Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere akvarium mennesker


tm100021
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
Jeg har ikke noe erfaring med Endlers + kampfisk. Du kan jo bare prøve?

Ja i værste fall får jeg kjøpe meg ett 30 liters kar til kampfisken om det ikke går :lol:

Var det noen som sa litersyken? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har det flyttet inn 2 Lysmata Amboinensis Medium (reker) og 1 Echinaster Luzonicus medium (sjøstjerne). Nå må jeg vente med innkjøp til jeg får 130 literen Vurderer forresten om jeg skal kjøp

Siden dette er et akvarium og Lill i startposten lurer på hva man kan ha i en 70 liter, så må jeg bare skrive om mitt akvarium. I min 250 liter bodde et hamster, som het Panda. Bekla

Mitt nye bekjentskap, Sewellia Lineolata: Jeg kjøpte en tidligere i uken, men så fikk jeg så lyst på flere, så jeg kjøpte de to resterende i dyrebutikken i dag. Snåle raringer

Posted Images

Guest Michellus

Svigermor har endlers og kampfisk sammen :) Kampfisken hennes er dog en rolig og snill type og plager ikke endlersene i det hele tatt. Endlersene plager ikke kampfisken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har guppyer og kampfisk uten problemer. Kampfisken er så treg at den får aldri has på noen guppy, guppyhannen er bare opptatt av damene sine

Det er jo noen det går greit hos :) Men en generell regel er at fisker med langt slør napper av hverandre. Har sett guppyhanner nappe på hverandre og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det er jo noen det går greit hos :) Men en generell regel er at fisker med langt slør napper av hverandre. Har sett guppyhanner nappe på hverandre og jeg.

Da er det gjerne for liten plass eller for få hunner. Napper de hverandre så kjøper man en eller to hunnner til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ble ingen kampfisk i dag, de hadde bare de kjedelige blå/lilla/røde fargete.

Men jeg kom over ett par kule reker, desverre så døde den andre før den kom i karet nesten. :hmm:

521581_10152709787770072_1391432859_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

dødskule Jeanette! Hva er de? Er det kampfisk?

Kampfisken her har blitt sterk og fin..Han har blitt flott. Desverre dro han med seg prikkesyke , så jeg har mistet 4 guppyer og 6 neonteraer. Karet virker friskt igjen nå, jeg sjanset på salt og det virket som de gjenværende Tetraene tålte det godt. "heldigvis" var pappa-guppyen en av de som gikk med, jeg telte intet mindre enn 6 halvstore yngel i går og regner med det finnes flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dødskule Jeanette! Hva er de? Er det kampfisk?

Kampfisken her har blitt sterk og fin..Han har blitt flott. Desverre dro han med seg prikkesyke , så jeg har mistet 4 guppyer og 6 neonteraer. Karet virker friskt igjen nå, jeg sjanset på salt og det virket som de gjenværende Tetraene tålte det godt. "heldigvis" var pappa-guppyen en av de som gikk med, jeg telte intet mindre enn 6 halvstore yngel i går og regner med det finnes flere.

Kampfisker ja :)

Men det ble faktisk ikke de på bilde, men de her istedet:

431886_10152755446885072_83324951_n.jpg

601913_10152759037170072_1558317694_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flotte! Min er kjedelig blå. Til helgen skal jeg kjøpe glassmalle om jeg finner. Fortsatt goood plass i karet.

Ja jeg letet en stund etter fine kampfisker, men fant bare blå og røde. Så var en vennine av meg på zooexpo som var forje helg og viste jeg var på leit. Der ramlet hun over de her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse små ancistrusbebiser i hula her. Tro om noen overlever denne gangen? Sist kom det midt i flytting av kar og div. Så ingen som overlevde som vi vet om. Har ikke noe yngelkar å sette dem i, så det får stå sin prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse små ancistrusbebiser i hula her. Tro om noen overlever denne gangen? Sist kom det midt i flytting av kar og div. Så ingen som overlevde som vi vet om. Har ikke noe yngelkar å sette dem i, så det får stå sin prøve igjen.

Flyteplanter. Tror jeg har bortimot 20 yngel av div arter og størrelser .. Har faktisk luket bort litt flyteplanter for å bli kvitt litt yngel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, tro om mr. ancistrus har tatt seg, ehm, vann over hodet? Han har hula full av halvstor yngel, og en helt splitter ny sekk med egg hengende i taket, den har kommet i løpet av denne uka. :o Trodde i det minste han skulle vente til yngelet var ute av hula?

Dårlig bilde, men her er både pappafisk, yngel og egg synlige:

8706172780_43e0ea6ef7_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha ancistrus :ahappy:

Jeg har fått Belgerpias gamle akvarium (hun har fått litersyken :lol: ), men jeg må kjøpe ny pumpe til det før jeg putter fisk i det. Lurer på om det er en 22 liter jeg (så jeg kommer nok til å få litersyke jeg også :P ), så hva bør jeg ha i det? Bortsett fra ancistrus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlever noe av yngelet så er det bare å komme og hente ancistrus etterhvert. Jeg har ikke bruk for alle. :lol: Men må nok hentes, sende sånt i posten er ikke så vellykket alltid. Men skal noen ned fra trondheim så er det ikke så stor omvei om man kjører rv3. Jeg bor kanskje ikke så skrekkelig langt unna sølen heller? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha ancistrus :ahappy: Jeg har fått Belgerpias gamle akvarium (hun har fått litersyken :lol: ), men jeg må kjøpe ny pumpe til det før jeg putter fisk i det. Lurer på om det er en 22 liter jeg (så jeg kommer nok til å få litersyke jeg også :P ), så hva bør jeg ha i det? Bortsett fra ancistrus :P
Så vidt jeg har forstått er det omtrent bare kampfisk som trives i så små kar. Men akvaforum har en sånn søkemotor hvor man kan søke på liter? "Pinky" har flyttet, det passet alle bra. Han bor nå på soverommet og de tidligere romkameratene puster lettet ut. Nå svømmer de største av yngelet sammen med de andre istedenfor gjemt blant plantene.

post-321-13676858700037_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha ancistrus :ahappy:

Jeg har fått Belgerpias gamle akvarium (hun har fått litersyken :lol: ), men jeg må kjøpe

ny pumpe til det før jeg putter fisk i det. Lurer på om det er en 22 liter jeg (så jeg kommer nok til å få litersyke jeg også :P ), så hva bør jeg ha i det? Bortsett fra ancistrus :P

Skal vi sjå. fant en annonse av en fyr jeg vet har fått innmari mye skryt for rekene sine, han hadde noen små rasboras (og krabber! må ha krabbe! ) som vistnok funker bra i nanokar. Vil ha sånn selv nemlig :lol: Må bare ha meg et lite kar først og overbevise både meg og Bonden om at vi har plass. :aww:

http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=60325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...