Gå til innhold
Hundesonen.no

Viss du skulle valgt hunderase kun på bakgrunn av utseende


Rottisembla

Recommended Posts

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Sydrussisk ovtcharka. En kjempestor bamse som er alt for mye hund for meg, dessverre. Håper jeg får se dem på verdensutstillingen i sommer. Jeg så dem i Stockholm, og det var en opplevelse jeg ikke glemmer så lett.

SOUTHRUSSIANSHEPHERDDOG.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på det ligger vel i stuen nede tror jeg. :rolleyes2:

Skulle jeg kjøpt hund kun basert på utseende i dag tror jeg jeg ville kjøpt Pit Bull, Amstaff eller Rottweiler. Er ett eller annet helt spesielt med utstrålingen dems :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dalmatiner som ser presis ut som Casper

dsc_0520.jpg

Ja det har jeg jo gitt :whistle:

En gul boerboel

Heike%20i%20snoen%202.jpg (Vikings Heike)

Gul, tigret eller svart med hvit grand danois (jada vet det kalles noe :ahappy:)

DSC_1706kknesbyen09.jpg (ch Aludis Charles Brown)

Men dette er også raser som vil passe meg i andre ting og da.

BARE pga utseende må bli pitbull og en atletisk amerikansk bulldog. Liker også Dogo argentino noen av dem iallefall.

Eller kanskje en slik en; (amstaff)srcky%27s_amstaff%27s_budweiser.jpg

Synes også doberman er skikkelig vakre, iallefall endel av dem, men synes også det er noe rart med bakbensvinklene, og mange har er litt for kvadratiske for meg, eller akkurat som alt blir stappet inn mot midten, for rett underlinje :wub:. Men ellers finnes det vel omtrent ikke noe mer staselig enn en glinsende dobber.

doberman-pinscher-288x360.jpg

doberman.jpg

Her går det i korthårede, kraftfulle hunder iallefall :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otterhound (jeg har lyst på en rufsete, bartete, siklende, hårete hund)

otterhound.jpg

Pumi (herlighet finnes det noe søtere?)

IMGP4757.jpg

Laekenois (igjen, disse rufsete krøllene)

IMGP4530.jpg

Eller fetteren tervueren (de er vel de eneste på lista mi som strengt tatt kan kalles vakre :rolleyes2: )

17080160_1-Photos-de-Chiots-TERVUEREN.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for å være ærlig så var en av de store grunnene til at jeg la merke til Finsk Lapphund at jeg synes den var ufattelig vakker (altså de som er rasetypiske da..) I min verden har jeg verdens vakreste hund (Marco), han er ikke perfekt på noen som helst måte men skulle jeg valgt en hund kun basert på utseende ville det blitt Marco eller pappaen hans. Altså finsk lapphund :whistle:

IMG_6027.sized.jpg

Andre jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle valgt etter utseende er alaskan malamute, siberian husky, samojed, keeshond :ahappy: Altså ingen tvil om hvilken rasegruppe som tiltaler meg mest utseendemessig :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saluki.JPG

:wub:

Hark og host :whistle: Det var vel egetlig det jeg gjorde nå sist. :ahappy: Valgte etter utseende. Men når det er sagt så har jeg hatt hund i ørti år og følte meg rimelig trygg på at jeg skulle klare å mestre en saluki. På spøk pleier jeg å si at jeg har en hund som kan brukes og en som er til pynt :rolleyes2: :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det helt klart blitt en malle.. En skikkelig elegant bruksmalle med en dyp rødfarge, og en stor sort maske. Helst ca 60 cm høy og en tydelig opptrukket buk :rolleyes2: Vakrere hunder finnes ikke!

På delt andreplass ligger nok terven (gjerne en høy, mørk, ikke alt for mye pels og spinkel en), vorsteher og en langbeint spinkel kelpie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da hadde det helt klart blitt en malle.. En skikkelig elegant bruksmalle med en dyp rødfarge, og en stor sort maske. Helst ca 60 cm høy og en tydelig opptrukket buk :rolleyes2: Vakrere hunder finnes ikke!

På delt andreplass ligger nok terven (gjerne en høy, mørk, ikke alt for mye pels og spinkel en), vorsteher og en langbeint spinkel kelpie.

...og du ser ikke noe feil med de tre ordene? Jeg tror kanskje det blir litt feil å nevne ordet bruks og elegant i samme setning når det gjelder malle *fnis*

Men at malinois kan være en svært vakker og elegant hund er det ingen tvil om.

AltisduBaiserOrageux03.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, da skulle jeg hatt Dobermann(brun/tan og black/tan, men ukupert), helt klart, og Saluki(rød, og sjokolade, og deer grizzle), og Boerboel(dyprød med svart maske), Amstaff, Pitbull, Podenco canario i svart/hvit, sjokoladefarget(lever)/hvit og rød/hvit, Podenco ibicenco, Podenco andaluz, Sloughi, Azawakh, Østerrisk pincher black and tan-farget, brindle(sånn ordentlig RØD, med fiiine svarte striper) Basenji, en hvit Etnahund(jeg har ikke sett en enda, men det er en godkjent, om enn ikke ønskelig farge), en vakker Berner sennenhund(sånn som X'en!), Pincher(både rød og black/tan), Beauceron (black/tan og harlekin), Puddel(i sånn klipp som JEG vil ha den i, ikke utstillingsklipp, mer en sportsklipp/valpeklipp), brindle Bullmastiff også måtte jeg hatt en Serra de estrelahund, korthåret, og kanskje en Kai (japansk rase, gruppe 5), og Polsk mynde, og Spansk galgo, og Ungarsk mynde. Og Borzoi.

Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen jeg har skrevet dem. Og jeg vet at rasenavn skrives med liten bokstav, men skrev med stor bokstav for å få kind of delt opp teksten litt på en måte. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...