Jump to content
Hundesonen.no

bully kutta

monica_n

Recommended Posts

Det var en "pussig" hund... Vil vel ikke akkurat kalle den vakker, var liksom hverken fugl eller fisk (men var kanskje ikke meningen heller det da??)... :rolleyes2:

Den andre må jo være en spøk? American bully?? *fnise*

Bullehunder i "bully-style" er vel et felles uttrykk for enkelte raseversjoner som er mer kompakte, har kraftigere hode og litt kortere nese enn "orginalen".

Edit:

Etter litt googling: american bully er en egen, kraftigere og tyngre versjon av american pit bull terrier - og det er ikke alle som er like glad i denne varianten:

Her kan du lese mer om Bully Kuttaen. Det er veldig store forskjeller innad i "rasen" på grunn av utbredt blanding, på linken i startinnlegget var det stort sett hunder som ikke så veldig bra ut rent fysisk. :icon_redface:

Nederst på siden hos molosserdogs er det et galleri med BKer.

normal_raka1.JPG

bk.JPG

Mojoo%20(Custom)%20(1).jpg

Grub_PC_04.jpg

15%20Weeks.JPG

nisha6a.JPG

Alle bilder hentet i galleriet til Molosserdogs.com

Men jeg bare lurer på en ting, hvorfor finner man disse "rasene" så frastøtende? De skiller jo seg strengt tatt ikke særlig ut egentlig.

Det kan vel være det at en del av bildene på linken til TS viste hunder med tenna på tørk, digre hengete tryner med masse sikkel, uharmonisk bygning osv. De tiltalte ikke meg noe særlig heller utifra akkurat de bildene.

Den andre hundetypen viste vel bare overdrevne pitbuller som liknet mer på engelsk bulldog, og liker man ikke overdrevne hunder så liker man ikke det.

De siste bildene synes jeg var flotte hunder, og den brindle som det var bilde av på linken var fin. De hadde så snåle poter :icon_cry: Denne rasen står ikke på listen over ulovlige hunder, så det skal vel ikke være umulig det? Jeg synes de var kule jeg :icon_redface:

American bully var bare helt j**** :)

Men jeg bare lurer på en ting, hvorfor finner man disse "rasene" så frastøtende? De skiller jo seg strengt tatt ikke særlig ut egentlig.

Pga gjennomgående dårlig sluttete poter som må gi en ekstrem slitasje andre steder på en slik stor hund. Det ser egentlig ut som den bare står på "hæla/håndbakken" pga det. Og de veldig hengende og røde(tørre) øynene som jeg heller ikke tipper er så ekstremt behagelig for hunden.

Den lile "feite" var nettopp det, alt for overdreven i alt. Ser nesten ut som en Pekineser uten pels.

Slike ting er ekstremt lite tiltalende uansett rase.

Men det var noe fine individer der også, og de er ikke frastøtende. Pene store hunder :icon_redface:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...