Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som venter

HeleneFS

Recommended Posts

:P Fint navn også. Heksenes gudinne fra Toscana. Ikke bli overrasket om jeg én dag i fremtiden også får hund som heter Aradia :P Det har vært favorittnavnet mitt i flere år. :P

Jeg venter fremdeles i spenning på om min lille blir født. Om det blir denne som blir Aradia, eller neste, er jeg derimot usikker på :P

Aradia er et vakkert navn ja.. I tillegg er det et navn jeg aldri før har hørt.. (Selv om det viser seg at det bor et menneske borti gata her som heter Aradia..)

Aradia er også det kvinnelige motstykket til Pan.. Det passer sånn sett ganske bra, med tanke på at min andre hund heter Pan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Nå er valpis 8 uker og i morgen reiser vi ned til sandnes og på tirsdag får vi Aron hjem. :blink:

Nå er det til å ta å føle på. Nå er alt klart her hjemme og vi har "valpe" sikret hagen og rømnings sikkert. Så nå kan valpen komme. ;) I morgen skal vi være med å klippe valpen og gi han den så kalte "løveklippen" som er nødvendig på utstilling så det blir spennende. ;)

Her er Aron 8 uker gammel.

74362_10150319164080123_680490122_15549754_8103871_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk god ide denne "vente-tråden" er, å ja vi er visst mange som venter og venter!

Vår "lille pinsch" som vi kaller valpen i påvente av bedre navn, blir født om 1-2 uker.

Å mammaen den ser ut som den skal sprekke hvert øyeblikk...

Oppdretter sier den da er leveringsklar i begynnelsen av februar, så vi får valentins-valp!

Vi venter, venter og venter, men ser ikke ut for at gode venners råd om å shoppe hjelper :whistle:

Har jo en hund fra før, så det mest nødvendigste er i hus så da kikker og handler jeg alt annet.

Noen gode idder til hva en liten hund som Dvergpinscher trenger som valp?

Alle svar og ideer vil bli tatt imot med stor takk (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk god ide denne "vente-tråden" er, å ja vi er visst mange som venter og venter!

Vår "lille pinsch" som vi kaller valpen i påvente av bedre navn, blir født om 1-2 uker.

Å mammaen den ser ut som den skal sprekke hvert øyeblikk...

Oppdretter sier den da er leveringsklar i begynnelsen av februar, så vi får valentins-valp!

Vi venter, venter og venter, men ser ikke ut for at gode venners råd om å shoppe hjelper :hmm:

Har jo en hund fra før, så det mest nødvendigste er i hus så da kikker og handler jeg alt annet.

Noen gode idder til hva en liten hund som Dvergpinscher trenger som valp?

Alle svar og ideer vil bli tatt imot med stor takk (",)

Så gøy å høre da! Pincherene er jo så søøte. =) Bilde må du legge ut når du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fly over til østlandet og hente en liten lillesøster til Sasha ;)

Regner med jeg flyr over den 10. desember.

FELINS%206%20uker%2022.11.10.12.jpg

Jeg selv syns hun er til og spise opp :drool: Og gleder meg utrolig til og få hun hjem ;)

Blir min julegave/bursdagsgave dette året :P

Navnet blir Kiara ;)

Kennelnavn er "Creardon's Winning Stardust" ;) Født 10. oktober :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fly over til østlandet og hente en liten lillesøster til Sasha ;)

Regner med jeg flyr over den 10. desember.

FELINS%206%20uker%2022.11.10.12.jpg

Jeg selv syns hun er til og spise opp :drool: Og gleder meg utrolig til og få hun hjem ;)

Blir min julegave/bursdagsgave dette året ;)

Navnet blir Kiara :P

Kennelnavn er "Creardon's Winning Stardust" ;) Født 10. oktober :P

For en nusselig dott :P

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...