Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva tror du om meg?


Stine

Recommended Posts

Huldra!

Huldra bor langt ute i dype skoger med alle hundene, hun er mystisk og liker skumringsnatur. Hun jobber med rehablitering av barn med traumer. Hun er ganske så høy, rundt 175, og har langt mørkt krøllette hår, tynn og slank.

hmmm...jah..

Ikke helt på bærtur da! :P Noen mener jeg bor i skogen, selv mener jeg det er minst 200 m til skogen begynner.. :lol: "Alle" hundene er pr dags dato to stk, og snart blir det bare en. Jeg har jobbet med rehabilitering (dog fysisk), og barn, men nå jobber jeg med eldre, men faktisk litt innen rehabilitering også. Jeg er ganske høy; 173 sies det, og slank. Håret ble nylig krøllete, fordi jeg tok permanent (!), fordi jeg alltid har ønsket meg krøller. Men det er lyst, eller litt sånn rødlig har blitt. :blink: Langt er det, rekker halvveis ned på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Ikke helt på bærtur da! :P Noen mener jeg bor i skogen, selv mener jeg det er minst 200 m til skogen begynner.. :lol: "Alle" hundene er pr dags dato to stk, og snart blir det bare en. Jeg har jobbet med rehabilitering (dog fysisk), og barn, men nå jobber jeg med eldre, men faktisk litt innen rehabilitering også. Jeg er ganske høy; 173 sies det, og slank. Håret ble nylig krøllete, fordi jeg tok permanent (!), fordi jeg alltid har ønsket meg krøller. Men det er lyst, eller litt sånn rødlig har blitt. :blink: Langt er det, rekker halvveis ned på ryggen.

Heeeeh? Hva skjer med en av dem? Og hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Dette har jeg alltid lurt på! :lol:

Nowisclee er en litt rocka jente, men feminie hunder. Bor i en liten hybelleilighet i gokk, jobber på hundepensjonat og har sauer og hester som nærmeste nabo. Hun har en rocka sveis, kanskje pinnkort på ene siden, og halvlangt på andre siden. Piercing. Hun har ingen spesiell utdannelse etter folkehøyskolen, men har jobbet siden da, fordi hun ikke helt vet hva hun vil bli, og fordi livet er ganske ålreit som det er. Det ser kanskje ut som om hun liker en fest, men hun foretrekker å være hjemme. Egentlig et B-menneske, men lever som et A-menneske. Det ser ut som om hun bor i byen, men hun bor egentlig på landet. Egentlig er det en god beskrivelse av Nowisclee; man blir lurt trill rundt av utseendet hennes; man tror hun er sånn og sånn, men hun er egentlig det motsatte. Det liker hun, hun liker å lure folk litt, å få de til å tenke, å få de til å revurdere sine oppfatninger av folk. :)

Haha, du er GOD! Jeg VAR iallefall en rocka jente, en gang i tiden. Har hatt hanekam og greier, jeg! :P Piercing har jeg fortsatt, i øyebrynet. :lol: Jeg har bare videregående, jeg. Økologisk agronom, faktisk. :aww: Jeg har jobbet siden da ja, fordi jeg ikke vet hva jeg vil bli, og fordi jeg har det ganske greit som jeg har det, der traff du blink!

Og ja! Jeg liker å være hjemme, jeg liker ikke hjemmefester. Men byen liker jeg, da. :ahappy: Jeg er et UTPREGET B-menneske, men ja, lever som et A-menneske. Vet ikke om jeg ser ut som jeg bor i byen, når jeg trasker rundt i varmedress og lue, men. :lol:

Og ja, den siste setningen din er VELDIG riktig. Det var også derfor jeg fikk meg grønn hanekam med svart hår på resten av hodet, for så å sitte på buss-stasjonen og lese den siste kjærlighetsromanen av Nora Roberts. Eller ha "I'm a barbie girl" som ringetone på mobilen. :lol::icon_redface: Da var det mange som kikket rart. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsPowers: Bor ute i skogen uten noen nærme naboer, den enkle grunn til det er at hun(eller kanskje han :blink: ) har en bråta med cane Corsoer, og de er ikke vettuge når det kommer fremmedfolk på gården. Men de er snille som lam mot eieren dems. de er ikke spesielt lydige, men det er ikke så nøye. Halo, dem bor liksom i skogen.

Sjælve powersen er en liten dame med permanent, men ikke la dere lure av det søte yttre, hun er nemlig et rivjern av en annen verden, alt blir gjort i lynets hastighet (kanskje utenom ryddingen, det er nemlig litt rotete i det huset utti skogen) Men Powersen liker det sånn, så da får det bare være sånn. Powersen er ca 35 år, enslig og trives med det. Hun har ingen planer om å skaffe seg noe mannfolk heller. Trives godt aleine med udyra sine som eneste selskap, bortsett fra at hun også har en svær tigret skipskatt.

:lol: :lol: :lol:

Bommet ganske mye på alderen. Jeg har ikke permanent og er ikke liten. Har definitivt ikke katt. :P Ikke cane corsoer heller. :P Bor ikke alene i skogen, men kunne godt tenke meg å gjøre det. Hihi. Morsomt dette her!

:lol:

Mrspowersen selv har også alltid håret flettet!

I dag er det helt løst tenk!

MrsPowers er da i starten av tjueårene kanskje 22. Hundeløs for tiden borte i det store England!

Hun har skotsk kjæreste, for alle på sonen elsker jo slike aksenter/dialekter :P

Ellers er hun litt sånn som hun fra Lille Huset på Prærien

Det_lille_huset_p___174595s.jpg

Hun helt til høyre :P

Altså litt bondejente, med en drøm om småbruk med litt forskjellige dyr. Søt og snill, kanskje litt for snill til tider :P

:lol:

Det med småbruket stemmer i hvert fall da. :D

Men den skotten har jeg ikke sett noe til. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(tar fra før jeg møtte SiriE)

Liten og nett jente på 18 år. Lyst hår, og litt "bærtete" av seg. Liker å være midtpunkt.

Også gir jeg meg, fordi SiriE var heeeelt annerledes i virkeligheten :lol: Sorry SiriE :innocent:

Hahaha! Lurer på om jeg får litt Bærumsstempel her ja! Og tror jeg virker helt annerledes på forumet enn i virkeligheten.

Faktisk så tror jeg at jeg er født feil sted, og har Hønefoss skilter på bilen med vilje! :P For å kunne være litt harry uten å bli latterliggjort haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg også trodde Lill var rundt 40 år, før jeg så bilde av henne på menneske bak hunden tråden ;) Også enig om det med Mrspowers ang huset på prærien :P

Huldra forestiller jeg meg er rundt 35 år, mann, ingen barn. Trener mye med hundene, mest fysisk trening? Skikkelig husmor som har maten klar til mannen er hjemme.. Og liker å fjonge seg :)

Er sikkert heeelt på jordet men :lol: haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra forestiller jeg meg er rundt 35 år, mann, ingen barn. Trener mye med hundene, mest fysisk trening? Skikkelig husmor som har maten klar til mannen er hjemme.. Og liker å fjonge seg :)

Er sikkert heeelt på jordet men :lol: haha

Gaad! :lol: Jeg er ikke 30 en gang, jo! Og jeg har helt totalt noia for å bli det.. :P Du har nok rett i at det er mest fysisk trening med hundene, i alle fall nå for tiden - var flinkere med annen trening før. Husmor er jeg overhodet IKKE, og jeg har i alle fall sjelden maten klar til mannen kommer hjem. :whistle: Det hender seg, men det tilhører vel avvikene det.. Egentlig liker jeg å ha det pent og rent rundt meg, men jeg gidder ikke rydde og vaske etter andre; dvs at når jeg er alene hjemme bruker jeg mye tid på husarbeid, når jeg ikke er alene hjemme får det skure og stå til. :lol:

Jeg har ingen barn nei, så det stemte. Fjonge meg? Tja.. jeg liker å føle meg vel, men jeg gidder sjelden bruke tid på det. Har begynt å bruke litt mer tid i det siste, men søstrene mine bruker en time mer enn meg, og det sier vel sitt. :icon_redface:

---

Så morsomt at så mye stemte da Nowisclee! :D

Hilsen Synske Huldra... :o

---

Sham er en jente i midten av 20årene. Har to små blandingshunder som hun driver mye med, men alt foregår på hobbybasis. Hun trener endel triks og hverdagslydighet, men ikke noe organisert. Hun bor landlig til, i en tomannsbolig eller leilighet. Har samboer, men ingen barn. Enten er hun under utdannelse enda, eller så jobber hun deltid, innbiller meg det er et litt typisk "lavstatusyrke"... :icon_redface: Benisnstasjon, butikk eller noe sånt. På fritiden leser hun en del, dette gjelder også hundelitteratur; hun liker å lære ting, men har ikke noe ork til å gå noe mer på skole nå. Kanskje tar hun noen fag, men er lite engasjert i det. Samboeren og Sham liker å se på film og være sosiale, og de har mange venner som de er med, men ingen av vennene har hund, så Sham har ikke så mange å dele hundeinteressen med. De bor på et flatt sted, det er lite fjell og skoger, det er mest åpent, og litt spredt begygning/eneboligkommune.

Sham er sånn middels høy; 165 ca, og har helt normal kroppsfasong. Går ganske vanlig kledd; dongeri og en litt tettsittende topp - klærne er mer av det praktiske slaget. Håret settes ofte opp i hestehale. Det er blondt, og har ikke noe mye fall, men er litt lengre enn skulderlangt. Brune øyebryn, passelig sminket. I vennegjengen er Sham den alle vet de kan stole på; en trygg person, stabil og godt likt av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta meg, ta meg! :D

Only Blondie:

Jente på ca 17 år. Fikk hund etter konfirmasjonen, en sånn litt søt hund som hun kunne kamme på. Fikk opp interessen for hundesport, og begynte med agility. Trente jevnlig med klubben før, men har blitt litt mindre nå i det siste. Bor hjemme med foreldrene sine, og har ikke noe jobb ved siden av skole. Går allmenn eller idrett på VGS. Er mye med venner på fritiden, og driver med sånt som venner driver med i den alderen (hva nå det er - jeg er jo så gammel at jeg ikke vet! :lol: ). For Only Blondie er skikkelig pen; sånn modellpen. Med langt, blondt, krøllete hår, og alltid vakkert sminket. Sånn helt perfekt kroppsfasong, som alle drømmer om å få. Hun har flere beundrere, men akkurat nå er hun faktisk betatt av en fyr som ikke er i hennes omgangskrets; han virker mystisk og tiltrekkende på henne. Han virker som om han enten er litt "nerd" eller litt jordnær type.

Når hun "blir voksen" skal hun bli noe som krever litt utdannelse; psykolog eller sykepleier eller noe annet som gjør at man må ha flere år på universitet eller høyskole. Men hun er ikke helt sikker på hva enda.. Only Blondie liker å stelle seg og sminke seg, fikse håret osv. Hun ordner ofte håret til venninnene sine, og de bruker endel penger på klær og sånt. Hun skulle ønske hun bodde nærmere byen, men hun bor litt utenfor Bergen, på en litt forblåst plass, og det er et stykke mellom husene som ligger innimellom lyngen og steinene. Hun er ikke så glad i å være ute i regnvær, og skulle ønske det var kortere mellom henne og venninnene hennes, så hun slapp å gå så langt, eller kjøre/sykle for å møte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve:

Sprudlende blid og sosial jente/dame i beg. av 20-åra som elsker livet (og hunder :innocent:). Hun elsker utstillingslivet med sine sosiale sider, og snakker aldri negativt om hverken sine hunder eller venner.

Finner alltid på noe gøy, og har en særegen bergensk humor som ikke alle skjønner.

Hun har en kjæreste (tror jeg) men er ikke i et veldig seriøst forhold (mulig jeg bommer grovt her.)

Har en drøm om å leve av og med hund(er), og Mopsen er hennes store kjærlighet. Biler er tøft, og mat er godt, men kun det hun føler for (lol).

Sunn, frisk og nydelig jente med langt brunt og bølgete hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve:

Sprudlende blid og sosial jente/dame i beg. av 20-åra som elsker livet (og hunder :innocent:). Hun elsker utstillingslivet med sine sosiale sider, og snakker aldri negativt om hverken sine hunder eller venner.

Finner alltid på noe gøy, og har en særegen bergensk humor som ikke alle skjønner.

Hun har en kjæreste (tror jeg) men er ikke i et veldig seriøst forhold (mulig jeg bommer grovt her.)

Har en drøm om å leve av og med hund(er), og Mopsen er hennes store kjærlighet. Biler er tøft, og mat er godt, men kun det hun føler for (lol).

Sunn, frisk og nydelig jente med langt brunt og bølgete hår.

:lol: Love it!

Kjæresten bosset jeg i november, ellers veeeldig bra! :D

Dog, skjønnasje ka du menar med bææærgææænsk humoor.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det må være avatarbildet mitt som gjør dette :lol:

Jeg er 18 år. Hunden min fikk jeg når jeg var 13, altså før konfirmasjonen. Jeg tror ikke jeg ville kamme på en hund da, og vil ei heller det nå, men ja, jeg ville ha en søt liten hund :P Jeg trener egentlig mer nå (vell, ikke akkurat nå pga den knekte foten til Blondie) enn hva jeg gjorde før vil jeg si. Bor hjemme med foreldre, ja, har egentlig to jobber, men de er begge slik at jeg bare får en melding om jeg vil/kan jobbe og takker ja/nei som det er. Jeg går medier og kommunikasjon, er mest med kjæresten, gjør lekser og går på hundetreninger eller utstilling på fritiden. Noen ganger treffer jeg også venner, hvor vi som oftest går tur med hunden, trener hunden, lager noe mat og ser film. Om jeg er modellpen skal jeg ikke svare på selv. Langt, blondt hår hadde jeg, i sommer ble det kort, nå er det vell delvis langt igjen, men for tiden er det brunt med en vakker ettervekst :P Det er ikke krøllete, men litt fall har jeg. Selv skulle jeg ønske jeg hadde litt mer kjøtt på kroppen, men om resten av verden drømmer om min kropp så :aww: Jeg vet ikke om disse beundrerne, men du må bare peke på dem :innocent: Akkurat nå har jeg en kjæreste som jeg har hatt en stund og er meget fornøyd med han :ahappy:

Riktig det at jeg gjerne vil bli noe med langt studie, og tipper mest mot psykologistudiene for øyeblikket, men jeg vet som sagt ikke. Det blir et år med jobbing neste år. Jeg liker jo forsåvidt å stelle og sminke meg, da føler jeg meg mye bedre. Ellers så ser jeg på andre som har stelt seg og sminket seg og føler meg stygg i forhold og angrer på at jeg ikke gjorde det samme :lol: Jeg fikser ikke håret til folk. Bruker ikke mye penger på klær. Har ikke vært på shopping siden, jeg vet ikke. Sommer? Jeg bor litt utenfor byen, men ikke for langt. Tar ikke lange tiden med buss inn til byen, men før skulle jeg ihvertfall ønske at jeg bodde mer sentralt. Med lappen og bil føler jeg at jeg ikke har noen hindringer og er vandt til å kjøre langt for å treffe kjæresten, og siden venninne mine er enda nærmere, bryr jeg meg ikke mye om avstanden til dem :) Jeg er egentlig ikke noe glad i regnvær, nei. Bor i helt feil by :lol: Men for tiden er regn bedre enn snø da.

JEG kan bli skitten på hendene :lol: Jeg er sikkert den som oftest tar nedi masse rart bare fordi jeg er nysgjerrig. Fisefin bærte vil jeg heller ikke kalle meg selv, men jeg kan vell virke slik for noen :lol: Og nei, du tørr ikke møte meg i Bergen. For da skal jeg kaste gjørme på deg! Haha!

Morsomme beskrivelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaad! :lol: Jeg er ikke 30 en gang, jo! Og jeg har helt totalt noia for å bli det.. :P Du har nok rett i at det er mest fysisk trening med hundene, i alle fall nå for tiden - var flinkere med annen trening før. Husmor er jeg overhodet IKKE, og jeg har i alle fall sjelden maten klar til mannen kommer hjem. :whistle: Det hender seg, men det tilhører vel avvikene det.. Egentlig liker jeg å ha det pent og rent rundt meg, men jeg gidder ikke rydde og vaske etter andre; dvs at når jeg er alene hjemme bruker jeg mye tid på husarbeid, når jeg ikke er alene hjemme får det skure og stå til. :lol:

Jeg har ingen barn nei, så det stemte. Fjonge meg? Tja.. jeg liker å føle meg vel, men jeg gidder sjelden bruke tid på det. Har begynt å bruke litt mer tid i det siste, men søstrene mine bruker en time mer enn meg, og det sier vel sitt. :icon_redface:

---

Så morsomt at så mye stemte da Nowisclee! :D

Hilsen Synske Huldra... :o

---

Sham er en jente i midten av 20årene. Har to små blandingshunder som hun driver mye med, men alt foregår på hobbybasis. Hun trener endel triks og hverdagslydighet, men ikke noe organisert. Hun bor landlig til, i en tomannsbolig eller leilighet. Har samboer, men ingen barn. Enten er hun under utdannelse enda, eller så jobber hun deltid, innbiller meg det er et litt typisk "lavstatusyrke"... :icon_redface: Benisnstasjon, butikk eller noe sånt. På fritiden leser hun en del, dette gjelder også hundelitteratur; hun liker å lære ting, men har ikke noe ork til å gå noe mer på skole nå. Kanskje tar hun noen fag, men er lite engasjert i det. Samboeren og Sham liker å se på film og være sosiale, og de har mange venner som de er med, men ingen av vennene har hund, så Sham har ikke så mange å dele hundeinteressen med. De bor på et flatt sted, det er lite fjell og skoger, det er mest åpent, og litt spredt begygning/eneboligkommune.

Sham er sånn middels høy; 165 ca, og har helt normal kroppsfasong. Går ganske vanlig kledd; dongeri og en litt tettsittende topp - klærne er mer av det praktiske slaget. Håret settes ofte opp i hestehale. Det er blondt, og har ikke noe mye fall, men er litt lengre enn skulderlangt. Brune øyebryn, passelig sminket. I vennegjengen er Sham den alle vet de kan stole på; en trygg person, stabil og godt likt av alle.

:lol: Sorry! Det var jo ganske mye feil :icon_redface: Prøvde iallefall ;)

Utrolig hvor rart det er at man har en mening om hvordan en annen person er uten å ha sett h*n også viser det seg at h*n er helt anderledes..

Du har faktisk utrolig mye rett :D:blink:

Er 24 år, har en blandingshund ja (og typen har en middels blandingshund) Og det er helt riktig at jeg trener mye med han :)Er lydighetstrening og ag for det meste, men konkuransse er skummelt :P

Bor dessverre ikke landlig enda, og samboer har jeg ikke helt enda, men om noen mnd.

Ja jo jeg jobber jo i lavstatus yrke, jobber i helsevesenet :lol:

Sant ang skole også, men nå har jeg iallefall begynt på instruktørutdannelse da :aww:

Riktig med høyden og er noen kg for mye ja :icon_redface: Lyst hår og blå øyne ;) Så nesten riktig der :)

Så du har mye rett :) Utrolig at du har fått med deg så mye etter hvor lite innlegg jeg har iforhold til andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel er en kvinne i midten av tredveårene. Har mann og barn, kanskje en baby. Hun har flere basenjier og de bor i en vakker enebolig litt utenfor byen. Huset er 130 år gammelt som de har arvet etter oldeforeldrene til mannen. De holder på å pusse det opp og er snart ferdig. Hun liker å holde på i hagen og har mange vakre trær med epler i hagen sin. Hun liker å høste maten selv og har både salat, bær, potet og andre nyttevekster i hagen.

For tiden er hun hjemmeværende med barna, men har en høy utdannelse innen informatikk, matematikk eller noe slikt og tenker tanken på å ta en doktorgrad, men slites litt mellom behovet for å være husmor og å realisere seg selv. Hun har ikke lyst at hennes egne ambisjoner skal gå ut over barna og føler at hundeholdet hennes ofte nok går ut over barna, noe det egentlig ikke gjør, for de har det helt fantastisk med cupcakes, basenjinusser og hjemmelaget middag fra grunnen av hver dag.

Yodel er passe høy, slank og har halvlangt, mørkt hår. Hun bruker å være veltrent, men etter tre barn har det sklidd litt ut og hun jobber nå med å komme seg i form igjen. Hun har mange venninner som hun bruker å trille tur sammen med, da tripper basenjiene lekkert med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett for meg Emma som en med rødt hår og fregner, gjerne med musefletter :) Søt og sjarmerende :D Type 155 høy, med en hund som er nesten like stor som henne :D (ikke vondt ment altså :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...