Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Var på årets første sykkeltur i dag! :D Det ble 3 rolige kilometer på asfalt bare for å komme i gang. Tok det helt pent siden det var både is og grus underveis, men fikk testet piggdekkene og de var jo skikkelig bra! Jeg blir ikke å skifte om til sommerdekk helt enda, er meldt sny fremover og vi er fortsatt i en av årets to mest snyrike måneder, så blir nok enda en måned eller så før det blir ordentlig barmark her. MEN det var gøy å sykle! Og med så gode piggdekk kan jeg nok sykle med Eine på vinterføre også :D Han løper jo bare vakkert ved siden av meg, så tror det skal gå fint. Morsomt!!

IMG_7416_zps5cpc9ijm.jpg

IMG_7417_zpsv4bjchk4.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bare være svarte hunder som klarer å se så bra ut i knallgul sele :D .

Haha, ja :D Det fine med svart, korthåret hund, er at jeg kan smykke han med det meste. Artig etter å ha hatt flerfargede, langhårede aussier. Har egentlig lenge hatt lyst på et blinghalsbånd til ham. Kanskje et med turkist bling på. Han må jo ha bling!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ha bling, jeg stemmer i! :lol:

Sier de ikke at alt kler den smukke? På med bling :D

Beste forslaget ever. Eine MÅ HA BLING! :wub: @Poter

Helt enig damer! :D Har dere forslag til noen som selger noe bra, men som ikke koster så masse?

I dag har vi vært på vårt første en til en besøk. Jeg var spent på forhånd på hvordan det kom til å gå, for Eine kan stresse seg opp og bli bajas og når vi satt og ventet på å få komme inn, stresset han seg opp fordi det kom så mange bort og ville hilse på. Men med en gang vi kom inn til brukeren vår, skrudde han på sjarmen og gikk over i godmodus. Det var så fint å se :ahappy: Etter å ha fått masse kos, sovnet han nesten på gulvet, så dette lover bra :) Brukeren syntes forresten at Eine hadde deilig pels og myke ører :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Ja, det er virkelig godt med en hund som takler rolige perioder. Godt å være ferdig med valpe -og unghundstiden og ha en voksen hund. Haha, du er kanskje ikke den rette å si det til ;)

Ja, det gjør seg virkelig med en voksen hund! Savner ikke valpe -og unghundstiden!

Gøy du er blitt forelsket i labrador :D

Tror ikke jeg har fått med meg henne. Har du link?

http://www.dogsforlife.co.uk/index.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja :D Det fine med svart, korthåret hund, er at jeg kan smykke han med det meste. Artig etter å ha hatt flerfargede, langhårede aussier. Har egentlig lenge hatt lyst på et blinghalsbånd til ham. Kanskje et med turkist bling på. Han må jo ha bling!

En jaktlabbe var innom standen og kjøpte et giga bling halsbånd :P de kler gull og glitter de sorte!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke bling på seg i dag, men rød sløyfe! Måtte jo pynte seg når han skulle på sitt andre besøk.

BD19C0D3-DDF0-4D6D-A6EE-5406191CFDD4_zps

Han syntes det var skikkelig teit å sitte og bli der i trappa for å bli tatt bilder av, han ville jo videre til brukeren vår!

Var artig å se at han ble så glad med en gang vi kom inn på bosenteret. Halen logret hakket raskere og han satte strake veien til brukeren vår. Han husket jo bedre enn meg hvor hen bor ;)

Han var i tulle -og tøysemodus i dag, så det ble mye latter -herlig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, bittelitt søt da :wub: !

Hihi, ja :D Kjøpte den til jul til ham på ei herreavdeling. Han hadde den på seg på julaften og var så stilig.

Såå søt :wub: Blir det noen jaktprøver på dere etter hvert eller? Bare foreslår Trondheim i august for eksempel ? :innocent:

Jeg får se. Jeg er jo ikke så glad i konkurranser med disse nervene mine, men jeg har tenkt tanken. Blir ikke å reise til Trondheim for prøver, men de har jo noen i Finnmark -eller flytter du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja :D Kjøpte den til jul til ham på ei herreavdeling. Han hadde den på seg på julaften og var så stilig.

Jeg får se. Jeg er jo ikke så glad i konkurranser med disse nervene mine, men jeg har tenkt tanken. Blir ikke å reise til Trondheim for prøver, men de har jo noen i Finnmark -eller flytter du nå?

Dårlig gjort. Jeg flytter 24 april :) Heim te trøndelagen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke bling på seg i dag, men rød sløyfe! Måtte jo pynte seg når han skulle på sitt andre besøk.

BD19C0D3-DDF0-4D6D-A6EE-5406191CFDD4_zps

Han syntes det var skikkelig teit å sitte og bli der i trappa for å bli tatt bilder av, han ville jo videre til brukeren vår!

Var artig å se at han ble så glad med en gang vi kom inn på bosenteret. Halen logret hakket raskere og han satte strake veien til brukeren vår. Han husket jo bedre enn meg hvor hen bor ;)

Han var i tulle -og tøysemodus i dag, så det ble mye latter -herlig!

Åh, så fin og god han er! :wub: Jaktlabber altså. De er fine de :wub: Spesielt når de er Eine :flowers:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare blir mer og mer betatt av denne rasen. Og sitter og leter etter kenneler på nett.

Eine er svært vakker, og har mye av det jeg leter etter.

Så trivelig! Jeg er veldig fornøyd med å ha en jaktlabbis! Håper du finner det du leter etter :)

PS. Er det du som har hatt aussier før?

Endret av Poter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skitur_zpsvbvoawq2.jpg

Nydelig vær i nord i dag :D Hadde en flott skitur sammen med denne fine fyren :)

Herlig :) Vi hadde samme forhold på skitur i går vi også. Men, jeg er dårlig på ski, så det ble ikke lange turen :P

@Debbie Si fra hvis du vil høre noen inntrykk jeg har fått gjennom mine søk og snakk med oppdrettere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

D23675FE-F54B-481A-B8CE-5BD0DDB6255B_zps

Eine fikk massasje i forrige uke. Han har lært seg å nyte det nå og koser seg godt :) Han var fin i hele kroppen, men på venstre lår er han veldig stiv og på innsiden av låret var det en muskel som var skikkelig spent og ikke ville slippe taket. I tillegg knirker det i kneet hans, uten at hun visste om det hadde noen betydning. Det kan jo knirke i våre knær også uten at det har noe å si. Han skal følges opp med mer massasje angående låret, men jeg lurer på om han kan ha en del smerter, han har nemlig blitt så lydredd i det siste. Han har jo ikke vært det før, mens nå reagerer han om det smeller i nabolaget, type at noen slamrer igjen ei dør, og i går da et korps gikk forbi på veien, ble han skikkelig redd. Han har aldri reagert på det før og dette er ikke ham. Jeg får en sånn vag følelse av at det er noe som ikke er som det skal, så i ettermiddag har vi fått time hos veterinær for en sjekk. Greit å ta en gjennomgang av ham for å se om det er noe, f.eks tannverk. Tenker jeg skal gi ham smertestillende i 3-4 dager og se om det blir noen forskjell.

Blæ, håper ikke det er noe alvorlig! Har vært så godt å ha en frisk hund i 5 år! Så lenge har jeg jo aldri hatt en frisk hund før, så kryss fingrene for at det er noe uskyldig!

931B1476-E85B-4EAA-9F8A-77DCFE538926_zps

PS. Blir bildene veldig store? Jeg lastet dem bare direkte opp til photbucket uten å redigere dem og kan se ut som de blir litt digre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...