Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm Dogs4All

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

28 briarder er jo langt fler enn jeg kunne forestille meg etter de siste års dårlige påmeldingsantall på både NKK-utstillinger og spesialen :hmm:. Det blir moro, det, også får jeg forhåpentligvis se en av døtrene til Willy også som skal debutere i juniorklassen da :hmm:. Vi håper selvsagt på en juniorvinnertittel :P.

Skrevet

Men, altså.. 89 langhårede og 89 korthårede chi'er? 178 chihuahua på samme utstilling - det MÅ da være utrolig mange?

20 Tsjekkiske rottehunder...

5 Canaanhunder og like mange brasilianske terriere (?)... Hälleforshund, Tornjak, Slovakisk Vorstehhund Strihåret og såklart en Uruguayan Cimarron (??)..

Mye morsomt, spesielt, sært å se på her, da!

Susanne

Skrevet

Men, altså.. 89 langhårede og 89 korthårede chi'er? 178 chihuahua på samme utstilling - det MÅ da være utrolig mange?

5 Canaanhunder og like mange brasilianske terriere (?)... Hälleforshund, Tornjak, Slovakisk Vorstehhund Strihåret og såklart en Uruguayan Cimarron (??)..

Susanne

Åja, ekstra artig å se på finaler når det er med mye sjeldent med :hmm:

Skrevet

Susanne

Kom jo et norskt kull med canaanhunder i januar/februar vettu :hmm:

Skrevet

Okey, da.... :hmm::hmm:

Men interessant med sånne sjeldne raser, synes jeg. Skulle tatt seg tid til å kikke på dem også...

Susanne

Skrevet

Okey, da.... :hmm::hmm:

Men interessant med sånne sjeldne raser, synes jeg. Skulle tatt seg tid til å kikke på dem også...

Susanne

Hihi, var ikke ment sånn belærende. Vet jo det fordi jeg vurderte å kjøpe fra kullet :P

Helt enig, mye spennende der ute! :P

Skrevet

Susanne

Det var totalt ukjente raser for meg. Tror jeg må google de!

Skrevet

Pm er ute!

17 AK er påmeldt og det ser ut som det kræsjer med alt annet. Så mulig jeg trekker nakenråtten Talli. Pleier jo nesten bare være Championer påmeldt i Norge.

Nei, du må ikke trekke deg! Vil vil klå på nakne Talli :lol:

Æsj, kjedelig at ikke Sting og Memphis er påmeldt...

Selv skal jeg hjelpe Jeanette med å stille nakenrotte, hjelpe oppretter til Memphis med en tispe og stille Deilig om jeg rekker det :lol:

Også skal jeg puppynappe Ikke :)

72 papillon ;) Det er sikkert vanlig på en slik utstilling, men jeg har aldri vært med hvor det er mer enn noe med 40 stk. Jeg tror ikke vi skal ha noen forhåpninger der :wub:

Skrevet

33 påmeldte i lydighet klasse 1... Så mange har jeg aldri konkurrert mot før altså... :lol: Men fordelen er at da blir man lettere en i mengden bare :lol: Skummelt og spennende! :wub:

Skrevet

33 påmeldte i lydighet klasse 1... Så mange har jeg aldri konkurrert mot før altså... :lol: Men fordelen er at da blir man lettere en i mengden bare :lol: Skummelt og spennende! :wub:

Skal du og Java starte? Isåfall når? Må jo prøve å få det med meg isåfall :)

Skrevet

Om noen trenger hjelp i en form så er jeg der begge dager, skal bare stå litt på standen til corgi klubben også tusle rundt med Amiga. Bare å huke tak i meg om du kjenner igjen oss :wub:

Skrevet

Vet ikke om det er nevnt her tidligere (orker ikke å lese gjennom tråden nå) men ringplanen (dvs tegningen med hvor ringene skal være) blir offentliggjort når brevet til utstillerne kommer!

Da kan man se hvor de forskjellige ringene er i forhold til hverandre, hvilken hall man skal "peile seg inn" på, etc.

Susanne

Skrevet

Skal du og Java starte? Isåfall når? Må jo prøve å få det med meg isåfall :wub:

Ja... :lol: Klasse 1 er på lørdagen og starter kl. 9. Jeg har ikke fårr noe startnr enda. Jeg er ekstra nervøs fordi vi ikke har noen erfaring med å gå i hall, men vi skal nå gå og så får vi bare se hvordan det går :lol: Blir jo en opplevelse ihvertfall!

Skrevet

Om noen trenger hjelp i en form så er jeg der begge dager, skal bare stå litt på standen til corgi klubben også tusle rundt med Amiga. Bare å huke tak i meg om du kjenner igjen oss :wub:

Åhh da skal jeg jammen finne deg så jeg kan kosemose litt med Amiga :lol:

Jeg skal dit på søndag,men uten hund så skal bare kose meg hele dagen :lol:

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg skal la eksamen være eksamen og dra på Dogs4All. :P Jeg MÅ jo, når det er bare ti minutter med toget, liksom. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal dra en eller begge dager... 150 kroner for å komme inn er drøyt, syns jeg, og når jeg ganger med to og plusser på togbilletter, blir det plutselig nokså kostbart. Kanskje noen har et startnummer til overs? :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...