pippin Skrevet 13. Januar 2013 Rapporter Skrevet 13. Januar 2013 Bestemte meg for å fargelegge den tegninga jeg begynte på da, selv om det var driiitskummelt osv Feiler man en gang er det gjort... Tenkte jeg skulle lage en liten tutorial med denne tegningenf or å vise litt hvordan man gjør det. Når jeg er ferdig såklart.. Er jo en helt annen teknikk osv hvor man må tenke på lys og skygge og bruk av farger for å få tegningen rett. Med vannmaling må man tenke på de omårdene man skal ha lys på, og male lag på lag med mørkere farger. Maler man over et sted der det skal være lyst får man ikke gjort det om og da kan det fort bli feil. Men det er veldig gøy å male på denne måten! 9 Siter
pippin Skrevet 18. Januar 2013 Rapporter Skrevet 18. Januar 2013 Jammen, nå må flere tegne her da gitt! *hytte med neven* Jeg er "ferdig" med Ciel.. Skal bare gjøre bakgrunnen mørkere, og ikke så festlig, sommergrønn Får ikke gjengitt fargene skikkelig med kameraet mitt,men skitt au.. Og her er den andre jeg har kommet godt igang med.. Funderer på bakgrunn eller ikke.. Skal prøve å male noen hunder og i denne stilen. Det kan bli gøy! Etter Femund skal vi få innredet kontoret slik at det faktisk går an å jobbe innpå der, og da får jeg meg en skikkelig tegne/male/designekrok! Jeg gleder meg 3 Siter
Teserere Skrevet 18. Januar 2013 Rapporter Skrevet 18. Januar 2013 Bestemte meg for å fargelegge den tegninga jeg begynte på da, selv om det var driiitskummelt osv Feiler man en gang er det gjort... Tenkte jeg skulle lage en liten tutorial med denne tegningenf or å vise litt hvordan man gjør det. Når jeg er ferdig såklart.. Er jo en helt annen teknikk osv hvor man må tenke på lys og skygge og bruk av farger for å få tegningen rett. Med vannmaling må man tenke på de omårdene man skal ha lys på, og male lag på lag med mørkere farger. Maler man over et sted der det skal være lyst får man ikke gjort det om og da kan det fort bli feil. Men det er veldig gøy å male på denne måten! Så utrolig stilig!!! 1 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 18. Januar 2013 Rapporter Skrevet 18. Januar 2013 Ikke jeg som har tegnet, men jeg fikk denne til jul av min venninne Selv om den ser ganske røff ut har hun klart å få med mange detaljer som gir hver hund sitt særpreg, jeg er imponert 5 Siter
bernertryne Skrevet 20. Januar 2013 Rapporter Skrevet 20. Januar 2013 Herre min hatt, så mange flinke mennesker! Jeg måtte tørke støv av tegnebrettet mitt i ren inspirasjon. Saluki speedpæint Bikkja mi + en svakhet for stå-ører = ? 10 Siter
borderen Skrevet 20. Januar 2013 Rapporter Skrevet 20. Januar 2013 Herre min hatt, så mange flinke mennesker! Jeg måtte tørke støv av tegnebrettet mitt i ren inspirasjon. WOW! Så flink du er!! Salukien var helt fantastisk! Siter
pippin Skrevet 20. Januar 2013 Rapporter Skrevet 20. Januar 2013 Kjempefine!! Pelsen på snutepartiet på den nederste var bra! Jeg sliter sånn med slik kortkort hår Siter
Orca Skrevet 25. Januar 2013 Rapporter Skrevet 25. Januar 2013 Dere er bare sååå flinke. De der digitale tegningene kan jeg liksom ikke begripe er tegnet Har aldri sett et tegnebrett før. Skjønner ikke hvordan det fungerer hehe. Her er noe jeg har tegnet i det siste. Izzy, greyhounden til hun jeg bor med. Ikke det beste jeg har tegnet, så etter et ganske dårlig bilde, men ble en brukandes julegave: Og jeg som er helt obsessed med hval, ganske ekstremt opptatt av hvaler, jeg ble ganske fornøyd med denne. Som første hval jeg har prøvd å tegne realistisk syns jeg den ble ganske fin! Var litt trist å gi den vekk, hadde hele tiden planlagt at det var en gave, men hadde ganske lyst til å beholde den selv Men da jeg så hvor glad mottakeren ble var det så verd det! En hyggelig eldre dame jeg har blitt kjent med her borte i Australia som også liker hval En knølhval, min favoritt bardehval Elsker disse dyra! 7 Siter
pippin Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Skrevet 18. Februar 2013 Ingen som har tegninger på gang? Jeg er skikkelig motvert for tiden.. Endelig ferdig med "grunnlaget" på et vannmalingsbilde jeg lager.. Nå er jeg redd for å tegne over med blekk fordi jeg er redd for å ødelegge! Gah, jeg hater det her.. Får holde pusten i en halvtime Hvis blekket mongoer seg nå så blir jeg sur! Siter
Mirai Skrevet 18. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Februar 2013 Tegnebrettet mitt er kastet i søpla etter at det falt ned bak en radiator her og ble ødelagt av fallet . Så her er det lite. Har dratt frem blyanter igjen, da. Så får se om jeg klarer å øve litt med dem. Kommer ikke til å ha råd til noe tegnebrett på leeeenge . Siter
Aymee Skrevet 19. Februar 2013 Rapporter Skrevet 19. Februar 2013 Jeg har bare øvd meg litt på landskap i det siste, har ikke hatt tid/overskudd til noe mer. Skisesong, vettu Siter
pippin Skrevet 22. Februar 2013 Rapporter Skrevet 22. Februar 2013 Tegnebrettet mitt er kastet i søpla etter at det falt ned bak en radiator her og ble ødelagt av fallet . Så her er det lite. Har dratt frem blyanter igjen, da. Så får se om jeg klarer å øve litt med dem. Kommer ikke til å ha råd til noe tegnebrett på leeeenge . Åneeei Jeg har begynt å tegne mer tradisjonellt nå.. Det var liksom så behagelig å tegne for hånd og Det er jo evigheter siden sist! Og jeg holder på å øve med akvarellmaling og det er gøy! Og vanskelig... Har mye å lære meg enda.. om forskjellige teknikker... Her er en jeg er "ferdig" med nå.. Selve karakteren er lånt, men fargene er mine osv.. Jeg vil gjerne lære meg litt mykere overganger i skygger før jeg legger på den harde skyggen, men det er ikke bare bare.. Når jeg øver slik som dette gidder jeg ikke være for nøye heller, og der må jeg skjerpe meg. Har så mye jeg gjør i tillegg at jeg ikke tar meg nok tid. Jeg blir utålmodig rett og slett og det vises på tegninga.. Her har jeg brukt blekk og akvarell.. EDIT: Og så må jeg bli mer stødig på hånden! Og kanskje finne en enda smalere pennesplitt.. Linjene blir litt tykke her og der. Nå skal jeg begynne på en ny en som er min egen fra skratch.. Må og øve meg mer på ansikt og anatomi.. Leser og studerer de PDFene jeg fikk av deg, hehe! 2 Siter
Teserere Skrevet 22. Februar 2013 Rapporter Skrevet 22. Februar 2013 Wow! Mer stødig på hånda?? Syns det ser kjempeproft ut jeg Siter
pippin Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Legger ut to malereier jeg begynte på igår. Nåe r de vel ferdige tror jeg.. Liker slike quotes angående hunder. Den ene er en gave, den andre er til meg selv. Og så lagde jeg denne for en ukes tid siden.. Må nok øve mer jaaaaaa 4 Siter
Djervekvinnen Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Jeg har bestillt meg fargeblyanter så gleder meg til å prøve å tegne igjen etter mange år! Kan hende jeg får en bedre følelse av å tegne enn å male som jeg har gjort litt i det siste. 2 Siter
pippin Skrevet 27. Mars 2013 Rapporter Skrevet 27. Mars 2013 Maler fortsatt jeg da.. Øver og øver og øver 1 Siter
Annik Skrevet 27. Mars 2013 Rapporter Skrevet 27. Mars 2013 Hvordan har dere tålmodighet til å tegne så detaljert?! Eller rettere sagt; Hvordan klarer dere?! Jeg var overbevist om at denne var detaljert nok jeg, da jeg tegna den Tan-tegningene var ikke helt ferdig da jeg tok bildet, så de ser grusomme ut Siter
bernertryne Skrevet 27. Mars 2013 Rapporter Skrevet 27. Mars 2013 Og så lagde jeg denne for en ukes tid siden.. Må nok øve mer jaaaaaa Synes den der var ekstra stilig - det er liksom to forskjellige verdener på hver sin side av vinduet! Siter
pippin Skrevet 29. Mars 2013 Rapporter Skrevet 29. Mars 2013 Synes den der var ekstra stilig - det er liksom to forskjellige verdener på hver sin side av vinduet! Takk! Jeg er i slaget.. Igår satt jeg oppe til kl. 04.30 fordi jeg ble så opphengt i å male denne Ble veldig fornøyd med øynene Ingen flere som har tid til å tegne? 2 Siter
bernertryne Skrevet 29. Mars 2013 Rapporter Skrevet 29. Mars 2013 Ingen flere som har tid til å tegne? Slitt litt med hva jeg skal tegne, så gikk gjennom tråden og så på bilder folk hadde postet av sine hunder, tror denne tilhørte en Tonje: ehem...litt halvferdig, da. Har alltid vært fascinert av pixel-arbeid, men aldri prøvd selv, så et eksperiment 4 Siter
Nirm Skrevet 30. Mars 2013 Rapporter Skrevet 30. Mars 2013 Takk! Jeg er i slaget.. Igår satt jeg oppe til kl. 04.30 fordi jeg ble så opphengt i å male denne Ble veldig fornøyd med øynene Ingen flere som har tid til å tegne? Du er så utrolig flink. Digger bildene dine! Siter
pippin Skrevet 30. Mars 2013 Rapporter Skrevet 30. Mars 2013 Du er så utrolig flink. Digger bildene dine! Takk! Og igår begynte jeg på en ny en.. Når man først holder på så må man kanskje ta den mest kjente animekarakteren ever...? Funderer på bakgrunnen, for nå er jeg redd for å ødelegge den Og jeg aner ikke hva jeg skalha bak.. Kanskje no orange greier i reveform osv. Får se.. 1 Siter
Kattapult Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Prøvde å tegne en litt mer pelset hund, en Samojed, men pff, den ble ikke fin. En langhåret Chihuahua. Man ser ikke tantegningene så godt da men. Greyhound Ble litt fornøyd med denne må jeg si. Men æææ, åssen får dere til de derre ørene? Engelsk Springer Spaniel Denne ble jeg mest fornøyd med. 2 Siter
Nirm Skrevet 4. April 2013 Rapporter Skrevet 4. April 2013 Nå har jeg utrolig nok dratt fram tegneblokka mi og brukt en liten time på den. I følge datoen på den, så har jeg tenga sist i årskiftet 2005/2006, og det er lenge siden. Og ting ser jo deretter ut også da, så det egner seg ikke heeeeeelt for denne tråden enda. Kan jo ikke ha fine pippin bildene, og så mine rare.... Men det var moro å hente fram blyantene igjen. Siter
Recommended Posts