Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva tror du om meg?


Stine

Recommended Posts

Labbis!

Snart 25 år, mørkt, langt hår, slank og ganske godt trent. Har tusen ting i ilden og er sjelden hjemme, er bestandig ute på noe, som oftes hunderelatert. Går turer sammen med andre, er sjelden alene, nemlig, er nesten oversosial (slik som aussier flest, hihi) og trener og konkurrerer både bruks og lydighet. Hun har høye mål med hundeholdet og vil nå langt, vil ha championat i begge grener, gjerne dobbelt i bruks og drømmer om NM.

Labbis bor i en liten leilighet med IKEA møbler, men hun drømmer om et supermoderne hus hun kan inndrede helt klassisk og minimalistisk. Slik hun bor nå blir det litt for mye hundehår og litt for liten plass til at det går.

Hun er singel, men på leting. Akkurat nå jobber hun mens hun venter på at skoleåret skal starte opp til høsten. Hun skal ta en høy utdannelse, en mastergrad på Ås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Poter:

Midten av tjueårene, omtrent - 26-27 år, kanskje? Hun har veldig naturlig utseende, og relativt langt, mørkeblondt hår. Ca. 170 cm høy, ikke innmari tynn, men på ingen måte overvektig! Slank, men samtidig litt kompakt.

Poter er et ryddig og ordentlig menneske, og opptatt av gode verdier. Hun trives veldig godt ute i friluft og setter også pris på å holde på med praktisk arbeid. Også liker hun å være sammen med kjæresten (/samboeren/mannen?). Hun er ikke så innmari mye sammen med venner - hun er ikke akkurat noe kafémenneske - men hun har en del bekjente i hundemiljøet som hun trives sammen med.

Hun er glad i å lese bøker, men leser ikke så mye som hun gjerne skulle ønske. Det blir som oftest greiere å bare sette på en film eller sitte litt på nettet når hun kommer inn om kvelden - for hun er nemlig på farten store deler av dagen: Etter jobb tar hun med seg hunden enten opp på fjellet eller på hundetrening.

Som person er hun omgjengelig og imøtekommende, men ikke innmari utadvendt - hun er ikke en sånn person som blir et "naturlig midtpunkt". Hun setter pris på å diskutere moralske dilemmaer og etiske problemstillinger, og er nokså klar på hva hun selv mener, men er samtidig åpen for å lytte til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poter:

Midten av tjueårene, omtrent - 26-27 år, kanskje? Hun har veldig naturlig utseende, og relativt langt, mørkeblondt hår. Ca. 170 cm høy, ikke innmari tynn, men på ingen måte overvektig! Slank, men samtidig litt kompakt.

Poter er et ryddig og ordentlig menneske, og opptatt av gode verdier. Hun trives veldig godt ute i friluft og setter også pris på å holde på med praktisk arbeid. Også liker hun å være sammen med kjæresten (/samboeren/mannen?). Hun er ikke så innmari mye sammen med venner - hun er ikke akkurat noe kafémenneske - men hun har en del bekjente i hundemiljøet som hun trives sammen med.

Hun er glad i å lese bøker, men leser ikke så mye som hun gjerne skulle ønske. Det blir som oftest greiere å bare sette på en film eller sitte litt på nettet når hun kommer inn om kvelden - for hun er nemlig på farten store deler av dagen: Etter jobb tar hun med seg hunden enten opp på fjellet eller på hundetrening.

Som person er hun omgjengelig og imøtekommende, men ikke innmari utadvendt - hun er ikke en sånn person som blir et "naturlig midtpunkt". Hun setter pris på å diskutere moralske dilemmaer og etiske problemstillinger, og er nokså klar på hva hun selv mener, men er samtidig åpen for å lytte til andre.

Haha, morsomt :lol: Jeg er 31 år, er ca 156 høy og har kortkort hår. Er nok noe kompakt, ja, desverre. Ryddig, ja, nesten perfeksjonist og pertentlig ;) Liker veldig godt å være med mannen, vi er et superboring ektepar som trives skrekkelig godt i hverandres selskap og gjør en hel masse sammen :wub: Absolutt glad i friluftsliv, men har blitt et cafèmenneske også. Er veldig glad i bøker og du har rett, det blir ikke så mange som ønsket. Er ikke så mye på farten siden jeg (fortsatt *sukker*) er sykemeldt pga utbrenthet, men moralske dilemmaer og etiske problemstillinger? Tjah, kristen og studierer psykologi, da blir det vel sånn? :lol:

Du traff på mange måter ganske bra der! Imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel er en kvinne i midten av tredveårene. Har mann og barn, kanskje en baby. Hun har flere basenjier og de bor i en vakker enebolig litt utenfor byen. Huset er 130 år gammelt som de har arvet etter oldeforeldrene til mannen. De holder på å pusse det opp og er snart ferdig. Hun liker å holde på i hagen og har mange vakre trær med epler i hagen sin. Hun liker å høste maten selv og har både salat, bær, potet og andre nyttevekster i hagen.

For tiden er hun hjemmeværende med barna, men har en høy utdannelse innen informatikk, matematikk eller noe slikt og tenker tanken på å ta en doktorgrad, men slites litt mellom behovet for å være husmor og å realisere seg selv. Hun har ikke lyst at hennes egne ambisjoner skal gå ut over barna og føler at hundeholdet hennes ofte nok går ut over barna, noe det egentlig ikke gjør, for de har det helt fantastisk med cupcakes, basenjinusser og hjemmelaget middag fra grunnen av hver dag.

Yodel er passe høy, slank og har halvlangt, mørkt hår. Hun bruker å være veltrent, men etter tre barn har det sklidd litt ut og hun jobber nå med å komme seg i form igjen. Hun har mange venninner som hun bruker å trille tur sammen med, da tripper basenjiene lekkert med.

LOL!

Hi hi, mye som stemte forholdsvis bra. Er i slutten av 20-åra, har to barn (på snart 2,5 og snart 0.5 år) og mann. Vi bor en (tja.. jeg liker den) enebolig utenfor byen (vel litt lenger enn rett utenfor, vi bor på Grua- 50 min fra Oslo). Vi har epletrær i hagen, og jeg elsker å dyrke egne grønnsaker, og har både salater, bær, poteter og andre nyttevekster slik du sa :ahappy: Men huset er ikke 130 år gammelt da. Det er ca 50 år gammelt, og vi har pusset opp mye men er snart ferdig :ahappy:

For tiden er jeg hjemmeværende med barna ja, men jeg er ferdig utdannet adjunkt (lærer), og jobber vanligvis på en barneskole i Nittedal.

Middagen er somoftest hjemmelaget fra grunnen, da jeg er vegetarianer og ikke liker det meste av det som finnes av ferdigmat på den fronten.

Troor ikke jeg føler hundeholdet går ut over barna. Barna tar nemlig del i hundeholdet, og får være med på alle gledene det gir. (Sindre elsker både valper, turer, hundetrening og utstillinger) :ahappy:

Jeg er vel både passe høy og slank, men håret er mørkblondt/lys brunt alt ettersom. Jeg er vel i helt OK form, men ingen treningsfantast.

Synes du traff kjempebra!

Edit: For tiden ser turene slik ut. Kan jo ikke ha med vogn om man skal inn i skogenog la hundene løpe??

vf29.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrrlig, denne tråden vill jeg være med i! :D

Raksha

I midten av 20-årene, tenkter på og ta lappen for hvert år som går, men den skjer aldri. Bor i litt "villa villekulla" hus, litt i utkanten, har ganske mye som skulle vært gjordt rundt og inni huset, men det blir aldri gjordt. Ei heller alle planen om alt som skal gjøres der. Raksha elsker dyr, og legger opp dagene sine, så dyrene også skal ha det best mulig. Hun ønsker jeg også dyr, gjerne forskjellige dyrarter, og drømmer om dyrehage en gang i tiden :lol: .

Labbis

Er helt i starten av 20-årene. Elsker hunder, og trening av hund. Labbis er ei jente som har noe og gjøre alle timene av døgnet, og prøve og gjør det meste ut av en dag, egentlig kunne hun gjerne ha tenkt jeg litt lengere dager, enn kun 24 timer.. :lol: Hun tenker stadig på at hun helst skulle ha hatt bil og lappen selv, når hun sitter fullpakket med hunder på bussen, men lappen får man aldri tid til. :-)NB! Labbis er også rocka jente! :punk:

Hvordan gikk det, klare jeg meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Hi hi, mye som stemte forholdsvis bra. Er i slutten av 20-åra, har to barn (på snart 2,5 og snart 0.5 år) og mann. Vi bor en (tja.. jeg liker den) enebolig utenfor byen (vel litt lenger enn rett utenfor, vi bor på Grua- 50 min fra Oslo). Vi har epletrær i hagen, og jeg elsker å dyrke egne grønnsaker, og har både salater, bær, poteter og andre nyttevekster slik du sa :ahappy: Men huset er ikke 130 år gammelt da. Det er ca 50 år gammelt, og vi har pusset opp mye men er snart ferdig :ahappy:

For tiden er jeg hjemmeværende med barna ja, men jeg er ferdig utdannet adjunkt (lærer), og jobber vanligvis på en barneskole i Nittedal.

Middagen er somoftest hjemmelaget fra grunnen, da jeg er vegetarianer og ikke liker det meste av det som finnes av ferdigmat på den fronten.

Troor ikke jeg føler hundeholdet går ut over barna. Barna tar nemlig del i hundeholdet, og får være med på alle gledene det gir. (Sindre elsker både valper, turer, hundetrening og utstillinger) :ahappy:

Jeg er vel både passe høy og slank, men håret er mørkblondt/lys brunt alt ettersom. Jeg er vel i helt OK form, men ingen treningsfantast.

Synes du traff kjempebra!

Edit: For tiden ser turene slik ut. Kan jo ikke ha med vogn om man skal inn i skogenog la hundene løpe??

vf29.jpg

Hah! Så gøy :D Tenk at jeg kunne gjette rett på nyttevekster i hagen! Og ja, selvsagt: bæresele, hvorfor tenkte jeg ikke på mai tai og alt det fiksfakseriet der :lol: Morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta meg, ta meg, ta meg. :D

Baby

en dame på rundt 30 med en eller 2 barn, et stabilt forhold men er ikke gift. Har bestemt seg for at hun ikke bare kan ha en hund, hundene bruker hun til selskap, kos og lydighet på hobbybasis.

Hun bruker mye tid på familie, men liker en fest når det ordner seg med barnevakt. Hun jobber innenfor helsevesenet, og vil gjerne ta høyskoleutdannelse når barna blir litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor syns jeg noen kan gjette på meg, for jeg har allerede gjettet! :aww:

Kan prøve, men jeg er ikke noe god på slik :P

Tror du er i midten av tjueåra, mørkt halvlangt hår, ikke briller. Du har nettopp vært på utelandsreise og opplevd mye spennende :) Koser deg med hunden din på tur og hjemme, vil ha en sjelevenn, ikke noen konkurranse i sikte. Etter de EFIT'ene jeg har sett mener jeg å huske at du spiser mye av det jeg kaller eksotisk mat :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringene av meg passet forresten utrolig bra :P Men utdanner meg ikke på Ås, men veterinærhøgskolen, men man kommer jo nesten ikke nærmere i gjettingen :lol:

Enits:

dette var før jeg så bilde av deg, men jeg så for meg deg som en tjukk, liten mann! En del overvektig og bor i leilighet midt i tykkeste byen. Er i midten av tjueårene og har samboer. Leiligheten din er stilrent og moderne, men med enkel innredning fordi pengene ikke alltid strekker til. Du jobber deltid og drømmer om å studere design.

Poter:

40 år med mann og tre barn :P Bor i en stor enebolig litt landlig til i det kalde nord. Klikkertrener og liker å trene hund, men det går mye tid til barn og jobb. Du liker å stelle i hagen når snøen er borte, og du er en aktiv dame ellers. Går mye turer og står på ski. Er utdannet med noe som har med natur/forvaltning å gjøre.

Raksha:

Høy, pen og slank. Selvstendig og bor i skogen. Liker kaos :lol: Ikke så opptatt av at ting skal være moderne og stilfullt, men mer koselig og landlig. Midten av tjueårene og noe sjenert. Vil etterhvert ta en utdannelse som gjør at hun kan jobbe hjemmefra og drive gården ved siden av.

Anebanana:

Rundt 30 år. Litt vill og gærn ettersom hun har vill og gærn hund, men hun har begynt å roe seg og blitt mer voksen. Er høy og middels bygget med mørkt hår. Foretrekker å gå lange turer fremfor å trene hunden mentalt. Har en utdanning bak seg og jobber innen dette. Det er innen markedsføring. Hun liker å ta bilder og er en kreativ sjel med noen gullkorn på lager. Litt sjenert i starten kanskje, men åpner seg fort og er et 100% positivt menneske som sjeldent er sur eller gretten!

Kristin:

Tenåring, brunt, halvlangt hår. Vil veldig mye, men har ikke mulighet til å få drevet med alt. Veldig glad i dyr og vil aller helst vie livet sitt til dette. Kommer til å arbeide med dyr som voksen. Bor for tiden hjemme og krangler titt og stadig med foreldrene sine :P Er ikke typen som drar ut og fester hver helg, men koser seg med venninner eller hundene. Når hun ikke holder på med dyr spiller hun fotball og tar bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enits:

dette var før jeg så bilde av deg, men jeg så for meg deg som en tjukk, liten mann! En del overvektig og bor i leilighet midt i tykkeste byen. Er i midten av tjueårene og har samboer. Leiligheten din er stilrent og moderne, men med enkel innredning fordi pengene ikke alltid strekker til. Du jobber deltid og drømmer om å studere design.

Hahahaha *ler* Tja, du traff på alderen da :P Er 26, tynn jente :P bor i hus litt utpå "landet" utenfor bergen, enkelt innredet med møbler fra leiligheten jeg hadde. er på arbeidsavklaringspenger og akkurat begynt på et kurs. drømmer om å jobbe innen inkasso eller forsikring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anebanana:

Rundt 30 år. Litt vill og gærn ettersom hun har vill og gærn hund, men hun har begynt å roe seg og blitt mer voksen. Er høy og middels bygget med mørkt hår. Foretrekker å gå lange turer fremfor å trene hunden mentalt. Har en utdanning bak seg og jobber innen dette. Det er innen markedsføring. Hun liker å ta bilder og er en kreativ sjel med noen gullkorn på lager. Litt sjenert i starten kanskje, men åpner seg fort og er et 100% positivt menneske som sjeldent er sur eller gretten!

:lol:

Jeg er treogtyve og ca. 1.60 cm og brei over rævva, tror jeg. ;) Også foretrekker jeg mental trening fremfor lange turer (sikkert der den breie rævva mi kommer fra!).

Ingen spesiell utdanning, og i hvert fall ikke markedsføring. Og jobber langt unna det også.

Men bilder liker jeg å ta, men er dessverre ikke spesielt kreativ, føler jeg. Litt sjenert er jeg nok i starten, men ting går på skinner etterpå. Også kan'ke jeg bli sur eller gretten med verdens største klovnehund i hus. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da velger jeg en tilfeldig som jeg troor jeg ikke aner noen verdens ting om jeg.

kristiin:

Ung jente, 17 kanskje? Mørkt blondt eller lysebrunt hår uten krøller. Ganske lav, normalt bygget. Bor hjemme hos foreldrene sine i et hus i boligfelt, men skal flytte ut i egen leilighet snart. Utpreget ute-menneske som liker å stå opp tidlig og dra ut på skogstur med hunden. Er ikke så veldig sosial av seg, men har noen veldig gode venner som hun er mye sammen med.

Liker å trene triks og prøve nye ting med hundene.

Spennende å se om jeg er helt på viddene nå da. :lol:

Og spennende å se hva noen evt. sier om meg. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin:

Tenåring, brunt, halvlangt hår. Vil veldig mye, men har ikke mulighet til å få drevet med alt. Veldig glad i dyr og vil aller helst vie livet sitt til dette. Kommer til å arbeide med dyr som voksen. Bor for tiden hjemme og krangler titt og stadig med foreldrene sine :P Er ikke typen som drar ut og fester hver helg, men koser seg med venninner eller hundene. Når hun ikke holder på med dyr spiller hun fotball og tar bilder.

Da velger jeg en tilfeldig som jeg troor jeg ikke aner noen verdens ting om jeg.

kristiin:

Ung jente, 17 kanskje? Mørkt blondt eller lysebrunt hår uten krøller. Ganske lav, normalt bygget. Bor hjemme hos foreldrene sine i et hus i boligfelt, men skal flytte ut i egen leilighet snart. Utpreget ute-menneske som liker å stå opp tidlig og dra ut på skogstur med hunden. Er ikke så veldig sosial av seg, men har noen veldig gode venner som hun er mye sammen med.

Liker å trene triks og prøve nye ting med hundene.

Artig! :D

Jeg tror nok Labbis var litt mere inn på riktig spor da. :P

Straks myndig nå, så ikke tenåring noe mer da :aww:

Ellers, brunt hår, og ikke noe særlig lav egentlig. (Håper ikke det tolkes som jeg er 2 meter høy, for det er jeg ikke da).

Jeg har noen gode venner, fester ikke så utrolig mye, liker og bruke helgene på hund også.

Bommet veeeldig på den fotball delen, jeg hater fotball :lol: Du kan heller bytt ut fotball med kjøttkjæring. (ja, jeg står og parterer dyr :P)

Jeg liker og prøve nye ting, men får aldri til noe fast av det.

Jeeg trener fast agility og konkurrere. Er ikke så superglad i triks å slikt, bikkja kan ingen triks :lol:

Jeg bor også i stort hus i marka.(i kjellerleiliheten til foreldrene) Og har ingen flytteplaner enda :D

Dere traff da på ganske greit? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve, men jeg er ikke noe god på slik :P

Tror du er i midten av tjueåra, mørkt halvlangt hår, ikke briller. Du har nettopp vært på utelandsreise og opplevd mye spennende :) Koser deg med hunden din på tur og hjemme, vil ha en sjelevenn, ikke noen konkurranse i sikte. Etter de EFIT'ene jeg har sett mener jeg å huske at du spiser mye av det jeg kaller eksotisk mat :aww::lol:

Hehe... Jeg har nettopp fylt tjue, håret mitt er nok halvlangt - men mellomblondt, og jeg har lesebriller. Det begynner å bli en stund siden Italiaoppholdet mitt nå (hvis det var det du tenkte på), men har vært i utlandet fire ganger etter det også, og jeg elsker å reise! Hunden min bor hos mamma og pappa i Trondheim, så hun ser jeg ikke så mye til, dessverre... Og eksotisk mat? Jeg tror du må blande meg med en annen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica: (prøver å glemme bildene jeg har sett av deg) Jente i begynnelsen av 20årene, langt mørkt hår, slank og pen på en sånn "girl next door"- måte. Sporty og blid, men med bein i nesa. Ser henne for meg som en typisk hestejente egentlig, som er vant til å stå i miljøer med mye intriger og hvor man kanskje må ha litt skarpe albuer, men som samtidig er utadvent og sosial. Ikke redd for å si meningen sin, men ikke for å være slem - alltid bare fordi hun står for det hun mener og er vant til å måtte hevde seg litt for å få respekt. Egentlig slapper hun nok bedre av rundt gutter enn jenter.

Argyros: slutten av tjueårene, veldig ekte og seg selv i alle situasjoner. Typen som sier "jeg har blitt for gammel til å bry meg om hvordan folk mener jeg bør være" - selv om hun fremdeles er ung. Også typen som kan si "da jeg var ung" i fullt alvor :lol: Dyrevenn, kan ikke se for seg et liv uten dyr. Uredd og av natur en person som "holds her ground", hun er en naturlig vennlig autoritet overfor dyr. I selskap med mennesker er hun vennlig og blid, men ikke typen som er åpen som en bok, og dersom hun synes folk oppfører seg tåpelig er hun mer jenta som reiser et øyebryn og forholder seg taus mens det ooser spydighet fra henne. Utrolig lojal venn som kan masse og som har en herlig sans for humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...