Poter Skrevet 7. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2012 Her er to bilder tatt (med iPhonen) av Eine i dag: Det er faktisk noen bare flekker her i Tromsø. Rekordlite nedbør så langt. Mest skare og is rundt om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helma Skrevet 7. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2012 Skikkelig flott hund du har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 8. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Skikkelig flott hund du har! Takk Synes jo det selv også, da Er veldig fornøyd med ham! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Jeg er bare dødsforelsket i Eine jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 8. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Jeg er bare dødsforelsket i Eine jeg Ååå, så koselig å høre PS. Han er blitt onkel nå. Er 9 supersøte, sorte valper i Karlstad nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 8. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2012 Ååå, så koselig å høre PS. Han er blitt onkel nå. Er 9 supersøte, sorte valper i Karlstad nå Åh, sånt er farlig å si! Onkel Eine, hihi 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 18. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2012 Hadde speilrefleksen med ut på tur i dag og oi, så vanskelig det er med svart hund og hvit bakgrunn! Fint med photoshop Eine har fått nytt bilbur. Fengselet som har laget. Så nå har han godt med plass Mange bilder ble seende ut som dette... Labrador med sukker på Ganske fin stil, hva? Han ser jo aldri særlig tam ut når han kommer løpende som dette Nei, ikke så veldig tam, nei Han leter samvittighetsfullt etter snyballen Så går vi videre med halen rett til værs! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 18. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2012 For et fantastisk uttrykk! Og utrolig fine bilder av en kjempefin labrador! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 18. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2012 Labrador med sukker på ÅHERREMINJEGELSKEREINEJEG Kan jeg få han ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 18. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2012 For et fantastisk uttrykk! Og utrolig fine bilder av en kjempefin labrador! Takk Hyggelig å høre! ÅHERREMINJEGELSKEREINEJEG Kan jeg få han ? Aaaw, så søt du er, blir varm i hundeeierhjertet Du får komme på besøk og kose litt med ham Dere har jo så koselige kommentarer, jenter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 18. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2012 Takk Hyggelig å høre! Aaaw, så søt du er, blir varm i hundeeierhjertet Du får komme på besøk og kose litt med ham Dere har jo så koselige kommentarer, jenter Tror nesten jeg må det en gang. Er nok Eines største fan, hihi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 18. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2012 Tror nesten jeg må det en gang. Er nok Eines største fan, hihi Det er jo kjempekoselig Han ber meg hilse og si at han gleder seg til å treffe sin største fan, han skal spare en ekstra våt slafs til deg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 18. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2012 Så flott han er! Det er noe helt annet enn de blubbene av labradorene vi har her Jeg har alltid like kroppsbygningen til jaktvarianten, ikke den tykke, kortbente varianten med rotweiler hode. Har du fått noen kommentarer på at han ser annerledes ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 19. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2012 Så flott han er! Det er noe helt annet enn de blubbene av labradorene vi har her Jeg har alltid like kroppsbygningen til jaktvarianten, ikke den tykke, kortbente varianten med rotweiler hode. Har du fått noen kommentarer på at han ser annerledes ut? Ja, jeg har fått mange kommentarer på at han ser annerledes ut, veldig mange! Får som oftes reaksjoner når vi er på hundeting eller at noen stopper oss på gaten og lurer på hva det er slags sak det her. Veldig mange tror han er en blanding mellom pointer og labrador eller at han er en "slags pointer". Raseentusiaster, altså de som foretrekker de showavlede labradorene, prøver å skjule sin misnøye og si at "han er jo en fin hund, da", underforstått, ikke en fin labrador Men så er det de som synes det er bra å se en labrador som ikke er så tykk, de blir glade når de ser at det finnes utgaver som kan være slanke. Også er det de som har sett andre jaktlabradorer og blir overrasket over at han her er fin, de har visst sett en del "stygge" utgaver. Så ja, det er mange kommentarer og spørsmål. Mange har jo aldri sett en jaktlabrador før, så de er nysgjerrige og vil vite hvordan de er og sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2012 Så flott han er! Det er noe helt annet enn de blubbene av labradorene vi har her Jeg har alltid like kroppsbygningen til jaktvarianten, ikke den tykke, kortbente varianten med rotweiler hode. Har du fått noen kommentarer på at han ser annerledes ut? Ønsker IKKE å lage dette til en diskusjon i Eine sin tråd, og jeg har ingen ting i mot jakt-labradoren. Men det *er* faktum at Labradoren per historie, rasestandard og det som måtte være: skal være kraftig. Kraftig er ikke synonymt med "blubbete". At du uttaler "rottweilerhode" på en rase som SKAL ha et kraftig hode virker på meg litt merkverdig; det blir som å si at doberman'en har greyhoundhode. I don't get it? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2012 Fin gutt! Er han fortsatt like trivelig? Kjenner du noen av tispene fra Ringlets? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 19. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2012 Fin gutt! Er han fortsatt like trivelig? Kjenner du noen av tispene fra Ringlets? Ja, jeg synes det Han er blitt litt mer voksen og er en hyggelig og trivelig kar. Han vil fortsatt ri på tisper, det er det eneste jeg har å utsette på ham. Jeg kjenner ikke så veldig godt til de andre Ringletshundene, det blir bare via nett. Jeg traff tispene (og hannene) de har boende hjemme hos seg da vi var og hentet Eine og de likte jeg veldig godt. Jeg hadde fint tatt dem med meg hjem, alle som en. Spesielt mora til Eine er trivelig, skikkelig herlig dame Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2012 Ønsker IKKE å lage dette til en diskusjon i Eine sin tråd, og jeg har ingen ting i mot jakt-labradoren. Men det *er* faktum at Labradoren per historie, rasestandard og det som måtte være: skal være kraftig. Kraftig er ikke synonymt med "blubbete". At du uttaler "rottweilerhode" på en rase som SKAL ha et kraftig hode virker på meg litt merkverdig; det blir som å si at doberman'en har greyhoundhode. I don't get it? Det er bare min personlige smak De hundene jeg kjenner kan jo faktisk godt være overvektige sant, for det er jo faktisk endel som er det. Jeg vet at vanlig labradorer skal være kraftig, men mange blir i største laget, særlig når de bikker 40 kg, og de skal vel ikke ha et for massivt hode. Det at jaktvarianter skiller seg ut og er mer slank bygd gjør at jeg liker dem hakket bedre, men det er jo fordi jeg selv liker mer slanke type hunder. Jeg har sett noen fine eksemplarer av vanlig type også, men flesteparten jeg har sett har vært litt for tykke. Sorry OT, Poter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 19. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2012 Sorry OT, Poter Det er i orden Hadde forsåvidt vært interessant med en rasediskusjon i en annen tråd, kanskje man hadde lært litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 19. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2012 åååå såååå utrolig søøøøt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2012 åååå såååå utrolig søøøøt da Og med sukker på ble han jo bare bedårende Her kommer en liten film på ham tatt i går da vi bedrev litt latmannslufting på en fredags ettermiddag. Eller man kan kanskje også kalle det intervalltrening eller styrketrening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2012 Legger ut noen av bildene av ham her også Eine prøver seg på tungapporten. Den var tung, syntes han! Antakelig mest tung mentalt, han burde ha styrke til det med sine 30 kg, men er man ung, så er man ung Vi koser oss sammen på trening og jeg må vel egentlig si meg ganske så fornøyd med fri ved foten Dette bildet synes jeg var litt morsomt Han nyter vårsola som endelig har begynt å varme her i Tromsø Løpe etter ballen! Stumphale? Bildene er tatt (med mitt kamera) av Mailin Jerijervi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 31. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2012 Vi har vært en tur i fjæra igjen og i dag fikk Eine helt tuss. Våryr? Han sprang og sprang og sprang, svømte, hoppet og spratt. Fikk filmet noe av tusseriet: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 12. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2012 Her i Tromsø begynner det endelig å bli vår, på denne tiden av året er det man skjønner for et langstrakt land det er vi har, for snakk om forskjeller på klima i disse vårmånedene. Jeg ser det er flere som har grønne plener, vi har hvit, men sny. I helga er det ekstra "trivelig" med snyvær i tilegg. Hurra... MEN, det er områder hvor det begynner å bli barmark, så vi har fått trent litt feltsøk og gått litt spor. Herlig når terrenget tiner frem igjen og vi kan drive med litt skikkelig hundetrening I år håper jeg vi får vært mer i skogen enn vi var i fjor, så nå er jeg utålmodig på at all snyen skal forsvinne slik at det blir mer terreng å ta av. I dag fikk Eine prøve sitt første asfaltspor. Det ble vaaanskelig! Jeg fikk ikke lagt det opp som planlagt og måtte improvisere litt, så da ble starten rett på asfalt og det er litt for vanskelig første gang. Skulle helst hatt enklere terreng i starten slik at han fikk festet seg i sporet før asfalten kom. Jaja, prøve mere, bare Her er i starten av sporet. Her ser dere for et hyggelig vær vi har i tillegg og ca hvilken snymengde som er igjen. Eine er som retrievere flest glad i å bære ting, så av og til får han bære pengeboka mi inn fra bilen. Da går halen i ett og han lager fornøyde gryntelyder, søtingen Han er også veldig fornøyd når han får trene feltsøk. Det er stas, det! Tydelig at han er laget for slikt arbeid, han kan søke, løpe og komme inn igjen med gjenstand, men avleveringen er det så som så med... Ellers prøver jeg å få trent på den der hersens fellesdekken, men det er jo så utrooolig kjedelig! Så det blir det heller lite av, desverre. Men nå er det nesten bare den som mangler for at vi skal få debutert, så det er bare å pelle seg til å trene. Fellesdekk i klasse 1 kjennes dessuten ut som en risikosport, nesten så jeg ikke har nerver til det Men man må jo bare trene på det man ikke er god på, så løsner det nok til slutt. Her på bildet ser det ut som Eine ligger og chanter "Aom", evt. sovner han av kjedsomhet! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 13. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2012 Åh, jeg er sååå glad for at det er flere som har vansker med å disiplinere seg til å trene lange dekker. ZZZzzzZZZzzzZZZzzzzz.... Starter dere i cupen i vår? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts