk i bakken, og så skal den liksom dele seg så lett som appelsinsjokoladen fra Freia. :D

Det lukter deilig leverpostei av fôret og ikke død og fordervelse (bokstavelig talt) som noen av V&H-pølsene gjør, og jeg er spent på å se hvordan de røde farer liker det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påvirka av tråden her gikk jeg og kjøpte en 4 kgs blokk med NP i går. Og skal man dømme etter slitet med å få delt opp bare den blokka, så klarer jeg seriøst ikke forestille meg åssen det skal gå og lekende lett kaste en 20kgs blokk i bakken, og så skal den liksom dele seg så lett som appelsinsjokoladen fra Freia. :D

Det lukter deilig leverpostei av fôret og ikke død og fordervelse (bokstavelig talt) som noen av V&H-pølsene gjør, og jeg er spent på å se hvordan de røde farer liker det. :)

Vi har kjellergulv og jeg smeller blokka i bakken og den deler seg :D

I allefall i sånne biter som gjør at det er enkelt og dele det vidre :D

Det holder og over 1 uke i kjøleskapet så det er GENIALT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du?

Gikk til dyrebutikken nede i Drammensveien 68. Jeg har jo ikke bil, og måtte gå tur med jentene samtidig, så det var perfekt. De har 20kg blokker også.

Vi har kjellergulv og jeg smeller blokka i bakken og den deler seg :D I allefall i sånne biter som gjør at det er enkelt og dele det vidre :DDet holder og over 1 uke i kjøleskapet så det er GENIALT :D

Hehe, jeg prøvde å smelle den i steingulvet i inngangspartiet vårt, og det hørtes ut som jeg prøvde å rive ned hele bygården. Men dele seg skulle den, så etter et par karatespark mot kanten av trappa, gikk det greit. :)

Synes ikke v&h lukter noe jeg? Hverken frossent eller tint... eller lukter jo at det ikke er en stein liksom, men reagerer ikke på lukten nei. Hilsen livslang veggis :P

Valpefôret og voksenfôret med storfevom lukter helt ******. Aiko nekter tilogm å spise det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...