Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrehagen i Tvedestrand


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Elsker de øynene på Lamadamene! Og lillemann er jo bare helt skjønn! Jeg vil å besøke dere! Kanskje ta med ett barn? Hun ville elsket den lille

Fornuftige og lydige barn er også velkomne. :)

Sukk, så søte, for en idyll - om enn litt absurd også! :lol:

Absurd? :lol:

Nå har Pegasus oppdaget at han har fjærer i beina og får sånne raptuser hvor han sprinter rundt på de lange tynne beina sine. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med fornuftig og lydige da *ler* Du får høre med Rak om hva hun mener om det barnet :P

Jeg mener unger som ikke løper rundt som villmenn, skriker, bråker eller kan finne på å være kjip med dyra. Det er ikke så himla mange regler her altså, oppfør deg som folk og ikke følg etter dyra/gjør noe mot deres vilje. :)

Edit: Det gjelder folk i alle aldre, forresten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må.Ha.Lama!

Bare vente liiitt til.

Men Hellebarnet er en herlig liten snuppe! Ikke bråker hun, vant med hunder er hun, høfflig er hun, ikke springer hun rundt og er idiot, hun tar til seg beskjeder og generelt er herlig! Hadde det ikke vært for at hun kjeder seg litt her, så hadde jeg kidnappet henne til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må.Ha.Lama!

Bare vente liiitt til.

:lol:

Men Hellebarnet er en herlig liten snuppe! Ikke bråker hun, vant med hunder er hun, høfflig er hun, ikke springer hun rundt og er idiot, hun tar til seg beskjeder og generelt er herlig! Hadde det ikke vært for at hun kjeder seg litt her, så hadde jeg kidnappet henne til stadighet.

Sånne barn må gjerne komme på besøk. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Noen nye beboere i dyrehagen kom i kveld. Bare to av dem var planlagt, men så ble visst sjåføren og selgeren så gode kompiser at det fulgte med en ekstra emu, to kaniner, en hane og en høne også. Hvis noen har lyst på et par fine dvergkochiner (og kanskje et par kaniner også?) så får de bare si ifra! :P

Emuene er grådig søte, klumsete, sosiale og nysgjerrige. Vil gjerne smake på både klokker, briller, hender, sko, klær osv. De synes det er helt greit å bli klådd på, i motsetning til lamaer. :P

Smake på hånd

IMG_4803.jpg

IMG_4839.jpg

Synes det er helt ok med kos :D

IMG_4805.jpg

Ooooh, husmortøffel!

IMG_4810.jpg

Hallo!

IMG_4815.jpg

Bilde som (forhåpentligvis) viser at det er to hanner og en hunn

IMG_4821.jpg

Hannene skal ha et ganske tydelig "bullseye" i bakhodet mens hunnene har et mer tilfeldig mønster

IMG_4822.jpg

Tre stk. brødhuer :P

IMG_4826.jpg

IMG_4832.jpg

IMG_4833.jpg

IMG_4836.jpg

Dinofugl

IMG_4838.jpg

Vil gjerne smake litt på kameraet også

IMG_4828.jpg

Aner ikke hva disse to er eller hvor gamle de er, bare at det skal være to jenter. De virker ganske tamme, spreller ikke når de blir løftet og stikker ikke unna når man tar på dem.

IMG_4830.jpg

Høna og hanen har jeg ikke bilder av i kveld, de er inne hos de store kalkunkyllingene i natt. Emuene og kaninene bor for øyeblikket i kjellergangen der det er lett å vaske etter dem, men skal naturligvis flytte ut i egnet hus/innhegning når det er ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: hva slags farge er DK høna forresten?

Hun VAR hvetefarget. :hmm: Dustekatt.

De var kule :ahappy:

Nå kan du snart begynne å konkurere med dyrehagen litt lenger sørover i landet :lol:

:lol:

Imuuu! Vil zebraene bli viltfarget når de blir eldre?

Jepp, gråbrun-ish.

Tenk å våkne opp og ha alle de der gående rundt ute da! :wub:

Litt rart spørsmål kanskje, men hvordan starta det hele? :)

Eller inne. *host*

Vel, det startet vel med en liten sprett som alltid forsvant i retningen nærmeste dyr, men som ikke engang fikk lov å ha fisk - og så ble hun voksen og traff en mann som delte drømmen om å bo i skogen omringet av natur og stillhet og gjerne en hel bråte med dyr (blir ikke så stille likevel, men er noe helt annet enn folkeskrål og bilsus). Etterhvert flyttet vi jo hit og fikk muligheten. Kan skylde litt på ElinT da, siden det var hun som "sørget for" at vi begynte med både geit og høns. :P

Det er ingen konkrete planer om flere arter her nå, mulig det blir noen ender eller gjess i dammen vi skal demme opp etterhvert.

Det skal dog sies at dyrene vi har er ganske low maintenance, det går liksom stort sett i påfyll av mat og vann med jevne mellomrom. Jeg har alltid hatt lyst på hest, men selv en enslig hest har større krav til faste rutiner og arbeid enn jeg har kapasitet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...