Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Desverre så viser det seg jo at hun ikke har problemer med å få tak i hunder i norge, så da er det vel enda enklere i sverige som er et mye større land, og som ikke har hatt dekning av saken i de store mediene. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager asså, men jeg synes det bare er tåpelig å kalle det heksejakt å prøve å forhindre at en lignende tragedie skjer igjen! Hun har helt tydelig ingen respekt for lov og rett! Det er klart det er derfor vi har rettsystemet, for at folk skal slippe å ta loven i egne hender. Men når noen, som i dette tilfellet, har anket saken sin helt sil høyesterett og tapt der, og fremdeles nekter å innse at hun gjør noe feil, nekter å følge loven og isteden velger å flytte utenlands for å fortsette der...??? Selv ihuga AS-fans må da se det...? Og når jeg sier at noe må gjøres så snakker jeg selvfølgelig ikke om å følge etter dama og nekte henne å passere grensa eller true henne på livet må du da skjønne! Jeg snakker om ting som å kontakte de som kontaktes kan av øvrigheter etc. Å si at dette er heksejakt må jo være som å si at det var heksejakt å kontakte mattilsynet ang saken i første omgang...

Og den dagen hun godtar dommen sin og slutter med hundeoppdrett så slutter "heksejakta", er liksom så enkelt. Den dagen hun begynner å følge loven så får hun leve i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager asså, men jeg synes det bare er tåpelig å kalle det heksejakt å prøve å forhindre at en lignende tragedie skjer igjen! Hun har helt tydelig ingen respekt for lov og rett! Det er klart det er derfor vi har rettsystemet, for at folk skal slippe å ta loven i egne hender. Men når noen, som i dette tilfellet, har anket saken sin helt sil høyesterett og tapt der, og fremdeles nekter å innse at hun gjør noe feil, nekter å følge loven og isteden velger å flytte utenlands for å fortsette der...??? Selv ihuga AS-fans må da se det...? Og når jeg sier at noe må gjøres så snakker jeg selvfølgelig ikke om å følge etter dama og nekte henne å passere grensa eller true henne på livet må du da skjønne! Jeg snakker om ting som å kontakte de som kontaktes kan av øvrigheter etc. Å si at dette er heksejakt må jo være som å si at det var heksejakt å kontakte mattilsynet ang saken i første omgang...

Og den dagen hun godtar dommen sin og slutter med hundeoppdrett så slutter "heksejakta", er liksom så enkelt. Den dagen hun begynner å følge loven så får hun leve i fred...

Godt sagt!

jeg for min del skal gjøre mitt for å advare alle mine bekjente - og hele "basenjisverige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterade UtstK CS beslut att stänga av den norska hundägaren Aud Stockman från att delta på utställningar och prov i Sverige under tre år från dagens datum till den 11 november 2011.

Dette er det eneste SKK har uttalt om AS. Slik jeg tolker det il hun allerede fra hun flytter til Sverige kunne registrere - og selge valper, og kan delta på utstillinger m.m. etter nov-2011.

Nå skal det heldigvis sies at Sverige har et enda striktere reglement mtp hundehold, så vi får se hvor saken ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg sier at noe må gjøres så snakker jeg selvfølgelig ikke om å følge etter dama og nekte henne å passere grensa eller true henne på livet må du da skjønne! Jeg snakker om ting som å kontakte de som kontaktes kan av øvrigheter etc. Å si at dette er heksejakt må jo være som å si at det var heksejakt å kontakte mattilsynet ang saken i første omgang...

Og den dagen hun godtar dommen sin og slutter med hundeoppdrett så slutter "heksejakta", er liksom så enkelt. Den dagen hun begynner å følge loven så får hun leve i fred...

Bleeh. Jeg skrev et langt svar, men fant ut at jeg mest sannsynlig snakker til en vegg uansett, dere er ute etter blod. Merkelig at dere ikke forfølger alle lovbrytere med samme engasjement. Dette er faktisk ikke den eneste, selv om den tilfeldigvis fikk mer publisitet og folk hengte seg på som bjellekyr. Det er det inntrykket jeg får. Og det er ikke pent. For en utenforstående ser det faktisk ut som noe som foregikk for 200 år siden på markedsplassen, når noen hadde stjålet et brød. Det er mentaliteten her jeg har problemer med, uavhengig av lovbruddet som forøvrig ikke er noe jeg synes er akseptabelt. Klart lovbrudd bør straffes og hindres i å begås igjen. Men det er fortsatt, som jeg har sagt tidligere, det vi har rettsvesenet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og når denne kvinnen ikke vil respektere straffen samfunnet har gitt henne, men flykter til et annet land for å fortsette sitt hundehold forventer du at vi skal gi henne et klapp på skulderen og ønske lykke til??

Kvinnen har blitt DØMT- med god grunn- til ikke å ha hunder mer grunnet sitt GRUFULLE hundehold. Det skal GANSKE mye og sterke bevis til for å få en slik dom i Norge. Det er heldigvis ikke mange slike saker her.

Ville du ha overlatt din hund til denne kvinnen? Ikke? Hvorfor da en annen hund?

Det er dette vi ønsker å forhindre. Vi ønker at dommen skal respekteres. Vi vil kjempe for dyrene, og sørge for at ingen hunder trenger å bo under slike kår.

Hva er det du egentlig ønsker? Stakkars kvinnen må jo få lov til å ha hund? Vi må jo være snille med henne? Ikke hindre henne i å skaffe, selge og drive rovdrift på dyrene sine?

Vet du egentlig hva hun har gjort?

Føler meg mektig provosert her, og det er det ikke ofte jeg blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så enkelt for folk som ikke har satt seg inn i saken å forstå den. Men jeg er enig, vi skal ikke drive heksejakt. Jeg er vel med i den gruppa som mener det ikke drives heksejakt ved å gå ut å advare oppdretter om damen. Hadde jeg vært oppdretter eller vært på nippet til å omplassere hund, så ville jeg veldig gjerne hatt noe av den informasjonen jeg, og flere andre, sitter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og når denne kvinnen ikke vil respektere straffen samfunnet har gitt henne, men flykter til et annet land for å fortsette sitt hundehold forventer du at vi skal gi henne et klapp på skulderen og ønske lykke til??

Kvinnen har blitt DØMT- med god grunn- til ikke å ha hunder mer grunnet sitt GRUFULLE hundehold. Det skal GANSKE mye og sterke bevis til for å få en slik dom i Norge. Det er heldigvis ikke mange slike saker her.

Ville du ha overlatt din hund til denne kvinnen? Ikke? Hvorfor da en annen hund?

Det er dette vi ønsker å forhindre. Vi ønker at dommen skal respekteres. Vi vil kjempe for dyrene, og sørge for at ingen hunder trenger å bo under slike kår.

Hva er det du egentlig ønsker? Stakkars kvinnen må jo få lov til å ha hund? Vi må jo være snille med henne? Ikke hindre henne i å skaffe, selge og drive rovdrift på dyrene sine?

Vet du egentlig hva hun har gjort?

Føler meg mektig provosert her, og det er det ikke ofte jeg blir!

Tror ikke du har lest hva jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har lest hva jeg skrev.

Såvidt jeg forstår mener du at vi driver heksejakt, og at vi bør være "snillere" mot denne kvinnen. Du sammenligner det bl.a. med som skjedde for 200 år siden på markedsplassen når noen hadde stjålet et brød, noe som for meg blir en helt vill sammenligning i forhold til denne saken.

Jeg forklarer hvorfor jeg mener det er nødvendig å opplyse så mange som mulig om hva hun har gjort for å forhindre at det skjer igjen. Snakker vi forbi hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstår mener du at vi driver heksejakt, og at vi bør være "snillere" mot denne kvinnen. Du sammenligner det bl.a. med som skjedde for 200 år siden på markedsplassen når noen hadde stjålet et brød, noe som for meg blir en helt vill sammenligning i forhold til denne saken.

Jeg forklarer hvorfor jeg mener det er nødvendig å opplyse så mange som mulig om hva hun har gjort for å forhindre at det skjer igjen. Snakker vi forbi hverandre?

Ja, vi snakker forbi hverandre. Jeg syns folk som bare følger andre, som kanskje har mer innsikt, burde holde seg fra å spre unødvendige ting som "ååå det må da være noe vi kan gjøre for å stoppe <sett inn passende ukvemsord>.." for etter min mening fører det ikke noe godt med seg. Jeg har aldri kritisert dem som har meldt fra til relevante instanser, men denne offentlige lynsjingen er for meg overflødig. Ikke fordi jeg synes vi skal være snille mot henne spesielt. Jeg synes nå forøvrig at man bør være snill mot alle, men gjøre det som er nødvendig. Det er kanskje her poenget ligger. Drittslenging er aldri bra, handling kan være bra!

Jeg sammenlignet det forresten ikke med å stjele brød..du kan godt erstatte brødet med noe som passer. Jeg syns bare reaksjonen minner om en sint horde som er klar for å henge noen offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleeh. Jeg skrev et langt svar, men fant ut at jeg mest sannsynlig snakker til en vegg uansett, dere er ute etter blod. Merkelig at dere ikke forfølger alle lovbrytere med samme engasjement. Dette er faktisk ikke den eneste, selv om den tilfeldigvis fikk mer publisitet og folk hengte seg på som bjellekyr. Det er det inntrykket jeg får. Og det er ikke pent. For en utenforstående ser det faktisk ut som noe som foregikk for 200 år siden på markedsplassen, når noen hadde stjålet et brød. Det er mentaliteten her jeg har problemer med, uavhengig av lovbruddet som forøvrig ikke er noe jeg synes er akseptabelt. Klart lovbrudd bør straffes og hindres i å begås igjen. Men det er fortsatt, som jeg har sagt tidligere, det vi har rettsvesenet til.

Ja, om du mener at vi skal la denne stakkars misforståtte damen få fortsette som hun har gjort så snakker du definitivt til en vegg hos meg! Jeg er overhodet ikke ute etter blod, jeg er ute etter at ikke flere hunder skal lide pga denne dama. At du tydeligvis synes det er helt ok får du ta på din egen samvittighet. Hvorfor skal man forfølge lovbrytere som godtar sin straff? Dette er ei dame som viser fingeren til hele det norske rettsvesenet og setter seg selv og sine egne ideer høyere, og det er ok i dine øyne da altså? Jeg synes også det er biiiittelitt forskjell på å stjele et brød og mishandling av levende vesener.

Siden du mener at lovbrudd bør straffes og hindres i å begås igjen. Hvordan mener du det skal skje i akkurat denne helt konkrete saken da? Mener du at det må være helt nødvendig at saken skal ta 15-20 år med oppbygging og naboklager og problemer og hunder som lider før hun blir ordentlig "oppdaget" i Sverige bare for at vi ikke skal være sånne vemmelige heksejegere som sladrer på den uskyldige dama (i Sverige er hun jo ikke dømt så da er hun vel pr def uskyldig der...?)?

Jeg synes faktisk det er fryktelig feil å stappe hodet i sanden og late som ingenting i saker hvor levende vesener (uansett om det er dyr eller folk) lider om man kan gjøre en liten innsats og forhindre det! Men du kan jo gå ut i svensk media og forklare hvor uskyldig og misforstått hun er om det plager deg sånn? Thomas Quick sitter jo uskyldig dømt for ett og annet der borte også, du kan sikkert hjelpe han litt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns folk som bare følger andre, som kanskje har mer innsikt, burde holde seg fra å spre unødvendige ting som "ååå det må da være noe vi kan gjøre for å stoppe <sett inn passende ukvemsord>.." for etter min mening fører det ikke noe godt med seg. Jeg har aldri kritisert dem som har meldt fra til relevante instanser, men denne offentlige lynsjingen er for meg overflødig. Ikke fordi jeg synes vi skal være snille mot henne spesielt. Jeg synes nå forøvrig at man bør være snill mot alle, men gjøre det som er nødvendig. Det er kanskje her poenget ligger. Drittslenging er aldri bra, handling kan være bra!

Det er nettopp det folk ønsker å gjøre - DET SOM ER NØDVENDIG for at ikke flere hunder skal lide samme skjebne som de som er "omkommet" på gården til denne damen til nå. Det er groteskt mange hunder som har dødd i løpet av årene hos denne personen. Hun er dømt, anken er avvist, og hun får ikke lov til å holde hund i Norge. Damen rømmer til Sverige for å unngå den norske dommen - og du mener altså at det blir galt at folk gjerne vil advare svenske hundeoppdrettere mot denne personen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du mener at vi skal la denne stakkars misforståtte damen få fortsette som hun har gjort så snakker du definitivt til en vegg hos meg! Jeg er overhodet ikke ute etter blod, jeg er ute etter at ikke flere hunder skal lide pga denne dama. At du tydeligvis synes det er helt ok får du ta på din egen samvittighet. Hvorfor skal man forfølge lovbrytere som godtar sin straff? Dette er ei dame som viser fingeren til hele det norske rettsvesenet og setter seg selv og sine egne ideer høyere, og det er ok i dine øyne da altså? Jeg synes også det er biiiittelitt forskjell på å stjele et brød og mishandling av levende vesener.

Siden du mener at lovbrudd bør straffes og hindres i å begås igjen. Hvordan mener du det skal skje i akkurat denne helt konkrete saken da? Mener du at det må være helt nødvendig at saken skal ta 15-20 år med oppbygging og naboklager og problemer og hunder som lider før hun blir ordentlig "oppdaget" i Sverige bare for at vi ikke skal være sånne vemmelige heksejegere som sladrer på den uskyldige dama (i Sverige er hun jo ikke dømt så da er hun vel pr def uskyldig der...?)?

Jeg synes faktisk det er fryktelig feil å stappe hodet i sanden og late som ingenting i saker hvor levende vesener (uansett om det er dyr eller folk) lider om man kan gjøre en liten innsats og forhindre det! Men du kan jo gå ut i svensk media og forklare hvor uskyldig og misforstått hun er om det plager deg sånn? Thomas Quick sitter jo uskyldig dømt for ett og annet der borte også, du kan sikkert hjelpe han litt også!

Hvor har jeg sagt at jeg synes hun er uskyldig og misforstått? Skjerp deg. Dette svaret er lavmål. Du putter ord i munnen min som jeg aldri har tenkt eller ytret. Så du tror at alle andre lovbrytere godtar sin straff? Tenk igjen. Jeg har ikke ord for den siste setningen din, og jeg kommer ikke til å svare på videre angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det folk ønsker å gjøre - DET SOM ER NØDVENDIG for at ikke flere hunder skal lide samme skjebne som de som er "omkommet" på gården til denne damen til nå. Det er groteskt mange hunder som har dødd i løpet av årene hos denne personen. Hun er dømt, anken er avvist, og hun får ikke lov til å holde hund i Norge. Damen rømmer til Sverige for å unngå den norske dommen - og du mener altså at det blir galt at folk gjerne vil advare svenske hundeoppdrettere mot denne personen ?

Nei, men det kan gjøres "bak kulissene" uten at man oppretter et utall av motstandsgrupper mot en enkeltperson. Jeg har sagt min mening. Jeg er lei av at folk putter ord i munnen på meg. Bare fordi jeg ikke støtter enkeltes "crusade", betyr ikke at jeg støtter "den andre siden". I alle fall ikke når jeg spesielt har presisert at DET GJØR JEG IKKE. Angrer på at jeg sa noe i det hele tatt nå, for det blir mer og mer tydelig at dere bare har blod på tann. Jeg er faktisk uskyldig, men dere tåler ikke kritikk overhodet, og begynner å sammenligne meg med selve lovbryteren...hvor skrudd er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra retn.linjene her på Sonen:

§1.11

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Og likevel får denne tråden fortsette i det uendelige...

Er det virkelig greit med borgervern når det gjelder henne, men ikke alle de andre som blir tatt for slikt (som også har stått i avisene, noen også diskutert her inne)?

Og nei - jeg har ikke tenkt å verken begrave hodet i sanden, selge henne avlsdyr eller har spesielt lyst til å se henne på utstillinger igjen. (Sånn diskusjonsteksnikk er vel også litt lavmål?)

Sånn folk har fått holde på i denne tråden er både usmakelig og flaut, men underholdende nok så dere må gjerne fortsette for min del!

Jeg bare lurer på HVEM det er dere mener som fremdeles må advares her inne, siden tråden aldri slutter?

Dom er falt, damen flytter utenlands hvor straffen er tidsbestemt - og vårt rettsystem er faktisk slik at når man har avtjent sin straff så har man det. Hvis hun bryter loven NÅ (og man vet det) skal det i så fall rapporteres til politiet - ikke Hundesonen.

Hvor mange av dere som har klaget her inne har faktisk gjort det samme til en myndighet som faktisk har rett å gjøre noe med det?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei, men det kan gjøres "bak kulissene" uten at man oppretter et utall av motstandsgrupper mot en enkeltperson.

Hvorfor det? Hun har en offentlig dom og en like offentlig avvist anke. Hun har selv gått ut i Media med fullt navn og åpenhet om saken for å sanke medlidenhet, hun har selv støttegruppe og diverse på facebook åpent for alle. Hvorfor i all verden skal man holde kjeft om dette?

Du mener hun skal få herje fritt i Sverige, alle må jo få lov å starte på nytt så om 10 år kan Norge sitte på gjerdet og si dummer svensker som ikke så dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Hun har en offentlig dom og en like offentlig avvist anke. Hun har selv gått ut i Media med fullt navn og åpenhet om saken for å sanke medlidenhet, hun har selv støttegruppe og diverse på facebook åpent for alle. Hvorfor i all verden skal man holde kjeft om dette?

Du mener hun skal få herje fritt i Sverige, alle må jo få lov å starte på nytt så om 10 år kan Norge sitte på gjerdet og si dummer svensker som ikke så dette før?

Ja, jeg syns dyremishandling er helt greit og at hun burde få en stor porsjon is og litt godis. Og så syns jeg alle skal ta bølgen for lommemannen.

Dere klarer tydeligvis ikke å se at man kan være uenig i måten en sak behandles på, uten å nødvendigvis være uenig i selve saken. Good bye hundesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns dyremishandling er helt greit og at hun burde få en stor porsjon is og litt godis. Og så syns jeg alle skal ta bølgen for lommemannen.

Dere klarer tydeligvis ikke å se at man kan være uenig i måten en sak behandles på, uten å nødvendigvis være uenig i selve saken. Good bye hundesonen.

Forstår veldig godt hva du mener, og er enig i det mye av det du sier. Enkelte av innleggene her til deg blir rett og slett bare for tåpelige til at jeg i det hele tatt kan ta det seriøst. Får være måte på åssen type briller folk skal lese innlegg med.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola og Susanna: Jeg er 110% enige med dere. Og det som er ille er at når man går ut og åpnet tar motstand fra heksejakt og gapestokk så tror automatisk folk at man er venninne med dama. Det er så langt unna sannheten som det kan komme.

Enten vil ikke folk forstå eller så klarer de ikke å nyansere. Vi trenger ikke flere advarsler mot henne. Og Facebookgruppa er motbydelig. Folk vil henge henne, skyte henne og legger ut bilder av henne kun for at nysgjerrige folk skal bli tilfredsstillt. Det er rett og slett motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...