Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn på U


Cloudberry

Recommended Posts

Uzma - "følsom" på arabisk

Uta - "Rikdom" Svensk

Uzuri - "Vakker" på Swahili

Åh, Uzuri var fint. De andre ble også litt krøkkete å si på nordnorsk føler jeg..

jeg synes uma og uzi er veldig fine navn :)

Uma er fortsatt også en favoritt :wub:

Hmmm.... fortsätter tankespinn...namn på U...

Umpa *hihi*

Unix

Ulin

Upa

Umia

U.... U var seriöst en svår bokstav...

Umpa :) Jaa, det er vanskelig! Upa blir så likt Opa (som er tysk for bestefar :)) Men Umia var liksom ett som jeg får til å si på en fin måte. Og Unix var en finere variant av Unik. Hmm :)

Digger Ulla navnet :D

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Finn et kult navn til stamtavlen på U, kall den hva pokker du vil på hvilkensomhelst bokstav til vanlig :wub:

Forslag på U-navn:

Ugler i mosen

Ulv i fåreklær

Unlimited (putt inn hva du vil)

Unexpected

Under your skin

Unique (putt inn noe som passer etterpå her også)

Urgent Message

Upside down

Under pressure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urgot. Definitivt.

Hehe, definitivt ikke enig! :)

Finn et kult navn til stamtavlen på U, kall den hva pokker du vil på hvilkensomhelst bokstav til vanlig :wub:

Forslag på U-navn:

Ugler i mosen

Ulv i fåreklær

Unlimited (putt inn hva du vil)

Unexpected

Under your skin

Unique (putt inn noe som passer etterpå her også)

Urgent Message

Upside down

Under pressure

Mja, jeg ville kanskje tenkt å gjøre det slik dersom ikke oppdretter setter sammen navnene slik de gjør. Valpen min får navnet Lilla Enebys Un'...... Derfor synes jeg det passer mye bedre med for eksempel Un'Utopia eller Un'Ulla, enn Un'Upside Down.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, definitivt ikke enig! :wub:

Mja, jeg ville kanskje tenkt å gjøre det slik dersom ikke oppdretter setter sammen navnene slik de gjør. Valpen min får navnet Lilla Enebys Un'...... Derfor synes jeg det passer mye bedre med for eksempel Un'Utopia eller Un'Ulla, enn Un'Upside Down.

Hmm, det var jo litt merkelig - men da forstår jeg valget ditt. Om ikke det blir Lilla Eneby's Un'expected, men det vel kanskje ikke valpen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var jo litt merkelig - men da forstår jeg valget ditt. Om ikke det blir Lilla Eneby's Un'expected, men det vel kanskje ikke valpen? :)

Hmm, det finnes jo andre ord å spille på..

Un'Tarnished - ikke ødelagt/merket

Un'Spoiled - ikke bortskjemt (kan bli et paradoks kanskje? :wub:)

Un'Thinkable - utenkelig

Un'Seen - usett

Un'Solved - uløst

Un'Stoppable - ustoppelig

Un'Real - uvirkelig

Un'Breakable - kan ikke ødelegges

osv

Disse kan jo settes sammen med et annet navn - Un'Solved Mystery, Un'Tarnished Harmony osv. Disse kan jo igjen forkortes/forenkles til et daglignavn, elelr man kan ta det navnet man helst vil og la kennelnavn være kennelnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bidrag! :wub:

Nå er vi litt sære på det da, og vil helst gjøre slik oppdretter gjør. Altså med Un'etellerannet som vi gjerne vil ha til hverdagsnavn.

Jeg har plukket ut favorittene mine fra forslagene og gitt til samboeren, så får vi se da.. :)

Mine favoritter hittil:

Utopia

Umbra

Ura

Usagi

Ulla

Udaberri

Uzuri

Unix

Av disse tror jeg at jeg heller mest mot Ulla og Uzuri. Uzuri hadde nok fort blitt "Zuri" i hverdagen, men fint det og syns jeg. Og Udaberri/Uda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, jeg ville kanskje tenkt å gjøre det slik dersom ikke oppdretter setter sammen navnene slik de gjør. Valpen min får navnet Lilla Enebys Un'...... Derfor synes jeg det passer mye bedre med for eksempel Un'Utopia eller Un'Ulla, enn Un'Upside Down.

Nå kommer italiensknerden fram i meg, kjenner jeg. Men det får du tåle! :) Un' er artikkelen til substantiv som begynner på vokaler. F.eks. heter det un libro, uno zaino (z, gn, y, st, sp + et par andre kombinasjoner krever o-en), og un'amico. Eller for hunkjønn: una gola, men un'amica. Det som hadde vært passende, er dermed å finne et italiensk ord som begynner på u (dette uttales dog som o, men det kan du jo forsåvidt gjøre som du vil med) og bruke hunkjønnsformen av ordet, f.eks:

- Ubbia (overtro, frykt, fordom)

- Uggia (skygge)

- Unità (enhet, enighet)

- Uzza (skarp luft, bris)

- Uva (vindruer)

- Usta (teft, som i å få teften av noe)

- Uria (lomvi)

Google Translate kan hjelpe deg litt med uttalelsen, men de er forholdsvis rett fram. zz-lyden blir som i pizza, unità har trykk på a-en og uggia finner du helt på slutten av denne reklamen:

.

Eller så kan du bruke Umbria, som er navnet på en av regionene i Italia.

Men. Egentlig. Hvis jeg skulle hatt en hund med navn på u, ville jeg kalt den Under (substantiv, ikke preposisjon!) eller Uro. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer italiensknerden fram i meg, kjenner jeg. Men det får du tåle! :) Un' er artikkelen til substantiv som begynner på vokaler. F.eks. heter det un libro, uno zaino (z, gn, y, st, sp + et par andre kombinasjoner krever o-en), og un'amico. Eller for hunkjønn: una gola, men un'amica. Det som hadde vært passende, er dermed å finne et italiensk ord som begynner på u (dette uttales dog som o, men det kan du jo forsåvidt gjøre som du vil med) og bruke hunkjønnsformen av ordet, f.eks:

- Ubbia (overtro, frykt, fordom)

- Uggia (skygge)

- Unità (enhet, enighet)

- Uzza (skarp luft, bris)

- Uva (vindruer)

- Usta (teft, som i å få teften av noe)

- Uria (lomvi)

Google Translate kan hjelpe deg litt med uttalelsen, men de er forholdsvis rett fram. zz-lyden blir som i pizza, unità har trykk på a-en og uggia finner du helt på slutten av denne reklamen:

.

Eller så kan du bruke Umbria, som er navnet på en av regionene i Italia.

Men. Egentlig. Hvis jeg skulle hatt en hund med navn på u, ville jeg kalt den Under (substantiv, ikke preposisjon!) eller Uro. :)

Jeg tåler det ikke, jeg digger det! :)

Det var jo veldig artig at det går an å gjøre noe "ordentlig" italiensk ut av det. Men fins det noen vakre, italienske ord på u som ikke betyr noe rart da? :) Av forslagene dine likte jeg Uva, men de fleste andre ble som vanlig litt teit uttale på nordnorsk.. Men om du har lyst og ork til å blafre i ordboka di setter jeg stor pris på det :)

Takk for linker :D Synes det er vanskelig å lese når de kommer så mange på en gang jeg, klarer liksom ikke å se hvert navn for seg. Uma står på lista :wub:

Unni! :D

Hihi, nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler det ikke, jeg digger det! :)

Det var jo veldig artig at det går an å gjøre noe "ordentlig" italiensk ut av det. Men fins det noen vakre, italienske ord på u som ikke betyr noe rart da? :) Av forslagene dine likte jeg Uva, men de fleste andre ble som vanlig litt teit uttale på nordnorsk.. Men om du har lyst og ork til å blafre i ordboka di setter jeg stor pris på det :wub:

Tja... Det er i grunnen ikke det. :) Det er ikke så veldig mange italienske ord som begynner på u, og enda færre som betyr noe pent! Lista under består vel stort sett av verb bøyd i tredjeperson entall (med infinitivsform og betydning bak), samt noen ord som har fin/okei betydning, men som er litt lange (e.l) å bruke som navn (men da kan du jo se om du får til å forkorte dem på en eller annen måte):

- Ubbidiente / ubbidienza (lydig / lydighet)

- Ubere (fruktbar)

- Ubertà (fruktbarhet, fylde)

- Ubiquità (allstedsnærværelse)

- Ubriacone (drukkenbolt :) )

- Uggiola (fra uggiolare, betyr han/hun uler (om hunder))

- Ultima (sist, til slutt)

- Umile (ydmyk)

- Umore (humør/sinnstilstand)

- Unica (enestående)

- Uova (flertallsform av egg)

... Tja. Det blir egentlig litt teit å i det hele tatt prøve, for det er som sagt ikke så veldig mange bra ord på italiensk som begynner på u. Med mindre du vil kalle hunden din ting som betyr livmor, urinrør eller drapsmann, selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det er i grunnen ikke det. :) Det er ikke så veldig mange italienske ord som begynner på u, og enda færre som betyr noe pent! Lista under består vel stort sett av verb bøyd i tredjeperson entall (med infinitivsform og betydning bak), samt noen ord som har fin/okei betydning, men som er litt lange (e.l) å bruke som navn (men da kan du jo se om du får til å forkorte dem på en eller annen måte):

- Ubbidiente / ubbidienza (lydig / lydighet)

- Ubere (fruktbar)

- Ubertà (fruktbarhet, fylde)

- Ubiquità (allstedsnærværelse)

- Ubriacone (drukkenbolt :) )

- Uggiola (fra uggiolare, betyr han/hun uler (om hunder))

- Ultima (sist, til slutt)

- Umile (ydmyk)

- Umore (humør/sinnstilstand)

- Unica (enestående)

- Uova (flertallsform av egg)

... Tja. Det blir egentlig litt teit å i det hele tatt prøve, for det er som sagt ikke så veldig mange bra ord på italiensk som begynner på u. Med mindre du vil kalle hunden din ting som betyr livmor, urinrør eller drapsmann, selvfølgelig. :)

Nei, det har jo vist seg at fine navn/ord på u ikke vokser på trær :)

Men jeg likte Ultima, Unica, og Uova. Og Uva...

Ullrikke (event. ulla for kort? )

Om det blir et ull-navn blir det Ulla :wub:

Jeg likte Uzuri kjempegodt! :) Sita og Zuri klang fint også.

Ja, Uzuri er en av mine favoritter, men samboern er redd folk skal tro at vi har kalt opp datra til Tom Cruise.. :) :)

Og at det høres ut som en sur hund. Jeg synes det er fint jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har foreslått Ulva enda??? ;) Er jo en gammel rase som en gang i tiden stammet fra ulven (som de jo alle gjør :P ) ulva og Sita.. klinger ganske fint da... :lol:

Ulva har jeg tenkt litt på, synes det er fint men ikke sånn heeelt riktig.. :P

Yay, en Pinscher fra Lilla Enebys på Sonen, så stas ;) Gratulerer med valpen!

Takk! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje noen navn nevnt tidligere, men her kommer noen forslag på U i allefall...

Ulay, Ulda, Ulin, Ulla, Ulle, Ulrikke, Ultima, Una, Unda, Undina, Undis, Une, Uni/Unni, Uniic, Unik, Unika, Unique, Urdi, Uri, Urias, Ursa, Ursula, Ushindi, Utica, Uuje, Uzo,Uzzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...