Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts

KristinL

Recommended Posts

Skrevet

Gruppevinneren Petit'en var jo bare alldeles skjønn.. Sånn at man får virkelig, virkelig lyst på en, liksom!

(Og norwich terrieren, selv om han ikke vant gruppa - wow!)

Og Emma - jøss? Holdt tilbake? Har jeg aldri hørt om går an, jeg. Men jo - det bør jo være en mulighet å la vær å gi den klasseseieren, da - selv i England, liksom.

Hvis hunden f.eks. er dønn halt, så redd at man ikke kan ta på den, feil farge, eller hvasomhelst. (Har hørt at de HAR lov til å holde tilbake CC'ene hvis de vil, men det gjøres bortimot aldri)

Susanne

• Svar 267
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takk. Får ikke sjekket resultatene fordi denne derre greien man finner rasene på ikke funker på mobilen :blink: Liksom :blink:

Men den hunden der syns jeg er fin. Ble vel beste valp der i fjor. Yodel, vet du om oppdretteren/eieren har hjemmeside?

Men beste vorstehhund hadde mer pointerhode...

Nei, tror dette er eneste kullet til disse oppdretterne. Jeg elsker elsker pappan hennes. Han er en Am. imp. Har god kontakt med hans oppdretter Carol Webb (som heller ikke har noen hjemmeside). Hun er en av de "grand old ladies" i USA. Pappan hennes ble forøvrig beste hannhund (Kazor's Make Way For Riley). Elsker elsker han, og har vært på nippet til å importer avkom etter han, men nå har jeg alerede en import planlagt, så får vente litt tenker jeg..

Skrevet

Off syns det ser ut som det er flere av junior handlerene som drar hundene altfor mye i halsbåndene, særlig når de skal snu. Er jo noen få av hundene som ikke er borti bakken med framlabbene engang.

Skrevet

Ja for all del var flere som gjorde en kjempe jobb. Men hjelp de får ikke mye hjelp av publikum..de våknet jo kun til liv når det var storbritanias tur

Skrevet

Jeg er jo ikke god til dette. Hvordan logge inn og hvordan få sett freestylen. Det må jo ha vert noe freestyle på crufts?

Skrevet

Jeg er jo ikke god til dette. Hvordan logge inn og hvordan få sett freestylen. Det må jo ha vert noe freestyle på crufts?

Gratis får du kun sett en kort pressentasjon av heelwork kl 21.05 norsk tid. Alt annet kan du se dersom du kjøper en billett på cruts tv nettside etter at du har registrert deg.

Skrevet

Du får se alt som skjer i store ringen hele dagen, gratis. Skal du se rasebedømmelser, må du betale. Det samme om du skal se ting i reprise sent på kvelden. Ivertfall funker det sånn på min skjerm!

Skrevet

Kunne man se rasebedømmelser? Det visste ikke jeg, vet du om det er mulig å se rasebedømmelse i reprise?

Skrevet

imponert over jakthundoppvisningen. Tispe med løpetid, og de andre hundene hadde ingen problmer med å jobbe selvom. Det er noe annet enn jeg er vant til.

Skrevet

Kunne man se rasebedømmelser? Det visste ikke jeg, vet du om det er mulig å se rasebedømmelse i reprise?

Nei man kan ikke se rasebedømmelsene. Det blir til tider lagt ut noen små videoer av noen få raser som man får se litt av utvelgelsen av bir hunden på, men dette er som sagt kun noen få raser og langt fra hele rasedømmingen.

blir dette lagt ut gratis om noen uker eller kanskje en måned ?

Nei det blir ikke gratis på crufts tv. Billeten som du kjøper varer i et år frem til neste crufts etc. Men mange klipp blir lagt ut på youtube etterhvert og der er det som vi alle vet gratis.

Skrevet

Disse goldene er jo flinke, men gud å langdrygt det er

Men det gikk jo igår også.. Er det reprise? Synes de går litt lenge jeg også.. :P

Skrevet

Nei de går over flere dager, eller oppvisninger over flere dager. Noen andre også som gjør det, ikke alt som blir vist, men disse goldene er visst poppis..

Skrevet

Junior handlere nå, og må bare si at jeg ikke liker bruken av utstillingslina hos mange.. Strammer den inn oppunder øra på hundene når de skal stille de opp osv. Er det virkelig så nødvendig? Noen der er jo veldig flinke og tar hensyn til hunden i tillegg til å få den til å se bra ut.. Veldig forsiktige:)

Skrevet

Ser på gruppebedømmelsen av utility group nå.

Sorry altså, men jeg ble ikke veldig imponert over kommentatorenes kommentar når det gjaldt bulldogens "flotte" bevegelser. Det var da en bitteliten runde den vraltet seg sakte gjennom. :P

Skrevet

Mine favoritter fra utility gruppa!

Legger til etter hvert.

-American akita

-Boston terrier

-Engelsk bulldog (egentlig ingen favoritt, men jeg synes den beveget seg flott til å være bulldog)

-Shiba

-Lhasa apso

-Mellompuddel

-Storpuddel

Skrevet

Uff, jeg får litt vondt av den shih tsuen.. Henger og slenger etter bånd og hale, og bare flakser imellom når handleren bestemmer seg for å skifte retning. Det ser ikke så trivelig ut :hmm:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...