Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er ditt "yrke"?

Mirai

Yrke  

101 stemmer

1. 1.

• Student/elev
      21
    • Student/elev og jobber ved siden av
      15
    • Arbeidsledig
      5
    • Arbeidsledig med dagpenger
      3
    • Uføretrygdet
      11
    • Jobber deltid
      14
    • Jobber heltid
      32

Recommended Posts

Er arbeidsledig uten krav på dagpenger... Går på noe som heter KVP(kvalifiseringsprogrammet) via NAV, men den går i utgangspunktet ut i slutten av desember... Håper å få forlenget den, da jeg er veldig fornøyd med å ha KVP. Men jeg sliter med angst og depresjoner, så vet ikke hvordan jeg fungerer i fulltidsjobb. Har vel prøvd noen forskjellige prakisplasser, men det er lite som har fungert egentlig.... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden er det vel deltid. Er vikar, så arbeidsmengdene variere en del. Nå for tiden er det jobbing hele tiden pga sykdom i jobb (langtids), men det blir vel kanskje å dabbe av etterhvert. Jeg håper på fast deltid en plass. Faste timer og dager i uka, helst ikke 100 %. Men tiden vil vise hva som skjer.. Har jobbet flere år i 100% og jeg følte at jeg bare var på jobb, hele året nesten, og man bare så fram til ferie dagene. Ble litt vel mye i mine øyne :aww: For meg er fritid viktigere enn mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og vel så det. Trass i at legene mente at jeg aldri kunne jobbe pga helse og ville uføretrygde meg for ca 10 år siden. Jeg nektet og fant en jobb som jeg klarer å ha med tanke på helse. Mye bedre enn å dasse hjemme. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør, men jobber deltid. Skulle egentlig være VTA-plass, men NAV hadde brukt opp årets penger så derfor kunne de ikke innvilge VTA. NAV har vel egentlig ikke tro på at jeg kan være i jobb, men jeg måtte bare ha noe som passet meg og med en sjef som forstår litt av diagnosen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter for tiden livets glade dager som student på studenthybel, hvilket medfører at jeg faktisk klarer meg uten å jobbe. Utrolig deilig, ikke levd slik siden første året jeg studerte. Gruer meg allerede til neste år da jeg må begynne å jobbe igjen for å ha råd til husleia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvstendig næringsdrivende, og det blir hverken heltid eller deltid, egentlig. Av og til jobber jeg 80 timer i uken, andre ganger jobber jeg 10 timer i uken. :)

Er også selvstendig :) Veldig greit å være sin egen sjef, men også veldig mye og passe på...

Så jeg ser etter en deltidsjobb, tenkte å søke i dyrebutikkene i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, og bor såpass rimelig at jeg slipper å jobbe ved siden av. Til neste høst begynner jeg på nytt med blanke ark og fargestifter til, så med dette året har jeg fremdeles seks år før jeg skal ut i arbeidslivet "for alvor". Forhåpentligvis kan jeg basere meg på sommerjobber og studielån, og slippe å jobbe resten av studietiden min også. (Med unntak av neste semester, hvor jeg vil prøve å få meg en jobb i tillegg til å ta et emne eller to på universitetet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Zorry litt sent svar, så denne først nå.

Jobber i Norges beste bank ( helt subjektivt selvsagt :) ) innenfor kort område, noe som er et utrolig spennende felt.

Jobber mest med kredittkort. Høres kanskje ikke så spennende ut, men det er det. I tillegg er lønna bra, muligheter for hjemmekontor og styrer dagene selv. Kan ikke bli stort bedre enn det. Jeg har det ihvertfall som plommen i egget og det er en deilig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zorry litt sent svar, så denne først nå.

Jobber i Norges beste bank ( helt subjektivt selvsagt :) ) innenfor kort område, noe som er et utrolig spennende felt.

Jobber mest med kredittkort. Høres kanskje ikke så spennende ut, men det er det. I tillegg er lønna bra, muligheter for hjemmekontor og styrer dagene selv. Kan ikke bli stort bedre enn det. Jeg har det ihvertfall som plommen i egget og det er en deilig følelse.

Jeg vil også ha en sånn jobb! :):) Jeg trenger å skifte "beite."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...