Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere akvarium mennesker


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har det flyttet inn 2 Lysmata Amboinensis Medium (reker) og 1 Echinaster Luzonicus medium (sjøstjerne). Nå må jeg vente med innkjøp til jeg får 130 literen Vurderer forresten om jeg skal kjøp

Siden dette er et akvarium og Lill i startposten lurer på hva man kan ha i en 70 liter, så må jeg bare skrive om mitt akvarium. I min 250 liter bodde et hamster, som het Panda. Bekla

Mitt nye bekjentskap, Sewellia Lineolata: Jeg kjøpte en tidligere i uken, men så fikk jeg så lyst på flere, så jeg kjøpte de to resterende i dyrebutikken i dag. Snåle raringer

Posted Images

Altså, det står ikke i veien der det er nå, og jeg er ikke desp på penga :P Det blir solgt når det blir solgt, liksom..

Hmm.. Jeg ønsker meg akvarium, og om det er helt og med pumpe og varmekolbe, så er det veldig fristende. Men det er kanskje eplekjekt å starte med 180 liter?

Jeg skal kjøre opp guttebarnet til høsten, han skal gå på skole på Melhus, da kunne jeg tatt det med meg hjem samtidig, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjeh, er da alltids noen som kjører til og fra ;)

Aner ikke :lol: Det står i garasjen til ei venninna, men jeg kan måle det neste gang jeg er der. Forresten, jeg har jo kommoden det sto på på soverommet, la meg måle det!

Edit: ca 60-65 cm bredt og 35-40 dypt, rundt 50 høyt. Sånn ca :P

Da tror jeg at jeg leter videre. Har nemlig plass til en meter i bredden, og vil utnytte det for å få størst mulig akvarie:) Men takk som målte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg ønsker meg akvarium, og om det er helt og med pumpe og varmekolbe, så er det veldig fristende. Men det er kanskje eplekjekt å starte med 180 liter?

Jeg skal kjøre opp guttebarnet til høsten, han skal gå på skole på Melhus, da kunne jeg tatt det med meg hjem samtidig, liksom..

Det er ikke eplekjekt, det er perfekt. Små kar trenger mer stell, og man ønsker seg fort et større et! Se bare på BP, hun hadde knappe litern tidligere, fikk et på 22 av meg, og nå ønsker a jammen meg å oppgradere igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke eplekjekt, det er perfekt. Små kar trenger mer stell, og man ønsker seg fort et større et! Se bare på BP, hun hadde knappe litern tidligere, fikk et på 22 av meg, og nå ønsker a jammen meg å oppgradere igjen ;)

Joda, men jeg så for meg et akvarium på en 80-100 liter jeg *ler* Har du mulighet til å finne ut hvor bredt det er? Er det 35 cm, så er det perfekt nemlig, men er det 40 cm, så blir det for bredt (eller dypt, kall det hva du vil.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg ønsker meg akvarium, og om det er helt og med pumpe og varmekolbe, så er det veldig fristende. Men det er kanskje eplekjekt å starte med 180 liter?

Jeg skal kjøre opp guttebarnet til høsten, han skal gå på skole på Melhus, da kunne jeg tatt det med meg hjem samtidig, liksom..

Det kan umulig være 180 liter, med mindre den er sånn ca 75 cm i høyden.. ;)

Men nei, det er ALDRI feil å begynne med et stort akvarium. Det er langt enklere for en nybegynner faktisk. Og mye morsommere for fisken ;) Og så slipper du å gå på akvariumsjakt igjen veldig snart.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har målt riktig? Mitt er jo 152 liter og er 90 langt.

Ditt kar er lengre, smalere og lavere enn mitt :)

Men nei, det er ikke nøyaktige mål siden jeg ikke fant målebåndet, det er sånn ca 15-20 cm mellom tommel og pekefingertupp, så jeg målte deretter :P Så det er fullt mulig at det er 80x50x50 elns ;) Det er iallefall 180 liter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt kar er lengre, smalere og lavere enn mitt :)

Men nei, det er ikke nøyaktige mål siden jeg ikke fant målebåndet, det er sånn ca 15-20 cm mellom tommel og pekefingertupp, så jeg målte deretter :P Så det er fullt mulig at det er 80x50x50 elns ;) Det er iallefall 180 liter :)

Ah ok - jeg skal høøøøre med Bonden, for jeg har skrekkelig lyst på - men har ikke plass. *sukk* og vi kommer jo en tur nordover palmehelga. Du har ikke noe mindre du skal bli kvitt? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Det er ikke eplekjekt, det er perfekt. Små kar trenger mer stell, og man ønsker seg fort et større et! Se bare på BP, hun hadde knappe litern tidligere, fikk et på 22 av meg, og nå ønsker a jammen meg å oppgradere igjen ;)

Hmm..... jeg har nok alger ja, så da kan jeg regne med at Viggo venneløs klarer seg. Han virker pigg altså - men stakkars han liker mat han også. Georg - vel, han har mest lyst på pelletsfor, men fordi tetraene også høgger innpå så slipper han jo det - tetraene eter seg jo ihjel. Men kanskje kjøpe nye pellets til han og så fore han med en og en så tetraene ikke får noe.

Jeg vil ha større kar, men 180 blir for stort tenker jeg - jeg har liksom ikke noe å sette det på. Spisestuebordet mitt tåler det sikkert altså - det tåler jo at jeg sitter på det, men ...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..... jeg har nok alger ja, så da kan jeg regne med at Viggo venneløs klarer seg. Han virker pigg altså - men stakkars han liker mat han også. Georg - vel, han har mest lyst på pelletsfor, men fordi tetraene også høgger innpå så slipper han jo det - tetraene eter seg jo ihjel. Men kanskje kjøpe nye pellets til han og så fore han med en og en så tetraene ikke får noe.

Jeg vil ha større kar, men 180 blir for stort tenker jeg - jeg har liksom ikke noe å sette det på. Spisestuebordet mitt tåler det sikkert altså - det tåler jo at jeg sitter på det, men ...............

De aller fleste liker jo mat liksom, det er bare enkelte sære hannbikkjer som ikke gjør det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

makan til frekkhet! Enda en fiskefaen død!! Har målt vannverdiene, helt perfekt! Wtf?? Målte ikke ph da for jeg vet at phen i vannet er perfekt for drn type fisk jeg har valgt.

Dustefisker.

Nå har jeg byttet enda mer vann og bestilt opp masse filtergrums fra et 2 år gammelt kar av en kollega. Det er bare de nye som dør og de er alle fra samme butikk, det bekymrer meg.... Kan det være sykdom? Som jeg ikke ser? De ser fine ut så dør de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

makan til frekkhet! Enda en fiskefaen død!! Har målt vannverdiene, helt perfekt! Wtf?? Målte ikke ph da for jeg vet at phen i vannet er perfekt for drn type fisk jeg har valgt.

Dustefisker.

Nå har jeg byttet enda mer vann og bestilt opp masse filtergrums fra et 2 år gammelt kar av en kollega. Det er bare de nye som dør og de er alle fra samme butikk, det bekymrer meg.... Kan det være sykdom? Som jeg ikke ser? De ser fine ut så dør de...

Guppyer? De er skjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...