Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrehagen i Tvedestrand


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Du verden hvor voksne kalkunene har blitt,fine fuglene :)

Geitekillingene er jo bare skjønne :wub: Hvor mange av dem skal bli boende?

Bare to blir boende, de to jentene til Edel. :) Så hvis noen har lyst på en liten sprettball, så er det bare å si ifra, fem stk. er til salgs! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare to blir boende, de to jentene til Edel. :) Så hvis noen har lyst på en liten sprettball, så er det bare å si ifra, fem stk. er til salgs! :whistle:

Jaa, men nei. :lol: Fryktelig lyst på, men får ikke geitesikret hesteområdene. :hmm: Også sier ryktene at jeg ikke trenger flere dyr. Dumme rykter! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, men nei. :lol: Fryktelig lyst på, men får ikke geitesikret hesteområdene. :hmm: Også sier ryktene at jeg ikke trenger flere dyr. Dumme rykter! :lol:

Pøh. :P

Har lyst på selv, men har ikke ork til å gjøre noe geitesikkert :(

Joooda!

Å så snøte, vil haaaaaaaaaaaaaa..

Men er det ikke sånn at geiter ikke kan flyttes over fylkesgrensa? Eller gjelder det bare melkegeit??

Hvor mange? :lol:

Man må søke Mattilsynet for å flytte småfe over fylkesgrensene ja.

Herlighet for noen nydelig nøster! En dag skal jeg ha geiter :wub:

En dag i september, kanskje? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk! Er helt enig! :wub:

Forøvrig bestemte jeg meg akkurat NUH for at den ene jenta til Edel skal hete Mini. Hun var så lik bestemor Geiss på det ene bildet der synes jeg. Så da har vi en Mini og en Junior, resten er fortsatt navnløse stakkar. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Argyr liker seg godt hos dem. Om jeg spør hvor bebisene er så blir han helt på styr, piper og hopper og skal ha meg med inn til dem. :wub:

IMG_3556.jpg

:wub: "MY PRECIOUS!" :wub:

Forøvrig bestemte jeg meg akkurat NUH for at den ene jenta til Edel skal hete Mini. Hun var så lik bestemor Geiss på det ene bildet der synes jeg. Så da har vi en Mini og en Junior, resten er fortsatt navnløse stakkar. :icon_redface:

Dah ble det litt forvirring her i heimen, for her har vi både Junior og Mini :whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub: "MY PRECIOUS!" :wub:

Duh, jeg begynner å tro at du kanskje ikke bør få komme på besøk hit altså, kanskje du hadde stappet ham i kofferten på vei ut, liksom? :lol:

Dah ble det litt forvirring her i heimen, for her har vi både Junior og Mini :whistle::lol:

:lol: Det har jeg ikke tenkt på!

Jeg håper du ikke har en Bambi, for det heter nå søstra til Mini. Hun har hvit stump og Bambi er jo en "white tailed deer", så da så. Kjønn ekke så nøye. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Duh, jeg begynner å tro at du kanskje ikke bør få komme på besøk hit altså, kanskje du hadde stappet ham i kofferten på vei ut, liksom? :lol:

Joh da! :innocent: Jeg har absolutt ingen baktanker (hmmm... tenke på om vi får Econoline'n i skikkelig stand slik at det er plass til 4 hunder der) :P:whistle::lol:Men han der er bare til å spise opp (eller i det miste begrave hele hodet i pelsen og bare kosemose!) :wub: Skal ikke se bort fra at det kanskje blir en tur til Arendal til sommeren (om ikke ZumZum får valpiser da), så da må vi få hilse på dere alle :ahappy:

:lol: Det har jeg ikke tenkt på!

Jeg håper du ikke har en Bambi, for det heter nå søstra til Mini. Hun har hvit stump og Bambi er jo en "white tailed deer", så da så. Kjønn ekke så nøye. :P

Bambi har vi ikke, men det tusler noen ute her hver natt, for det forsvinner noen plante-knopper og krokus her iblandt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joh da! :innocent: Jeg har absolutt ingen baktanker (hmmm... tenke på om vi får Econoline'n i skikkelig stand slik at det er plass til 4 hunder der) :P:whistle::lol:Men han der er bare til å spise opp (eller i det miste begrave hele hodet i pelsen og bare kosemose!) :wub: Skal ikke se bort fra at det kanskje blir en tur til Arendal til sommeren (om ikke ZumZum får valpiser da), så da må vi få hilse på dere alle :ahappy:

:lol: Argyr blir kjempesuperhappy hvis du kommer og vil kosemose!

Valpiser er da ingen hindring? Vi har god plass. :whistle:

Bambi har vi ikke, men det tusler noen ute her hver natt, for det forsvinner noen plante-knopper og krokus her iblandt :lol:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som har såååå lyst på en geit :wub: når er disse leveringsklare og hvilken pris tar du for de? :whistle: neeeida ikke lyst på :D og typen som har sakt at jeg kan få lov å få en geit :D og vi har goood plass til masse dyr vi :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag ga Astra meg litt av en overraskelse! På vei ut på tur med bikkjene så jeg ingenting unormalt. Da jeg satt i sofaen etter turen (ganske nøyaktig klokka 13) kikket jeg ut kjøkkenvinduet og så to stk. lama ligge på avsatsen foran inngangspartiet. Det er jo forsåvidt normalt, men bak Astra så jeg noe avlangt og tynt med klump i enden som hjernen min ikke klarte å desifferere. Tanken slo meg at det kunne være en hoven fot og at hun hadde brukket beinet stygt siden det lå ut rett bak henne - og i det jeg spratt opp for å løpe ut så jeg at "benet med hevelse" beveget seg opp og ned. :blink:

Hjernen jobbet mildt sagt på høygir og da jeg kom frem til henne kunne jeg konstatere at dette snodige greiene heldigvis "bare" var en veldig lang hals med et hode på - et føll på vei ut! :o

Jeg ante jo ikke at hun var drektig i det hele tatt, så dette tok meg mildt sagt på senga. Jeg har lest litt om følling hos lama, men det var jo ikke planlagt noen føll her før tidligst neste sommer, så det lå ikke lengst frem i hjernemassen akkurat. Heldigvis har jeg lest litt om hestefølling også, og det er ikke store forskjellen på lama og hest, en del kan jeg jo fra geit også.

Fem sekunder etter at jeg hoppet opp på kanten kom resten av ham ploppende ut og jeg fjernet slim fra munnen hans og løp så inn for å hente et håndkle. Astra hadde lagt seg på et uggent sted. Ikke bare oppå en avsats, men en avsats full av døde blader, jord, rusk og rask. Den lille hvite var ikke spesielt hvit, for å si det sånn. Jeg tørket av det verste og la ham ned på hellene (som forsåvidt ikke var fri for rusk og rask heller, men bedre i alle fall :icon_redface: ) , og der sprellet han rundt, snakket med både mor og tante og tok sine første vaklende steg. :wub:

Alt er bra med mor og barn. :)

Han fikk umiddelbart navnet Pegasus siden han er hvit og har "vinger" - en brun flekk på hver side. Jeg fant ut at det også er et tobakkselskap, så da passer det jo i temaet. :lol:

Nå må vi jo anta at Delta er drektig også, siden de åpenbart har gått sammen med hingst før vi hentet dem. Det skal være ganske så umulig å se på lama (ihvertfall med så mye pels) og jeg vil ikke stresse henne med ultralyd eller klemming og dytting, så vi får bare vente og se. De kom vel hit i august og går drektig i 11 mnd, så inntil vi skriver september sover jeg med et øye åpent. :lol:

Bildespam! :D

20 minutter gammel

IMG_3961.jpg

Mamma og tante blir kjent med gutten

IMG_3968.jpg

Avsatsen han ble født på i bakgrunnen

IMG_3988.jpg

Man blir jaggu sliten av å bli født! :wub:

IMG_4026.jpg

Bright eyed and bushy tailed

IMG_4037.jpg

Nybakt mamma Astra er veldig på vakt, her hører hun en kalkun i løvet - skummelt!

IMG_4047.jpg

Nussenese :wub:

IMG_4078.jpg

IMG_4079.jpg

Er ikke så lett å ha kontroll på disse lange greiene! Tre timer gammel her

IMG_4080-1.jpg

Astra er kjip og leder ham inn i hinderløype

IMG_4087.jpg

Hva ER du for noe?!

IMG_4097.jpg

IMG_4095.jpg

Must.. Stay.. Awake..

IMG_4104.jpg

Trøtt

IMG_4106.jpg

Trøttere

IMG_4110.jpg

Og så sovnet vi

IMG_4112.jpg

Mamma sjekker innom

IMG_4114.jpg

Det var en fin overraskelse, var det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, så moro med lama baby da! han var bare utrolig ubeskrivelig skjønn :wub: Gratulerer til mamma lama, tante lama og matmor og alle de andre dyrene hos dere med skjønn velskapt skapning!

*ønsker seg veldig lama-smiske med samboer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket datoer og slikt og kommet frem til at hvis Delta ble parret samme dag som hun kom hit (noe senere enn det går jo ikke siden det ikke er noen hingst her) og går drektig så lenge som bare mulig, så kan det komme føll så sent som i midten av august. Det er jo ikke veldig sannsynlig at det skulle klaffe sånn, men inntil da regner jeg henne som drektig. Så kan vi jo håpe Pegasus får en lekekamerat i løpet av sommeren. :)

:wub: Noe så fantastisk morsomt og nydelig :wub: Mååå komme og hilse på han!

Når kommer du? :whistle:

så utrolig morsomt! Fiiine dyr.

Takk!

nei, så moro med lama baby da! han var bare utrolig ubeskrivelig skjønn :wub: Gratulerer til mamma lama, tante lama og matmor og alle de andre dyrene hos dere med skjønn velskapt skapning!

*ønsker seg veldig lama-smiske med samboer*

Takk!

Smiske med naboen: Lamaer er grasiøse og stillferdige dyr som verken biter, sparker eller spytter på folk, har faste doplasser og lager mindre avtrykk på underlaget enn en joggesko. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...