Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn på U


Cloudberry

Recommended Posts

Vi skal få valp :hmm:

... fra u-kull :wub:

Neida. Men det er vanskelig! Jeg har surfet i timevis på nett, blafret gjennom ordbøker på flere språk og spurt alle jeg kjenner nesten. Og med så utrolig mange kreative og oppfinnsomme soniser i umiddelbar "nærhet" så må jeg jo spørre her også.

Jeg har tre alternativer hittils som jeg liker selv;

Una og Uma - fine og enkle

Ulla - litt ironisk og artig til pinscher, fint, og litt svensk-klingende. Valpen kommer fra svensk kennel så det synes vi passer fint :wub:

Det behøver ikke være hundenavn, eller navn i det hele tatt for den saks skyld. Alt fra stedsnavn til latinske navn til bare artige ord på U er velkomment! Og neida, vi MÅ jo ikke bruke stamtavle-navnet i hverdagen, men vi hadde syntes det var litt kjekt da. Første gangen for oss med sånne seriøse kennelnavn-greier :wub:

Fyr løs :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Ufo

Uro

Uhnita (Nita til daglig?)

og så likte jeg veldig U-hu :wub:

Uzi

Unik (Nik/Nika til daglig?)

Umbro

Var de jeg kom på nå... Ufo, U-hu og Unik likte jeg veldig godt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra

Umbra (betyr skygge)

Umbra var litt fint.. *smake på*

Ufo

Uro

Uhnita (Nita til daglig?)

og så likte jeg veldig U-hu :wub:

Uzi

Unik (Nik/Nika til daglig?)

Umbro

Var de jeg kom på nå... Ufo, U-hu og Unik likte jeg veldig godt :wub:

:wub:

Ja, U-hu var veldig festlig da! Men jeg ser ikke helt for meg å bruke det sånn til hverdags... "U-hu, kom her!" :hmm:

Uzi foreslår samboeren også, men jeg vetikkehelt.. Maskingevær liksom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... fra u-kull :wub:

Neida. Men det er vanskelig! Jeg har surfet i timevis på nett, blafret gjennom ordbøker på flere språk og spurt alle jeg kjenner nesten. Og med så utrolig mange kreative og oppfinnsomme soniser i umiddelbar "nærhet" så må jeg jo spørre her også.

Den mest rampete valpen i kullet:

Umuli (som umulig, men uten g'en :wub: )

Ellers er det haugevis av engelske ord som begynner på U, som du kan ta som det første i et to-delt navn. Har sett så mye forskjellig på hunder, hele setninger følger jo etter kennelnavnet mange ganger :-)

Her har jeg bare tatt en masse ord på U og puttet noe annet bak. Du behøver jo ikke bruke det samme i ord nr to som jeg har gjort, men bare ta U-ordene og finne på dine egne nr to ord.

Undermind you

Unique Beauty

Understood it all

Untie me (="slipp meg løs"... det passer vel for en hund?)

Ultimate hazard

Unable To Obey

Universal Disaster

Unbroken Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unity - irsk, betyr "sammen" (together)

Usagi - japansk, betyr "rabbit of the moon" (hva nå det er)

Ulla - tysk, betyr "å ha viljestyrke" (noe en pinscher ha, og den er jo tysk opprinnelig)

Udara - baskisk, betyr "sommer"

Urice - hebraisk, betyr "lys"

Usoa - spansk, betyr "due"

Uzzyie - hebraisk, betyr "Guds styrke"

Udaberri - baskisk, betyr "vår" (som i årstiden)

Uli - tysk, betyr "nobel leder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe langt innlegg*

Ja, om vi skulle hatt et slikt type kennelnavn hadde du mange fine forslag :wub: Men oppdretteren pleier å ha kennelnavnet og et prefiks, og så det vanlige navnet. Igjen, det er jo ikke sånn at noen tvinger oss å bruke stamtavlenavnet til vanlig, men vi hadde syntes det var litt artig.

Jeg vet om en tispe som heter Ura. Synes det var rart først, men nå liker jeg det, det er annerledes :wub:

Ja, samboeren min har foreslått dette han også. Jeg liker det litt, han liker det veldig :wub:

Unity - irsk, betyr "sammen" (together)

Usagi - japansk, betyr "rabbit of the moon" (hva nå det er)

Ulla - tysk, betyr "å ha viljestyrke" (noe en pinscher ha, og den er jo tysk opprinnelig)

Udara - baskisk, betyr "sommer"

Urice - hebraisk, betyr "lys"

Usoa - spansk, betyr "due"

Uzzyie - hebraisk, betyr "Guds styrke"

Udaberri - baskisk, betyr "vår" (som i årstiden)

Uli - tysk, betyr "nobel leder"

Oooh, like! Alle egentlig! Men Ulla ble bare enda mer aktuelt etter denne, Men Usagi var kjempekult! Og Udaberri, med Uda til kort..

Navn er artig! Keep'em coming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg hadde jo hoppa over en hel masse.

Uno? (etter min mening både tispe- å hannhundnavn.)

Mja, hannhund i mine ører..

Hmmm.... UndraUpsUttraUppaUllis *haha*Uffa *hahahaha*Udda :wub: U.... ja jag stoppar där tror jag :wub:

Ups! :hmm:

Undra hadde vært fint om jeg var svensk... :hug: Nordlenning vettu, og når jeg sier det blir det litt sånn møl :wub:

Haha geniale forslag!Jeg heter Ulla og alle kaller meg Ullis (så det falt i smak her til neste hund) :wub:

Ulla seiler opp som foreløpig favoritt tror jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla seiler opp som foreløpig favoritt tror jeg.. :wub:

Men hvilken rase er det som skal ha U-navnet? Nå ble jeg nysgjerrig.

Jeg ser ikke helt for meg en mexikansk nakenhund som heter "Ulla" liksom.... :wub: (eller kanskje likevel, bare for å "gni det inn" at ulla mangler...Hehe)

(det er jo ikke sikkert du skal ha samme rase, mops, som du har fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ursula :wub: eller UrsUlla hahahahahahah.... huffa mig :hmm:

Ursula foreslår veldig mange, men det liker jeg ikke i det hele tatt.. :wub: Men jeg setter pris på engasjementet da :wub:

Men hvilken rase er det som skal ha U-navnet? Nå ble jeg nysgjerrig.

Jeg ser ikke helt for meg en mexikansk nakenhund som heter "Ulla" liksom.... :hug: (eller kanskje likevel, bare for å "gni det inn" at ulla mangler...Hehe)

(det er jo ikke sikkert du skal ha samme rase, mops, som du har fra før)

Hehe, det kunne jeg jo absolutt vært tydeligere på :wub: er en pinscher-valp som skal få hete noe på u :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...