Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Hehehe... masekopper! :D

Javel da, de er 8 nå, tror (og håper for Tullas del) at det er over.

Detaljene kan Huldra få gleden av å dele selv:)

Oj, da ble det jammen både en lang og resultatsrik fødsel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har foreløpig kommet åtte. Jeg kan jo ramse opp:

Valp 1: hann, 405gram

Valp 2: hann, 366 gram

Valp 3: hann, 370 gram

Valp 4: tispe, 370 gram

Valp 5: tispe, 390 gram

Valp 6: hann, 375 gram

Valp 7: tispe, 370 gram

Valp 8: tispe, 375 gram

Jeg har ikke tid til å oppdatere så mye, for det er ikke sikkert det er helt over enda. Men kan jo si som så at Tulla har drevet og styrt siden fredag, så hun er veldig, veldig, veldig sliten. Da valp 5 var kommet, visste vi jo at det var minst to til, og Tulla hadde svake veer, og var veldig halvhjertet i utpressingen. Dyrlege ble kontaktet, han kom og satt ve-sprøyte, og da kom det ploppende to til. En luftetur senere, og vips kom nr 8. Hun har hatt noen kynnere etter det, men det kan være vesprøyten som har gjort. Ellers er hun som sagt veldig sliten, var en stund jeg var redd for at nå kom jeg til å miste henne.. Hun bare hang i armene mine, tilgriset med blod og gørr, jeg kjente veene kom pressende på, men hun orket ikke ta i.

Nå skal vi bare slappe av. Bilder får komme en annen dag. Tulla (og jeg) har knapt sovet siden fredag, så nå skal Tulla få sove, så ser vi om det kommer flere. Forhåpentligvis er det nok nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ stakkars Tullamor, får skikkelig vondt av henne! Ekkelt at du følte du kom til å miste henne på et tidspunkt, så forferdelig... godt det har gått bra likevel.

Gratulerer med 8 små, nå må dere hvile dere jenter, også får vi f5 slitere vente i spenning på bilder litt til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere begge. Ja, nå kan jeg si at jeg har hatt litt klump i magen når jeg skjønte at det dro sånn ut. Det er jo en stor påkjenning om hun ikke skulle slite i dagevis. Krysser fingrene for at alt er over og at alt går bra :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et flott resultat begge to! Flinke flinke Tulla! :D

Får håpe og tro det er over nå, 8 valper er et fantastisk resultat! Sove litt og samle krefter så får vi utålmodige her inne bare puste lettet ut over at det er over (det mest spennende for min del iallefall...) og tåle litt venting! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 8 små søte :D Tulla er kjempeflink, og jeg skjønner godt at dere begge to er slitne nå. Får håpe det ikke er flere nå. Gleder meg til bilder av de små og ikke minst heltemamman :D Men først får dere hvile med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Gratulerer så mye med ett flott kull :D Utrolig hvor jevne de var på vekt og så ble det 4+4 da :D Jeg tippet riktig antall, men tok litt feil på kjønnene :D

Nå får dere slappe av alle sammen, og så må du gi SuperTulla en god kos fra oss her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 små knøtter :D

Ikke rart dere er slitne, flinke Tulla som har jobba hardt det. Bare å samle opp krefter og lade batteriene. Blir mange små munner å mette. :D

Blir helt stolte av dere jeg, selv om jeg bare får fulgt det på nett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :D Wow!

Men synd at det ble en såpass hard fødsel.

Håper på koselige oppdateringer i morgen :D

Hvordan er det egentlig for nybakte mødre, får de hvilt ut noe eller krever valpene alt fra første stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...