Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere akvarium mennesker


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har det flyttet inn 2 Lysmata Amboinensis Medium (reker) og 1 Echinaster Luzonicus medium (sjøstjerne). Nå må jeg vente med innkjøp til jeg får 130 literen Vurderer forresten om jeg skal kjøp

Siden dette er et akvarium og Lill i startposten lurer på hva man kan ha i en 70 liter, så må jeg bare skrive om mitt akvarium. I min 250 liter bodde et hamster, som het Panda. Bekla

Mitt nye bekjentskap, Sewellia Lineolata: Jeg kjøpte en tidligere i uken, men så fikk jeg så lyst på flere, så jeg kjøpte de to resterende i dyrebutikken i dag. Snåle raringer

Posted Images

blæh! En død guppy hanne. Tror de har sloss. ..

Jepp. Men så ille da??

Jepp! Så ille. Jeg fraråder folk å kjøpe i butikken jeg jobber i. Guppyer er skikkelig kjipe fisk, som ikke tåler noen verdens ting. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Så ille. Jeg fraråder folk å kjøpe i butikken jeg jobber i. Guppyer er skikkelig kjipe fisk, som ikke tåler noen verdens ting. :(

Ok, guppyene skal få lov til å dø ut kjenner jeg. ..

Siden jeg er litt hysterisk av meg fikk jeg halve filteret til en kollega som skulle bytte halve sitt. Brukt på over 40 fisk i 2 år. Nå bør det pokker meg være idyll, nå har jeg gjort alt etter boka ! Den lå jo i en pose med mye ekkelt vann og deler av det fikk jeg sølt oppi akvariet, så nå er det fint og grumsete. Håper det renser seg opp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kampfisken virker som den er en rolig fisk. Hvert fall svigermor sine 3 :)

Jeg tror den bare er veldig rolig ja. Trodde kanskje det var vanskelig å svømme for drn siden den kom fra ekstremt trange kår. Var seriøst bare akkurat plass til en fisk jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 første Guppy/endlers ynglene ble observert i går under vannbytte.

Har du lagt til rette for yngling på noen måte? Jeg har 2 stk som nedkommer snart ( Guppy og Sverddrager) og jeg ser helst at ingen overlever * host*

Kampfisken er nok litt syk. Vannverdiene er fine, de andre fiskene stortrives og får bedre og bedre farger, han bare vaker rundt. Slørene ser fine ut, ingen napper. Ingen synlig tegn på sykdom. Han virker bare sløv og deprimert. Merkelig. Etter å ha levd på i ca 10 cm kar i et helt liv ( han er fullvoksen og klarte ikke strekke seg ut) skulle man tro han ble litt glad. Eller kan han ha fått skader av så lite plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg flyttet Killiene over i annet kar, så ble de ikke spist lengre :lol:

Guppyene formerer seg som bare det om det er nok planter o.l. Å gjemme seg i. Om du ikke vil så ha litt stor bladet planter og ikke så mye små hull. Da blir de mat og bare noe. Få overlever i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet Killiene over i annet kar, så ble de ikke spist lengre :lol:

Guppyene formerer seg som bare det om det er nok planter o.l. Å gjemme seg i. Om du ikke vil så ha litt stor bladet planter og ikke så mye små hull. Da blir de mat og bare noe. Få overlever i blandt.

Jeg har mange flyteplanter med røtter som vokser nedover og flere sånne hullete stener :( Vi får se om det dukker opp noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå tror jeg ikke at jeg klarer mer. Jeg skal begynne å leite etter akvarie!

Jeg har en kommode med mål 80x48, men akvariet kan ikke dekke hele denne flaten, da jeg trenger litt plass til noen andre ting på den samme kommoden. Kanskje 10 cm ledig plass. Noen forslag til akvarier som kan passe inn der? Er det best å kjøpe på lokal dyrebutikk eller fra nettet? Tenker frakten er dyr om man bestiller på nett, også er jeg redd det skal bli ødelagt på veien osv. Hvor mange strømuttak trenger et akvariet? Jeg har nemlig ikke mye av det der jeg tenker å plassere det. Men kanskje jeg kan koble på en liten skjøteledning.

Juwel sin Lido er ganske fin da. 120 liter, men er bare 61 cm lang, 41 cm bred og 58 cm høy. Perfekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå tror jeg ikke at jeg klarer mer. Jeg skal begynne å leite etter akvarie!

Jeg har en kommode med mål 80x48, men akvariet kan ikke dekke hele denne flaten, da jeg trenger litt plass til noen andre ting på den samme kommoden. Kanskje 10 cm ledig plass. Noen forslag til akvarier som kan passe inn der? Er det best å kjøpe på lokal dyrebutikk eller fra nettet? Tenker frakten er dyr om man bestiller på nett, også er jeg redd det skal bli ødelagt på veien osv. Hvor mange strømuttak trenger et akvariet? Jeg har nemlig ikke mye av det der jeg tenker å plassere det. Men kanskje jeg kan koble på en liten skjøteledning.

Juwel sin Lido er ganske fin da. 120 liter, men er bare 61 cm lang, 41 cm bred og 58 cm høy. Perfekt! :D

Jeg bruker skjøteledning. Sånn med 3 uttak. Pumpe, varmekolbe og lys.

Jeg kikket på fisker igjen i dag, det er så mye rar fisk! Så noen gjennomsiktige ål-aktige fisker med tentakler. Wtf? Kule..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har yngel. De må være noen uker gamle faktisk. De bor i flyteplantene hvor Guppy hunnen føder akkurat nå.

Jaja.. Da blir det åpenbart enda flere siden jeg tydeligvis har lagt godt til rette for yngling med disse flyteplantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg har yngel. De må være noen uker gamle faktisk. De bor i flyteplantene hvor Guppy hunnen føder akkurat nå.

Jaja.. Da blir det åpenbart enda flere siden jeg tydeligvis har lagt godt til rette for yngling med disse flyteplantene.

:lol: Og jeg vil jo ha "noe" yngel så jeg har lett etter flyteplanter.

Men det er artig å se de vokse opp da. Så får du heller gi bort/selge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Og jeg vil jo ha "noe" yngel så jeg har lett etter flyteplanter.

Men det er artig å se de vokse opp da. Så får du heller gi bort/selge :P

Flyteplanter er tydeligvis gull for yngel ja, så løp og kjøp :lol: Blir vel til at jeg gir bort etterhvert. Har bestemt meg for glassmalle og jeg har ikke planer om å fylle opp karet med Guppyer hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Flyteplanter er tydeligvis gull for yngel ja, så løp og kjøp :lol: Blir vel til at jeg gir bort etterhvert. Har bestemt meg for glassmalle og jeg har ikke planer om å fylle opp karet med Guppyer hehe

Når du har guppyer så må du regne med at det kommer noen ekstra :lol:

Men du har vel ett par fisk der oppi som glatt spiser de også, så du slipper nok unna med 1-2 vokser opp tenker jeg av hvert kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har guppyer så må du regne med at det kommer noen ekstra :lol:

Men du har vel ett par fisk der oppi som glatt spiser de også, så du slipper nok unna med 1-2 vokser opp tenker jeg av hvert kull.

Joda, det går nok med endel. Men de andre fiskene sliter nok litt med å få has på alle siden de små kan gjemme seg så godt innimellom bladene og svømme over endel av de. Jeg synes liksom jeg har nok guppyer fra før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg *plystre* Anbefales neppe da hehe

Hahaha, tviler på jeg tar den sjansen. 120 liter vann på gulvet og over klærne mine er ikke populært :lol:

Æsj, ser uansett at det blir såpass høyt at det vil dekke litt over et bilde på veggen, og det liker jeg ikke. Skal sjekke ut en siste plassering, ellers tror jeg at jeg går for rekekar altså! Eller inget kar igjen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Guppyene "sulter" og blir rare etter de har fått unger og går i oppløsnin etter noen dager (fortsatt i live) så nå er tredje mann avlivet de to mnd. Så da har jeg fortsatt Endlers som jeg begynnte med, 2 hanner og 2 hunner og 1 guppy. Tenker skaffe meg en eller to små endelers hunner til. Også de 5 flammehale tetraene som ser ut til å trives veldig godt og har blitt enda skarpere i fargen.

Reker har jeg ikke så mange igjen av, men det skal jeg fikse litt på og ha flere i kare. Etter Killiene ble flyttet så var det bare de store rekene som var igjen, små rekene ble nok borte ja...

Men jeg vil ha litt "farge" oppi her. Og lurer på om kampfisk passer nedi sammen med de? Jeg har alltid likt kampfisk og de er vel også småmunnet nok til å la rekene være.

Evt forslag til annen småmunnet fargerik fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guppyene "sulter" og blir rare etter de har fått unger og går i oppløsnin etter noen dager (fortsatt i live) så nå er tredje mann avlivet de to mnd. Så da har jeg fortsatt Endlers som jeg begynnte med, 2 hanner og 2 hunner og 1 guppy. Tenker skaffe meg en eller to små endelers hunner til. Også de 5 flammehale tetraene som ser ut til å trives veldig godt og har blitt enda skarpere i fargen.

Reker har jeg ikke så mange igjen av, men det skal jeg fikse litt på og ha flere i kare. Etter Killiene ble flyttet så var det bare de store rekene som var igjen, små rekene ble nok borte ja...

Men jeg vil ha litt "farge" oppi her. Og lurer på om kampfisk passer nedi sammen med de? Jeg har alltid likt kampfisk og de er vel også småmunnet nok til å la rekene være.

Evt forslag til annen småmunnet fargerik fisk?

Guppy og kampfisk pleier å nappe halene på hverandre. Generelt napper alle fisk med lange slørete haler hverandre. Hva med platy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Guppy og kampfisk pleier å nappe halene på hverandre. Generelt napper alle fisk med lange slørete haler hverandre. Hva med platy?

Nei platy liker jeg ikke :P

Men jeg har Endlers ute noe særlig slør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...