Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere akvarium mennesker


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har det flyttet inn 2 Lysmata Amboinensis Medium (reker) og 1 Echinaster Luzonicus medium (sjøstjerne). Nå må jeg vente med innkjøp til jeg får 130 literen Vurderer forresten om jeg skal kjøp

Siden dette er et akvarium og Lill i startposten lurer på hva man kan ha i en 70 liter, så må jeg bare skrive om mitt akvarium. I min 250 liter bodde et hamster, som het Panda. Bekla

Mitt nye bekjentskap, Sewellia Lineolata: Jeg kjøpte en tidligere i uken, men så fikk jeg så lyst på flere, så jeg kjøpte de to resterende i dyrebutikken i dag. Snåle raringer

Posted Images

Praktbotiaen er en stimfisk som kan bli 35-40cm og bør ha minst 400liter. :)

Ikke alle som er klar over det ;)

Sant nok, eg tenkte ikkje så mykje over literproblematikken (eg er bitt av litersyka og har tilstrekkelig).

Men vil tro en av dei mindre botiane gjør samme nytten, sebra osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vil ha en gullfisk som har plass den han (hun?)? Jeg har den i en 20l nå etter at jeg overtok den fra ei venninne skal skulle flytte.

Kan ta den jeg, hvis 150l holder? Er den i Drammen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta den jeg, hvis 150l holder? Er den i Drammen?

Det gjør det sikket. Jeg er i Ås, men skal til Drammen onsdag kveld. Kan ta han med om du vil ha han.

Han har et rødt øye, lurer på om det er sprengt blodkar? Var sånn når jeg fikk han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det sikket. Jeg er i Ås, men skal til Drammen onsdag kveld. Kan ta han med om du vil ha han.

Han har et rødt øye, lurer på om det er sprengt blodkar? Var sånn når jeg fikk han.

Du kan jo bare svinge innom Lierstranda? Får kjøpe en kompis til den da...

Har begrenset greie på fisk jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare svinge innom Lierstranda? Får kjøpe en kompis til den da...

Har begrenset greie på fisk jeg altså :)

Det holder fint med 150liter. Men vær obs på at gullfisker trives best i kaldere vann enn de fleste andre akvariefisk. Så greit å sjekke trivselstemperatur på andre du skal ha oppi med den.( Akvaforum er veldig fint til sånt) Og griser myyye, og vil ha selskap. Men til gjengjeld så viser det godt igjen og har personlighet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder fint med 150liter. Men vær obs på at gullfisker trives best i kaldere vann enn de fleste andre akvariefisk. Så greit å sjekke trivselstemperatur på andre du skal ha oppi med den.( Akvaforum er veldig fint til sånt) Og griser myyye, og vil ha selskap. Men til gjengjeld så viser det godt igjen og har personlighet :wub:

Har funnet ut at sverddrager, guppy, scalare og kardinal tetra blir "flokken", sammen med 2 gullfisker . Det sto veldig varierende temp på gullfisk på akvaforum. Karet her holder 26 grader.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at sverddrager, guppy, scalare og kardinal tetra blir "flokken", sammen med 2 gullfisker . Det sto veldig varierende temp på gullfisk på akvaforum. Karet her holder 26 grader.

Ja var inne og så - jeg mente bestemt jeg hadde lest at de trivdes best under 20 grader - men det står ikke der nå - så da bør det overhodet ikke være noe problem med den sammensettingen. Eneste er om det er slørhale så kan scalarene finne på å nappe finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var inne og så - jeg mente bestemt jeg hadde lest at de trivdes best under 20 grader - men det står ikke der nå - så da bør det overhodet ikke være noe problem med den sammensettingen. Eneste er om det er slørhale så kan scalarene finne på å nappe finner.

Selv hvis jeg har få scalare? Tenkte å ha 2 stk. Karet her er veldig kvadratisk og har endel steiner og planter, tenkte at det muligens gjotde at de ikke går( svømmer) så oppå hverandre? Jeg vil ha scalare og noe med kule farger og litt slør! :P

Dverg scalare selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare svinge innom Lierstranda? Får kjøpe en kompis til den da...

Har begrenset greie på fisk jeg altså :)

Jeg må desverre meddele at fiksen ble avlivet i kveld. Han har svæmt loddrett i noen timer og nå til slutt la han seg på bunnen.. Orket ikke se at han ble syk.

Takk likevel Loke :)

Håper det var rett å gjøre det mot stakaren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må desverre meddele at fiksen ble avlivet i kveld. Han har svæmt loddrett i noen timer og nå til slutt la han seg på bunnen.. Orket ikke se at han ble syk.

Takk likevel Loke :)

Håper det var rett å gjøre det mot stakaren..

Uff, det var nok det beste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må desverre meddele at fiksen ble avlivet i kveld. Han har svæmt loddrett i noen timer og nå til slutt la han seg på bunnen.. Orket ikke se at han ble syk.

Takk likevel Loke :)

Håper det var rett å gjøre det mot stakaren..

Huff, tipper det var riktig, de får noe galt med flyteblæra (tror jeg det heter) og om jeg husker riktig så er det ikke noe man kan kurere, og derfor også best å ta dem. Tok begge mine av samme grunn i sin tid (men mine levde i en liten gullfiskbolle *fremdeles vondt i samvittigheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hvis jeg har få scalare? Tenkte å ha 2 stk. Karet her er veldig kvadratisk og har endel steiner og planter, tenkte at det muligens gjotde at de ikke går( svømmer) så oppå hverandre? Jeg vil ha scalare og noe med kule farger og litt slør! :P

Dverg scalare selvsagt.

Nå ble jeg brått usikker her om jeg roter. :aww: Så driti det jeg sa. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tipper det var riktig, de får noe galt med flyteblæra (tror jeg det heter) og om jeg husker riktig så er det ikke noe man kan kurere, og derfor også best å ta dem. Tok begge mine av samme grunn i sin tid (men mine levde i en liten gullfiskbolle *fremdeles vondt i samvittigheten).

Det heter vel svømmeblæra :) Men ja, var det jeg tenkte det kunne være.. off..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, eg tenkte ikkje så mykje over literproblematikken (eg er bitt av litersyka og har tilstrekkelig).

Men vil tro en av dei mindre botiane gjør samme nytten, sebra osv?

Pakistanbotiaen er veldig flink, blir ikke like stor :) Sebrabotiaen tar de også (ikke like effektiv da), men den blir enda mindre igjen :) 10cm eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svømmer det 1 sverdrager hanne, 5 guppyer og en algespiser rundt i poser i akvariet her. Det festlige er at de 4 sverdrager hunnene mine er bortpå posen med hannen hele tiden. Får litt paradise hotell følelse :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på ciklider i går og fant ut at det har jeg lyst på! Helt til jeg så at det sto at de er treige svømmere *sukk* da blir de kattemat fort her. Har ikke bra nok topp-plate til å holde kattene unna.

Noen som har noen tips til kjappe (trenger ikke være kjappere enn tetraer) som viser litt godt igjen, og gjerne trives i bunn og midtskikt? Har mye planter i bunn og mye fri svømmeplass over. Bor Kobbertetraer, et par kardinaltetraer, 5 rødfinnetetraer og et ukjent antall ancistruser oppi der. Samt noen reker og snegler. 150literskar. Neontetraene viser FOR godt igjen, for de klarer kattene å få fatt i tydeligvis, siden de minker i popilasjon med ugjevne mellomrom uten at jeg ser noen døde fisker i karet.

Jeg er sær da, for jeg liker ikke corryer, guppyer "snakker" heller ikke til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på ciklider i går og fant ut at det har jeg lyst på! Helt til jeg så at det sto at de er treige svømmere *sukk* da blir de kattemat fort her. Har ikke bra nok topp-plate til å holde kattene unna.

Noen som har noen tips til kjappe (trenger ikke være kjappere enn tetraer) som viser litt godt igjen, og gjerne trives i bunn og midtskikt? Har mye planter i bunn og mye fri svømmeplass over. Bor Kobbertetraer, et par kardinaltetraer, 5 rødfinnetetraer og et ukjent antall ancistruser oppi der. Samt noen reker og snegler. 150literskar. Neontetraene viser FOR godt igjen, for de klarer kattene å få fatt i tydeligvis, siden de minker i popilasjon med ugjevne mellomrom uten at jeg ser noen døde fisker i karet.

Jeg er sær da, for jeg liker ikke corryer, guppyer "snakker" heller ikke til meg.

Ciklider holder seg for det meste i midt- og bunnsjikt. Bolivianske sommerfuglciklider er ganske robuste men snille dvergciklider.

nå begynner det å bli litt mer liv i karet. Trenger ikke lete etter fisk liksom. De ser ut til å trives sammen. Jeg har enda ikke slått fra meg en scalare jeg altså. ..

Jeg skjønner at du vil ha scalare, men 100 liter er veldig lite. Se litt på dvergciklidene. Som sagt - de holder seg på bunnen og midten. Du har jo nå endel fisk som går i toppsjiktet og vil sikkert "fylle" på litt lenger ned i karet også :)

Men det kan hende rekene deres forsvinner da.. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciklider holder seg for det meste i midt- og bunnsjikt. Bolivianske sommerfuglciklider er ganske robuste men snille dvergciklider.

Jeg skjønner at du vil ha scalare, men 100 liter er veldig lite. Se litt på dvergciklidene. Som sagt - de holder seg på bunnen og midten. Du har jo nå endel fisk som går i toppsjiktet og vil sikkert "fylle" på litt lenger ned i karet også :)

Men det kan hende rekene deres forsvinner da.. ;)

Jeg har visst 150 l. Selger oppga feil mål. Det er 50×60X50.

Rekene er ganske store blitt, bør de ikke klare seg da? At karet er så høyt innbiller jeg meg er en fordel for scalare. Har så veldig lyst på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...