Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrehagen i Tvedestrand


Argyr

Recommended Posts

En helt uredigert film fra i dag. Terrorfuglene prøver å spise kameraet og Delta er furten på de andre for noe, så hun har mye å prate om. Rakk å få med kalkuner som viser seg frem for emu også, før batteriet døde på seg.

Har kjøpt en haug kompostgrinder i dag så de får større uteplass når de luftes, video av terrorfugler som fjoller kommer senere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Fine dyrehagen :wub: Jeg er misunnelig, skal innrømme det!

Jeg synes ikke det er så rart jeg - skal jeg innrømme. :lol:

Fy søren så flotte kalkunene har blitt! De andre er nydelige,vakre øyne på emuer og lamaer :wub:

Ja, sant? Blitt riktig voksne har de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: Gærningene

Edit:

Gærningene har fått navn av gubben. Frøkna fikk navn av meg da - (Dro)Maia (etter artsnavnet for emu, dromaius), gutta heter Donk og Nugget (fra Crocodile Dundee).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sjarmerende dem er! :wub: Emu forbinder jeg liksom med disse langbeinte fuglene som springer foran biler på støvete veier, og om ikke har vett og svinge av.. :lol:

Skal du ha dine frittgående sammen med resten av dyreflokken når dem er blitt større?

Og du var fornøyd med at det var 2 gutter og en jente, noen spesiell grunn,de vil ikke begynne og diskutere om damen når dem blir større? vet ikke hvordan dem er i flokk jeg.. men det er vel struts som går i par kanskje?

De virket iallefall utrolig morsomme og sjarmerende, du får sikkert masse god underholding der fremover :wub: kule navn også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha dine frittgående sammen med resten av dyreflokken når dem er blitt større?

Og du var fornøyd med at det var 2 gutter og en jente, noen spesiell grunn,de vil ikke begynne og diskutere om damen når dem blir større? vet ikke hvordan dem er i flokk jeg.. men det er vel struts som går i par kanskje?

Ja, de skal få gå løse når de blir større.

Gutta er importert som rugeegg fra Danmark, mens Maia kommer fra en stamme i Norge. Hos emu er det hannen som ruger på eggene og en hunn legger gjerne egg hos flere hanner. De danner sjelden par, hunnen legger bare eggene og så er hun ferdig med jobben. :lol: Litt omvendt av vanlig altså, vil man ha flere kull i samme sesong må man ha mer enn en hann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Det hørtes i grunn veldig flott ut, hvorfor er mannfolk mer lik emu? :lol:

Jammen da forstår jeg du vil ha flere hanner :ahappy:

Du skal vel ikke ha noen dexter kyr, og esel av noe slag også da :lol: passer liksom inn i den lille dyrehagen din :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ikke ha noen dexter kyr, og esel av noe slag også da :lol: passer liksom inn i den lille dyrehagen din :ahappy:

Jeg har vært innom tanken på både ku/okse og gris, men både jeg og gubben er enige om at vi aldri ville klart å slakte og spise den ene oksen eller grisen, da kjenner man dem jo. Det er tanken bak å ha mange kalkuner, man ser ikke forskjell og blir ikke kjent med hver enkelt - det er litt verre å ha en hel skokk kyr. :P

Så da må vi i så fall samarbeide med noen og gjøre som i gamle dager, du spiser vår og vi spiser din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spise nei :blink: jeg tenkte nå mer på 2-3 søte små dvergkuer jeg, bare for hygge liksom :ahappy: slike vil jeg ha om jeg bor slik til en gang :ahappy: kan jo melkes til eget bruk, og evt om man vil avle dem kan man jo spise evt oksekalver om måtte dukke opp..

hehe skjønner dette med kalkunene, jeg var innom tanken om jeg skulle ruge ut kalkuner i vår, og spise dem til høsten/vinter.. men slo fort fra meg tanken, det ville bare være et *lure seg selv* proskjekt.. bare fordi man har lyst på kalkuner liksom :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom tanken på både ku/okse og gris, men både jeg og gubben er enige om at vi aldri ville klart å slakte og spise den ene oksen eller grisen, da kjenner man dem jo. Det er tanken bak å ha mange kalkuner, man ser ikke forskjell og blir ikke kjent med hver enkelt - det er litt verre å ha en hel skokk kyr. :P

Så da må vi i så fall samarbeide med noen og gjøre som i gamle dager, du spiser vår og vi spiser din.

Gjorde man virkelig det i gamle dager? Det er nesten så jeg får igjen troa på menneskene! :lol: Jeg har aldri helt kommet over da naboene spiste ungenes to kaniner. Jeg liker fortsatt ikke de naboene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde man virkelig det i gamle dager? Det er nesten så jeg får igjen troa på menneskene! :lol: Jeg har aldri helt kommet over da naboene spiste ungenes to kaniner. Jeg liker fortsatt ikke de naboene!

:lol:

Kaninkjøtt er veldig godt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra dagens sprell. :ahappy:

Vann er populært - men de skjønner ikke helt denne kanten på "dammen" :lol:

IMG_4902.jpg

IMG_4900.jpg

Brød er god snacks

IMG_4894.jpg

Litt sprelling i sola

IMG_4884.jpg

IMG_4881.jpg

IMG_4853.jpg

Nugget (som er skyld i tåka på bildene, han flekket den til :P )

IMG_4875.jpg

IMG_4865.jpg

Maia er helt ekstrem på å pille på veska mi

IMG_4848.jpg

Nugget igjen - kamera er veeeldig spennende!

IMG_4863.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke bare fuglene som er herlige der,fantastiske Garm da.... Han enser dem ikke i hele tatt,kun ball i hodet hans :D

Googlet raringene jeg,de kan jo bli opptil 20 år gamle :blink: Toppfart på 50 km/t...det overrasket dog ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Emuene har flyttet ut! Vel, bare til låven da. De var blitt så store at de trengte mer tumleplass, men de er enda ikke så store at de får være ute om natta (rev) så da får de bo i geitehuset til vinteren kommer. Geitene sover jo foran inngangsdøra her likevel..

Disse bildene ble veldig rare (og tåkete, men det er delvis emuenes skyld), men jeg gjør det enkelt og skylder på Raksha som hadde tullet med kameraet mitt. :innocent:

Emuene har vokst en smule

IMG_5369.jpg

De har byttet ut hodefjærene

IMG_5403.jpg

For illustrative purposes

IMG_5416.jpg

Sniker inn fine Garmen her jeg, han er da en del av dyrehagen han og!

IMG_5427.jpg

Dette går FORT!

IMG_5437.jpg

Først setter man seg ned og glor

IMG_5459.jpg

Og så hiver man innpå, bokstavelig talt

IMG_5454.jpg

IMG_5462.jpg

Svosj!

IMG_5467.jpg

Atte, hæ?

IMG_5468.jpg

IMG_5472.jpg

De vokser snart ut av dette også

IMG_5490.jpg

IMG_5500.jpg

Og så Pegasus da, som bare blir søtere og morsommere

IMG_5473.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...