Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva tror du om meg?


Stine

Recommended Posts

Argyros: slutten av tjueårene, veldig ekte og seg selv i alle situasjoner. Typen som sier "jeg har blitt for gammel til å bry meg om hvordan folk mener jeg bør være" - selv om hun fremdeles er ung. Også typen som kan si "da jeg var ung" i fullt alvor :lol: Dyrevenn, kan ikke se for seg et liv uten dyr. Uredd og av natur en person som "holds her ground", hun er en naturlig vennlig autoritet overfor dyr. I selskap med mennesker er hun vennlig og blid, men ikke typen som er åpen som en bok, og dersom hun synes folk oppfører seg tåpelig er hun mer jenta som reiser et øyebryn og forholder seg taus mens det ooser spydighet fra henne. Utrolig lojal venn som kan masse og som har en herlig sans for humor.

:lol: :lol:

Jeg velger å ta den beskrivelsen som et stort kompliment!

Det er mye som stemmer, og noe som ikke gjør det. Jeg tror for eksempel aldri jeg har sagt "da jeg var ung" i fullt alvor. :lol: Jeg er kanskje ikke alltid så vennlig og blid heller.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Argyros: slutten av tjueårene, veldig ekte og seg selv i alle situasjoner. Typen som sier "jeg har blitt for gammel til å bry meg om hvordan folk mener jeg bør være" - selv om hun fremdeles er ung. Også typen som kan si "da jeg var ung" i fullt alvor :lol: Dyrevenn, kan ikke se for seg et liv uten dyr. Uredd og av natur en person som "holds her ground", hun er en naturlig vennlig autoritet overfor dyr. I selskap med mennesker er hun vennlig og blid, men ikke typen som er åpen som en bok, og dersom hun synes folk oppfører seg tåpelig er hun mer jenta som reiser et øyebryn og forholder seg taus mens det ooser spydighet fra henne. Utrolig lojal venn som kan masse og som har en herlig sans for humor.

*flir* Jeg tror du bommet - for det der er nesten meg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha

I midten av 20-årene, tenkter på og ta lappen for hvert år som går, men den skjer aldri. Bor i litt "villa villekulla" hus, litt i utkanten, har ganske mye som skulle vært gjordt rundt og inni huset, men det blir aldri gjordt. Ei heller alle planen om alt som skal gjøres der. Raksha elsker dyr, og legger opp dagene sine, så dyrene også skal ha det best mulig. Hun ønsker jeg også dyr, gjerne forskjellige dyrarter, og drømmer om dyrehage en gang i tiden :lol: .

:lol: Håper jeg ikke er fullt så ille. :lol: Men masse som skal gjøres og blir gjort. Drømmer ikke om flere dyr, ikke enda, er inntakstopp her. :lol: Ellers er det dyra som styrer dagene mine. :D

Raksha:

Høy, pen og slank. Selvstendig og bor i skogen. Liker kaos :lol: Ikke så opptatt av at ting skal være moderne og stilfullt, men mer koselig og landlig. Midten av tjueårene og noe sjenert. Vil etterhvert ta en utdannelse som gjør at hun kan jobbe hjemmefra og drive gården ved siden av.

Med untak av høy, pen og slank, så traff du bra! :lol: Jeg er lita og tjukk. Flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poter:

40 år med mann og tre barn :P Bor i en stor enebolig litt landlig til i det kalde nord. Klikkertrener og liker å trene hund, men det går mye tid til barn og jobb. Du liker å stelle i hagen når snøen er borte, og du er en aktiv dame ellers. Går mye turer og står på ski. Er utdannet med noe som har med natur/forvaltning å gjøre.

Haha, jeg er da ikke gammel :P Trekk fra 9 år, så er du der. Ingen barn, kun hvis de med fire bein teller og da er det to ;) Den jobben jeg har er å bli frisk og den går det ekstremt mye tid til, så sånn sett rett. Er glad i hagen, egentlig, men det begrenser seg til plenklipp og hundetrening på den :lol: Og har en utdannelse innen psykologi, forvaltning av folk, det :aww: Bor forresten i en pitteliten leilighet i byen, rett utenfor sentrum, men det er kalde nord, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica: (prøver å glemme bildene jeg har sett av deg) Jente i begynnelsen av 20årene, langt mørkt hår, slank og pen på en sånn "girl next door"- måte. Sporty og blid, men med bein i nesa. Ser henne for meg som en typisk hestejente egentlig, som er vant til å stå i miljøer med mye intriger og hvor man kanskje må ha litt skarpe albuer, men som samtidig er utadvent og sosial. Ikke redd for å si meningen sin, men ikke for å være slem - alltid bare fordi hun står for det hun mener og er vant til å måtte hevde seg litt for å få respekt. Egentlig slapper hun nok bedre av rundt gutter enn jenter.

Kan vi ikke bare la dette stå som et bilde av hvem jeg er a? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Håper jeg ikke er fullt så ille. :lol: Men masse som skal gjøres og blir gjort. Drømmer ikke om flere dyr, ikke enda, er inntakstopp her. :lol: Ellers er det dyra som styrer dagene mine. :D

Med untak av høy, pen og slank, så traff du bra! :lol:Jeg er lita og tjukk. Flink er du!

Jeg protesterer :aww: Det der stemmer ikke altså, Raksha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby

en dame på rundt 30 med en eller 2 barn, et stabilt forhold men er ikke gift. Har bestemt seg for at hun ikke bare kan ha en hund, hundene bruker hun til selskap, kos og lydighet på hobbybasis.

Hun bruker mye tid på familie, men liker en fest når det ordner seg med barnevakt. Hun jobber innenfor helsevesenet, og vil gjerne ta høyskoleutdannelse når barna blir litt eldre.

:lol:

Jeg har akkurat fylt 30, er alenemor til et barn, ikke noe stabilt forhold her nei. :P

At jeg ikke kan ha bare en hund stemmer jo. Jeg går lydighet og spor og stiller de ut, og litt agility på miljøtreningene. :)

Jeg er veldig glad i fest da, er ute kanskje litt for ofte. :P

Jobb er jeg for tiden uten, men jobbet tidligere i dyrebutikk, men den ble nylig nedlagt..

Høyskoleutdannelse kunne jeg aldri ha tenkt meg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hehe morsom tråd, flirer meg skakk :lol:

Armanac: Dame i midten av tredve årene, kort mørkt hår. Kraftig bygd, men ikke feit. Hun har to Grander og planlegger en tredje, for man kan aldri få nok hunder. Hun er barnløs og singel og det trives hun utmerket med. Hun bor i østfold og snakker med tjukke L'er. Hun bor i enebolig men drømmer om et småbruk med et par hester, men tiden og økonomien strekker ikke til. Hun jobber til daglig i barnehage, men har lyst til "å bli noe mer", vet bare ikke hva og tiden føles som den renner i fra henne, så da er det egentlig greit å være der man er. Selvom hun startet der bare i et vikariat og skulle bare ha jobben til hun fant noe annet, det er 11 år siden.

*Fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya klarer jeg ikke heeeelt å få plassert som en dame på 50, eller en jente på rundt 20. Men jeg ser for meg Aya som oftest som en 50 år gammel dame, med kort, grått hår, litt lubben, og veldig glad i å lage mat. Litt sånn som Rigmor man ser på TV. Hun har en mann som liker seg best i godstolen, der han kan se på TV i fred og ro. Aya er ikke spesielt glad i å se på TV, men liker å kunne varte opp mannen sin. Hun liker også å gå noen småturer rundt i nabolaget med hundene sine, og slå av en prat med folk hun møter. Også liker hun gjerne å prate myyye, og er av de godt kjente damene som prater med kassadamene/mennene på den lokale dagligvarebutikken. Jeg TROR det er sånn, fordi det er sånn jeg forbinder sørlendinger med. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya klarer jeg ikke heeeelt å få plassert som en dame på 50, eller en jente på rundt 20. Men jeg ser for meg Aya som oftest som en 50 år gammel dame, med kort, grått hår, litt lubben, og veldig glad i å lage mat. Litt sånn som Rigmor man ser på TV. Hun har en mann som liker seg best i godstolen, der han kan se på TV i fred og ro. Aya er ikke spesielt glad i å se på TV, men liker å kunne varte opp mannen sin. Hun liker også å gå noen småturer rundt i nabolaget med hundene sine, og slå av en prat med folk hun møter. Også liker hun gjerne å prate myyye, og er av de godt kjente damene som prater med kassadamene/mennene på den lokale dagligvarebutikken. Jeg TROR det er sånn, fordi det er sånn jeg forbinder sørlendinger med. :lol:

Ja, og så innlemmer hun mannen sin i alle setninger.

"Mannen min sa at..."

"Mannen min mener..."

"I dag har mannen min..."

"Mannen min..."

"Mannen min..."

"Mannen min..."

:D:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe morsom tråd, flirer meg skakk :lol:

Armanac: Dame i midten av tredve årene, kort mørkt hår. Kraftig bygd, men ikke feit. Hun har to Grander og planlegger en tredje, for man kan aldri få nok hunder. Hun er barnløs og singel og det trives hun utmerket med. Hun bor i østfold og snakker med tjukke L'er. Hun bor i enebolig men drømmer om et småbruk med et par hester, men tiden og økonomien strekker ikke til. Hun jobber til daglig i barnehage, men har lyst til "å bli noe mer", vet bare ikke hva og tiden føles som den renner i fra henne, så da er det egentlig greit å være der man er. Selvom hun startet der bare i et vikariat og skulle bare ha jobben til hun fant noe annet, det er 11 år siden.

*Fniser*

:lol: Ler godt ja, du traff på utrolig mye da :blink::whistle: Men jeg er straks 22 :P rødt halvlangt/langt hår og slank ;) Har to GD'er og hvordan i all verden kan du vite at jeg så smått titter etter nr. 3 :lol: De gale har det godt :D Singel, fri og frank :yes: Bor i enebolig, veldig landelig med 1 hest for øyeblikket :) Seff i Østfold, med utpreget indre Østfold L :lol:

Jobber for tiden i eget firma, men skal si det opp og finne meg noe annet mer lønsomt, slik at økonomien og småbruket kan gå i boks :P

Morro at du traff på sååå mye da :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråtass er noen og førti, bor på småbruk med mann, hunder og hester. Hun er ei aktiv dame med mange jern i ilden, kun dyrerelatert, da, ikke fordi hun ikke bryr seg om resten av verden, men fordi tiden ikke strekker til. Hun jobber som lærer på ungdomsskolen eller kanskje på ei landbrukslinje på videregående. Hun og sambo har ingen barn og de er godt fornøyde med det, men hun har tantebarn som bruker å komme på besøk og det er koselig -spesielt nå som hun har valper og trenger unger til å sosialisere dem.

Gråtass er ei dame med bein i nesen som vet hva hun vil, mener og synes, hun er heller ikke redd for å ytre meningene sine og legger ikke en finger i mellom når hun skal formidle dem. Hun er streng, men på en bra måte. Streng og rettferdig. Hun synes ikke noe om diller og daller og kunne aldri i verden trodd på overnaturlige ting, engler eller alternativ medisin. Akupunktur til hestene går, men thats it.

Utseendemessig er Gråtass en ganske normal, norsk kvinne, rundt 165, veldig sterk, mørkeblondt hår og blågrå øyner. Hun liker å ta i et tak og er ikke noe jålete. Hun er ekte og ærlig tvers igjennom. Egentlig ganske så grom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Gråtass er noen og førti, bor på småbruk med mann, hunder og hester. Hun er ei aktiv dame med mange jern i ilden, kun dyrerelatert, da, ikke fordi hun ikke bryr seg om resten av verden, men fordi tiden ikke strekker til. Hun jobber som lærer på ungdomsskolen eller kanskje på ei landbrukslinje på videregående. Hun og sambo har ingen barn og de er godt fornøyde med det, men hun har tantebarn som bruker å komme på besøk og det er koselig -spesielt nå som hun har valper og trenger unger til å sosialisere dem.

Gråtass er ei dame med bein i nesen som vet hva hun vil, mener og synes, hun er heller ikke redd for å ytre meningene sine og legger ikke en finger i mellom når hun skal formidle dem. Hun er streng, men på en bra måte. Streng og rettferdig. Hun synes ikke noe om diller og daller og kunne aldri i verden trodd på overnaturlige ting, engler eller alternativ medisin. Akupunktur til hestene går, men thats it.

Utseendemessig er Gråtass en ganske normal, norsk kvinne, rundt 165, veldig sterk, mørkeblondt hår og blågrå øyner. Hun liker å ta i et tak og er ikke noe jålete. Hun er ekte og ærlig tvers igjennom. Egentlig ganske så grom!

Fantastisk! Jeg er 36 år, grønne øyne og farget rødt hår (naturlig mørkeblondt :whistle: ) 158 cm. Jobber desverre ikke som lærer, men skulle gjerne gjordt det! Ellers er du nok spot'on! Også grom da :icon_redface::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya klarer jeg ikke heeeelt å få plassert som en dame på 50, eller en jente på rundt 20. Men jeg ser for meg Aya som oftest som en 50 år gammel dame, med kort, grått hår, litt lubben, og veldig glad i å lage mat. Litt sånn som Rigmor man ser på TV. Hun har en mann som liker seg best i godstolen, der han kan se på TV i fred og ro. Aya er ikke spesielt glad i å se på TV, men liker å kunne varte opp mannen sin. Hun liker også å gå noen småturer rundt i nabolaget med hundene sine, og slå av en prat med folk hun møter. Også liker hun gjerne å prate myyye, og er av de godt kjente damene som prater med kassadamene/mennene på den lokale dagligvarebutikken. Jeg TROR det er sånn, fordi det er sånn jeg forbinder sørlendinger med. :lol:

Åh, jeg DØR av latter :lol: :lol: Det var fantastisk morro å lese! Skal vi se ... Jeg er i begynnelsen av tjueårene, og har dermed ikke kort grått hår enda iallefall! Litt lubben - tja, kanskje litt, men ikke så veldig - men jeg ER veldig glad i å lage mat da! Jeg skravler også med kassadama på den lokale matbutikken, for der har flere av mine gode venninner jobbet :lol: Kanskje dette er meg om tredve år? :lol: Sånn ellers er jeg østlending i eksil - skal ikke ha på meg noe sørlendingsstempel :lol: *tørker lattertårer*

Ja, og så innlemmer hun mannen sin i alle setninger.

"Mannen min sa at..."

"Mannen min mener..."

"I dag har mannen min..."

"Mannen min..."

"Mannen min..."

"Mannen min..."

:D:innocent:

:lol: Frekkas! Du og 2ne altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Jeg er 36 år, grønne øyne og farget rødt hår (naturlig mørkeblondt :whistle: ) 158 cm. Jobber desverre ikke som lærer, men skulle gjerne gjordt det! Ellers er du nok spot'on! Også grom da :icon_redface::wub:

Ja, vet du hva, det var ikke ulikt sånn som jeg kjenner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Jeg er 36 år, grønne øyne og farget rødt hår (naturlig mørkeblondt :whistle: ) 158 cm. Jobber desverre ikke som lærer, men skulle gjerne gjordt det! Ellers er du nok spot'on! Også grom da :icon_redface::wub:

Ja, vet du hva, det var ikke ulikt sånn som jeg kjenner deg!

Så gøy :D Mine synske evner og fantasi, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett for meg Emma som en med rødt hår og fregner, gjerne med musefletter :) Søt og sjarmerende :D Type 155 høy, med en hund som er nesten like stor som henne :D (ikke vondt ment altså :P )

LOL, jeg har fregner og jeg har en diger hund - og der stopper vel alt du klaffet på :lol: Jeg har blondt hår av noe slag, som regel i en hestehale, og jeg føler meg verken særlig søt eller sjarmig. Jeg tror jeg er 167 høy, sånn cirka. Rekker ned til bakken og opp til hårfestet.

I og med at du har som nick mitt alias i ulike andre settinger, har jeg på en måte sett deg som et slags speilbilde av meg selv. Men så la du ut et bilde en gang, og jeg ser at du er helt i motsatt ende av skalaen - du var jo ei pen og veldreid jente! Kanskje noe yngre enn meg, parogtyve? Men mentalt tror jeg kanskje vi har mer til felles (og hvilken smiley setter jeg inn der liksom? :whistle::blink::aww::(:):hmm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja-T&C er en pen jente på rundt tjue med to hunder. Hun er veldig aktiv med hundene og deltar både på lydighetstreninger og utstilling. Selv om hun bruker mye tid på hundene får hun også tid til å henge mye sammen venner, hun sier aldri nei takk til fest og moro. På fester er hun et naturlig midtpunkt pga sitt sprudlende humør og mange morsomme påfunn. Hun har en kjæreste som hun vurderer å flytte sammen, men hun er litt redd for at det kan legge begrensninger på livsutfoldelsen. Hun VIL trene hund hver dag uten at noen legger seg borti det, og hun vil være mye sammen resten av vennene sine uten å måtte ta hensyn til en eventuell samboer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, jeg har fregner og jeg har en diger hund - og der stopper vel alt du klaffet på :lol: Jeg har blondt hår av noe slag, som regel i en hestehale, og jeg føler meg verken særlig søt eller sjarmig. Jeg tror jeg er 167 høy, sånn cirka. Rekker ned til bakken og opp til hårfestet.

I og med at du har som nick mitt alias i ulike andre settinger, har jeg på en måte sett deg som et slags speilbilde av meg selv. Men så la du ut et bilde en gang, og jeg ser at du er helt i motsatt ende av skalaen - du var jo ei pen og veldreid jente! Kanskje noe yngre enn meg, parogtyve? Men mentalt tror jeg kanskje vi har mer til felles (og hvilken smiley setter jeg inn der liksom? :whistle::blink::aww::(:):hmm: )

Hehe :) Takk for kompliment, men jeg ser ikke på meg selv som pen og veldreid. :) Og jeg liker at vi har mye til felles, selv om ikke alt er like positivt, for da kan man stille opp og hjelpe hverandre ;) Jeg er 26 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHA :lol: Jeg ler! :P Do me! :D:P

Cattn:

I starten tenkte jeg eldre kvinne, sånn nærmere 40 (altså tredveårene, men singel, muligens skilt). Dette tror jeg var pga. tante Cattn og at du ønsker deg irsk setter.

Nå har jeg derimot skjønt at du er min aldersgruppe, starten av 20årene.

Du har ikke hund, men leker wannabe hundeeier med katten din som du garantert prøver å trene litt med. Rett og slett fordi du ønsker deg en hund veldig sterk, men verken bosituasjon, eller skole/jobb ligger tilrette for det enda.

Derimot bruker du mye av fritiden din på hunderelaterte aktiviterer med f.eks. venners hunder osv. Og er garantert og se på NKK Bergen vil jeg tro, fordi du møter opp på alt som er i ditt nærområde.

Utseendemessig er du høy, altså 170+, slank, men med kraftig bygning. Du har mørkebrunt hår, som nylig ble klippet fordi du ble litt lei av det. Du har en naturlig bruntone i huden, uten å se spansk eller lignende ut.

Du er også med på fest og morr, men som oftest som sjåfør, da du nyter tilværelsen som edru mens du kan le av hva de fulle folka gjør, og fortelle dem om det etterpå :)

Meg meg :D

Du er ca. i midten av tjueårene. En koselig og typisk svigermorsdrøm, meeen dette er på innsiden av et litt rocka utseende med tatoveringer og "tøffe" klær. Men alle tattisene er strategisk plassert slik at de kan skjules om nødvendig.

Ellers er det sånn 165-7, har egentlig mørkeblondt hår (eller kommunegrått som det ofte kalles) som du har farget veldig mørk brunt. Du er akkurat midt på treet i forhold til vekt, altså ikke modelltynn, men ikke lubben heller.

Med hundene dine koser du deg, de er rett og slett en stor del av familien din. Men selvom det er mest tur og kos det går i, så trener du litt hobbybasert, og tenker at du kanskje kan sette en fot innefor f.eks. LP ringen for å bevise at dine litt utradisjonelle LP raser kan brukes :)

På fritiden er det som sagt mye hund, men du tar deg også friheten til å feste og ha det gøy. Gjengen du henger med er litt sånn "bad" men dette er som deg, bare utsiden, for egentlig er de utrolig jordnære og koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...