Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling


Argyr

Recommended Posts

Kjente til en som fikk beslagelegget førerkortet og han hadde da vært uten i ca 15 år så noen ganger kan ting bli lengere. Du har også livtidsdom med ett eller annet som ejg ikke husker som godt kan bli lengere enn 21 år.

mener å ha lest i mange drapsaker at det kommenteres at straffene aldri blir mer enn 21år, da dette er mild straff for groteske forbrytelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Er flere her som har vært hos damen, og snakket med damen.

Er ikke spesifisert antall år i dommen, bare livstid. Så hva det vil si i praksis vet jeg ikke. Men hun har bosatt seg i sverige og har nå et blandingskull til salgs, så nei, hun har ikke tatt til seg noe av kritikken, hadde hun gjort det så hadde hun blitt i norge og forholdt seg til dommen og innsett at hun bragte det på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere her som har vært hos damen, og snakket med damen.

Er ikke spesifisert antall år i dommen, bare livstid. Så hva det vil si i praksis vet jeg ikke. Men hun har bosatt seg i sverige og har nå et blandingskull til salgs, så nei, hun har ikke tatt til seg noe av kritikken, hadde hun gjort det så hadde hun blitt i norge og forholdt seg til dommen og innsett at hun bragte det på seg selv.

Ja, det er nok flere her inne som vet om hu personlig, men utifra hva jeg har sett på hundene derfra, både de vi har/hatt, og de som var på Standal, så mener jeg mye er overdramatisert... men jeg tviler heller ikke på at noen led mer enn nødvendig, men jeg tror ikke hu helt gjorde det for å være slem, men heller at alt gikk over styr så hu mistet kontrollen.. i og med at flere av hundene har gjort seg godt bemerket på utstillinger, og hestene hennes så meget bra ut på de bildene hu publiserte i lokalavisen der... derfor tror jeg alt bare gikk over styr og at hu ikke gjorde det helt med hensikt...

Det at hu flyttet til sverige, kan jo være at hu vil prøve på nytt, og vil vekk fra all denne netthets'n og begynne på nytt liv uten det(noe jeg også kan forstå, hu er nok ikke stolt over denne saken vil jeg tro)... men jeg har ikke snakket med hu akkurat om hvorfor sverige, så dette er nok bare antagelser, for jeg kjenner ikke alle fakta om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lese litt i tråden, så skjønner du kanskje hvorfor folk mener som de gjør. Hun gjorde noe galt, sikkert ikke med "vilje", fra starten ihvertfall, og nekter å ta straffen sin. Det er helt sikkert mange sider av historien, men jeg regner med at rettsvesenet sitter inne med nok riktig informasjon til at dommen ikke er tatt ut av luften.

Jeg tror hun hadde fått mer respekt om hun hadde blitt i Norge og fulgt opp dommen. Kanskje ville hun etter noen få år fått lov til å ha noen få hunder igjen. På denne måten har hun bare brakt mer forfølgelse over seg selv. Og begynne å avle blandingskull "på trass"? Hun sier hun ikke kan leve uten hunder rundt seg, noe jeg på sett og vis kan forstå, men å leve uten å avle på hund? Sorry mac, den dama har tapt, uansett hva hun gjør eller andre går god for nå. Handling viser mer enn ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu burde nok ikke begynne oppdrett med engang hu er på andre siden av grensen, det skal jeg være enig i, men i og med at hu ikke fikk utreisenekt, fordi da er det bare å begynne på'n igjen, så soner hu jo på en måte dommen sin her i landet, hvis man vrir og vender litt på det, for de kunne pålagt hu å bli i landet til dommen er sonet, så der har jeg ikke så mye mer å si, men oppdrett kan hu sette en god del på vent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Muligens hyggelig å la tvilen komme henne til gode, men når man lar far parre datter som da er 6 mnd, så er det ikke snakk om at ting går litt "over styr". Heller ikke når man avliver valp med å slenge den i veggen. Sorry, men ting har gåt aaaalt for langt til å bare ha "gått over styr".

Det står masse informasjon i tråden, damen selv snakker åpent om endel av det, og stiller seg totalt uforstående til all kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens hyggelig å la tvilen komme henne til gode, men når man lar far parre datter som da er 6 mnd, så er det ikke snakk om at ting går litt "over styr". Heller ikke når man avliver valp med å slenge den i veggen. Sorry, men ting har gåt aaaalt for langt til å bare ha "gått over styr".

Det står masse informasjon i tråden, damen selv snakker åpent om endel av det, og stiller seg totalt uforstående til all kritikk.

Det at far parrer datter er noe som bare kan skje, og det vet nok alle oppdrettere om alle hundene befinner seg sammen til tider, men at hu ikke tok abort da hun visste det(noe hu kanskje ikke gjorde) det hadde gått ann..

men ja, det er ikke riktig og kaste en valp i veggen, noe hu faktisk innrømte, men om det er bare for å slippe mer mas eller om det er sant er det nok bare hu som vet, keisersnitt hjemme er heller ikke no problem om man vet hva man gjør... og den med skudd i skallen var det naboen som sa han gjorde, og at det ble flere skudd fordi hunden prøvde å stikke av idet skuddet falt, så da er bomskuddet forståelig, selv om det ikke skulle skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at far parrer datter er noe som bare kan skje, og det vet nok alle oppdrettere om alle hundene befinner seg sammen til tider, men at hu ikke tok abort da hun visste det(noe hu kanskje ikke gjorde) det hadde gått ann..

men ja, det er ikke riktig og kaste en valp i veggen, noe hu faktisk innrømte, men om det er bare for å slippe mer mas eller om det er sant er det nok bare hu som vet, keisersnitt hjemme er heller ikke no problem om man vet hva man gjør... og den med skudd i skallen var det naboen som sa han gjorde, og at det ble flere skudd fordi hunden prøvde å stikke av idet skuddet falt, så da er bomskuddet forståelig, selv om det ikke skulle skjedd...

Seriøst?

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

:blink:

hva er problemet med keisersnitt om du vet hva du gjør? og hu hadde jo det meste av medisinske preparater sto det jo, og tydeligvis god kontakt med vetrinærer siden hu fikk til alt det der, så da ser jeg ikke problemet..

selv om man har fagbrev betyr det ikke at du kan alt, erfaring tilsier hva du kan og ikke! da hjelper det ikke med diplom for skolegang.. og når det er fare for liv, på både tispe og valper, så hadde nok enhver gjort det man kan for å hjelpe... hadde jeg gjort ihvertfall, så langt jeg kunne med min kunnskap og erfaring..

og naboen hadde visst innrømmet det skuddet og hvorfor det ble flere skudd, har jeg lest ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At damen hadde medisiner hun ikke skulle ha, sier vel mer om veterinærern hun hadde kontakt med enn de veterinærmedisinskekunskapene til damen.

Men I rest my case. All info som er offentlig ligger i denne tråden og på diverse linker. Om det ikke er nok til å endre synet fra at ring har "gått litt over styr" til at "ting har gått riv ruskende galt og damen ser ikke hva hun har gjort" så er det ingenting jeg kan si som kan endre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At damen hadde medisiner hun ikke skulle ha, sier vel mer om veterinærern hun hadde kontakt med enn de veterinærmedisinskekunskapene til damen.

Men I rest my case. All info som er offentlig ligger i denne tråden og på diverse linker. Om det ikke er nok til å endre synet fra at ring har "gått litt over styr" til at "ting har gått riv ruskende galt og damen ser ikke hva hun har gjort" så er det ingenting jeg kan si som kan endre det heller.

joa, men da visste hu ihvertfall hva hu trengte... men nok om det.. skulle ikke skjedd på denne måten..

og jeg ser irritasjonmomentet med at hu ikke forstår hva hu har gjort, i uttalen sin, for det blir veldig feil... men om du ser på bilde av den ene hunden, som jeg la ut, fra henne/standal's omplassering, så ser du fort at den ikke lider av skepsis og redsel...

vil bare fremme det at mange av hundene ikke lider personlig.. heller ikke den forrige vi hadde, og heller ikke mange av de som sto på standal, som jeg også har sagt tidligere her i tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men da visste hu ihvertfall hva hu trengte... men nok om det.. skulle ikke skjedd på denne måten..

og jeg ser irritasjonmomentet med at hu ikke forstår hva hu har gjort, i uttalen sin, for det blir veldig feil... men om du ser på bilde av den ene hunden, som jeg la ut, fra henne/standal's omplassering, så ser du fort at den ikke lider av skepsis og redsel...

vil bare fremme det at mange av hundene ikke lider personlig.. heller ikke den forrige vi hadde, og heller ikke mange av de som sto på standal, som jeg også har sagt tidligere her i tråden

Og poenget ditt med disse innleggene i denne tråden er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men da visste hu ihvertfall hva hu trengte... men nok om det.. skulle ikke skjedd på denne måten..

og jeg ser irritasjonmomentet med at hu ikke forstår hva hu har gjort, i uttalen sin, for det blir veldig feil... men om du ser på bilde av den ene hunden, som jeg la ut, fra henne/standal's omplassering, så ser du fort at den ikke lider av skepsis og redsel...

vil bare fremme det at mange av hundene ikke lider personlig.. heller ikke den forrige vi hadde, og heller ikke mange av de som sto på standal, som jeg også har sagt tidligere her i tråden

Irritasjonsmoment faktisk. Nei, jeg blir ikke "irritert" over at hun skjønner, hva jeg mener og synes om damen personlig skal jeg ikke skrive på trykk, personhets er ikke særlig akseptert.

Selvsagt er det kjempebra at hunden din, og flere, har kommet fra det uten varige mén, være seg psykisk eller fysisk - desverre kan man ikke si det samme om de 20 + hundene i møkkahaugen, valpen som ble slengt i veggen, valpene i frysern osv osv.

Og jada, jeg og vet hva jeg trenger for å foreta keisersnitt, men det unne ikke ramle meg inn å gjøre det selv uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du på en måte usaklig og barnslig... tåler ikke å høre at en hund fra Aud ikke lider av oppdragelsen/oppdrettet den har fått hos hu?!

Hadde en annen fra Aud før også, den led heller ikke no psykisk/fysisk pga hu... Og flere av de som havna på standal, var ikke så ille mentalt som alle påsto... de var heller rasetypiske! altså reserverte mot fremmende, og det skjønner jeg ihvertfall når miljøskiftet er så stort samtidig...

Nei, jeg lurer på hvorfor du ikke har levert tilbake hunden jeg. Du vet vel at Aud gjerne vil ha den og siden hun hadde det så bra der ifølge deg så er det vel bare fair av deg å gi den tilbake?

Hvilken var det du hadde før da?

når hu har sonet sin straff

Det har hun ikke gjort og har ingen planer om å gjøre. Hun erkjenner ikke engang at hun har gjort noe galt.

Her til lands så er livstid 5år(ihvertfall på førerkort) og så må du søke ekstraordinært, men om det gjelder slik her også, det vet jeg faktisk ikke, men norge er ett donald-land på det meste, så jeg har trua på at det er rundt 5-10år..

men er det slik at siden hu flyttet ut, så gjelder ikke soningen? hvis ikke så burde hu fått utreiseforbud i de 2årene hu har prøvetid.. men her er jeg ikke sikker, så om noen vet så er det bedre om de uttaler seg..

Hun har fått forbud mot å eie og håndtere hund for resten av sitt liv. Det er tap av et gode, ikke en regelrett straff og det er i den forbindelse det snakkes om livstid.

Hun har også fått en kort betinget fengselsstraff med prøvetid, men siden hun har flyttet ut av landet vil ikke det hun gjør nå kunne utløse fengselsstraff. Norsk lov og rett gjelder dessverre ikke i Sverige.

Ja, hun burde fått utreiseforbud og ja, det burde vært mulig å straffe henne for at hun bryter hundeforbudet selv om hun gjør det i Sverige. Men realiteten er åpenbart en annen.

har du vært hos Aud? har du møtt noen av hundene? hatt noen av hundene? sett utviklingene på de hardest rammede?

Ja, ja, ja og ja - det har jeg. Har du?

jeg forsvarer henne delvis ja, men hu hadde ikke ting helt etter loven nei.. men mye ang selve hundene er overdramatisert, i helhetsblikk..

Nøyaktig hva mener du er overdramatisert?

Forresten - navnet du bruker på Borska (Rambling Rose) er det Aud mente hun skulle hete på stamtavla, og siden hun ikke er registrert så skjønner jeg ikke hvorfor du bruker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble annonsert et blandingshundkull på Blocket i går. Det ryktes om at det var Auds annonse. Rent bortsett fra at den var skrevet på svensk viste den typiske tegn på annonser Aud hadde på finn ol. Viktig at den interesserte hadde registrert telefonnummer og at oppdretter leverte valpene - for å se at de kom til gode hjem.

K.Ovtcharka: Er det fra Cindy du venter KO valp i mai/juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble annonsert et blandingshundkull på Blocket i går. Det ryktes om at det var Auds annonse. Rent bortsett fra at den var skrevet på svensk viste den typiske tegn på annonser Aud hadde på finn ol. Viktig at den interesserte hadde registrert telefonnummer og at oppdretter leverte valpene - for å se at de kom til gode hjem.

Det stemmer. Tispa er visstnok ikke sammen med valpene lenger heller (hvor hun er vites ikke). Blocket har slettet annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lurer på hvorfor du ikke har levert tilbake hunden jeg. Du vet vel at Aud gjerne vil ha den og siden hun hadde det så bra der ifølge deg så er det vel bare fair av deg å gi den tilbake?

Hvilken var det du hadde før da?

Hu har jo mistet retten til å ha dyr her i norge, så da må man jo følge reglene etter det, for det er riktig.. hu vil nok gjerne ha alle de andre også.. og ja hun hadde det nok bra det, hvis ikke hadde hun nok ikke vært så selvsikker og glad

Hun har fått forbud mot å eie og håndtere hund for resten av sitt liv. Det er tap av et gode, ikke en regelrett straff og det er i den forbindelse det snakkes om livstid.

Hun har også fått en kort betinget fengselsstraff med prøvetid, men siden hun har flyttet ut av landet vil ikke det hun gjør nå kunne utløse fengselsstraff. Norsk lov og rett gjelder dessverre ikke i Sverige.

Ja, hun burde fått utreiseforbud og ja, det burde vært mulig å straffe henne for at hun bryter hundeforbudet selv om hun gjør det i Sverige. Men realiteten er åpenbart en annen.

Betinget dom betyr jo ikke at du MÅ i fengsel... men om du feiler i prøvetiden så skal du det... og det har hu jo ikke gjort her til lands, hvor dommen gjelder..

men siden det kun gjelder hunder i dommen, så er det jo ikke det værste man har sett av DYRE-mishandling, for hestene og geitene hadde det jo bra og så helt friske ut.. men at hu ikke burde ha hund på en stund når det utarter seg så mye, skal jeg være enig i

Nøyaktig hva mener du er overdramatisert?

Forresten - navnet du bruker på Borska (Rambling Rose) er det Aud mente hun skulle hete på stamtavla, og siden hun ikke er registrert så skjønner jeg ikke hvorfor du bruker det?

Det jeg mener er at mange av hundene som havnet på Standal/ble avlivet av mattilsynet, var det ikke no galt med. de avlivet trossalt flere bra hunder(rasemessig sett), og det synes jeg blir feil, når de uttaler seg om rasen i tillegg, stort sett om ting som ikke stemmer

men siden du vet hvorfor det brukes Borska, så vet du nok hvem den andre hunden vi hadde er, for det var til minne om han Borska fikk navnet sitt.. om Aud tenkte det samme navnet må være ren tilfeldighet i såfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu har jo mistet retten til å ha dyr her i norge, så da må man jo følge reglene etter det, for det er riktig.. hu vil nok gjerne ha alle de andre også.. og ja hun hadde det nok bra det, hvis ikke hadde hun nok ikke vært så selvsikker og glad

Næh, det er vel ikke nødvendig det når hun bor i Sverige vel? :icon_confused:

Nei, hunder som har hatt det vondt er aldri glade, de.. :rolleyes2:

Det jeg mener er at mange av hundene som havnet på Standal/ble avlivet av mattilsynet, var det ikke no galt med. de avlivet trossalt flere bra hunder(rasemessig sett), og det synes jeg blir feil, når de uttaler seg om rasen i tillegg, stort sett om ting som ikke stemmer

Mange? Såvidt jeg kan huske så var det snakk om totalt fem stykker, hvorav to var så traumatiserte at de ikke rikket seg av flekken og to måtte avlives på stedet på grunn av helse.

I ettertid er det flere som er avlivet av sine nye eiere fordi de IKKE var friske og velbalanserte.

Men hva som skjedde på Standal er egentlig uinteressant for diskusjonen om hva som foregikk ute i skogen. Skal man snakke om unødvendig avlivning av hunder så kan vi jo begynne i møkkahaugen liksom.

men siden du vet hvorfor det brukes Borska, så vet du nok hvem den andre hunden vi hadde er, for det var til minne om han Borska fikk navnet sitt.. om Aud tenkte det samme navnet må være ren tilfeldighet i såfall

Nei, jeg lurte på hvorfor du bruker et ikke-eksisterende stamtavlenavn (Rambling Rose) jeg (hunden er jo ikke registrert). Ja, jeg vet hvilke hunder du snakker om om jeg vet at DU aldri har eid KO, møtt Aud eller vært på gården i Åsnes. Du kan heller ikke ha lest noen av saksdokumentene slik du uttaler deg.

Vet du hva som skjedde med brødrene til Boss? Moren og faren hans? Med Enkeli, Goda, Fabienne, Jenny, Josef, Biggen, Prinsesse, Goliat? Du kan jo spørre henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, det er vel ikke nødvendig det når hun bor i Sverige vel? :icon_confused:

Nei, hunder som har hatt det vondt er aldri glade, de.. :rolleyes2:

Det jeg mener er bare at jeg tror Borska aldri har opplevd no ille, siden hu er sånn som hu er nå, da alt dette skjedde i oppveksten hennes.. og jo, hunder som har hatt det vondt kan være glade, men mest sannsynlig ikke under alle omstendigheter, slik som hu her..

Mange? Såvidt jeg kan huske så var det snakk om totalt fem stykker, hvorav to var så traumatiserte at de ikke rikket seg av flekken og to måtte avlives på stedet på grunn av helse.

I ettertid er det flere som er avlivet av sine nye eiere fordi de IKKE var friske og velbalanserte.

Men hva som skjedde på Standal er egentlig uinteressant for diskusjonen om hva som foregikk ute i skogen. Skal man snakke om unødvendig avlivning av hunder så kan vi jo begynne i møkkahaugen liksom.

Qurbek og Petra ble jo avlivet på standal fordi de "de ikke blei" bedre, og var skeptiske. men når vi dro til standal, og brukte litt tid på dem, så kom de til slutt og spiste godbit av hånda gjennom gjerdet på hundegården, og når vi konfronterte det med de ansatte på standal, hadde visst det aldri skjedd før, det har flere sagt seg enige rundt om i hundemiljøet som jeg kjenner.. men jeg vet ikke alt om alle hundene som lå i møkkahaugen, så kan ikke uttale meg om det.. men alle der trenger ikke å være avlivet uten hensikt, om man ser litt lyst på det..

Nei, jeg lurte på hvorfor du bruker et ikke-eksisterende stamtavlenavn (Rambling Rose) jeg (hunden er jo ikke registrert). Ja, jeg vet hvilke hunder du snakker om om jeg vet at DU aldri har eid KO, møtt Aud eller vært på gården i Åsnes. Du kan heller ikke ha lest noen av saksdokumentene slik du uttaler deg.

Vet du hva som skjedde med brødrene til Boss? Moren og faren hans? Med Enkeli, Goda, Fabienne, Jenny, Josef, Biggen, Prinsesse, Goliat? Du kan jo spørre henne..

Boss het jo Kalium, men det ble heller ikke brukt, man må jo ikke bruke stamtavle-navnet, om man har ett kallenavn som lyder bedre...

Og nei, jeg har aldri eid en KO på papiret, men jeg har vært med de i 6år nå, så det har ikke så mye å si hvem som er juridisk eier.. og har heller ikke hilst på Aud, men jeg vet at Boss aldri hadde blitt kjøpt om det hadde vært ille hos oppdretter på det tidspunktet, for såpass skjønner både de to som dro ut for å se på han...

En i familien min har du også hatt en heftig diskusjon på om det her, og da var du også ute etter å lage mest mulig mot ALT som hadde med Aud å gjøre, og hu du skrev med da, har faktisk det meste av lesestoff om den saken her, ennå ville du ikke si deg enig i en eneste ting, slik som nå..

Natasha ble skutt på gården av Dyrevernsnemda, fordi hu ikke ville bli med på lasset da de kom for å hente dem, og det var en meget bra hund.. Resten av kullet kjenner jeg ikke til, men Boss var ihvertfall ikke no skadet, som kan skyldes hu.. heller ikke Rambling Rose, Qurbek, Petra, Goliat, Grom-Grom osv... for jeg var på standal mange ganger og hilste på de ;)

men jeg synes du kan lese ALT jeg har skrevet på de siste sidene, og så kan du fortelle meg om du ikke synes jeg har rett i noe av det jeg sier, for det virker som uansett hva jeg sier, så er det feil.. Men du kjenner jo rasen, så du burde jo vite litt av åssen de faktisk oppfører seg mot fremmede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg vet ikke alt om alle hundene som lå i møkkahaugen, så kan ikke uttale meg om det.. men alle der trenger ikke å være avlivet uten hensikt, om man ser litt lyst på det..

Når du ikke vet, så kan du gi blaffen i å uttale deg.

Og nei, jeg har aldri eid en KO på papiret, men jeg har vært med de i 6år nå, så det har ikke så mye å si hvem som er juridisk eier.. og har heller ikke hilst på Aud, men jeg vet at Boss aldri hadde blitt kjøpt om det hadde vært ille hos oppdretter på det tidspunktet, for såpass skjønner både de to som dro ut for å se på han...

Poenget er at du spør om folk har vært på stedet, hilst på hundene, eid noen av dem - og selv har du ingen av delene. Hundene du traff på Standal hadde allerede vært borte fra Åsnes en stund, så det sier fint lite.

En i familien min har du også hatt en heftig diskusjon på om det her, og da var du også ute etter å lage mest mulig mot ALT som hadde med Aud å gjøre, og hu du skrev med da, har faktisk det meste av lesestoff om den saken her, ennå ville du ikke si deg enig i en eneste ting, slik som nå..

Det skal godt gjøres å få meg til å si noe positivt om den dama der ja, det er helt riktig. Hvis man faktisk HAR lest saksdokumentene og snakket mer enn fem minutter med dama, så må man være mindre intelligent eller ha manglende empati med dyr for å klare å ta henne i forsvar. Jeg kan godt notere ned noen utdrag for illustrasjonens skyld om noen er interessert.

Natasha ble skutt på gården av Dyrevernsnemda, fordi hu ikke ville bli med på lasset da de kom for å hente dem, og det var en meget bra hund..

Natasha var gammel, utslitt og veldig lite tolerant mot mennesker. Jeg vet ikke hvor mange kull hun hadde i sitt liv, men det er ingen overdrivelse å si at hun var valpemaskin. Jeg vet ikke hva du sikter til når du sier "meget bra" jeg, traff du henne noengang?

Vet du hva som skjedde med faren til Boss da? Og de andre jeg nevnte?

Resten av kullet kjenner jeg ikke til, men Boss var ihvertfall ikke no skadet, som kan skyldes hu.. heller ikke Rambling Rose, Qurbek, Petra, Goliat, Grom-Grom osv... for jeg var på standal mange ganger og hilste på de ;)

Nei, Boss hadde bare HD, allergi, patellaluksasjon grad 4 og væske i albuene han..

Og så var det Odin, som kom i retur til Aud, frisk og fin hund som hun ikke hadde noe bruk for og ingen kjøper til, så han slang hun i møkkahaugen.

Og Boris, som var så aggressiv at han måtte avlives.

Og en siste liten valp som ikke ble mer enn fire måneder gammel.

Og så har vi Argyr da - min hund som er den eneste i kullet som fikk oppleve å fylle tre år. Han fikk med seg en resistent ørebetennelse (på grunn av hennes høye sykdomsfrekvens og overforbuk av antibiotika) som det tok flere år å bli kvitt.

Flere av de du nevner er avlivet på grunn av gemyttet og/eller dårlig helse..

Og det er mer enn nok hunder som har fått både fysiske og psykiske skader av oppholdet sitt der - men de vet du jo ikke noe om, sant?

men jeg synes du kan lese ALT jeg har skrevet på de siste sidene, og så kan du fortelle meg om du ikke synes jeg har rett i noe av det jeg sier, for det virker som uansett hva jeg sier, så er det feil.. Men du kjenner jo rasen, så du burde jo vite litt av åssen de faktisk oppfører seg mot fremmede!

Du er litt treg skjønner jeg. Jeg er veldig lite interessert i å fokusere på Standal og det der, det er irrelevant. Jeg vet hva hun har gjort og jeg vet hva som er viktig og uviktig i hodet på henne. Hun bør ikke få eie eller ha å gjøre med så mye som en husflue.

At du presterer å forsvare henne med basis i "hvordan KO skal være" og at du synes hundene tålte behandlingen helt fint får meg bare til å tenke at du er helt feil person til å dele livet med en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...