Ia Skrevet 27. November 2010 Rapporter Skrevet 27. November 2010 jeg synes paint tegninger er mye mer imponerende enn photoshop så du må GJERNE legge de ut for min del (paint har mye færre verktøy enn photoshop, så jeg synes det er kult at folk klarer å lage tegninger med det) Ok, du ba om det! Har alle tegningene mine på den gamle pc'en, som er temmelig død. Men jeg tegnet en i dag; (Dette er Frank Kjosås, min favorittskuespiller. Teksten er det han skrev på autografer da han spilte i Peter Pan. Den skulle egentlig ikke vært med, men jeg tegnet bildet til en venninne. Ja, litt internt. bare overse det ) Jeg ble sånn ca fornøyd. Skulle ønske jeg klarte å skyggelegge (kinnbeina, håret, etc..) men jeg har aldri vært noe flink til sånt Men hvis noen vil prøve, hadde det vært veldig gøy å se! Her er bildet jeg tok utgangspunkt i; Hadde ikke bildet på pc'en da jeg tegna, så det ble ikke så likt som jeg gjerne skulle hatt det, da jeg ikke hadde noe å se etter. Men men! Siter
Mirai Skrevet 27. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 27. November 2010 Som sagt... du må få deg et tegnebrett, tenk hvor mye gøy du kunne hatt det når du klarer det der med musa! Det er jo snart jul Veldig veldig raskt gjort men. Det er ikke så mye som skal til: Siter
HeleneFS Skrevet 27. November 2010 Rapporter Skrevet 27. November 2010 Ok, du ba om det! Har alle tegningene mine på den gamle pc'en, som er temmelig død. Men jeg tegnet en i dag; (Dette er Frank Kjosås, min favorittskuespiller. Teksten er det han skrev på autografer da han spilte i Peter Pan. Den skulle egentlig ikke vært med, men jeg tegnet bildet til en venninne. Ja, litt internt. bare overse det ) Jeg ble sånn ca fornøyd. Skulle ønske jeg klarte å skyggelegge (kinnbeina, håret, etc..) men jeg har aldri vært noe flink til sånt Men hvis noen vil prøve, hadde det vært veldig gøy å se! Her er bildet jeg tok utgangspunkt i; Hadde ikke bildet på pc'en da jeg tegna, så det ble ikke så likt som jeg gjerne skulle hatt det, da jeg ikke hadde noe å se etter. Men men! jeg synes det ble KJEMPEFINT jeg Siter
Ia Skrevet 27. November 2010 Rapporter Skrevet 27. November 2010 Som sagt... du må få deg et tegnebrett, tenk hvor mye gøy du kunne hatt det når du klarer det der med musa! Det er jo snart jul Veldig veldig raskt gjort men. Det er ikke så mye som skal til: Å, herregud! Ja, tror jeg må få meg et sånt. Plutselig var det liksom... han! Veldig gøy å se jeg synes det ble KJEMPEFINT jeg Tusen takk! Siter
Aussieglis Skrevet 28. November 2010 Rapporter Skrevet 28. November 2010 ca. 4 timer Ikke ferdig enda, da.. Fjærene trenger mer tekstur, og den mangler litt lys og skygge. Siter
Margrete Skrevet 28. November 2010 Rapporter Skrevet 28. November 2010 Har dere noen tips til fine tutorials? Jeg har lett nå, men finner ikke noe særlig på google for tegnebrett. Hjelp? 1 Siter
Mirai Skrevet 28. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 28. November 2010 Kommer litt an på hva du tenker på? Jeg bruker deviantart.com for inspirasjon og tutorials. http://digitalartsecrets.com/2010/04/14/traditional-art-techniques-on-photoshop/ http://digitalartsecrets.com/2010/04/28/how-to-transform-your-imagination-to-reality/ (jeg gjør det ikke på denne måten, men det er smak og behag): http://ayleid.deviantart.com/art/Tutorial-Basic-Coloring-98607193 http://yumix.deviantart.com/art/Realism-Tutorial-51879250 Eller lag deg en account og surf i denne kategorien: http://browse.deviantart.com/resources/tutorials/digiart/ Det er maaaaasse å ta av.. Siter
Mirai Skrevet 28. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 28. November 2010 Bare hyggelig Jeg anbefaler deviantart i vilden sky jeg da, det er jo gratis å registrere seg, og så er det så uendelig mye å se på.. noen ganger blir jeg bare sittende og surfe i flere timer i strekk. Også kjekt at man kan se på andre folk sine favoritter, for hvis du finner noen med lik "smak" som deg, så har de ofte masse bra å se på i favorittgalleriet sitt. 1 Siter
Mirai Skrevet 28. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 28. November 2010 Fant forresten igjen en jeg liker godt: http://jocarra.deviantart.com/art/Another-Fur-Tutorial-124303284?q=boost%3Apopular+in%3Aresources%2Ftutorials%2Fdigiart%2Fdpadigi+fur&qo=15 http://www.deviantart.com/download/165698655/Tutorial__How_To_Draw_A_Wolf_by_cerona.swf http://yellow-eyes.deviantart.com/art/quot-Windy-Day-quot-Walkthru-81154668?q=boost%3Apopular+in%3Aresources%2Ftutorials%2Fdigiart%2Fdpadigi+fur&qo=38 1 Siter
pippin Skrevet 30. November 2010 Rapporter Skrevet 30. November 2010 Dompapen var fin! Jeg ble så inspirert av hundetegningene her at jeg måtte lage en selv. Og det ble en siberian denne gangen Ikke 100% ferdig enda da.. Må fikses på litt her og der.. Ellers er det utrolig mange flinke tegnere her! Og ja, som IW sier så anbefaler jeg også DeviantArt! Der er det såå mye fint og inspirerende! Siter
Mirai Skrevet 30. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 30. November 2010 Kjempefin! Liker spesielt godt pelsen rundt på nakken og øret, og øyet er også veldig fint. Som bakgrunn, er det et veldig blurret bilde du har brukt? Siter
pippin Skrevet 30. November 2010 Rapporter Skrevet 30. November 2010 Kjempefin! Liker spesielt godt pelsen rundt på nakken og øret, og øyet er også veldig fint. Som bakgrunn, er det et veldig blurret bilde du har brukt? Hehe.. Takk! Du nevnte akkurat de områdene jeg ble mest fornøyd med selv.. Brukte et bilde som jeg blurret ja. Inspirert av tutorialen du la ut. Gaussian blur var det vel på bildet. Har bestandig tegnet bakgrunn selv og aldri tenkt på å gjøre det på den måten.. Siter
Mirai Skrevet 1. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Desember 2010 Bakgrunn fra et julekort jeg lager for noen her inne begynner å nærme meg ferdig. 1 Siter
Anette Skrevet 1. Desember 2010 Rapporter Skrevet 1. Desember 2010 Du er litt for flink Nå skal jeg lese på tutorials og prøve meg Siter
Siri Skrevet 1. Desember 2010 Rapporter Skrevet 1. Desember 2010 Jeg får åndenød av dere, jeg... Dere er bare så flinke hele gjengen!! Og nå lurer jeg på hvorfor jeg kjøpte meg tegnebrett en gang - jeg kan jo ikke tegne i det heletatt (men er rå på drodler og strekmenn *ler*). Siter
Mirai Skrevet 1. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Desember 2010 Anette: Takk for det! Og ja, prøv det - det er eneste veien å gå! I dette bildet jeg holder på med nå er det ting jeg aldri i livet hadde kommet på å tegne av meg selv. F. eks trær, baby, barn og en genser av alle ting Hehe. Lærer masse da! Blir tvunget til å prøve nye ting for å få det til å virke. Siri: Her er en av mine første tegninger på tegnebrettet *ler* Siter
Siri Skrevet 1. Desember 2010 Rapporter Skrevet 1. Desember 2010 Siri: Her er en av mine første tegninger på tegnebrettet *ler* Hahahhaa, langt bedre enn jeg noen sinne hadde greid! Denne er liksom det beste jeg har fått til *ler* Siter
Mirai Skrevet 2. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Desember 2010 Den var nydelig litt uskarp i stor versjon, men med litt mer pels blir det jo knall! 1 Siter
Anette Skrevet 2. Desember 2010 Rapporter Skrevet 2. Desember 2010 Fine corgien Det er bare å si ifra om du vil tegne Amiga altså... Siter
pippin Skrevet 2. Desember 2010 Rapporter Skrevet 2. Desember 2010 Kjempefint Aussieglis! Trodde det var et bilde i første øyekast. Siter
Aussieglis Skrevet 2. Desember 2010 Rapporter Skrevet 2. Desember 2010 Jeg tror ikke jeg blir å skarpe opp noe annet enn hodet på corgien, vil ha et litt blurry utseende, litt drømmende Det var kattepus-bildet ditt som fikk meg til å ta opp corgi-tegningen igjen, ble mye mer fornøyd nå, men vil gjøre noe mer med pelsen på hodet og spesielt ørene kanskje. Det er noe som ikke stemmer der for min del... Det er vanskelig å bli fornøyd Siter
ipadda Skrevet 3. Desember 2010 Rapporter Skrevet 3. Desember 2010 Kjøpte idag å prøvde litt Herregud så gøøøy! Siter
Mirai Skrevet 3. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Desember 2010 Ja, det er gøy Hvilket program bruker du? Er jo ikke en dårlig start det der:) Siter
Recommended Posts