Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling


Argyr

Recommended Posts

K. Ovtcharka, hvorfor er du så opptatt av å "se lyst på" tingene hun har blitt dømt for å ha gjort? Syns du ikke de tingene som har skjedd faktisk ER ille? At man har en hel dynge med døde dyr og opererer hjemme på stuebordet? Det er vel kanskje en grunn til at man må studere i flere år for å være dyrlege..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Når du ikke vet, så kan du gi blaffen i å uttale deg.

det har jeg også sagt at jeg ikke skal, om du leser forrige innlegg, som du siterte ;)

Poenget er at du spør om folk har vært på stedet, hilst på hundene, eid noen av dem - og selv har du ingen av delene. Hundene du traff på Standal hadde allerede vært borte fra Åsnes en stund, så det sier fint lite.

Om dere har eid spurte jeg ikke om, spurte om noen som hadde hatt dem..

og om jeg ikke har gjort det selv, betyr ikke det at jeg ikke har omgått dem!

men hvor var de i mellomtiden da a? og hvor lenge? og sånt går ikke over, bare over natta...

Natasha var gammel, utslitt og veldig lite tolerant mot mennesker. Jeg vet ikke hvor mange kull hun hadde i sitt liv, men det er ingen overdrivelse å si at hun var valpemaskin. Jeg vet ikke hva du sikter til når du sier "meget bra" jeg, traff du henne noengang?

Vet du hva som skjedde med faren til Boss da? Og de andre jeg nevnte?

at hun var bra, er det jeg har fått høre, og sett på bilder, så JEG vet ikke nei...

og nei, vet heller ikke hva som skjedde mer faren til Boss

Nei, Boss hadde bare HD, allergi, patellaluksasjon grad 4 og væske i albuene han..

Og så var det Odin, som kom i retur til Aud, frisk og fin hund som hun ikke hadde noe bruk for og ingen kjøper til, så han slang hun i møkkahaugen.

Og Boris, som var så aggressiv at han måtte avlives.

Og en siste liten valp som ikke ble mer enn fire måneder gammel.

Og så har vi Argyr da - min hund som er den eneste i kullet som fikk oppleve å fylle tre år. Han fikk med seg en resistent ørebetennelse (på grunn av hennes høye sykdomsfrekvens og overforbuk av antibiotika) som det tok flere år å bli kvitt.

Flere av de du nevner er avlivet på grunn av gemyttet og/eller dårlig helse..

Og det er mer enn nok hunder som har fått både fysiske og psykiske skader av oppholdet sitt der - men de vet du jo ikke noe om, sant?

Allergi hadde han ikke så langt jeg vet.. men det andre stemmer, veldig synd ihvertfall..

Du er litt treg skjønner jeg. Jeg er veldig lite interessert i å fokusere på Standal og det der, det er irrelevant. Jeg vet hva hun har gjort og jeg vet hva som er viktig og uviktig i hodet på henne. Hun bør ikke få eie eller ha å gjøre med så mye som en husflue.

At du presterer å forsvare henne med basis i "hvordan KO skal være" og at du synes hundene tålte behandlingen helt fint får meg bare til å tenke at du er helt feil person til å dele livet med en selv.

Treg ja, hmm, det sa du til hu andre du diskuterte med også, bare fordi vi har noen argumenter..

Og jeg har ALDRI sagt at hu ikke har gjort noe som helst galt, for det har hu, ut ifra dommen hu fikk og hva som har blitt funnet, men det eneste jeg vil legge fram er at ALLE bikkjene var ikke mishandla på det groveste! men jeg nekter ikke for at mange var det..

Og det med at "hvordan en KO skal være" kan du nesten ikke nekte på heller, utifra det jeg har sagt om hvordan jeg oppfatter dem, for det vet du også hvordan er på en gjennomsnittlig KO... så det er ikke for å forsvare hu hver gang jeg sier noe positivt mom hundene som var der!!

Så konklusjonen er at; Aud har mye på seg som aldri burde skjedd.. Hu burde heller ikke dratt til sverige for å starte på nytt, jeg forsvarer ikke henne 100%,som alle her påstår, men jeg legger fram ett godt ord for flere av hundene som var der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt på hva som egentlig er greia med deg og Aud jeg...? Du sier at du ikke har møtt henne, men du støtter henne skremmende mye (min personlige mening fordi jeg ikke fatter hvordan man kan gi et snev av støtte) og bare timer etter at du ble medlem her inne la du henne til som venn :icon_confused:

Syns hele greia lukter muffens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mat trollet !

Dette er vel det klokeste som er sagt i sakens anledning :whistle: Tror forresten livstid i denne sammenhengen er hele livet, jeg. Har vi ingen jurister her som kan finne ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at hun var bra, er det jeg har fått høre, og sett på bilder, så JEG vet ikke nei...

og nei, vet heller ikke hva som skjedde mer faren til Boss

Det har ikke falt deg inn at du vet veldig lite om dette?

Allergi hadde han ikke så langt jeg vet.. men det andre stemmer, veldig synd ihvertfall..

Ifølge eieren hans hadde han det.

Treg ja, hmm, det sa du til hu andre du diskuterte med også, bare fordi vi har noen argumenter..

Nei, jeg lurer på om folk er trege når de ikke fatter hva jeg sier. Det du presenterer som argumenter er bare repetisjon av Auds "forsvar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære KO

Kan du tenke deg muligheten av at dine kilder kanskje bruker deg for å fremme egne interesser? Her inne er det flere som med egne øyne har sett hva som har foregått ute på Åsnes. Vi som har vært å forumet en stund, har også deltatt i eller lest diverse tråder som har belyst denne saken (om ikke alltid tilsiktet).

Vi har ikke for vane å diskutere tidligere medlemmer eller hvorfor de ikke er medlem lenger, men det er utrolig vanskelig å skille sak og person, når det kommer til saker som denne. Ingen ønsker å henge ut noen, eller angripe personer som så tydelig sliter, men det blir jo indirekte angrep når vi kritiserer dyreholdet til en person.

De som har hjulpet til med omsorg og omplassering av hunder som ble fjernet fra dette stedet, kommer ikke til å si noe om hva de har opplevd. Dette syns jeg er renhårig og etisk korrekt, for det er godt å vite at man kan få hjelp i en vanskelig situasjon (om man innser at man trenger det, eller ikke) uten å bli satt i gapestokk. Jeg forstår at du gjerne vil støtte et menneske du har sympati for, men akkurat i denne saken er det for mange konkrete bevis på dyremishandling og vanskjødsel, til at det har noen hensikt å bestride myndighetenes avgjørelse. Hjelpen kom vel bare så alt for sent.

Hvis jeg kan gi deg et råd, må det være å sette deg skikkelig inn i saken, lese alle artikler du kan spore opp, snoke i gamle tråder her inne, prøve å danne deg et bilde ut fra hva du finner, uten å la deg påvirke av andres følelser og subjektive vridninger på fakta, og så kan du komme tilbake og argumenter videre her. Hold hodet kaldt og hjertet varmt og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt da, å hevde at man skal få KO-valp i slutten av Mai, da det bare er en oppdretter som har leveringsklare valper da (i alle fall i Norge da og som skal ha navn på H) om man får info fra Aud/er venn med henne, eller er henne selv? Bare tenker siden det er fler her som tror det er et troll eller er venn av Aud eller Aud selv. Siden denne oppdretteren absolutt ikke er noen fan av Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt da, å hevde at man skal få KO-valp i slutten av Mai, da det bare er en oppdretter som har leveringsklare valper da (i alle fall i Norge da og som skal ha navn på H) om man får info fra Aud/er venn med henne, eller er henne selv? Bare tenker siden det er fler her som tror det er et troll eller er venn av Aud eller Aud selv. Siden denne oppdretteren absolutt ikke er noen fan av Aud.

Nå skal jeg ikke si at dette er tilfelle her, men det har hendt at noen har kommet med påstander eller "sannheter" bare for å se hvilken reaksjon de får, uten at det de sier egentlig har noen rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for at jeg har noe foruftig å komme med.

Men jeg blir uvel når jeg leser at det finnes folk som faktisk ikke ser de helt store problemene med "virksomheten" til denne dama!

Nesten så jeg håper at det er henne som skriver...

Det vil være bedre enn at det finnes folk som langt på vei godtar dårlig behandling av hunder bare fordi ikke alle de gjenlevende hundene endte som ødelagte monstre.

HUFF! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si at dette er tilfelle her, men det har hendt at noen har kommet med påstander eller "sannheter" bare for å se hvilken reaksjon de får, uten at det de sier egentlig har noen rot i virkeligheten.

Ja, jeg vet. Men jeg måtte bare lufte tanken. Og vedkommende skriver jo selv at h*n registrerte seg her inne kun for å komme med den kommentaren h*n kom med i sitt første innlegg her inne. Så sjansen er jo der for at h*n kun kommer med påstand at h*n skal ha KO valp fra et H-kull i slutten av Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vistnok veldig mange "sannheter" som publiseres på ymse fora. Blant annet at damen var direkte ansvarlig for at Johannes Åsheim fra Torpa i Oppland ble drept av hunder i 2002.

Wow, stod hu å foret han til bikkjene da eller?

Det er faktisk mange her som har vært hos Aud (nei, ikke jeg) - ingen av de som har vært der forsvarer dyreholdet såvidt jeg har fått med meg..

Nei, forsvarer ikke så mye etter turen dit...

Og jada, jeg og vet hva jeg trenger for å foreta keisersnitt, men det unne ikke ramle meg inn å gjøre det selv uansett.

Ikke sant... Samme her. Tilogmed vært med på et par den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...